MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Sporttoto en -pools topic (centraal topic)

zoeken in:
Nicolage Rico schreef:
Als Goss en Degenkolb nog punten gaan pakken in Parijs, wordt het erg spannend bij de pool van Justus.

En jij gelooft zeker ook nog in Sinterklaas?

Sinterklaas is al afgestapt. Een paard is nog geen fiets.

Jij hebt Kristoff niet.

Hmm. ik zie nu pas dat de eerste 25 klassementsrenners punten krijgt en bij de overige truien alleen de nummer 1. Voortaan meer klas.renners kiezen ipv sprinters.

Gefeliciteerd vast, Teunnis.

Jij kan me inderdaad bijna niet meer inhalen (of Kristoff, Goss en Degenkolb moeten het geweldig gaan doen in Parijs). Gewonnen heb ik nog niet, zo zie ik dat johnnyhill Mollema, Kreuziger en Fuglsang heeft (en ik niet). Daar staan o.a. de mannen van Movistar + Talansky tegenover. En als Mollema een beetje herstelt kan Paap me ook nog inhalen.

Nicolage Rico schreef:

Hmm. ik zie nu pas dat de eerste 25 klassementsrenners punten krijgt en bij de overige truien alleen de nummer 1. Voortaan meer klas.renners kiezen ipv sprinters.

Het eindklassement telt bij mij zwaar mee, omdat het daar om gaat. De tweede plek in een nevenklassement vind ik niets waard. Toch is het belangrijk om alle truien in je ploeg te hebben en in etappes voldoende voorin te zitten. Om daar een goed evenwicht in te vinden is net zo moeilijk als al dat gedoe met zwarte punten op sportpools. Dat neemt niet weg dat je zonder die zwarte punten alleen met een beperkt deelnemersveld kunt werken.

Ach, heb gewoon niet goed gekeken. Maakt niet uit verder.

Een 20e of 25e plek in het eindklassement vind ik ook niks waard.

Teunnis schreef:
Jij kan me inderdaad bijna niet meer inhalen (of Kristoff, Goss en Degenkolb moeten het geweldig gaan doen in Parijs).

Of Talansky en Moreno moeten er compleet doorzakken.

Teunnis schreef:
(quote)

En jij gelooft zeker ook nog in Sinterklaas?

Gisteren was ik blij verrast dat Tejay van Garderen 1 puntje veroverde, vandaag was ik ontgoocheld dat hij er 13 verspeelde... Maar per saldo heeft hij er natuurlijk 12 gewonnen; dapper gereden!

Niettemin genoten van de geweldige inzinkingen van Van Garderen en Froome. Zou de "menselijke maat" inderdaad terug zijn in het peloton? Op drie dagen van Parijs is niets helemaal zeker: sommige Spaanstalige renners gaan met de dag harder rijden, Froome kàn het geel nog kwijtraken.

Voor Bau & Lau duurt de Tour een week te lang. Dat viel natuurlijk te verwachten; het was al mooi genoeg dat we even mochten hopen... Mollema zal nog alle zeilen moeten bijzetten om binnen de toptien te eindigen, Ten Dam zakt waarschijnlijk verder door het ijs.

johnnyhill schreef:
Niettemin genoten van de geweldige inzinkingen van Van Garderen en Froome. Zou de "menselijke maat" inderdaad terug zijn in het peloton? Op drie dagen van Parijs is niets helemaal zeker: sommige Spaanstalige renners gaan met de dag harder rijden, Froome kàn het geel nog kwijtraken.

Als de Spaanstaligen echt beter zijn en ze morgen vanaf de eerste berg aanvallen is er inderdaad nog wel wat mogelijk. Ik denk alleen niet dat ze zoveel beter zijn, zeker met de hulp van Porte.

Justus18 schreef:
Hongerklop bij Froome

Het aannemen van eten in een zone waar dat niet is toegestaan, is voorlopig bestraft met een tijdstraf van 20 seconden voor Porte en Froome. Zonder dat eten had Froome minuten kunnen verliezen. Uitslag derhalve pas morgen.

Paap_Floyd schreef:
Ondertussen sta ik ook 9e in het truienklassement, dus die top 100 is wel in zicht
Wauw, knap hoor! Ik ben stiekem wel een beetje jaloers.

