MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Moviemeter/Film Top 10

zoeken in:
neo
andré schreef:
Voor veel mensen is het ook een sport om zoveel mogelijk origineel uit de hoek te (willen) komen en films in hun lijst te zetten die niemand anders in hun lijstje heeft...

(misschien ook wel begrijpelijk hoor, mensen willen zich graag onderscheiden, dat zit in de natuur )

Films die door het grote publiek omarmd zijn zijn niet per definitie 'slecht'. En imo zijn Pulp Fiction en Fight Club briljant. Over Harry Potter en Gladiator heb ik ook mijn twijfels

Sorry maar ik vind dit dus echt ongelooflijke onzin.

Een top 10 geeft weer wat iedere persoon goede films vindt. Het is nonsens dat dus veel mensen, zoals jij lijkt te willen zeggen, 'originele' films in hun lijst zetten om op te vallen. Nee, ze zetten die erin omdat ze die mooi vinden.

Ik heb daar mijn twijfels over, overigens scheer ik niet iedereen over één kam, laat dat duidelijk zijn. Ik hoop eerlijk gezegd dat je gelijk hebt, want zoals jij het schetst, zo zou het moeten zijn.

andré schreef:
Ik heb daar mijn twijfels over, overigens scheer ik niet iedereen over één kam, laat dat duidelijk zijn. Ik hoop eerlijk gezegd dat je gelijk hebt, want zoals jij het schetst, zo zou het moeten zijn.

Ik denk dat iedereen wel films in zijn top-10 heeft staan omdat hij die de beste vind . Het is erg dat er weer zo'n commentaar moet komen. Moeten we dan met z'n allen Coldplay in onze MuMe top-10 zetten zodat we niet te veel uit te toon vallen? En mogen we platen met minder dan 5 stemmen ook niet in onze top-10 zetten omdat we anders te "elitair" willen doen? Je mag jezelf toch verdiepen, ontplooien of ontwikkelen?

Toon1 schreef:
(quote)

Wat ziet iedereen toch in Lord of the Rings, The Incredibles, The Usual Suspects, Saw, Snatch, High Fidelity, The Shawshank Redemption, American History X, Harry Potter, Gladiator en vooral Fight Club?

Toon, je hebt wat mij betreft de kat bij de staart!!

Onbegrijpelijke hyperij inderdaad

Sietse schreef:

2. Santa Sangre (1989)
3. Stalker (1979)
4. Himmel über Berlin, Der (1987)
6. Rashômon (1950)
7. Sjunde Inseglet, Det (1957)
Mooie films in je top-10.
Englar alheimsins zeer benieuwd naar.

Toon1 schreef:

2. A Bout de Souffle (1960)
3. A Clockwork Orange (1971)
4. Ordet (1955)
5. Aguirre, der Zorn Gottes (1972)
9. Ladri di Biciclette (1948)
10. La Règle du Jeu (1939)
Ook een toffe lijst. Maar wat doet Russ Meyer daar?

Ordet - Stalker - Santa Sangre

Sanvean schreef:
Maar wat doet Russ Meyer daar?

Haha, Russ Meyer is inderdaad het buitenbeentje in mijn top-10 maar hij maakte wel fantastische films

Toon1 schreef:

Ik denk dat iedereen wel films in zijn top-10 heeft staan omdat hij die de beste vind . Het is erg dat er weer zo'n commentaar moet komen. Moeten we dan met z'n allen Coldplay in onze MuMe top-10 zetten zodat we niet te veel uit te toon vallen? En mogen we platen met minder dan 5 stemmen ook niet in onze top-10 zetten omdat we anders te "elitair" willen doen? Je mag jezelf toch verdiepen, ontplooien of ontwikkelen?

Natuurlijk mag dat allemaal, alleen heeft André wel gelijk als hij stelt dat de mens zich wil onderscheiden en dus zullen er zeker wel mensen zijn die een top 10 maken van obscure Kameroenese films over het paargedrag van de wilde albino bosbever.

Kos
orbit schreef:
(quote)

Toon, je hebt wat mij betreft de kat bij de staart!!

Onbegrijpelijke hyperij inderdaad
Mwa, Shawshank, Usual Suspects, High Fidelity, American History X en Fight Club zijn echt geen 'gehypete' films.

hpvmars
gemaster schreef:

Natuurlijk mag dat allemaal, alleen heeft André wel gelijk als hij stelt dat de mens zich wil onderscheiden en dus zullen er zeker wel mensen zijn die een top 10 maken van obscure Kameroenese films over het paargedrag van de wilde albino bosbever.

Best grappig voor iemand die over zijn eigen lijstje zegt: "De overeenkomsten: In beide top 10's staan ware meesterwerken." Goed dat je dat zelf zegt over je top 10 ...

