Overig / Algemeen / Tour de France
zoeken in:
0
geplaatst: 30 juni 2008, 19:10 uur
herman schreef:
Ik ga misschien over een paar jaar wel weer actief kijken als deze hele generatie is afgetaaid.
Ik ga misschien over een paar jaar wel weer actief kijken als deze hele generatie is afgetaaid.
Jammer. Er komt nu net een generatie toprenners uit Nederland aan. Dekker, Gesink, Langeveld, Boom, Terpstra, Mollema, Maaskant, Flens, de Maar, Leezer, Reus, Rabou, Vermeltfoort, de Kort etc. En renners als Posthuma, Weening, Clement, ten Dam gaan nu pas hun beste periode in.
0
Spijtoptant
geplaatst: 30 juni 2008, 19:12 uur
Klumpie schreef:
Jammer. Er komt nu net een generatie toprenners uit Nederland aan. Dekker, Gesink, Langeveld, Boom, Terpstra, Mollema, Maaskant, Flens, de Maar, Leezer, Reus, Rabou, Vermeltfoort, de Kort etc. En renners als Posthuma, Weening, Clement, ten Dam gaan nu pas hun beste periode in.
(quote)
Gelukkig maar dat Nederlanders nooit doping gebruiken.
Commentator vraagt aan Blijlevens (vlak na de Tour 1998):
Heb jij wel eens doping gebruikt ?
Blijlevens (kijkt zenuwachtig alle kanten op, hakkelt eerst iets en dan):
Mij hebben ze nooit gepakt hoor.

0
geplaatst: 30 juni 2008, 19:16 uur
@Spijtoptant
Ik begrijp dat wel. Ik word ook wel moe van die Fuentes lijst, waar iedere renner wel genoemd is. Maar waar de voetballers van Barcelona en Real Madrid, die er ook op moeten zouden staan, niet genoemd worden.
Het is een beetje een heksenketel en de pers maakt daar graag gebruik van. Iedere renner die naar de dokter gaat is al verdacht en dat is een kwalijke zaak natuurlijk. Want in onze rechtstaat moet eerst schuld bewezen worden, terwijl de renners hun onschuld moeten bewijzen. Dus dat klopt niet.
Ik begrijp dat wel. Ik word ook wel moe van die Fuentes lijst, waar iedere renner wel genoemd is. Maar waar de voetballers van Barcelona en Real Madrid, die er ook op moeten zouden staan, niet genoemd worden.
Het is een beetje een heksenketel en de pers maakt daar graag gebruik van. Iedere renner die naar de dokter gaat is al verdacht en dat is een kwalijke zaak natuurlijk. Want in onze rechtstaat moet eerst schuld bewezen worden, terwijl de renners hun onschuld moeten bewijzen. Dus dat klopt niet.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 19:18 uur
Spijtoptant schreef:

(quote)