Bij Sportpools ben ik vandaag 55e geworden in de etappeuitslag.

Echter: Dankzij mijn strafpunten voor Péraud ben ik vandaag toch weer 118 plaatsen gezakt. Zonde.

stoepkrijt schreef:
Bij Sportpools ben ik vandaag 55e geworden in de etappeuitslag.

Echter: Dankzij mijn strafpunten voor Péraud ben ik vandaag toch weer 118 plaatsen gezakt. Zonde.

En ik heb nog steeds het idee dat ik onder je zal eindigen, maar ik zakte maar 58 plaatsen

Maak je niet druk, ik ga jou nog wel voorbij Ik sta 200 punten op je voor in het truienklassement en heb nog een sterk secret weapon achter de hand. Die 3000e plaats lijkt me wel haalbaar.

Maak er een spannende strijd om de lantarne rouge van jongens

Die 20 seconden tijdsstraf voor Porte en Froome gaat niet gepaard aan een deklassering in de etappe-uitslag of is na 24:00 uur gebeurd en dan telt het hier niet meer mee. Met zijn zevende plek, het geel en de bolletjes levert Froome 19 punten op voor iedereen. Sagan voegt daar 5 aan toe, zodat we met z'n allen 24 punten pakken.
Eric voegt daar met Fuglsang (1) en Rodriguez (6) nog 7 punten aan toe, maar finisht toch weer als laatste. De anderen doen het beter met een of meer van de volgende renners: Van Garderen (12), Quintana (11), Porte (5) en Valverde (3).

Uitslag etappe 18:
1 Teunnis 61
1 Nicolage Rico 61
1 madmadder 61
1 stoepkrijt 61
5 DJFrankie 52
6 Paap_Floyd 49
7 johnnyhill 48
8 jeroentjuhh 45
8 johannesA 45
10 rooster1970 42
10 L_T_B 42
12 Wim 39
13 Justus18 33
14 Eric 31

Tussenstand:
1 Teunnis 874
2 Nicolage Rico 870
3 Paap_Floyd 845
4 johnnyhill 842
4 jeroentjuhh 842
6 DJFrankie 798
7 johannesA 790
8 rooster1970 767
9 madmadder 752
10 stoepkrijt 751
11 Wim 707
12 Justus18 690
13 L_T_B 682
14 Eric 609

Door de slechte dag van jeroentjuhh weet outsider Paap_Floyd weer een plekje te klimmen in het klassement, maar hij ziet tegelijkertijd dat Nicolage Rico en geletruidrager Teunnis hun voorsprong op hem verder uitbouwen.

De etappe van vandaag stond in het teken van de aanval op de bolletjes door Rolland. In een of ander Frans dorpje hadden ze daar met vlijt een mooi vlieg-en-kunstwerk gemaakt. Rolland kwam helaas net een (of twee) puntjes tekort, zodat Froome de bolletjes behoudt en met het geel 15 punten scoort. Sagan doet daar zoals gebruikelijk 5 bij voor het groen en dan hebben we 20 punten voor iedereen.
De extra punten zijn voor Klöden (12), Gesink (4), Quintana (3) en De Marchi (3). Met overmacht wordt deze etappe gewonnen door rooster1970.

Uitslag etappe 19:
1 rooster1970 36
2 Teunnis 23
2 Nicolage Rico 23
2 Paap_Floyd 23
2 DJFrankie 23
2 madmadder 23
2 stoepkrijt 23
2 Wim 23
9 johnnyhill 20
9 jeroentjuhh 20
9 johannesA 20
9 Justus18 20
9 L_T_B 20
9 Eric 20

Tussenstand:
1 Teunnis 897
2 Nicolage Rico 893
3 Paap_Floyd 868
4 johnnyhill 862
4 jeroentjuhh 862
6 DJFrankie 821
7 johannesA 810
8 rooster1970 803
9 madmadder 775
10 stoepkrijt 774
11 Wim 730
12 Justus18 710
13 L_T_B 702
14 Eric 629

Slappe etappe, maar daar zal Mollema niet over klagen.... Bravo Bauke!

