Overig / Algemeen / Tour de France
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juli 2008, 19:14 uur
0
Der Effe
geplaatst: 6 juli 2008, 21:09 uur
lebowski schreef:
Er zijn pas twee etappes geweest man.
(quote)
Er zijn pas twee etappes geweest man.
Dat snap ik zelf ook wel man.
0
geplaatst: 7 juli 2008, 06:49 uur
Die stand ziet er mooi uit
. Nu alleen hopen dat Cavendish vandaag niet uit de verf komt (ik vrees ervoor).
. Nu alleen hopen dat Cavendish vandaag niet uit de verf komt (ik vrees ervoor).
0
geplaatst: 7 juli 2008, 13:37 uur
Jasper schreef:
Die stand ziet er mooi uit
Ik heb zelf ook een Tourpool op mijn werk georganiseerd. Belde gisteren mijn collega enthousiast op: CHAVANEL ligt voorop!! Dus ik zeg: "Ja, maar dat is zijn broer". Toen werd het even stil aan de andere kant van de lijn, gevolgd door wat krachttermen. Maar goed, hopelijk laat Sebastien zich vandaag wel zien, als hij zo graag de groene trui wil winnen dan mag ie zo zoetjes aan wel gaan beginnen. Zelfde geldt dus voor Cavendish.Die stand ziet er mooi uit
0
Ace
geplaatst: 7 juli 2008, 13:39 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Ik heb zelf ook een Tourpool op mijn werk georganiseerd. Belde gisteren mijn collega enthousiast op: CHAVANEL ligt voorop!! Dus ik zeg: "Ja, maar dat is zijn broer". Toen werd het even stil aan de andere kant van de lijn, gevolgd door wat krachttermen. Maar goed, hopelijk laat Sebastien zich vandaag wel zien, als hij zo graag de groene trui willen winnen dan mag ie zo zoetjes aan wel gaan beginnen. Zelfde geldt dus voor Cavendish.Ik heb 'm er zaterdag nog uit gegooid voor Kim Kirchen. Dat is tot op heden nog niet echt slecht uitgevallen...
0
geplaatst: 7 juli 2008, 14:26 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Ik heb zelf ook een Tourpool op mijn werk georganiseerd. Belde gisteren mijn collega enthousiast op: CHAVANEL ligt voorop!! Dus ik zeg: "Ja, maar dat is zijn broer". Toen werd het even stil aan de andere kant van de lijn, gevolgd door wat krachttermen. Maar goed, hopelijk laat Sebastien zich vandaag wel zien, als hij zo graag de groene trui wil winnen dan mag ie zo zoetjes aan wel gaan beginnen. Zelfde geldt dus voor Cavendish.Cavendish rijdt de tour niet uit, dus zal hij zeker niet met groen bezig zijn. Hij stopt na 11-12 ritten om zichzelf dan voor te bereiden op de olympische spelen waar hij goud wil halen op de piste.
0
geplaatst: 7 juli 2008, 14:39 uur
essence schreef:
Cavendish rijdt de tour niet uit, dus zal hij zeker niet met groen bezig zijn. Hij stopt na 11-12 ritten om zichzelf dan voor te bereiden op de olympische spelen waar hij goud wil halen op de piste.
Dat zeggen ze over Ricco ook, en over nog wel meer renners. Ach, als Cavendish twee ritten wint heeft hij zijn geld al opgebracht.Cavendish rijdt de tour niet uit, dus zal hij zeker niet met groen bezig zijn. Hij stopt na 11-12 ritten om zichzelf dan voor te bereiden op de olympische spelen waar hij goud wil halen op de piste.
0
Ace
geplaatst: 7 juli 2008, 14:40 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Dat zeggen ze over Ricco ook, en over nog wel meer renners. Ach, als Cavendish twee ritten wint heeft hij zijn geld al opgebracht.Dan mag hij wel opschieten. Vandaag gaat de grote Gert namelijk winnen!

0
geplaatst: 7 juli 2008, 14:51 uur
essence schreef:
Cavendish rijdt de tour niet uit, dus zal hij zeker niet met groen bezig zijn. Hij stopt na 11-12 ritten om zichzelf dan voor te bereiden op de olympische spelen waar hij goud wil halen op de piste.
Ja, daarom heb ik hem ook niet in m'n team. Maar dat blijft een groot risico, want hij is zonder meer de snelste van iedereen.
0
geplaatst: 7 juli 2008, 15:06 uur
Hopelijk pakken de Belgen (Steegmans (overigens naar Tinkoff) & Gilbert (naar Silence?)) hun gram ook nog eens dit jaar. Zou goed uitkomen voor die tourpoule trouwens 

0
Ace
geplaatst: 7 juli 2008, 15:29 uur
Jasper schreef:
Ja, daarom heb ik hem ook niet in m'n team. Maar dat blijft een groot risico, want hij is zonder meer de snelste van iedereen.
(quote)
Dat zullen we meemaken! Ik ben er namelijk heilig van overtuigd dat Steegmans minimaal net zo snel is! Die is namelijk ook sneller dan Boonen...

