MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Vraag van de dag

zoeken in:
ClassicRocker schreef:
Waarom ontkracht je je bericht dat enkele sterke argumenten bevat met dergelijke ridiculiteiten? Leg me dat eerst maar eens uit alvorens ik inhoudelijk reageer.

Het ontkracht volgens mij de argumenten niet. Integendeel, het zet ze kracht bij. Het maakt nog meer duidelijk dat jouw criteria achterhaald zijn.

Overigens, als het volgens jou 'ridiculiteiten' zijn kan het geen reden vormen niet inhoudelijk te reageren. 'Ridiculiteiten' aangrijpen om de inhoudelijke kwestie te ontwijken komt niet erg geloofwaardig over.

ClassicRocker schreef:
Waarom ontkracht je je bericht dat enkele sterke argumenten bevat met dergelijke ridiculiteiten? Leg me dat eerst maar eens uit alvorens ik inhoudelijk reageer.

Leuk geprobeerd, maar je mag het ook best toegeven dat je geen weerwoord hebt.

bennerd schreef:
Het is fascinerend om te zien hoe sommige mensen hun favoriete muziek als dé norm aannemen.
Ik staaf alle muziek die ik luister in hoeverre het afwijkt van de beleving die ik heb bij mijn favoriete muziek. En gezien de superieure smaak (vraag van de dag van een weekje terug?) van de gebruikers hier...

ClassicRocker schreef:
Voor de geloofwaardigheid van de reproductie.

Is een cd afspelen geen 'geloofwaardige reproductie'?

Je vraag waaruit deze discussie ontstond was: Vind jij muziek inboeten aan gevoel en emotie naarmate instrumentatie en vocalen in toenemende mate voortkomen uit onconventionele geluidsbronnen?

Een muzikant die zich liever amuseert in de studio dan op een podium kan ook gevoel en emotie in zijn muziek steken en mensen ontroeren.

Waarom zou dat niet welkom zijn?

herman schreef:
Overigens, bij veel electronische muziek wordt gewoon gebruik gemaakt van echte gitaren, piano's, etc.
Wat eigenlijk alleen maar mijn punt bevestigd. Zodra er gebruik gemaakt wordt van 'echte' instrumenten (ja, sorry, 'echte' instrumenten is nou eenmaal een makkelijke omschrijving) of er in ieder geval die illusie gewekt wordt, dan pas begint het interessant te worden.

Edit: Verwijderd. Moeilijk om hier een duidelijk bericht over te schrijven zonder dat je valt over allerlei valkuilen en mogelijke dubbele interpretaties.

ClassicRocker
herman schreef:
Leuk geprobeerd, maar je mag het ook best toegeven dat je geen weerwoord hebt.

Eerder vandaag heb in een afzonderlijk topic geopend over dit onderwerp dat amper het levenslicht heeft mogen zien. Is deze discussie überhaupt welkom als het aan de moderatie ligt? Leg me dat eerst maar eens uit alvorens ik inhoudelijk reageer en serieus tijd uittrek voor een bericht dat voorbestemd is om weggebezemd te worden.

ClassicRocker
chevy93 schreef:
Het aantal mensen dat emotioneel worden (in de breedste zin van het woord) van electronic (lees: muziek die niet gereproduceerd kan worden door de traditionele instrumenten) is beduidend lager dan andersom. Daar ben ik van overtuigd.

Iets dat treffend weergeeft wie hier een achterhoedegevecht voeren.

chevy93 schreef:
(quote)
Ik staaf alle muziek die ik luister in hoeverre het afwijkt van de beleving die ik heb bij mijn favoriete muziek. En gezien de superieure smaak (vraag van de dag van een weekje terug?) van de gebruikers hier...

Klopt, maar dat maakt de muziek waar jij het liefst naar luistert niet 'normaal' en de muziek waar je niet naar luistert niet 'abnormaal'. Velen lijken die gedachte echter wel te hanteren. Dat was mijn punt

ClassicRocker schreef:
(quote)

Eerder vandaag heb in een afzonderlijk topic geopend over dit onderwerp dat amper het levenslicht heeft mogen zien. Is deze discussie überhaupt welkom als het aan de moderatie ligt? Leg me dat eerst maar eens uit alvorens ik inhoudelijk reageer en serieus tijd uittrek voor een bericht dat voorbestemd is om weggebezemd te worden.

Dat bericht heb je vervolgens hier geplaatst en staat er nog steeds, dus leef je vooral uit op die inhoudelijke reactie.

bennerd schreef:
Klopt, maar dat maakt de muziek waar jij het liefst naar luistert niet 'normaal' en de muziek waar je niet naar luistert niet 'abnormaal'. Velen lijken die gedachte echter wel te hanteren. Dat was mijn punt
Ja, was ook maar een (licht)ironische opmerking nav de vraag van toen.
(wat niks zegt over het feit dat je helemaal gelijk hebt).

ClassicRocker schreef:
Iets dat treffend weergeeft wie hier een achterhoedegevecht voeren.
Ah, je hebt één van mijn (vele) edits opgevangen. Moeilijk om hier in het kort duidelijk weer te geven wat ik bedoel zonder dat de wolven bloed ruiken en zich erop storten.