Heldhaftige poging Hesjedal, maar het levert helaas geen punten op... Moedig gestreden, Ryder!

Quote van de dag (over het ijzersterke optreden van de Iberische ploegen en renners in de derde week): "Je kunt er van alles van denken, maar je mag dat vooralsnog niet uitspreken."

In de voorlaatste etappe zet Rolland met de moed der wanhoop zijn aanval op de bolletjes door. Hij rijdt hij bijna Igor Anton van de sokken, die de belangen van Nieve verdedigt. Ook Froome maakt nog kand, maar de bolletjes gaan uiteindelijk naar ritwinnaar en wiitetruidrager Quintana (33).
Froome wordt derde en behoudt het geel (20) en Sagan behoudt het groen (5). Met de 4 punten voor Contador maakt dat 29 punten voor iedereen. Verder zijn er punten voor Rodriguez (12), Valverde (8), Porte (6) en Talansky (5). Als je die allemaal hebt scoor je het formidabele aantal van 93 punten en ben je Teunnis. De rest moet het met minder doen.

Uitslag etappe 20:
1 Teunnis 93
2 Nicolage Rico 88
2 Paap_Floyd 88
2 madmadder 88
2 stoepkrijt 88
6 DJFrankie 73
7 Wim 55
8 jeroentjuhh 49
8 johannesA 49
8 Justus18 49
11 johnnyhill 48
12 rooster1970 41
12 L_T_B 41
12 Eric 41

Zodoende verstevigt Teunnis ook zijn positie in het klassement:
1 Teunnis 990
2 Nicolage Rico 981
3 Paap_Floyd 956
4 jeroentjuhh 911
5 johnnyhill 910
6 DJFrankie 894
7 madmadder 863
8 stoepkrijt 862
9 johannesA 859
10 rooster1970 844
11 Wim 785
12 Justus18 759
13 L_T_B 743
14 Eric 670

Ook madmadder en stoepkrijt doen zo vlak voor het sluiten van de markt nog goede zaken. Ze stijgen ten koste van johannesA en rooster1970 2 plekken. Parijs is dichtbij, maar met de klassementspunten is er nog veel mogelijk.

Gefeliciteerd Teunnis.

En bedankt voor het bijhouden, Justus.

Laten we de einduitslag afwachten. Net als bij sportpools. Daar zowaar punten voor Goss. Stoepkrijt zak wel blij zijn.

Dat-ie boven mij is geïndigd, bedoel ik.

Paap_Floyd schreef:
Stoepkrijt zak wel blij zijn.
Van die vier punten voor Goss word ik niet blij hoor. Wel van mijn waanzinnige eindspurt. Twee etappes voor het einde had ik nog maar 80 man achter me staan, nu stijg ik 1340 plekken en word ik glorieus 1863e

Die 83e plaats van jou mag er trouwens ook zijn hoor. Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd Paap, met je Sportpools overwinning!

Ik heb maar 11 puntjes meer dan vorig jaar, maar toen werd ik 49e in het AK, nu 471e.

Ja, dit jaar wordt er beduidend beter gescoord dan vorig jaar. Ik zit maar 100 punten onder mijn score van vorig jaar (dankjewel Jean-Christophe ) en eindig 1500 plaatsen lager.

Er zijn meer deelnemers dan vorig jaar.

^

Bedankt jongens. Jammer dat ik nog zo'n waardeloze sw heb (Meyer, 7 punten). Al met al ben ik tevreden. Top 100 in de Tour is me nog niet eerder gelukt.

voor de volledigheid nog de eindstand

(afbeelding)
De top 5 heeft Cadel als kluns

Ik ben weer de Joop Zoetemelk, ofwel de Jan Ullrich, van de MuMe pools.

Nicolage Rico schreef:
En bedankt voor het bijhouden, Justus.

Graag gedaan, maar ietwat voorbarig. Ik kom net terug van 2 dagen aan het strand van IJmuiden. We hebben daar ook nog een fietstocht (op stadsfietsen) gedaan en zijn vandaar terug naar huis gefietst. Bij elkaar zo'n 70 kilometer en dat is voor een niet-fietser een behoorlijke afstand. Ik ga zo meteen rekenen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:59 uur

geplaatst: vandaag om 14:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.