Overig / Algemeen / Sporttoto en -pools topic (centraal topic)
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juni 2013, 16:37 uur
Pff, wat krijgen al die sprinters veel zwarte punten zeg... Ik heb nu een mooie selectie, maar daar wil ik eigenlijk nog wat sprinters tussenvoegen. Dilemma.
0
geplaatst: 25 juni 2013, 18:24 uur
stoepkrijt schreef:
Pff, wat krijgen al die sprinters veel zwarte punten zeg... Ik heb nu een mooie selectie, maar daar wil ik eigenlijk nog wat sprinters tussenvoegen. Dilemma.
Dergelijke dilemma's bestaan in mijn poeltje niet. Meedoen kan door inzending van een p.m. met een ploeg van 15 renners (liefst met rugnummer en naam) naar mij. Ik moet nog kijken wat de deadline wordt, maar als je je houdt aan de deadline van sportpools (zaterdag 12:00 uur) dan ben je in ieder geval op tijd.
0
geplaatst: 25 juni 2013, 21:45 uur
stoepkrijt schreef:
Tsja, de sprinters gaan volgens mij veel beslissen op Sportpools. Ik ga slechts voor max. vier sprinters. Een risicootje neem ik daarmee, waant nu moeten eigenlijk al mijn vier sprinters goed scoren wil ik hoog in het klassement meedoen.
Ik ga voor een hele hoop 1-punters, omdat er vrij weinig interessante 0-punters zijn. Ik heb nu zelfs zoveel 1- en 2-punters die ik achterwege moet laten dat ik overweeg om een van mijn twee 5-punters eruit te halen.
0
geplaatst: 25 juni 2013, 21:51 uur
Teunnis schreef:
Ik heb nu zelfs zoveel 1- en 2-punters die ik achterwege moet laten dat ik overweeg om een van mijn twee 5-punters eruit te halen.
Ik heb ook maar twee 5-punters, maar ik zou ze eigenlijk alle vier wel willen. Vorig jaar waren de favorieten veel goedkoper.Ik heb nu zelfs zoveel 1- en 2-punters die ik achterwege moet laten dat ik overweeg om een van mijn twee 5-punters eruit te halen.
Ik heb ook een hoop interessante 1-punters gevonden en ik heb ook al een aantal (verrassende) secret weapons op het oog.
0
geplaatst: 25 juni 2013, 21:58 uur
Zo nu even alles keurig op een rijtje.
Al jarenlang organiseer ik voor een vriendenclubje van wisselende grootte een toerpoel. Vorig jaar stelde ik dat voor het eerst ook open voor MuMe-users. Dit jaar is dat weer het geval. Er is een klein verschil met vorig jaar. Toen hield ik 2 afzonderlijke poels bij. Omdat dat extra werk kost, wil ik dit jaar 1 uitslagenservice bijhouden en dat is uiteraard hier (dus excuses dat er voor jullie wat onbekenden op de lijst tussendoor fietsen).
Spelregels:
Iedereen die mee wil doen stuurt een p.m. aan mij met 15 renners (liefst met rugnummer) voor zaterdag 12:30 uur (dat is dus een kwartier nadat de eerste etappe van start is gegaan!)
De puntentelling is als volgt:
Per etappe krijgen de eerste 10 renners punten: 25, 12, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. De gele trui levert 10 punten op, Groen en Bolletjes ieder 5 en Wit mag het doen met 3 [N.B.: het gaat hier niet om de trui zelf, maar om de positie in het klassement. Als een jongere in het geel rijdt en dus de nummer 2 van het jongerenklassement in het wit, gaan de punten voor het wit toch naar de nummer 1 in het klassement].
Per dag zijn er dus maximaal 99 punten te verdelen. Behalve op de dag van de ploegentijdrit, want dan worden er alleen "trui"-punten uitgekeerd.
Voor het eindklassement krijgen de beste 25 renners punten: 100, 85, 70, 55, 50, 45, 40, 35, 30, 25, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. De gele trui levert 100 punten op, groen en bolletjes ieder 50 en wit 30. DUS: de winnaar levert 200 punten op.
Er gelden nog 2 bijzondere regels:
1. Correcties op de uitslag na 24.00 uur dezelfde dag tellen in de poel niet mee.
2. Indien een renner in je ploeg tijdens de ronde (dus tot en met zondag 21 juli 23:59 uur) wordt betrapt op doping levert dat 13 bonuspunten op [niet dat je daar iets mee opschiet].
Veel succes met het samenstellen!
N.B.: In de periode van de toer zitten voor mij een aantal drukke dagen, zodat er (zeker in het begin) met een wat late uitslagenservice rekening moet worden gehouden. Alvast mijn excuses.
Al jarenlang organiseer ik voor een vriendenclubje van wisselende grootte een toerpoel. Vorig jaar stelde ik dat voor het eerst ook open voor MuMe-users. Dit jaar is dat weer het geval. Er is een klein verschil met vorig jaar. Toen hield ik 2 afzonderlijke poels bij. Omdat dat extra werk kost, wil ik dit jaar 1 uitslagenservice bijhouden en dat is uiteraard hier (dus excuses dat er voor jullie wat onbekenden op de lijst tussendoor fietsen).
Spelregels:
Iedereen die mee wil doen stuurt een p.m. aan mij met 15 renners (liefst met rugnummer) voor zaterdag 12:30 uur (dat is dus een kwartier nadat de eerste etappe van start is gegaan!)
De puntentelling is als volgt:
Per etappe krijgen de eerste 10 renners punten: 25, 12, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. De gele trui levert 10 punten op, Groen en Bolletjes ieder 5 en Wit mag het doen met 3 [N.B.: het gaat hier niet om de trui zelf, maar om de positie in het klassement. Als een jongere in het geel rijdt en dus de nummer 2 van het jongerenklassement in het wit, gaan de punten voor het wit toch naar de nummer 1 in het klassement].
Per dag zijn er dus maximaal 99 punten te verdelen. Behalve op de dag van de ploegentijdrit, want dan worden er alleen "trui"-punten uitgekeerd.
Voor het eindklassement krijgen de beste 25 renners punten: 100, 85, 70, 55, 50, 45, 40, 35, 30, 25, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. De gele trui levert 100 punten op, groen en bolletjes ieder 50 en wit 30. DUS: de winnaar levert 200 punten op.
Er gelden nog 2 bijzondere regels:
1. Correcties op de uitslag na 24.00 uur dezelfde dag tellen in de poel niet mee.
2. Indien een renner in je ploeg tijdens de ronde (dus tot en met zondag 21 juli 23:59 uur) wordt betrapt op doping levert dat 13 bonuspunten op [niet dat je daar iets mee opschiet].
Veel succes met het samenstellen!
N.B.: In de periode van de toer zitten voor mij een aantal drukke dagen, zodat er (zeker in het begin) met een wat late uitslagenservice rekening moet worden gehouden. Alvast mijn excuses.
0
geplaatst: 26 juni 2013, 00:10 uur
Er is dus geen limiet op toprenners zodat ik bijvoorbeeld Froome, Contador e.d. in één ploeg kan hebben?
0
geplaatst: 26 juni 2013, 09:51 uur
Ik kom er net achter dat ik mijn Tourpool van vorig jaar op voorhand al bijna om zeep heb geholpen:
stoepkrijt schreef:
Aan Froome heb ik trouwens ook nog gedacht als kluns. Het is Gerrans geworden.
Aan Froome heb ik trouwens ook nog gedacht als kluns. Het is Gerrans geworden.

