Overig / Algemeen / Tour de France
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juli 2006, 16:31 uur

Grrrr....
Had ik mijn enthousiasme wat betreft de Tour net weer terug gevonden na de perikelen rond Basso, Ullrich, etc., krijg je dit.

0
geplaatst: 27 juli 2006, 16:40 uur
Het zijn natuurlijk maar de eerste berichtgevingen, maar als het werkelijk waar is, vind ik dat Landis zijn overwinning moet afgenomen worden. (Komt Sastre
misschien alsnog op het podium)
misschien alsnog op het podium)
0
geplaatst: 27 juli 2006, 16:48 uur
En dan wint Kloden de Tour... Beetje jammer dit, laten we hopen dat het uiteindelijk meevalt en dat Landis gewoon braaf is geweest.
0
geplaatst: 27 juli 2006, 16:49 uur
0
geplaatst: 27 juli 2006, 16:56 uur
Ja, inderdaad.
Jens zal wel denken, had ik toch maar iets harder gereden in die tijdrit.
Jens zal wel denken, had ik toch maar iets harder gereden in die tijdrit.

0
geplaatst: 27 juli 2006, 17:16 uur
Zat de testosteron in spuit elf?
Wat zat er dan in de eerste tien?
Wat zat er dan in de eerste tien?
0
geplaatst: 10 augustus 2006, 16:54 uur
wat is het hier ineens stil?
:) Ik was op vakantie toen de tour werd gereden, ben sinds gister weer terug, en ik kwam net deze topic even tegen, heb hier wel even iets te zeggen. 
Eerst even mijn persoonlijke mening:
Ga toch fietse man! formule 1 is momenteel veel spannender! Zeker voor een Schumi-fan als ik, en het leuke is, geen doping!!!!! nooit, never! f*ck it! Heb die hele wielrennerij nooit echt spannend gevonden
, het lijkt me leuker om het zelf te doen eigenlijk.
Maar dan nu even een nuttige toevoeging aan dit bericht, namelijk een krantenartikel dat ik vond toen ik een nederlandse krant kocht op vakantie, het betreft een opinie van de heer Renze Lolkema, er staat een foto bij met als onderschrift:
"Met een biertje verwerkte Landis zijn deceptie in de 16e etappe van de Tour de France, waarin hij op grote achterstand van winnaar Rasmussen finishte. Een dag later was hij veel te sterk voor alle concurrenten."
Dit is het bericht:
Titel: "Bier, Metallica en doping: wat zijn we weer bedonderd!"
"Mooie anekdote van Koos, vorige week in Morzine. Ver nadat zijn kopman Landis was gefinisht, kwam de brabander over de streep. Moerenhout straalde en kon precies vertellen wat er gebeurd was, een avond eerder. Landis was volgens de Nederlander als een dood vogeltje in het hotel aangetroffen vlak nadat hij de smadelijkste nederlaag uit zijn loopbaan had geleden. Maar naarmate de avond vorderde, knapte de Amerikaan volgens Koos op. En de volgende ochtend barstte hij van de energie. Het hele hotel heeft dat gehoord. Landis zong en schreeuwde hard mee met Metallica, de band die betonmuziek nieuw leven inblies.
Mooie verhaal ook van Arne van der Zande, de Vlaardingse uitbater van een apres-skibar in het Franse La Plagne. Hij had na die vernederende dag voor Landis de Amerikaan aangetroffen op een terras in La Toussuire waar hij rustig aan het bier zat met zijn ploegleider. De twee leken daar die nederlaag om te willen zetten in iets positiefs. Of Van der Zande hem verder sterkte kon wensen door hem een nieuw biertje aan te bieden. Tuurlijk, had de Amerikaan gezegd, als je me daarna maar met rust laat. Logisch: zijn avond bleek nog lang niet om. Hij moest ook nog snoepen uit een potje dat ergens goed verstopt was.
