Overig / Algemeen / Kunst
zoeken in:
0
geplaatst: 18 maart 2007, 19:19 uur
Ik vind vooral de korte Disney-film "Destino" van Dali verschrikkelijk goed.
Zie hier twee fragmenten.
0
geplaatst: 18 maart 2007, 23:34 uur
kan niet echt zo 1,2,3 mn favoriete werken opnoemen maar ben wel gecharmeerd van onder andere Jeroen Bosch, Francis Bacon, H.R.Giger en Escher
0
titan (crew)
geplaatst: 18 maart 2007, 23:39 uur
Wat mij betreft is dit het mooiste kunstwerk ooit gemaakt:

0
geplaatst: 18 maart 2007, 23:40 uur
0
geplaatst: 18 maart 2007, 23:43 uur
(maar dan niet weer zo gevaarlijk dicht met je neus op Jeroen Bosch gaan staan zodat ik elk moment een suppoost verwacht)
0
geplaatst: 18 maart 2007, 23:43 uur
aERodynamIC schreef:
(maar dan niet weer zo gevaarlijk dicht met je neus op Jeroen Bosch gaan staan zodat ik elk moment een suppoost verwacht)
(quote)
0
geplaatst: 20 maart 2007, 06:48 uur
Ik hoorde dat Het Land van Maas en Waal van Boudewijn de Groot was gemaakt nav het werk van Jeroen Bosch.
Ik zie hier trouwens prachtige werken,ben helemaaal niet into art,een keertje met me ma naar een expositie van Jeroen Bosch geweest en thats it.Maar zit er nou wel aan te denken om zulke werken in me huis te zetten hoor.Zeer inspirerend.Bijvoorbeeld Zdzislaw Beksinski indrukwekkend,of Kukowski
Ik zie hier trouwens prachtige werken,ben helemaaal niet into art,een keertje met me ma naar een expositie van Jeroen Bosch geweest en thats it.Maar zit er nou wel aan te denken om zulke werken in me huis te zetten hoor.Zeer inspirerend.Bijvoorbeeld Zdzislaw Beksinski indrukwekkend,of Kukowski
0
geplaatst: 20 maart 2007, 16:12 uur
idd leuk bedacht XD
Die posts van Aurum en ShePlays zijn ook heel mooi, en dat terwijl er weinig naar kunst gekeken wordt...
Die posts van Aurum en ShePlays zijn ook heel mooi, en dat terwijl er weinig naar kunst gekeken wordt...

0
geplaatst: 21 maart 2007, 05:16 uur
Typefoutje bij het schilderij wat ik gisteren plaatste;
de naam van de schilder is AndrEa Mantegna;
dit schilderij was destijds een revolutie: nog nooit eerder had iemand op deze manier perspectief geschilderd.
Ook markeert Mantegna de overgang van de 'platte' 2-dimensionale Byzantijnse schilderkunst naar het "moderne" realistische(re) schilderen. Een pionier.
de naam van de schilder is AndrEa Mantegna;
dit schilderij was destijds een revolutie: nog nooit eerder had iemand op deze manier perspectief geschilderd.
Ook markeert Mantegna de overgang van de 'platte' 2-dimensionale Byzantijnse schilderkunst naar het "moderne" realistische(re) schilderen. Een pionier.
0
geplaatst: 21 maart 2007, 05:28 uur

Dit maakte een verpletterende indruk toen ik deze kapel een paar jaar geleden in Padova bezocht; nog meer dan de Sixtijnse kapel.
Elke centimeter voorzien van een fresco; en doordat alles nog is als in de 14e eeuw geeft een bezoek echt een tijdreis gevoel.
Het is de Cappella degli Scrovegni , de fresco's zijn van de hand van Giotto; geschilderd tussen 1303 en 1305.

de fresco's zijn nog spectaculairder als je ziet hoe klein en bijna nietig de kapel aan de buitenkant is.
De toegang tot de kapel geschiedt in kleine groepjes; er mag pas weer een groepje naar binnen als er weer mensen aan de andere kant het gebouw hebben verlaten; dit vanwege het schadelijke vochtgehalte in de uitgeademde lucht van de bezoekers.
0
geplaatst: 21 maart 2007, 06:04 uur

BLUE II
Behalve van (vroeg) renaissance schilderijen en fresco's ben ik een groot bewonderaar van Joan Miro, de uit Barcelona afkomstige surrealist.
Net als bij muziek ga ik bij kunst ook voor originals, voor mensen die durven hun eigen weg te zoeken.
Deze schilderijen komen uit de twintiger jaren van de vorige eeuw.

