MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Sporttoto en -pools topic (centraal topic)

zoeken in:
Ik doe mee, en zal me dan ook eens voegen in de MusicMeter subleague. Heeft Paap tenminste nog wat concurrentie

Ik doe mee.

De Vuelta begint eind augustus, maar wanneer begint Sportpools?

Ik doe ook mee.

Sportpools opent meestal klein maandje tot 3 weken van te voren.

De Vuelta en Giro volg ik meestal niet zo goed als de Tour, maar ik wil ook best meedoen.

stoepkrijt schreef:
De Vuelta en Giro volg ik meestal niet zo goed als de Tour, maar ik wil ook best meedoen.

Mensen die de Tour leuk vinden moeten echt de Giro kijken. De Tour is enkel interessanter qua prestige en deelnemersveld. Het parcours van de Giro (en in mindere mate de Vuelta) is over het algemeen een stuk leuker. Alhoewel, het parcours van de Tour was dit jaar ook zeker niet slecht. De Vuelta zit dit jaar vol met korte heftige klimmetjes, eigenlijk op het lijf geschreven voor Mollema. Mja, die zie ik niet meer op het niveau van de eerste weken van de Tour terugkomen. Rodriquez is in mijn ogen dé favoriet.

Teunnis schreef:
Mensen die de Tour leuk vinden moeten echt de Giro kijken. De Tour is enkel interessanter qua prestige en deelnemersveld.

En het valt heel mooi midden in de zomervakantie.

Het parkoer van de toer was dit jaar verrassend sterk. De Giro was dit jaar minder, maar daar werden etappes ingekort vanwege de kou. Verder ben ik het wel met Teunnis eens dat de Giro en in mindere mate de Vuelta leukere rondes zijn met helaas een minder sterk deelnemersveld.
In de Vuelta zitten dit jaar trouwens een paar zeldzaam lange beklimmingen (etappes 14 en 16).

Paap_Floyd schreef:
Doen jullie nog mee straks met de Vuelta-pool op sportpools? En Justus heeft geen zin om z'n format ook voor de Vuelta te gebruiken?

Ik doe mee op sportpools en heb inderdaad geen zin om mijn format ook los te laten op de Vuelta. Ik zal dit jaar wel weer de CL-poel organiseren.

En de Vuelta heeft weer Angliru. Maar het is geen evenwichtig parcours, hoewel ik dat geklikt wel tof vind. Maar 11 aankomsten bergop is wat overdreven. Inderdaad iets voor n frisse Mollema. Purito is idd wel favoriet, maar heeft, net als ongeveer alle klassementsrenners, ook oog op het wk. Topfavoriet 2 is otoch wel Nibali. En verder een blik Colombianen.

Ik ga dan eens n pool verzinnen, maar dan wel een originele. Wordt vervolgd.

Een pool voor het EK zwemmen hoeft geloof ik niet, die schijnen ze zelf al te hebben.

Mijn Ronde van Spanje-pool. Het heeft nog niet veel zin deze in te vullen, aangezien er nog nauwelijks een startlijst bekend is, maar ik kondig hem vast aan.

De meest kleurloze renner.

We gaan het een keer anders doen. Na 10001 pools waarbij je moet voorspellen welke renners het best meedraaien in een ronde, en daarbij het kortst eindigen in een etappe en in de eindrangschikking, is het nu de beurt aan de renners die we nergens zien, die niet worden uitgezonden omdat de uitzending te kort duurt. Een team van waterdragers en niet-sprinters die een jaarabonnement op de bus hebben.

Overeenkomstig met alle andere pools is dat je zo veel mogelijk punten moet zien te behalen.

Op de volgende punten kunnen punten worden behaald:

- Eindrangschikking: Zoveel punten als de positie van de renner.
- Etappe-uitslag: Zoveel punten als het gemiddelde van alle etappe-uitslagen van de renner.
- Punten/berg: Aantal punten = (positie in klassement/(aantal renners in klassement+1))*totaal aantal renners)
Heeft een renner (zoals het hoort) geen punten in het berg/puntenklassement, dan staat hij dus op de (aantal renners in klassement + 1)e plek.
- 50 punten bonus wanneer de uiteindelijke rode lantaarn in je team zit.