0
geplaatst: 26 juni 2013, 12:29 uur
Vive le Cyclisme, vivent les autruches, vivent les tricheurs et les muets
Mijn Top 6:
1.Hematide
2.Repoxygen
3.Salbutamol
4.Tibolon
5.Dynepo
6.Cera
Mijn Top 6:
1.Hematide
2.Repoxygen
3.Salbutamol
4.Tibolon
5.Dynepo
6.Cera
0
geplaatst: 26 juni 2013, 17:42 uur
dumb_helicopter schreef:
Er is dus geen limiet op toprenners zodat ik bijvoorbeeld Froome, Contador e.d. in één ploeg kan hebben?
Er zit geen limiet op toprenners.
0
geplaatst: 26 juni 2013, 18:42 uur
Ik wilde het eigenlijk alleen bij Sportpools houden, maar jouw poultje was vorig jaar ook leuk, Justus, dus ik ga weer proberen mee te doen. 

0
geplaatst: 26 juni 2013, 18:46 uur
stoepkrijt schreef:
Ik heb ook maar twee 5-punters, maar ik zou ze eigenlijk alle vier wel willen.
Ik heb ook maar twee 5-punters, maar ik zou ze eigenlijk alle vier wel willen.
Wie niet?

0
geplaatst: 27 juni 2013, 23:46 uur
De eerste 2 inzendingen voor de toerpoel zijn bij mij binnengekomen.
In principe open ik de inzendingen pas nadat ik zelf ook een ploeg heb samengesteld (verwachting is ergens in de loop van zaterdagochtend).
Het kan zijn dat je je ploeg nog wilt wijzigen (bijvoorbeeld omdat renners op het laatste moment toch niet meedoen). Dat kan tot zaterdag 12:30 uur.
In principe open ik de inzendingen pas nadat ik zelf ook een ploeg heb samengesteld (verwachting is ergens in de loop van zaterdagochtend).
Het kan zijn dat je je ploeg nog wilt wijzigen (bijvoorbeeld omdat renners op het laatste moment toch niet meedoen). Dat kan tot zaterdag 12:30 uur.
0
geplaatst: 28 juni 2013, 17:50 uur
Nicolage Rico schreef:
@ Justus: een uitgevallen renner levert geen strafpunten op?
@ Justus: een uitgevallen renner levert geen strafpunten op?
De opzet van de poel was ooit om mijzelf en een stel vrienden een simpel (laagdrempelig) alternatief te bieden voor de meer ingewikkelder poels. Derhalve dus geen strafpunten voor uitvallers. En met een te veel aan uitvallers doe je het toch al slecht, omdat het eindklassement zwaar meetelt en je met zo'n uitvaller natuurlijk ook geen punten kan binnenhalen [behalve dan als het vanwege doping is, want dat levert dan toch nog 13 bonuspunten op].
0
geplaatst: 28 juni 2013, 18:45 uur
Ligt eraan wanneer een renner uitvalt, natuurlijk. 
Maar goed om te weten.