We wilden na de zeventiende etappe zo graag geloven dat dat bier en Metallica het gewenste effect hadden gehad. 130km Landis in de aanval, 130km in zijn eentje vijf akelige cols over, 130km in de brandende hitte de Tour weer naar zijn hand gezet. Maar we zijn weer bedonderd waar we bij zaten. Met open ogen ingetuind. Weer te naïef geweest. Zoals zo vaak. Ullrich en Basso werden pal voor de Tour-start al uitgesloten. Het zou een schone Tour worden. En wie wint? Een bedrieger. Sport is zoiets moois, sport boeit altijd. Winnaars, verliezers het verveelt nooit. Maar doping? We snappen dat atleten niet tegen hun verlies kunnen. Maar altijd weer dat bedrog, die verboden middelen, dat hardleerse. We worden moedeloos van wielrennen. Volop vragen, na gisteren. Zoals: 1. Wat moet je nog geloven? 2. Welk heldenepos deze Tour is waar? 3. Zijn wielrenners notoire leugenaars? 4. Kunnen ze de gewone wereld niet aan? 5. Kunnen ze nooit een keer fair-play spelen?
De antwoorden: 1. Niets. 2. Geen. 3. Ja. 4. Blijkbaar. 5. Je zou haast zeggen van niet.
Ik voel me in de steek gelaten. Het was de mooiste Tour in jaren, vond iedereen om me heen. Gisteren avond sms-te een vriendin, die niets om sport geeft. Of ik zondagmiddag wil afspreken, we hebben elkaar door die Tour als zolang niet meer gezien. Ze sloot af met: 'Wat een gedoe zeg, met die Landis. Nu heb je mooi voor niks daar drie weken gezeten.'
Ik heb nog niet geantwoord."
Nadat ik dit had gelezen, proestte mijn Metallica-hart het toch eigelijk wel uit van het lachen.
Sinds wanneer gaan Mennonieten en Metallica samen??? En waarom nou weer de belachelijk ouderwetse en generaliserende term 'betonmuziek'?
Maarja, dat is eigenlijk bijzaak, ik denk dat jullie meer hebben aan dit artikel dan ik, het enige wat ik zie is dat de naam Metallica in verband wordt gebracht met een gore dopinggebruikende ()(@#*#%amerikaan, die niet tegen zijn verlies kan, en vervolgens volgens de goeie oude Bill Clinton style, ontkent dat hij doping heeft gebruikt....maarja...gelukkig weet ik wel beter, wel jammer voor de band dat hun naam op deze manier naar voren wordt gebracht, zelfs in de titel 
:) Ik was op vakantie toen de tour werd gereden, ben sinds gister weer terug, en ik kwam net deze topic even tegen, heb hier wel even iets te zeggen. 
Eerst even mijn persoonlijke mening:
Ga toch fietse man! formule 1 is momenteel veel spannender! Zeker voor een Schumi-fan als ik, en het leuke is, geen doping!!!!! nooit, never! f*ck it! Heb die hele wielrennerij nooit echt spannend gevonden
, het lijkt me leuker om het zelf te doen eigenlijk.Maar dan nu even een nuttige toevoeging aan dit bericht, namelijk een krantenartikel dat ik vond toen ik een nederlandse krant kocht op vakantie, het betreft een opinie van de heer Renze Lolkema, er staat een foto bij met als onderschrift:
"Met een biertje verwerkte Landis zijn deceptie in de 16e etappe van de Tour de France, waarin hij op grote achterstand van winnaar Rasmussen finishte. Een dag later was hij veel te sterk voor alle concurrenten."
Dit is het bericht:
Titel: "Bier, Metallica en doping: wat zijn we weer bedonderd!"
"Mooie anekdote van Koos, vorige week in Morzine. Ver nadat zijn kopman Landis was gefinisht, kwam de brabander over de streep. Moerenhout straalde en kon precies vertellen wat er gebeurd was, een avond eerder. Landis was volgens de Nederlander als een dood vogeltje in het hotel aangetroffen vlak nadat hij de smadelijkste nederlaag uit zijn loopbaan had geleden. Maar naarmate de avond vorderde, knapte de Amerikaan volgens Koos op. En de volgende ochtend barstte hij van de energie. Het hele hotel heeft dat gehoord. Landis zong en schreeuwde hard mee met Metallica, de band die betonmuziek nieuw leven inblies.
Mooie verhaal ook van Arne van der Zande, de Vlaardingse uitbater van een apres-skibar in het Franse La Plagne. Hij had na die vernederende dag voor Landis de Amerikaan aangetroffen op een terras in La Toussuire waar hij rustig aan het bier zat met zijn ploegleider. De twee leken daar die nederlaag om te willen zetten in iets positiefs. Of Van der Zande hem verder sterkte kon wensen door hem een nieuw biertje aan te bieden. Tuurlijk, had de Amerikaan gezegd, als je me daarna maar met rust laat. Logisch: zijn avond bleek nog lang niet om. Hij moest ook nog snoepen uit een potje dat ergens goed verstopt was.
