Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 24 december 2012, 17:32 uur
En vanuit de Chief is dat natuurlijk veel leuker 
Hier: Andrej Platonov - Dzjan

Hier: Andrej Platonov - Dzjan
0
geplaatst: 30 december 2012, 00:32 uur
Niet uitgelezen, dus ik weet nog niet alles van snaartheorie enzo.
0
geplaatst: 13 januari 2013, 20:04 uur
Laatst uitgelezen boeken...

En van de week beginnen we aan deze...

En van de week beginnen we aan deze...

After accidentally summoning a demon while playing poker, the normally mild-mannered Chesney Anstruther refuses to sell his soul… which leads through various confusions to, well, Hell going on strike. Which means that nothing bad ever happens in the world – and that actually turns out to be a really bad thing.
There’s only one thing for it. Satan offers Chesney the ultimate deal – sign the damned contract, and he can have his heart’s desire. And thus the strangest superhero duo ever seen – in Hell or on Earth – is born!
There’s only one thing for it. Satan offers Chesney the ultimate deal – sign the damned contract, and he can have his heart’s desire. And thus the strangest superhero duo ever seen – in Hell or on Earth – is born!
0
geplaatst: 19 januari 2013, 14:01 uur

Vaslav van Arthur Japin. Een mooi en aangrijpend verhaal, verteld op typische Japin-wijze. Kan zich meten met De Zwarte met het Witte Hart en Een Schitterend Gebrek. Alhoewel, die laatste is toch wel érg goed.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 januari 2013, 14:38 uur
Zo goed als uit:
Hunter S. Thompson - Kingdom of Fear. Ik weet niet zo goed hoe ik 't moet zien: een willekeurig bijeenraapsel van spannende gonzoverhalen of een soort autobiografie. Zelfs zal hij 't waarschijnlijk 'nog meer notes on the death of the American dream' noemen.
Soms wel erg lastig om te beoordelen wat wel/niet waar is, maar het maakt me al bijna niet uit waar Thompson over schrijft. Zoals hij het brengt, boeit het me altijd enorm. Onderliggende thema is dat de autoriteiten schaamteloos grenzen overschrijden.
En omdat ik te moe was om een echt boek te lezen, maar nog niet naar bed wilde, ben ik maar in het strandboekje van René van der Gijp begonnen. Op zich wel grappig, maar het is wel een eigenaardig en doelloos mannetje.
Hunter S. Thompson - Kingdom of Fear. Ik weet niet zo goed hoe ik 't moet zien: een willekeurig bijeenraapsel van spannende gonzoverhalen of een soort autobiografie. Zelfs zal hij 't waarschijnlijk 'nog meer notes on the death of the American dream' noemen.
Soms wel erg lastig om te beoordelen wat wel/niet waar is, maar het maakt me al bijna niet uit waar Thompson over schrijft. Zoals hij het brengt, boeit het me altijd enorm. Onderliggende thema is dat de autoriteiten schaamteloos grenzen overschrijden.En omdat ik te moe was om een echt boek te lezen, maar nog niet naar bed wilde, ben ik maar in het strandboekje van René van der Gijp begonnen. Op zich wel grappig, maar het is wel een eigenaardig en doelloos mannetje.
0
geplaatst: 19 januari 2013, 14:41 uur
Stijn_Slayer schreef:
En omdat ik te moe was om een echt boek te lezen, maar nog niet naar bed wilde, ben ik maar in het strandboekje van René van der Gijp begonnen.
En omdat ik te moe was om een echt boek te lezen, maar nog niet naar bed wilde, ben ik maar in het strandboekje van René van der Gijp begonnen.
Goede benaming, die heb ik afgelopen zomer tijdens een dagje strand gelezen.
0
geplaatst: 19 januari 2013, 23:20 uur
Stijn_Slayer schreef:
Op zich wel grappig, maar het is wel een eigenaardig en doelloos mannetje.
Op zich wel grappig, maar het is wel een eigenaardig en doelloos mannetje.
Rene zal juist ons wel doelloos vinden...
Heb al een hoop interviews met de Gijp gelezen en gezien en hij heeft toch wel een behoorlijk bijzondere kijk op en het beleven van het leven !
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 januari 2013, 11:37 uur
Ja, de hele dag thuis alles recht leggen en dan op de bank liggen. 