Hand Catching Bird
0
geplaatst: 21 maart 2007, 06:12 uur

het werk, en vooral de schilderijen, van Anselm Kiefer hebben op mij ooit de meeste indruk gemaakt.
Maar dat was niet direct een prettige ervaring; zo zwaar, zo verpletterend, maar wel erg indrukwekkend.

Deze werken zijn plafondhoog en meters breed: echt "in your face"
0
geplaatst: 21 maart 2007, 06:50 uur
Maar ook dit:

Het meest ontroerd van een schilderij was ik bij het in het echt zien van deze Vermeer.
Hoe je met verf zo die schittering in de ogen, het vochtige van de lippen en de glinstering van een parel kunt vastleggen; wow.

Het meest ontroerd van een schilderij was ik bij het in het echt zien van deze Vermeer.
Hoe je met verf zo die schittering in de ogen, het vochtige van de lippen en de glinstering van een parel kunt vastleggen; wow.
0
fredpit
geplaatst: 21 maart 2007, 06:59 uur
Fred valt weg bij jouw grote (en mooie ) schilderijen.
Maar hier dan toch een plaatje. En je moet zeker eens naar Brussel gaan om zijn werk te gaan bekijken Oldfart
Mijn kunstheld : Victor Horta- Belgische Art Nouveau architect

Maar hier dan toch een plaatje. En je moet zeker eens naar Brussel gaan om zijn werk te gaan bekijken OldfartMijn kunstheld : Victor Horta- Belgische Art Nouveau architect

0
geplaatst: 21 maart 2007, 07:09 uur
(voor alle duidelijkheid: fred het tegelijk met het meisje met de parel, het trappenhuis van Horta geplaatst; en ineens was die ook weer weg)
Dat is 1 van de dingen die ik altijd nog een keer wil gaan doen: het werk van Horta in het echt bewonderen; gaaf fred.
Ben in Barcelona alles van Gaudi langs geweest; maar Horta moet nog een keer
Waar is dit in Brussel Fred, welk gebouw is dit?
Dat is 1 van de dingen die ik altijd nog een keer wil gaan doen: het werk van Horta in het echt bewonderen; gaaf fred.
Ben in Barcelona alles van Gaudi langs geweest; maar Horta moet nog een keer
Waar is dit in Brussel Fred, welk gebouw is dit?
0
fredpit
geplaatst: 21 maart 2007, 07:27 uur
Oldfart schreef:
Waar is dit in Brussel Fred?
Waar is dit in Brussel Fred?
huis Tassel..niet te bezoeken geloof ik. Maar Horta's eigen woonhuis is wel te bezoeken en verder zijn er diverse architectuur wandelroutes door Brussel (even googlen geeft alle info )
Naast Horta heeft belgie nog meer Art Nouveau grootheden voortgebracht. En kun je bijvoorbeeld in Antwerpen een hele woonwijk rond de ( ? ) keizer Osie Lei in deze organische bouwstijl bekijken....Je komt ogen tekort om alle details te bekijken en de overdaad aan vormen te bevatten.
0
geplaatst: 21 maart 2007, 10:01 uur
Dat is nou weer jammer dat je dat gebouw niet kunt bezoeken.
Ken dat van Gaudi; maar ben Casa Battlo

gewoon binnengewandeld alsof ik daar voor zaken moest zijn.
Maar voor Horta moet het dus Brussel worden, bedankt
Ken dat van Gaudi; maar ben Casa Battlo

Maar voor Horta moet het dus Brussel worden, bedankt
0
sxesven
geplaatst: 21 maart 2007, 10:03 uur
Kijk, dát noem ik nog eens kunst, Oldfart. Kiefer vind ik zelf ook buitengewoon geniaal. Vooral als je echt tegenover zo'n werk staat is het zeer indrukwekkend.
0
geplaatst: 21 maart 2007, 10:09 uur
Inderdaad Sven, in de meest letterlijke betekenis van het woord, maar soms ook wel erg heftig, bijna te veel.
0
fredpit
geplaatst: 21 maart 2007, 10:45 uur
Oldfart schreef:
..precies!* denotes required fields.