Maar goed om te weten.

0
geplaatst: 29 juni 2013, 02:09 uur
Ik hoef er twee niet te hebben hoor, veel te duur vergeleken met de vele leuke 1-punters.
0
geplaatst: 29 juni 2013, 11:02 uur
Teunnis schreef:
Ik hoef er twee niet te hebben hoor, veel te duur vergeleken met de vele leuke 1-punters.
Ik heb ook nog maar een vijfpunter geslachtofferd Ik hoef er twee niet te hebben hoor, veel te duur vergeleken met de vele leuke 1-punters.
Heb er nu ook nog maar 1. Ik heb nu zes 1-punters.
0
geplaatst: 29 juni 2013, 11:40 uur
Ik ben al het gepuzzel zat. Dan maar geen Contador in mijn team. Ik heb nu al spijt 
Edit: Shit, de pool van Justus! Toch nog maar even verder puzzelen dan...

Edit: Shit, de pool van Justus! Toch nog maar even verder puzzelen dan...
0
geplaatst: 29 juni 2013, 12:15 uur
Verdomme, ik heb me verslapen! Gisteren op sportpools.net het een en ander ingevuld, maar met het oogmerk om daar vanochtend nog eens rustig naar te kijken. Dat kan helaas niet meer.
Ik ben nog wel op tijd voor mijn eigen poeltje. Hierbij mijn team:
1. Froome
11. Sagan
24. Greipel
31. Evans
49. Zubeldia
51. Rolland
61. Braikovic
71. Pinot
91. Contador
101. Rodriguez
121. Valverde
131. Taaramae
151. Cavendish
154. Martin
211. Feilu
Deadline: 12:30 uur.
Later vandaag volgt de bekendmaking van alle deelnemende ploegen.
Ik ben nog wel op tijd voor mijn eigen poeltje. Hierbij mijn team:
1. Froome
11. Sagan
24. Greipel
31. Evans
49. Zubeldia
51. Rolland
61. Braikovic
71. Pinot
91. Contador
101. Rodriguez
121. Valverde
131. Taaramae
151. Cavendish
154. Martin
211. Feilu
Deadline: 12:30 uur.
Later vandaag volgt de bekendmaking van alle deelnemende ploegen.
0
geplaatst: 29 juni 2013, 13:27 uur
Hier nog eentje, die zich verslapen heeft. Ach, niet erg dat ik niet meer heb kunnen wisselen. Dat pakt meestal toch verkeerd uit.
Benieuwd naar de ploegen.
Benieuwd naar de ploegen.
0
geplaatst: 29 juni 2013, 13:39 uur
Bedoelde eigenlijk bij de pool van Justus, omdat ik de andere ploegen al kan zien op Sportpools. Maar goed, ook leuk om ze hier te zien. 
Ik vind die van Paap erg sterk.

Ik vind die van Paap erg sterk.
0
geplaatst: 29 juni 2013, 15:26 uur
DjFrankie heeft Contador als kluns. Je moet maar durven 
Ik kom Richie Porte trouwens opvallend weinig tegen in jullie lijstjes. Daar heb ik erg hoge verwachtingen van.

Ik kom Richie Porte trouwens opvallend weinig tegen in jullie lijstjes. Daar heb ik erg hoge verwachtingen van.
0
geplaatst: 29 juni 2013, 15:47 uur
Mja, ik wou op het allerlaatst nog TJ omruilen voor Porte, maar ik was net te laat. 

0
geplaatst: 29 juni 2013, 16:07 uur
Die had ik oorspronkelijk ook. Ik vond het uiteindelijk een te grote gok, maar het is misschien wel een winnende.
Ik ben nu even tennis kijken. Mijn joker Gasquet heeft zojuist 3 setpoints tegen overleeft en de wedstrijd gelijk getrokken. Onderwijl zal ik alle fietsploegen op een rijtje zetten.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 juni 2013, 17:40 uur
stoepkrijt schreef:

Contador nu al gevallen , mag dadelijk gaan knechten , nee zonder gekheid, ik denk dat hij minder sterk is al 2 jaar geleden. Zijn nu andere waaronder idd Porte die ook in tijdrijden veel sneller zijn.
0
geplaatst: 29 juni 2013, 17:49 uur
Kristoff er een dag voor tijd uitgehaald voor Pinot en Hagen. Zoals verwacht is Kristoff in vorm. Ben bang dat Hagen er niet veel bij gaat zitten...
* denotes required fields.