We wilden na de zeventiende etappe zo graag geloven dat dat bier en Metallica het gewenste effect hadden gehad. 130km Landis in de aanval, 130km in zijn eentje vijf akelige cols over, 130km in de brandende hitte de Tour weer naar zijn hand gezet. Maar we zijn weer bedonderd waar we bij zaten. Met open ogen ingetuind. Weer te naïef geweest. Zoals zo vaak. Ullrich en Basso werden pal voor de Tour-start al uitgesloten. Het zou een schone Tour worden. En wie wint? Een bedrieger. Sport is zoiets moois, sport boeit altijd. Winnaars, verliezers het verveelt nooit. Maar doping? We snappen dat atleten niet tegen hun verlies kunnen. Maar altijd weer dat bedrog, die verboden middelen, dat hardleerse. We worden moedeloos van wielrennen. Volop vragen, na gisteren. Zoals: 1. Wat moet je nog geloven? 2. Welk heldenepos deze Tour is waar? 3. Zijn wielrenners notoire leugenaars? 4. Kunnen ze de gewone wereld niet aan? 5. Kunnen ze nooit een keer fair-play spelen?
De antwoorden: 1. Niets. 2. Geen. 3. Ja. 4. Blijkbaar. 5. Je zou haast zeggen van niet.
Ik voel me in de steek gelaten. Het was de mooiste Tour in jaren, vond iedereen om me heen. Gisteren avond sms-te een vriendin, die niets om sport geeft. Of ik zondagmiddag wil afspreken, we hebben elkaar door die Tour als zolang niet meer gezien. Ze sloot af met: 'Wat een gedoe zeg, met die Landis. Nu heb je mooi voor niks daar drie weken gezeten.'
Ik heb nog niet geantwoord."
Nadat ik dit had gelezen, proestte mijn Metallica-hart het toch eigelijk wel uit van het lachen.
Sinds wanneer gaan Mennonieten en Metallica samen??? En waarom nou weer de belachelijk ouderwetse en generaliserende term 'betonmuziek'?
Maarja, dat is eigenlijk bijzaak, ik denk dat jullie meer hebben aan dit artikel dan ik, het enige wat ik zie is dat de naam Metallica in verband wordt gebracht met een gore dopinggebruikende ()(@#*#%amerikaan, die niet tegen zijn verlies kan, en vervolgens volgens de goeie oude Bill Clinton style, ontkent dat hij doping heeft gebruikt....maarja...gelukkig weet ik wel beter, wel jammer voor de band dat hun naam op deze manier naar voren wordt gebracht, zelfs in de titel 
0
Ace
geplaatst: 30 juni 2008, 13:50 uur
Zo, dit kan best een eigen topic gebruiken, gezien het aantal mensen dat hier fervent over wielrennen ouwehoert... 

0
geplaatst: 30 juni 2008, 14:09 uur
0
geplaatst: 30 juni 2008, 14:57 uur
Ace schreef:
Zo, dit kan best een eigen topic gebruiken, gezien het aantal mensen dat hier fervent over wielrennen ouwehoert...

Goed zo ACE .

0
Spijtoptant
geplaatst: 30 juni 2008, 15:04 uur
Ik volg de Tour nu al ruim 25 jaar, maar ik merk dat ik er dit jaar toch lang niet het enthiousiamse van voorgaande kwarteeuw voor op kan brengen.
Na de dopingtour van 1998 was er al een deuk geslagen, en het zeikerige one-race-a-year beleid van Armstrong maakte het ook niet leuker.
Dan Floyd Landis die vandaag eindelijk uitsluitsel van het CAS krijgt, en de belachelijke wijze hoe Rasmussen vorig jaar uit de Tour gezet werd, en als toetje het ultramoralistische uitsluiten van Boonen, die helemaal niet geschorst is maar toch niet mee mag doen omdat de ASO (what's in a name) dat niet passend vindt.
O ja, ook nog het uitsluiten van het Astana van Contador zit me niet lekker. Ik kan er niet bij dat wielrenners of ploegen die verder niet geschorst zijn op grond van persoonlijke voorkeuren van de ASO niet mee mogen doen. Het is een ernstige sportieve devaluatie van de Tour, en het ergste is dat het circus gewoon door lijkt te gaan zonder dat iemand, behalve Pat McQuaid, zich daar druk om maakt.
