MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wikipedia

zoeken in:
Onweerwolf
Moviemeter?

Masimo schreef:
Ben wel benieuwd naar die 0,9% Russen op deze site. Hoeveel dubbelaccounts heeft jellorum?
VPN?
(hoewel ik me afvraag waarom je dan een Russische server zou kiezen)

Arrie schreef:
(quote)

Dat vraag ik me toch af hoor...

Ik schat dat ongeveer 1 op de 9 Nederlanders zeker wel eens van MovieMeter heeft gehoord (een kleine 2 miljoen). Bij MuMe zal het een factor 3 lager liggen. De bioscoop en de thuisfilm zijn nu eenmaal een populairder tijdverdrijf dan een concert of het verzamelen van platen.

Ik kan er uiteraard naast zitten, maar ik denk dat we de databasefunctie niet moeten onderschatten. Als je op de Nederlandse google op artiesten / albums zoekt krijg je ook al redelijk snel hits die naar MusicMeter leiden.

Onweerwolf
Gretz schreef:
Ik schat dat ongeveer 1 op de 9 Nederlanders zeker wel eens van MovieMeter heeft gehoord (een kleine 2 miljoen).

Want?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Want?

Omdat ontzettend veel mensen naar films kijken en vermoedelijk een groot deel daarvan ook wel eens iets over een film heeft willen opzoeken op het internet (achtergrondinformatie, meningen, recensies). Bij vrijwel alle filmtitels die je op Google invoert komt de MovieMeter-pagina bij de eerste vijf resultaten te staan. Ik had ook gelezen dat het aantal unieke bezoekers dat MovieMeter in een maand haalt vele malen hoger ligt dan het aantal actieve gebruikers.
Maar goed, blijft een schatting wel.

Casartelli (moderator)
Blijft de vraag staan hoeveel mensen die door zo'n zoekopdracht een keer op MovieMeter terechtgekomen zijn, zich dat enige tijd daarna nog kunnen heugen cq. herkennend op de naam MovieMeter reageren.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Omdat ontzettend veel mensen naar films kijken en vermoedelijk een groot deel daarvan ook wel eens iets over een film heeft willen opzoeken op het internet (achtergrondinformatie, meningen, recensies). Bij vrijwel alle filmtitels die je op Google invoert komt de MovieMeter-pagina bij de eerste vijf resultaten te staan. Ik had ook gelezen dat het aantal unieke bezoekers dat MovieMeter in een maand haalt vele malen hoger ligt dan het aantal actieve gebruikers.
Maar goed, blijft een schatting wel.

Ik vind 1 op de 9 zo ontzettend specifiek dat dat toch wel een argument vereist dat verder gaat dan 'ik schat'.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik vind 1 op de 9 zo ontzettend specifiek dat dat toch wel een argument vereist dat verder gaat dan 'ik schat'.

Je mag er van maken wat je wilt, maar het blijft gewoon mijn persoonlijke schatting. Denk niet dat er ooit daadwerkelijk onderzoek naar is gedaan.

Stukje aan de wiki toegevoegd over de ontdekking die freitzen die in 2010 deed aangaande de nummers die voor een bepaalde tijd systematisch geweerd werden uit de lijst. Dit werd vervolgens opgepakt door verschillende landelijke en regionale media (o.a. RTL nieuws en het Brabants Dagblad).
MusicMeter kwam op 29 december 2010 prominent terug in een tv-item van Editie NL over de Top 2000[5]. Op dat moment was er op social media veel discussie over de redactie van Top 2000, die een aantal onwelgevallige platen uit de lijst zou weren. De berichtgeving daarover startte naar aanleiding van onvolkomenheden die een user van MusicMeter in de ruwe data op de experience site vond en op MusicMeter plaatste[6]. Deze ontdekking leidde tot publicaties in verschillende regionale kranten. Radio 2 ontkende destijds dat zij nummers uit de lijst zouden weren. Opvallend was echter wel dat alle platen 'met een luchtje' het jaar erop echter wél gewoon (nieuw) in de lijst stonden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/MusicMeter#Media

Masimo schreef:
Ben wel benieuwd naar die 0,9% Russen op deze site. Hoeveel dubbelaccounts heeft jellorum?

Ja dat zal ik wel geweest zijn. Ben ik dan verantwoordelijk voor dat aantal procent verkeer op de site?
Ik heb wel veel toevoegingen gedaan toen ik er was. (Als het 30° vriest kan je niet altijd buiten zijn natuurlijk.)

Toch nog positief nieuws vandaag. Mocht het iemand hier wat boeien De beoordelingsdiscussie op Wikipedia is afgerond. Men heeft besloten dat het onderwerp MusicMeter gewoon encyclopediewaardig is en dat de bronvermelding zoals ie nu is voldoende is.
(Dit alles ondanks het eeuwige gezeik van 1 twijfelachtige user.)