0
geplaatst: 7 juli 2008, 16:35 uur
Ace schreef:
Dat zullen we meemaken! Ik ben er namelijk heilig van overtuigd dat Steegmans minimaal net zo snel is! Die is namelijk ook sneller dan Boonen...
(quote)

Het zijn natuurlijk 2 verschillende types van sprinters. Steegmans is een zuivere machtsprinter, die het best rendeert met een treintje voor zich, terwijl Cavendisch intrensiek sneller is en genoeg heeft aan een klein gaatje om zich er tussen te wringen en iedereen achter zich te laten.
0
geplaatst: 7 juli 2008, 18:36 uur
Ik ben ervan overtuigd dat Steegmans geen rit(ten) zal winnen, al hoop ik natuurlijk het tegendeel. In weze is hij misschien wel sterker dan Boonen, maar als het echt moet lukt het 'm niet.
0
geplaatst: 7 juli 2008, 19:21 uur
Ik begreep op de radio dat Gomez knetterhard op zijn muil ging. Hij is gestopt, maar ik kan nergens terugvinden wat er loos is.
0
Spijtoptant
geplaatst: 7 juli 2008, 19:29 uur
rayman schreef:
Ik begreep op de radio dat Gomez knetterhard op zijn muil ging. Hij is gestopt, maar ik kan nergens terugvinden wat er loos is.
Het peloton reed over een weg die in het midden gesplitst werd door een vluchtheuvel, en aan het begin daarvan stond een verkeersbord. Gomez is daar waarschijnlijk tegenopgeknalt. Beelden ervan heb ik niet gezien, maar alles wees erop.
(Waarom ze dat verkeersbord niet even een dagje uitgegraven hebben is me een raadsel)
0
geplaatst: 7 juli 2008, 19:31 uur
Spijtoptant schreef:
(Waarom ze dat verkeersbord niet even een dagje uitgegraven hebben is me een raadsel)
Omdat er een pijltje opstond dat je er rechts langsheen moest rijden. Dit was (volgens Ducrot) overigens dezelfde renner die bij de ronde van vlaanderen tegen een bloemenbak aanreed.
0
geplaatst: 7 juli 2008, 19:51 uur
Spijtoptant schreef:
Mooi, zie je Denis in het geel.
Mooi, zie je Denis in het geel.
Spijtoptant schreef:
We spreken elkaar over 23 dagen wel weer.
We spreken elkaar over 23 dagen wel weer.
Na drie dagen Tour zit het er voor Mechov alweer op. Wat een kluns is het toch.
0
[Roel]
geplaatst: 7 juli 2008, 20:02 uur
inderdaad, 38 seconden is niet onoverbrugbaar maar mentaal is dit een serieuze dreun
0
geplaatst: 7 juli 2008, 20:05 uur
Klumpie schreef:
Omdat er een pijltje opstond dat je er rechts langsheen moest rijden. Dit was (volgens Ducrot) overigens dezelfde renner die bij de ronde van vlaanderen tegen een bloemenbak aanreed.
Dan houdt ie er maar een aparte techniek op na.(quote)
0
Spijtoptant
geplaatst: 7 juli 2008, 20:19 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
(quote)
Parijs is nog ver.
0
Spijtoptant
geplaatst: 7 juli 2008, 20:20 uur
Klumpie schreef:
(quote)
Waarom staat er een bloemenbak op het parcours dan ?
Edit: Vandaag op tv heb ik het allemaal niet heel goed kunnen zien, maar wat is de moeite om gewoon al van een paar meter voor zo'n verkeersbord een stapel hooibalen neer te zetten en goed aan te geven dat er gekozen moet worden voor links of rechts.
Zoals ik het zag lag er opeens een vluchtheuvel op de weg, en aan het begin daarvan een verkeersbord. De eersten in het peloton zien dat aankomen, maar achterin het peloton kan dat gewoon opeens voor je neus opdoemen, en dan moet je maar net kunnen uitwijken.
0
Der Effe
geplaatst: 7 juli 2008, 21:28 uur
Dat had Al-Qaida gedaan, als grapje...
Jammer voor Menchov, morgen zal duidelijk worden hoe hij ervoor staat. Mijns inziens kan het (er van uitgaande dat de weersomstandigheden voor iedereen hetzelfde zijn) op 2 manieren gaan. Of hij revancheert zich en rijdt de tijdrit van zijn leven, of hij zit mentaal stuk en rijdt een slechte tijdrit, wat hem meteen om 2 minuten achterstand zet.
Jammer voor Menchov, morgen zal duidelijk worden hoe hij ervoor staat. Mijns inziens kan het (er van uitgaande dat de weersomstandigheden voor iedereen hetzelfde zijn) op 2 manieren gaan. Of hij revancheert zich en rijdt de tijdrit van zijn leven, of hij zit mentaal stuk en rijdt een slechte tijdrit, wat hem meteen om 2 minuten achterstand zet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.