Ik denk dat het wielrennen nog moeilijke tijden door zal maken als de machtsstrijd tussen de UCI en de ASO zo door blijft gaan.
Na de dopingtour van 1998 was er al een deuk geslagen, en het zeikerige one-race-a-year beleid van Armstrong maakte het ook niet leuker.
Dan Floyd Landis die vandaag eindelijk uitsluitsel van het CAS krijgt, en de belachelijke wijze hoe Rasmussen vorig jaar uit de Tour gezet werd, en als toetje het ultramoralistische uitsluiten van Boonen, die helemaal niet geschorst is maar toch niet mee mag doen omdat de ASO (what's in a name) dat niet passend vindt.
O ja, ook nog het uitsluiten van het Astana van Contador zit me niet lekker. Ik kan er niet bij dat wielrenners of ploegen die verder niet geschorst zijn op grond van persoonlijke voorkeuren van de ASO niet mee mogen doen. Het is een ernstige sportieve devaluatie van de Tour, en het ergste is dat het circus gewoon door lijkt te gaan zonder dat iemand, behalve Pat McQuaid, zich daar druk om maakt.
Ik denk dat het wielrennen nog moeilijke tijden door zal maken als de machtsstrijd tussen de UCI en de ASO zo door blijft gaan.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 15:43 uur
Helemaal mee eens. Ik was altijd een enthousiast volger van de Tour, maar de laatste jaren is la Grande Boucle grondig verpest. Van mij hoeft het niet meer.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 16:35 uur
herman schreef:
Helemaal mee eens. Ik was altijd een enthousiast volger van de Tour, maar de laatste jaren is la Grande Boucle grondig verpest. Van mij hoeft het niet meer.
Dat klink wel heel dramatisch Herman.Helemaal mee eens. Ik was altijd een enthousiast volger van de Tour, maar de laatste jaren is la Grande Boucle grondig verpest. Van mij hoeft het niet meer.
Ik moet even graven maar volgens mij is de eerste Tour die ik heb gezien die waarin Laurent Fignon won. Daarna elk jaar trouw gekeken. Bergetappes vaak helemaal, de vlakke etappes alleen de laatste tien kilometer. Mooiste herinnering bewaar ik aan de Tour die Pantani won. Minste herinnering was het tijdperk Armstrong
. Ik heb vorig jaar erg genoten en hoop dat het dit jaar niet anders zal zijn. Ze moeten alleen dat dopinggebruik lekker vrijgeven, iedereen kijkt zelf maar of ie wat wil gebruiken. Nu ontbreken een aantal toprenners, alsof we daar blij mee zijn
.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 17:05 uur
. Ze moeten alleen dat dopinggebruik lekker vrijgeven,
ja joh laten we dat lekker doen,
dan weet je nooit wie de beste renner is,
maar wie diegene is die de meeste dope kan verdragen.
En een bijkomend voordeel is dan ook dat we tenminste wat overijdensgevallen a la Simpson krijgen, goed voor de sensatie.
Want om echte sport gaat het natuurlijk niet, stel je voor.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 17:19 uur
Het wordt wel erg overdreven hier allemaal. Doping is van alle tijden, als je 25 jaar trouw gekeken hebt. En bent nu de doping beu, dan heb je toch altijd een plaat voor de kop gehad.
Daarbij vind ik het terecht dat Boonen niet mee mag doen. Iemand die coke gebruikt moet gewoon een jaar geschorst worden. Straks wint die 3 tourettapes, dan is het een lekker voorbeeld voor de jeugd. Boonen is dan niet tenonder gegaan aan coke, maar genoeg andere mensen wel.
En van Astana vind ik jammer, zeker omdat Astana wel in andere wedstrijden van de ASO mag stappen. Dit is gewoon ff simpelweg de macht gebruiken t.o.v. de UCI. Maar daar komen de wielerfans wel overheen.
Daarbij vind ik het terecht dat Boonen niet mee mag doen. Iemand die coke gebruikt moet gewoon een jaar geschorst worden. Straks wint die 3 tourettapes, dan is het een lekker voorbeeld voor de jeugd. Boonen is dan niet tenonder gegaan aan coke, maar genoeg andere mensen wel.