0
geplaatst: 25 januari 2013, 22:47 uur
Stalin schreef:
Heb al een hoop interviews met de Gijp gelezen en gezien en hij heeft toch wel een behoorlijk bijzondere kijk op en het beleven van het leven !
(quote)
Ars vivendi: live your own live - others have theirs. Jurij Lotman leerde ons dat lezen hoogstens een secundair modellerende activiteit is; met het niveau en de intrensieke kwaliteit van Gijp vraag ik me af hoe je dan ooit uit het dal van de polder kunt kruipen.
De Gouden Gids is net zo voorspelbaar, en gratis.
0
Deranged
geplaatst: 26 januari 2013, 01:15 uur
Over Nietzsche gesproken. Dat eerder aangehaalde boek heb ik nooit gelezen maar die Zarathustra shit vind ik nog steeds wel redelijk fenomenaal.
0
geplaatst: 26 januari 2013, 12:52 uur
Strauss vond ook dat in Zarathustra wel muziek zat: YouTube - Richard Strauss - Also Sprach Zarathustra / 2001 Space Odyssey opening theme
0
geplaatst: 28 januari 2013, 23:52 uur
Charles D'Amrosio - The dead fish museum
Kurt Vonnegut - Slaughterhouse five
Frans van Deijl - Monday Monday
Primo Levi - Is dit een mens?
Charles Baudelaire - Bloemen van het kwaad
Nu 1984 aan het herlezen.
Kurt Vonnegut - Slaughterhouse five
Frans van Deijl - Monday Monday
Primo Levi - Is dit een mens?
Charles Baudelaire - Bloemen van het kwaad
Nu 1984 aan het herlezen.
0
geplaatst: 29 januari 2013, 00:18 uur
1984 is een heel interessant boek. En ondanks dat het een fictief verhaal is, komt het akelig dicht bij de realiteit.
0
geplaatst: 29 januari 2013, 09:52 uur
Dat boek heb ik laatst ook herlezen, voor het eerst in het Engels. Een van de weinige keren dat een gebeurtenis in een boek me liet schrikken: "You are the dead."
0
geplaatst: 29 januari 2013, 10:08 uur
Eindelijk klaar met Don Delillo's "Onderwereld", vanochtend begonnen in: Geert Mak - Reizen zonder John. Op Zoek naar Amerika
0
geplaatst: 29 januari 2013, 11:18 uur

En ik vond het briljant. Beste boek dat ik gelezen heb sinds Misdaad en Straf.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 11 februari 2013, 17:32 uur
MDV schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Grappig, ik wist niet dat hij ook fictie schreef. Heb wat stukken uit Travels in Hyperreality gelezen, over representaties van de middeleeuwen. Zie nu pas dat hij niet eens zozeer als wetenschapper bekend staat.
0
geplaatst: 11 februari 2013, 17:54 uur
Stijn_Slayer schreef:
Grappig, ik wist niet dat hij ook fictie schreef. Heb wat stukken uit Travels in Hyperreality gelezen, over representaties van de middeleeuwen. Zie nu pas dat hij niet eens zozeer als wetenschapper bekend staat.
(quote)
Dat zal ie niet leuk vinden semiotiek is echt zijn ding zeg maar. Een van mijn hoogleraren (way back) heeft het ooit met 'em aan de stok gehad en hem onder een borrel "a pompous arse with a beerbelly in a mickey mouse t-shirt" genoemd - dat t-shirt was iconisch za'k maar zeggen.
Vind het een ongelofelijk boring boek - en toen ik de Slinger van Foucault later eens cadeau kreeg, heb ik die meteen weer doorgegeven. Zijn wetenschappelijke geschriften kan je 'ranken' in het rijtje Culler, De Saussure, Barthes en nog wat vaagscribenten.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 11 februari 2013, 19:12 uur
Barthes vind ik niet zo onduidelijk schrijven. De Saussure is wel zware kost, maar niet oninteressant. Semiotiek is verder niet mijn sterkste kant en ik ben eigenlijk ook niet 100% overtuigd van het nut ervan...
0
geplaatst: 11 februari 2013, 20:32 uur
Stijn_Slayer schreef:
Barthes vind ik niet zo onduidelijk schrijven. De Saussure is wel zware kost, maar niet oninteressant. Semiotiek is verder niet mijn sterkste kant en ik ben eigenlijk ook niet 100% overtuigd van het nut ervan...
Begin met boek van Aart van Zoest, da's een aardige (en leesbare) intro.
If you can read the signs, the roadmap is in your head; and like the pompous arse you get all the nice chicks."Oh Umberto, I admire your work... "
Overigens denk ik ook dat hier de diepere grond ligt voor de mental map van veel romantici en poets, if you know what I mean, nudge nudge, wink wink

0
geplaatst: 11 februari 2013, 20:38 uur
Hier ook een tijdje terug 1984 gelezen, de Nederlandse versie van €1 bij de lokale boekenwinkel. Prachtig woordgebruik: barrevoets, spreekschrijver, telescherm; heerlijk! Verrassend hoeveel het doet danken aan regimes in Oost-Azië.
0
geplaatst: 4 maart 2013, 21:32 uur
George Orwell - 1984
Paulien Cornelisse - Taal is zeg maar echt mijn ding
Manu Joseph - Het onzichtbare geluk van andere mensen (
)
Haruki Murakami - 1Q84 Deel I
Nu bezig in Erik Valeur - Het zevende kind
Paulien Cornelisse - Taal is zeg maar echt mijn ding
Manu Joseph - Het onzichtbare geluk van andere mensen (
) Haruki Murakami - 1Q84 Deel I
Nu bezig in Erik Valeur - Het zevende kind