Een zegen voor de belangrijkste Nederlandstalige database + gemeenschap op gebied van muziek. Ook al ben ik als frequent user enigszins bevoordeeld, ik vind het niet anders dan terecht als je ziet hoeveel onderwerpen van vergelijkbare grootte ook een definitieve plek hebben gekregen in de vrije internetencylopedie.

MusicMeter - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Simon Smith (crew)
Gretz schreef:
Men heeft besloten dat het onderwerp MusicMeter gewoon encyclopediewaardig is en dat de bronvermelding zoals ie nu is voldoende is.
Mooizo. En bedankt voor jouw inspanning hiervoor. Bijkomend voordeel is dat het wiki-artikel inhoudelijk flink verbeterd is.

Gretz schreef:

...het eeuwige gezeik van een twijfelachtige user

Toch wel sneu dat zijn computer stuk ging toen hij een (Musicmeter?) site bezocht?
Misschien is er wel iets met zijn computer?

nlkink schreef:
Gretz schreef:

(quote)

Toch wel sneu dat zijn computer stuk ging toen hij een (Musicmeter?) site bezocht?
Misschien is er wel iets met zijn computer?

Ik denk het niet, sinds ik actief ben op MuMe moet ik elke week een nieuwe computer kopen. Maar je moet wel wat over hebben voor je hobby.

Het was een mooi avontuur, Gretz!

Simon Smith (crew)
En de persoon die zo aandrong op verwijdering van het wiki-item heeft als wraak vanochtend het grootste deel van de tekst verwijderd. Erg kinderachtig!

Oeh, deel 2. Hopelijk wordt dit een wekelijkse rubriek.

Onweerwolf
Het is natuurlijk wel belangrijk dat er iemand is die zichzelf heeft aangewezen om te kunnen bepalen welke informatie andere mensen wel of niet tot zich mogen nemen.

Casartelli (moderator)
Ik zie overigens dat de categorie in de pagina "Virtuele gemeenschap" valt. Lijkt me pijnlijk treffend voor sommigen hier

Het schijnt dat de helft van het internet uit virtuele gemeenschap bestaat.

Casartelli schreef:
Ik zie overigens dat de categorie in de pagina "Virtuele gemeenschap" valt. Lijkt me pijnlijk treffend voor sommigen hier

Ja, voor mij is dit ook een virtuele gemeenschap. Ik snap je tweede opmerking niet goed?

Casartelli (moderator)
Arrie schreef:
Ja, voor mij is dit ook een virtuele gemeenschap. Ik snap je tweede opmerking niet goed?
Ik begrijp dat je een wat hoger niveau grappen van mij gewend bent. Maar ik maakte me gewoon even vrolijk over een mij tot dan toe onbekende Wikipedia-categorie.

Volgens mij begreep Kramer hem wel.

Xhamster staat er ook onder neem ik aan.

Ah dat soort gemeenschap.

trebremmit schreef:
Xhamster staat er ook onder neem ik aan.

Nu krijgt die naam ineens een hele rare bijklank.

Minder dan 50 actieve leden? Is de user-KO toch nog begonnen?

chevy93 schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
(wat een zuur persoon)

Oh dat is weer een andere anonieme hater die de beslissing niet kon accepteren

Ik wilde net zeggen dat ik net ook ontdekte dat The Banner een bewerkingsoorlog is gestart, zie screenshot. Wat een zielig persoon zeg (zulke types zorgen ervoor dat een groot deel van de ooit actieve Wikipedianen de benen heeft genomen). Er is dus een moderator op Wikipedia geweest die eergisteren heeft bepaald dat MusicMeter relevant genoeg is en dat de huidige inhoud voldoet aan de minimale eisen. Vervolgens verwijdert die *****zak 2/3 van de pagina.

https://i.imgur.com/R1YPk0A.jpg

Simon Smith (crew)
Ja, schijnt een moeilijk en vervelend mannetje te zijn, die The Banner. Hij communiceert vandaag overigens ineens in het Engels blijkbaar...

Simon Smith schreef:
Ja, schijnt een moeilijk en vervelend mannetje te zijn, die The Banner. Hij communiceert vandaag overigens ineens in het Engels blijkbaar...

Nu niet meer Bewerkingsgeschiedenis van MusicMeter - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Manmanman, hij is echt uit op een bewerkingsoorlog. Kan het niet verkroppen dat mensen gewoon constructief willen bijdragen aan Wikipedia door nuttige info over een onderwerp toe te voegen. De feiten die er over de website vermeld zijn hebben niks met promo te maken, maar leggen aan de wikipediabezoeker/leek gewoon uit wat de functionaliteit van MusicMeter zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:40 uur

geplaatst: vandaag om 09:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.