ClassicRocker
herman schreef:
Dat bericht heb je vervolgens hier geplaatst en staat er nog steeds, dus leef je vooral uit op die inhoudelijke reactie.

In dat geval verzanden we in off-topicness en vraag ik je om het gesloten topic nieuw leven in te blazen. Ik ben er niet voor te porren om deze gedachtewisseling te vervolgen tussen een schijtlading aan nieuwe vragen van de dag en antwoorden daarop. Daarvoor is deze casus me te relevant.

Bij nader inzien denk ik niet dat ClassicRocker een punker is maar een dubstep fan.

ClassicRocker
niels94 schreef:
Bij nader inzien denk ik niet dat ClassicRocker een punker is maar een dubstep fan.

pim556 schreef:

Ik dub inderdaad over aanschaf van een step, maar opteer als Freddie-fan eveneens nadrukkelijk voor een snorfiets.

Ik begin steeds meer te denken dat CR de evil twin brother van Mjuman is. Over andersom. De vergelijkenis is zo treffend. Was het niet in dit topic dat er een tijdje geleden geopperd werd een soort clash of the titans te doen?

ClassicRocker
chevy93 schreef:
Ah, je hebt één van mijn (vele) edits opgevangen. Moeilijk om hier in het kort duidelijk weer te geven wat ik bedoel zonder dat de wolven bloed ruiken en zich erop storten.

Het zijn eerder hun meehuilende snobistische welpen waarvoor alertheid geboden is.

Jongens, jullie hebben allemaal gelijk.

chevy93 schreef:
Ik begin steeds meer te denken dat CR de evil twin brother van Mjuman is. Over andersom. De vergelijkenis is zo treffend. Was het niet in dit topic dat er een tijdje geleden geopperd werd een soort clash of the titans te doen?

Sjef blijf eens van je toetsenbord af - ik meng me expres niet in deze discussie vanwege de hoge stupiditeitsfactor aan de traditionele kant. Jou neem ik niets kwalijk: je bent 18, overziet net de impact van global warming, het bezit van een piemel, komt muzikaal net kijken en denkt dat je de wijsheid in pact hebt. Jou geef ik dispensatie - classic rocker daarentegen: if there's a hell below, you 'are sure you gonna go en heaven is the place where nothing ever happens

Ik meng me bewust niet in deze discussie - too many stupid arguments affect the brain.

ClassicRocker
Je THT-datum is verstreken, Mjuman. Het zou je sieren als je de eer aan jezelf houdt.

ClassicRocker schreef:
Je THT-datum is verstreken, Mjuman. Het zou je sieren als je de eer aan jezelf houdt.

Leg jij eerst maar eens het diploma van je lagere school (educatie), je verkeersdiploma (omgang in het maatschappelijk verkeer) en het diploma reddend zwemmen over aan een bevoegde instantie hier.

Zo niet, weet ik welke kant het uitgaat: de inquisitie.

Doe je 't nog wel eens Classic Rocker - met een open mind naar nwe muziek luisteren? Of is net zo simpel als je sex?

ps wat betekent THT?

Ten minste Houdbaar Tot

Edit: Werkt alleen op google.nl

ClassicRocker
Mjuman schreef:
ps wat betekent THT?

Nog maar enkele dagen geleden sneed je de bewuste lettercombinatie aan in onderstaande proza.

Mjuman schreef:
Was het een grap geweest, had ik gaarne gelachen. Het verdriet mij innerlijkst dat de info die deze site voor mij destijds een serieuze meerwaarde gaf, nu ondersneeuwt met mentale erupties van het niveau dat de grappen en grollen van Benny Hill nog buitengemeen erudiet doet lijken.

Als dat de bedoeling is dat deze site het thuishonk wordt voor solipsistische bespiegelingen van het niveau dat iemand graag Sjorro speelt bij de schijf van Lana del Rey, dan denk ik dat mijn THT-datum nadert en dat ik net als andere oudere users (w.o. een aantal wavers) binnekort ga afhaken - ik trek het niet meer, dit niveau, deze puberlae krompraat met een geringe informatieve waarde en een onnozelheid die nog erger is dan een gewiste en opnieuw te formatteren c-schijf zonder OS.

De webwaarde van de site is imo ernstig aan erosie onderhevig.

Bron: MM Memorabele Quotes

Gevalletje ontoerekingsvatbaar voor gedane uitspraken?

dix schreef:
Doe zelf ook de gordijnen eens open

Mjuman schreef:
classic rocker daarentegen: if there's a hell below, you 'are sure you gonna go en heaven is the place where nothing ever happens

Zodra je opposanten in een discussie 'hel-verwensingen' van stal halen in een kennelijke poging je het zwijgen op te leggen, is het raadzaam om je tijd van een zinvollere besteding te voorzien.

Einde discussie!

Rhythm & Poetry schreef:
Jongens, jullie hebben allemaal gelijk.

dix
ClassicRocker schreef:
Elke toevoeging is welkom zolang het geluid dat het voortbrengt op geloofwaardige wijze reproduceerbaar is in een conventionele live set-up. De sound in kwestie hoeft dus niet per definitie op identieke wijze nagebootst te (kunnen) worden. Nee, het zijn de de creativiteit en instrumentbeheersing die muzikanten on stage aan de dag leggen die in deze allesbepalend zijn.