Eindscore per renner: 0,35*eindrangschikking + 0,3*etappe-uitslag + 0,15*berg + 0,1*punten (+ evt bonus)

Totale eindscore: som van eindscores per renner.

Het ploegenklassment speelt geen rol.
Het jongerenklassement zit al vast in het eindklassement en telt dus ook niet apart mee

Indien een renner uitvalt:
- De uitgevallen renner krijgt voor voor elk onderdeel punten vermenigvuldigd met het percentage van de uitgereden etappes.
De ingevallen renner precies hetzelfde, De rit waarin een renner uitvalt telt dus niet mee, en zodoende wordt er in 20 etappes punten gehaald. Indien een renner tussen 2 etappes uitstapt wordt er 1/21 deel van de eindscore van een renner (en die van z'n invaller) ingehouden.

Wat moet je doen?

PM me een lijstje met vijf renners waarvan je denkt dat ze de meest kleurloze in de Ronde van Spanje zullen zijn, en tevens 3 reserves.

(En ja, ik weet ook wel dat de rode lantaarn niet kleurloos is...)

Leuk idee! Ik zal zeker proberen mee te doen.

Grappig. Ik denk dat Justus hier heel goed in is.

U kunt op mijn deelname rekenen!

Leuk.

Ik heb het spel iets aangepast:

Jongerenklassement is eruit en verhaaltje over reserves en uitvallers. Zie spelregels.

Onderstaand bericht heb ik zojuist op MovieMeter geplaatst.

Ik zag dat er dit jaar nog geen Coach van het jaar subleague was. En omdat de pools van MoMe en MuMe door elkaar heen beginnen te lopen heb ik de subleague MoMeMuMe opgericht (aan deelname zijn kosten verbonden)
Voorts nodig ik de MoMe-users uit om zich in te schrijven voor de gratis subleague op http://www.voetbalpoules.nl. Daar heet de subleague MusicMeter en het wachtwoord is GoldendEUS.

Doen we weer eindstandvoorspelling? Ik doe de administratie wel weer.

1. Ajax
2. Psv
3. Feyenoord
4. Fc twente
5. Vitesse
6. Sc Heerenveen
7. AZ
8. Heracles
9. Fc Groningen
10. Nac
11. Fc utrecht
12. Ado den haag
13. Roda jc
14. Go ahead eagles
15. Fc zwolle
16. Nec
17. Rkc Waalwijk
18. Sc cambuur

Paap_Floyd schreef:
Doen we weer eindstandvoorspelling? Ik doe de administratie wel weer.

Wat is de deadline?

1. Ajax
2. Psv
3. Feyenoord
4. AZ
5. Vitesse
6. Fc twente
7. Sc Heerenveen
8. Fc utrecht
9. Fc Groningen
10. Roda jc
11. Heracles
12. Ado den haag
13. Fc zwolle
14. Nec
15. Nac
16. Rkc Waalwijk
17. Sc cambuur
18. Go ahead eagles

Balen van die uitgerekte transferdeadline. De teams kunnen er over een maand heel anders uitzien, wat natuurlijk betrekking heeft op de beoogde eindranking.

Justus18 schreef:
(quote)

Wat is de deadline?

Ik neem aan vlak voor de eerste wedstrijd van het seizoen - die van Ajax.

Dat lijkt me ook fair. Dat is dus deze week.

1. Ajax
2. Psv
3. Feyenoord
4. AZ
5. Vitesse
6. Fc twente
7. Sc Heerenveen
8. Fc Groningen
9. Heracles
10. Roda jc
11. Fc utrecht
12. Nac
13. Ado den haag
14. Fc zwolle
15. Nec
16. Go ahead eagles
17. Rkc Waalwijk
18. Sc cambuur

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ik neem aan vlak voor de eerste wedstrijd van het seizoen - die van Ajax.
Nou ja, vorig jaar hebben we het toch ook iets later gedaan? De eerste wedstrijd is anders wel erg snel. Ik zou het een weekje uitstellen ofzo.Na zo'n eerste ronde weet je namelijk niet echt veel meer.

O, oké. Prima!

Gast
geplaatst: vandaag om 08:40 uur

geplaatst: vandaag om 08:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.