En van Astana vind ik jammer, zeker omdat Astana wel in andere wedstrijden van de ASO mag stappen. Dit is gewoon ff simpelweg de macht gebruiken t.o.v. de UCI. Maar daar komen de wielerfans wel overheen.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 17:42 uur
Het wordt wel erg overdreven hier allemaal. Doping is van alle tijden, als je 25 jaar trouw gekeken hebt. En bent nu de doping beu, dan heb je toch altijd een plaat voor de kop gehad.
Ik ben de doping niet beu, ik ben het beu dat er voortdurend op het laatste moment of tijdens de Tour zelf nog de grootste kanshebbers worden gediskwalificeerd of zichzelf diskwalificeren. Dat er ook in de jaren '90 al zoveel doping werd gebruikt, heb ik me toen ook niet gerealiseerd.
Ik ga misschien over een paar jaar wel weer actief kijken als deze hele generatie is afgetaaid.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 18:20 uur
Oldfart schreef:
ja joh laten we dat lekker doen, dan weet je nooit wie de beste renner is, maar wie diegene is die de meeste dope kan verdragen. En een bijkomend voordeel is dan ook dat we tenminste wat overijdensgevallen a la Simpson krijgen, goed voor de sensatie. Want om echte sport gaat het natuurlijk niet, stel je voor.
Sorry Oldfart maar ik vind dit een naieve reactie. Doping is gewoon niet te voorkomen / uit te sluiten in de (wieler)sport. Dus dan kan je wel het nobele streven hebben het wielrennen dopingvrij te maken maar dat gaat toch nooit lukken. Dus dan kan je het beter vrij geven. Renners kiezen uiteindelijk toch zelf of ze wel of geen doping gebruiken.ja joh laten we dat lekker doen, dan weet je nooit wie de beste renner is, maar wie diegene is die de meeste dope kan verdragen. En een bijkomend voordeel is dan ook dat we tenminste wat overijdensgevallen a la Simpson krijgen, goed voor de sensatie. Want om echte sport gaat het natuurlijk niet, stel je voor.
0
Spijtoptant
geplaatst: 30 juni 2008, 18:46 uur
Klumpie schreef:
.
.
Ik ben de dopingcontroles niet beu, maar de overdreven heksenjacht op doping.
Het is het laatste decennium net of alleen in wielrennen en gewichtheffen doping wordt gebruikt, en af en toe een atleetje voor de show ook even oppakken.
Bij doping is het ook zo dat je de grote zware gevallen hebt en de kleinere gebruikers, en waar in elke sport zo ongeveer de kleinere gebruikers mild worden aangepakt, worden er in het wielrennen ook meteen staatscriminelen van gemaakt.
Natuurlijk is een pilletje hier en daar niet helemaal eerlijk, maar een duwtje en een elleboogje in het voetballen ook niet. Sport is net zo eerlijk als de deelnemers wensen te zijn, en daar moet wat rekening mee gehouden worden. De sporters snappen dat, en het publiek snapt dat in grote lijnen ook wel.
Pak de zware overtreders aan, maar houd op met het bij voorbaat criminaliseren van alle renners, tot DNA-paspoorten aan toe.
Zo'n Zoetemelk die op doping werd betrapt en daardoor 10 minuten straftijd aan zijn koersbroek kreeg, dat is toch wel wat schappelijker dan direct twee jaar schorsen. Alle 'groten' en ook kleinen van vroeger gebruikten doping, en dat wist men ook wel, maar er werd niet zo moeilijk over gedaan. Wielrennen is nooit schoon geweest, en volgens mij is het ook een illusie om het helemaal schoon te krijgen.
Ik heb niet zo heel veel verstand van wat wel en niet erg schadelijk is (dat is het criterium voor mij, of het prestatieverhogend werkt niet), maar de dopinglijst is ondertussen zo belachelijk dat de renners in de winter amper neusdruppels durven nemen.
In de opkomstjaren van EPO kon het nog niet opgespoord worden, maar er kon wel tegen opgetreden worden door middel van gezondheidscontroles wat betreft hematocrietwaarde van het bloed. Dat is veel logischer: niet kijken wat je gebruikt, maar kijken hoe gezond je bent.
Onderwerp de renners om de zoveel tijd aan een gezondheidscontrole, en je kunt precies uitzoeken wie wel en niet in staat is om te koersen. Wat je daar voor aan bruine boterhammen en dokter Ferrari-pillen slikt laat me eigenlijk koud.
Ook bepaalde trainingsmethoden zullen wel gezondheidsrisico's in zich dragen. Topsport van het kaliber wielrennen is per definitie een aanslag op het lichaam.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.