Is toch logisch dat dat gezegd word. Als sporter zou ik ook elk mogelijk middel wat niet op de lijst staat gebruiken, als dat zal helpen in mijn prestaties.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 20:08 uur
Sorry Oldfart maar ik vind dit een naieve reactie
Naief?
Wie is er nou naief?
Voor mij is dat iedereen die tijdens de koers langs de kant staat te juichen voor die voorbij rijdende medicijnkasten en die dan ook nog tot nationale held verklaren.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 20:19 uur
Oldfart schreef:
Naief?
Wie is er nou naief?
Voor mij is dat iedereen die tijdens de koers langs de kant staat te juichen voor die voorbij rijdende medicijnkasten en die dan ook nog tot nationale held verklaren.
Ik denk dat iedereen wel weet dat ie in de zeik wordt genomen, niets is wat het is. Ritten worden gewoon gekocht en verkocht, dat is no big deal in het wielerwereldje. Dus als je dat voor lief neemt en een oogje dichtknijpt dat jan en alleman prikt en slikt (zie o.a. het boek van Willy Voet) dan blijft er wat mij betreft nog genoeg te genieten over. Het blijf uiteraard allemaal te belachelijk voor woorden maar er helemaal niet meer naar kijken is voor mij geen optie. (quote)
Naief?
Wie is er nou naief?
ps. naief was achteraf bezien een ietwat ongelukkige woordkeuze, excusez moi.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 20:22 uur
Maar oh, oh wat zullen ze allemaal klagen en schande spreken als er meer doden gaan vallen in geval van vrijgave.
En dat dat zal gebeuren in zo'n situatie staat zo goed als vast.
En dat dat zal gebeuren in zo'n situatie staat zo goed als vast.
0
Der Effe
geplaatst: 30 juni 2008, 22:35 uur
Ben het met Oldfart eens. Het legaliseren van doping is maatschappelijk onverantwoord en zal de sport binnen enkele jaren volledig ten einde brengen.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 23:08 uur
Ik ben er met mezelf nog steeds niet uit over wat ik van het afschaffen van doping vind. In sommige takken van sport ( atletiek, zwemmen) wil ik records zien. Wanneer op een gegeven ogenblik in het materiaal niets meer te verbeteren valt zouden records nooit meer gebroken worden.
Aan de andere kant: wanneer de ene het wel dermate stiekum kan gebruiken dat ie er mee weg komt en een ander niet, dan is het weer niet eerlijk.
Ik vind het lastig.
Aan de andere kant: wanneer de ene het wel dermate stiekum kan gebruiken dat ie er mee weg komt en een ander niet, dan is het weer niet eerlijk.
Ik vind het lastig.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 23:13 uur
Er moet een verschil gemaakt worden tussen herstelbevorderende doping en prestatiebevorderende doping. Ik vind dat de eerste mag, zolang het geen schade voor de gezondheid oplevert. En het tweede mag natuurlijk niet.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 23:16 uur
Mijn interesse in wielrennen is de laatste jaren behoorlijk gedaald zeg maar......
En de Tour is al helemaal niet interesant meer zeker niet nu er naast al het doping gedoe ook nog eens dat UCI vs ASO spelletje aan de gang is.........
De wielersport is bezig zichzelf de nek om te draaien heb ik zo het idee..........
En de Tour is al helemaal niet interesant meer zeker niet nu er naast al het doping gedoe ook nog eens dat UCI vs ASO spelletje aan de gang is.........
De wielersport is bezig zichzelf de nek om te draaien heb ik zo het idee..........
0
geplaatst: 30 juni 2008, 23:21 uur
Klumpie schreef:
Er moet een verschil gemaakt worden tussen herstelbevorderende doping en prestatiebevorderende doping. Ik vind dat de eerste mag, zolang het geen schade voor de gezondheid oplevert. En het tweede mag natuurlijk niet.
Vind ik op zich een mooi statement. Vraagje: waar ligt de grens?Er moet een verschil gemaakt worden tussen herstelbevorderende doping en prestatiebevorderende doping. Ik vind dat de eerste mag, zolang het geen schade voor de gezondheid oplevert. En het tweede mag natuurlijk niet.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 23:26 uur
Ik ben geen dokter. Maar dat zullen dus onafhankelijke doktoren moeten gaan beslissen.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 23:30 uur
En dat zijn nou vaak net de probleemfiguren.(Fuentes) En onafhankelijk zijn is ook een vergankelijk begrip wanneer er geld bij komt kijken.
Linksom of rechtsom, het blijft lastig.
Linksom of rechtsom, het blijft lastig.
0
Der Effe
geplaatst: 30 juni 2008, 23:33 uur
Ik zou linksom gaan, dan is de rotonde korter namelijk. Dat hoorde ik Maarten Ducrot gister nog zeggen!
0
geplaatst: 30 juni 2008, 23:36 uur
Der Effe schreef:
Ik zou linksom gaan, dan is de rotonde korter namelijk. Dat hoorde ik Maarten Ducrot gister nog zeggen!
Bevestigd weer maar eens dat de heer Ducrot behoorlijk wat onzin uitkraamt........ nee voor het betere wieler commentaar hoor ik tog echt liever de comentatoren van Sporza......
0
geplaatst: 30 juni 2008, 23:37 uur
Maar dan is de hoek weer scherper. Ook lastig dus....
Maar als Maarten het zegt ben ik toch geneigd het te geloven.
Maar als Maarten het zegt ben ik toch geneigd het te geloven.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 23:38 uur
Je hebt gelijk rayman, daarom ben ik blij dat ik er niet over hoef te beslissen.
En het is jammer zonder dat er nog maar 1 ettape is gereden dat het gehele topic al over doping gaat. Nog 6 dagen dan begint het, met 10 Nederlanders aan de start, Klumpie is er klaar voor.
En het is jammer zonder dat er nog maar 1 ettape is gereden dat het gehele topic al over doping gaat. Nog 6 dagen dan begint het, met 10 Nederlanders aan de start, Klumpie is er klaar voor.

0
geplaatst: 30 juni 2008, 23:46 uur
Vorig jaar stond ik nog op de Champs Elysees.
Dit jaar gaan we weer naar Parijs. Blijken we de dag ná de finish aan te komen. Dat hebben we niet handig gedaan.
Effe een hotelletje zoeken maar.
Dit jaar gaan we weer naar Parijs. Blijken we de dag ná de finish aan te komen. Dat hebben we niet handig gedaan.
Effe een hotelletje zoeken maar.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 23:56 uur
Een beetje onhandig 
In 2002 stond ik op La Plagne, prompt won Boogerd. Dit keer maar L'Alpe-d'Huez dan.