Dat tijdens een concert in uitzonderlijke gevallen een tape afgespeeld wordt is voor mij overigens niet bezwaarlijk.

De crux lijkt enerzijds te zitten in hetgeen jij onderdeel wenst te noemen van 'een conventionele set-up'. Wie bepaalt dat ? Het gebruik van electriciteit is eigenlijk al discutabel, maar daarentegen is sommige muziek zonder electriciteit niet voor te stellen. Dus daar praten we beter niet over. Maar waarom zou een synthesizer wél, en een tape-deck niet tot een conventionele set-up kunnen behoren? Bij optredens van The Butthole Surfers werden live tape-manipulaties onderdeel van de performance, en die waren niet exact gelijk, maar wel gelijkend aan de in de winkel beschikbare audio-opnames van de band. Het tape-deck als onderdeel van de live set-up diende daar wel degelijk de reproductie, eigenlijk zelfs de reproductie van de reproductie van de reproductie, dus wat zou het probleem zijn?

Anderzijds rep je van 'een geloofwaardige reproductie' waar natuurlijk ook een subjectieve belevenis in schuilt. Ik heb ooit Meat Beat Manifesto zien optreden: twintig minuten audiobombardement via tape en samples, vergezeld van een fantastisch ballet. Het probleem dat ik nu twintig jaar later signaleer, is dat een uitverkocht en dampend Paradiso hoogstwaarschijnlijk uit z'n dak is gegaan op basis van een ongeloofwaardige reproductie. Dat wil zeggen, als jou maatstaven daarlangs zouden worden gelegd. Maar voor de volledige zaal was juist de wijze van reproductie met toevoeging van dat knallend ballet, wat de uitvoering zo buitengewoon geloofwaardig maakte.

Eigenlijk kan een reproductie nooit geloofwaardig zijn. Kan dat volgens jou wél, dan erken je indirect dat iedere reproductie geloofwaardig kan bereiken... afhankelijk voor wie deze reproductie aanschouwt. We zijn nu eenmaal niet allemaal Classic Rockers.

Bepaalde geluiden (bijv. babygehuil) zijn live nou eenmaal niet op conventionele wijze te reproduceren

Het verbaast me dat je dat opmerkt. Juist baby-gehuil lijkt me live goed op te voeren, veel makkelijker dan die strapatsen die bands moet uithalen om in jou oren geloofwaardig te reproduceren.

dix
ClassicRocker schreef:
een quote van dix over gordijnen

Ik had 'm al weggehaald wegens discussieontwrichtend. Maar wie begon er met zwijgoplegging?

Mjuman schreef:
ps wat betekent THT?

ClassicRocker schreef:
(quote)

Nog maar enkele dagen geleden sneed je de bewuste lettercombinatie aan in onderstaande proza.

Zeker, maar ik test volgaarne de 'mental sanity der opponent'

ClassicRocker schreef:
Zodra je opposanten in een discussie 'hel-verwensingen' van stal halen in een kennelijke poging je het zwijgen op te leggen, is het raadzaam om je tijd van een zinvollere besteding te voorzien.

Einde discussie!

Bewijs van jouw beperkte muzikale vision geleverd is bij dezen geleverd: Y

Het eerste is een letterlijk citaat van Curtis Mayfield
Het tweede van Talking Heads

Tja, volgens mij bevind je je nu op de plaats van between a rock and a hard land - hou de eer aan jezelf en beam u'cellf up 2 hyperspace

Wat wonderbaarlijk dat er nog steeds mensen het geduld op kunnen brengen om een discussie met ClassicRocker aan te gaan. Het doet mij denken aan mensen die een rabiate SGP-er de evolutietheorie proberen aan te smeren. Volstrekt vergeefse moeite, die tijd kan je beter aan leuke dingen besteden lijkt me zo

dix
GrafGantz schreef:
Volstrekt vergeefse moeite, die tijd kan je beter aan leuke dingen besteden lijkt me zo

Oh, maar ik heb op een andere browser alleen maar triple X open staan. No worries .

Nieuwe vraag: omschrijf je favoriete tosti

dix schreef:
Omschrijf je favoriete tosti

-Graf: Met zachte geitenkaas, katenspek (of Zeeuws Spek) en honing, garneren met rucola en pijnboompitten.

GrafGantz schreef:
Wat wonderbaarlijk dat er nog steeds mensen het geduld op kunnen brengen om een discussie met ClassicRocker aan te gaan. Het doet mij denken aan mensen die een rabiate SGP-er de evolutietheorie proberen aan te smeren. Volstrekt vergeefse moeite, die tijd kan je beter aan leuke dingen besteden lijkt me zo

Helemaal gelijk: laten we virtueel samen een glas wijn drinken - ik heb een Tempranillo van AH voor de neus, hef nu het glas naar jou en ga de trap af voor Studio Voetbal. Proost !!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:08 uur

geplaatst: vandaag om 06:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.