Buiten het feit dat die opmerking een grap was zie ik niet echt in wat er verkeerd aan is.

neo
gemaster schreef:

Als je bv altijd Westerse films kijkt en dan ineens Kameroenese films over het paargedrag van de wilde albino bosbever, dan kan er ineens een wereld voor je open gaan, een wereld je nooit kende. Dat kan je overdonderen zoals je dacht dat een film nooit meer kon doen, en als je dan een keuze top 10 moet maken ga ik voor titels die mij het meest grijpen. En dat kan zowel een bekende grote film zijn, als een kleine, relatief onbekende film. Dus ik snap het nog steeds niet.

1. Cube (1997)
2. Saw (2004)
3. Memento (2000)
4. Se7en (1995)
5. Pulp Fiction (1994)
6. It (1990)
7. Lola Rennt (1998)
8. Fear and Loathing in Las Vegas (1998)
9. Oldboy (2003)
10. Shining, The (1980)

gemaster schreef:
Auw Paalhaas! Die nummer 1 doet je reputatie geen eer aan.

O jee.
Maar eh, welke reputatie is dat dan?
'Wel leuk', maar niet de beste film allertijden.

Nee, inderdaad zeker niet de beste film aller tijden. Maar wel mijn favoriet.

Paalhaas schreef:
(quote)

O jee.
(quote)

Mijn nummer 4

Pellie schreef:
1. Cube (1997)

Cube, was dat niet die ongelofelijk vage film waarbij een zooitje slechte acteurs zitten opgesloten in allemaal van die kubusjes en dan moeten ze zien te ontsnappen?

Mojo Pin
Ik vond het eerlijk gezegd wel een onderhoudende film.

Paalhaas schreef:

O jee.

Nou je reputatie als kenner van de wat obscuurdere stukjes kunst.

Das natuurlijk het enige juiste antwoord

Tsjo-Wi schreef:

Cube, was dat niet die ongelofelijk vage film waarbij een zooitje slechte acteurs zitten opgesloten in allemaal van die kubusjes en dan moeten ze zien te ontsnappen?

Acteurs waren om te huilen inderdaad(die grote boze neger!), maar het uitgangspunt was briljant. Erg goede film hoor.

Kos schreef:
(quote)
Mwa, Shawshank, Usual Suspects, High Fidelity, American History X en Fight Club zijn echt geen 'gehypete' films.

Vind ik wel.. maar dat kan aan je definitie van "hype" liggen natuurlijk

gemaster schreef:
(quote)

Nou je reputatie als kenner van de wat obscuurdere stukjes kunst.

O, die reputatie! Die houd ik volgens mij fier overeind met mijn nummer 3. Maar nee, je hebt gelijk: op filmgebied ben ik nog niet zo 'belezen' (bekeken vond ik niet zo'n goede keus ).

orbit schreef:
(quote)

Vind ik wel..

Vind ik ook!

Mojo Pin schreef:
Ja ze laten bij Frans echt niet een film als Irréversible zien hoor.

Ik heb dan tenminste nog La Haine op school gezien (in delen dan)

neo
Misschien wel Salo bij Italiaans

neo schreef:

Haha

neo schreef:

Ik hoorde gisteren dat een aantal mensen van Salo later ook in Little House On The Prairie (die EO-serie) heeft gespeeld. Moet nog checken of het waar is, maar ik zou het wel tamelijk bizar vinden.

1. Un Coeur en Hiver (1992)
2. The Maltese Falcon (1941)
3. Suna No Onna (Woman in the Dunes) (1964)
4. Raging Bull (1980)
5. Pulp Fiction (1994)
6. Some Like it Hot (1959)
7. Ikiru (1952)
8. Fa Yeung Nin Wa (In the Mood for Love) (2000)
9. Magnolia (1999)
10. Xich Lo (Cyclo) (1995)

1. Pulp Fiction (1994)
2. Trainspotting (1996)
3. Schindler's List (1993)
4. Pianist, The (2002)
5. Godfather: Part II, The (1974)
6. Usual Suspects, The (1995)
7. Memento (2000)
8. Requiem for a Dream (2000)
9. Donnie Darko (2001)
10. Road to Perdition (2002)

Hehe Ik kan het beter bij muziek houden, want deze top 10 is volgens mij wel representatief voor een film-n00b

1. Mulholland Dr. (2001)
2. Back to the Future Part II (1989)
3. Festen (1998)
4. Shawshank Redemption, The (1994)
5. Back to the Future (1985)
6. Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le (2001)
7. Donnie Darko (2001)
8. Game, The (1997)
9. Clockwork Orange, A (1971)
10. Vita È Bella, La (1997)

nja, ook een beetje cliché eigenlijk, but i don't care

Film n00b valt heel erg mee hoor

Ik was eerst veel meer een filmman, maar het laatste jaar is dit helemaal omgeslagen naar muziek.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:39 uur

geplaatst: vandaag om 19:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.