In 2002 stond ik op La Plagne, prompt won Boogerd. Dit keer maar L'Alpe-d'Huez dan.

0
geplaatst: 1 juli 2008, 01:50 uur
Dit keer maar L'Alpe-d'Huez dan
....ik denk dat Boogerd dan weer wint
0
geplaatst: 1 juli 2008, 06:14 uur
Spijtoptant schreef:

(quote)

Zeg Spijt , in jouw tour voorspelling staan 3 renners die niet starten , zijn die nu al betrapt op doop.
0
geplaatst: 1 juli 2008, 09:03 uur
Zo, ik doe ook mee aan de poule!
Ik heb twee jaar geleden en vorig jaar de tour gekeken, voor de rest volg ik het wielrennen niet, al vind ik de tour erg leuk. Veel verstand heb ik er dus niet van, en veel namen ken ik ook niet, maargoed, ik zie wel wat er van komt. 
Ik heb twee jaar geleden en vorig jaar de tour gekeken, voor de rest volg ik het wielrennen niet, al vind ik de tour erg leuk. Veel verstand heb ik er dus niet van, en veel namen ken ik ook niet, maargoed, ik zie wel wat er van komt. 
0
Ace
geplaatst: 1 juli 2008, 09:42 uur
Klumpie schreef:
Wielrennen = herstellen! Daar gaat het nou juist om, het herstel. Dat is hetgene wat prestatiebevorderend is!
Het punt is, iedereen gebruikt. Zo vertelde Boogerd dat ook. Het gaat er alleen om wat je gebruikt. Komt iets op de zwarte lijst, dan moet je wat anders bedenken.
Toch blijf ik genieten van de mooiste sport op aarde. Niets staat boven de sport zelf, niet de ASO, niet de UCI en al helemaal de doping niet. Dan word ik toch lekker bedonderd? Het doet me ook pijn wanneer in de tour als die van vorig jaar de ene na de andere favoriet eruit gekegeld wordt. Ik heb staan juichen op de Col de Tignes, een ontketende Rasmussen pakt de etappe. Wat blijkt later? Het deed er allemaal niet zoveel toe... Ik was er kapot van toen ik het op teletekst las. Dit jaar zal het niet anders zijn, er zullen renners gepakt worden. Ik zal weer teleurgesteld zijn, maar toch kan ik niet wachten tot zaterdag de eerste etappe van start gaat. Het prachtige commentaar van Maarten Ducrot, de avondetappe, het enige programma waarin ik Mart Smeets kan verdragen. En dan nog alle tourspelletjes, het oneindig over wielrennen ouwehoeren met mijn fietsvrienden... Nee, het wielrennen en de tour pakt niemand me af. Ik maak er gewoon mijn eigen feestje van

0
geplaatst: 1 juli 2008, 09:45 uur
Ace schreef:
Nee, het wielrennen en de tour pakt niemand me af. Ik maak er gewoon mijn eigen feestje van
En zo is het maar net Nee, het wielrennen en de tour pakt niemand me af. Ik maak er gewoon mijn eigen feestje van

0
geplaatst: 1 juli 2008, 10:16 uur
Te veel over aanverwante zaken, te weinig over het wielrennen zelf.
Wat wordt de top 5 straks?
1. Evans
2. Valverde
3. Menchov
4. Cunego
5. Sastre
Trofimov kan de Soler van dit jaar worden, Freire maakt meer dan ooit kans op groen, en het zal me benieuwen hoe vaak de heren Dijkstra en Ducrot de gebroeders Schleck niet uit elkaar kunnen houden
Wat wordt de top 5 straks?
1. Evans
2. Valverde
3. Menchov
4. Cunego
5. Sastre
Trofimov kan de Soler van dit jaar worden, Freire maakt meer dan ooit kans op groen, en het zal me benieuwen hoe vaak de heren Dijkstra en Ducrot de gebroeders Schleck niet uit elkaar kunnen houden

0
Ace
geplaatst: 1 juli 2008, 10:36 uur
Daar kan ik pouletechnisch nog geen uitspraken over doen, over prognoses

Het zal mij benieuwen hoeveel ezels Bruseghin er dit jaar bij gekocht heeft!
0
Spijtoptant
geplaatst: 1 juli 2008, 11:06 uur
rudiger schreef:
Zeg Spijt , in jouw tour voorspelling staan 3 renners die niet starten , zijn die nu al betrapt op doop.
(quote)
Neuh, ik pas dat vrijdagavond wel aan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.