MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Sporttoto en -pools topic (centraal topic)

zoeken in:
Eindstand met de "normale" puntentelling:

1. Teunnis 709
2. laxus11 703,5
3. Martial 693,5
4. jeroentjuhh 670,5
5. vigil 651,5
6. Justus18 633
6. dumb_helicopter 633
8. panjoe 618,5
9. Gretz 607,5

Volgend jaar doe ik wel weer deze puntentelling.

Dan ga ik voor de normale puntentelling, teun zelf ook denk ik zo

Na een jaartje afwezigheid wil ik dit jaar weer een toerpoel spelen.

Spelregels:
Iedereen die mee wil doen stuurt een p.m. aan mij met 15 renners (liefst met rugnummer) voor zaterdag 14:15 uur (dat is dus een kwartier nadat de eerste etappe van start is gegaan!)

De puntentelling is als volgt:
Per etappe krijgen de eerste 10 renners punten: 25, 12, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. De gele trui levert 10 punten op, Groen en Bolletjes ieder 5 en Wit mag het doen met 3 [N.B.: het gaat hier niet om de trui zelf, maar om de positie in het klassement. Als een jongere in het geel rijdt en dus de nummer 2 van het jongerenklassement in het wit, gaan de punten voor het wit toch naar de nummer 1 in het klassement].
Per dag zijn er dus maximaal 99 punten te verdelen. Behalve op de dag van de ploegentijdrit, want dan worden er alleen "trui"-punten uitgekeerd.
Voor het eindklassement krijgen de beste 25 renners punten: 100, 85, 70, 55, 50, 45, 40, 35, 30, 25, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. De gele trui levert 100 punten op, groen en bolletjes ieder 50 en wit 30. DUS: de winnaar levert 200 punten op.
Er gelden nog 2 bijzondere regels:
1. Correcties op de uitslag na 24.00 uur dezelfde dag tellen in de poel niet mee.
2. Indien een renner in je ploeg tijdens de ronde (dus tot en met zondag 26 juli 23:59 uur) wordt betrapt op doping levert dat 13 bonuspunten op [niet dat je daar iets mee opschiet].

Veel succes met het samenstellen!

Antwoorden op eerder gestelde vragen:
Zit er een limiet op het opstellen van "top"-renners? Nee. Een ieder mag zijn ploeg in volledige vrijheid samenstellen.
Leveren uitvallers strafpunten op? Nee. Het uit de koers nemen van een renner op basis van het dopingreglement levert zelfs 13 bonuspunten op.
Kan ik reserves aanwijzen voor het geval mijn renner op het laatste moment toch niet meedoet? Nee. De deadline voor inzending is een kwartier na de start. Tot die tijd kan je je ploeg nog wijzigen.

Leuk. Ik doe mee.

Meteen ook even reclame voor die andere tourpool waar we elk jaar aan meedoen.

http://www.sportpools.net

Schrijf je in bij de MuMe-subleague
Wachtwoord: Jordy

We zijn nu met 11, maar er kan wel meer bij. Ik vind het weer lastig dit jaar

Paap_Floyd schreef:
Ik vind het weer lastig dit jaar

Zeker na het NK; heeft Tom nu te vroeg gepiekt of is hij verstoppertje aan het spelen

Tom was gewoon vermoeid na Zwitserland. Maar ik neem hem niet in mijn team denk ik. Er zijn nog interessantere 1-punters denk ik.

Op sportpools zal ik hem niet nemen. In mijn poel levert een eerste etappewinnaar wel een smak punten op. Die is vaak goed voor een paar dagen geel. Dit jaar zit de muur van Hoei wel een beetje in de weg.

Leuk, Tour de France-pools! Ik doe weer mee. Dat wordt weer flink puzzelen de komende dagen.

Uit de losse pols heb ik alvast een team samengesteld. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe goed dit team het gaat doen t.o.v. mijn uiteindelijke selectie.

Top Justus, ik ga weer puzzelen!

Ik doe ook wel weer mee.

Ik ook.

DjFrankie (moderator)
Paap_Floyd schreef:
Meteen ook even reclame voor die andere tourpool waar we elk jaar aan meedoen.

http://www.sportpools.net

Schrijf je in bij de MuMe-subleague
Wachtwoord: Jordy

We zijn nu met 11, maar er kan wel meer bij. Ik vind het weer lastig dit jaar

12

Teller staat al op 16

DjFrankie (moderator)
Justus18 schreef:
Teller staat al op 16

Welke startlijst hanteer je Justus?

DjFrankie schreef:
Welke startlijst hanteer je Justus?

Op sportpools zijn er 16 aanmeldingen. In mijn eigen poel zijn er ook alleen nog aanmeldingen, maar daar houd ik de tel niet van bij.

DjFrankie (moderator)
Justus18 schreef:
(quote)

Op sportpools zijn er 16 aanmeldingen. In mijn eigen poel zijn er ook alleen nog aanmeldingen, maar daar houd ik de tel niet van bij.
Ik doe mee.

De eerste ploeg is binnen.

Een tip voor de inzenders:
Begin je bericht met "Mijn toerploeg is:" en laat dan een paar regels wit. Ik kan dan zien dat ik het bericht pas op zaterdag om 14:15 uur moet openen.

Voor Sportpools ben ik er al bijna uit. Dat is snel voor mijn doen. Dan kan ik aan mijn team voor Justus' pool beginnen.

Ik ben benieuwd hoeveel 4-punters iedereen meeneemt.

4, waaronder de kluns

Ik heb er drie.

Paap_Floyd schreef:
4, waaronder de kluns
Ha, ik ook!

Hmm, dat is misschien niet eens zo'n slecht idee.

Die tip was gratis Arrie. Alles voor een goede klassering van de MuMe-subleague.

Nou, mijn sportpools-team is verzegeld. Twee 4-punters toch maar (en nog een 4pt-kluns)

24 verdeeld als volgt:

2x 4, 3x 3, 2x 2, 3x 1, 4x 0

2 Colombianen
2 Spanjaarden
1 Engelsman
1 Fransman
1 Duitser
1 Pool
1 Noor
1 Ier
1 Belg
1 Zuid-afrikaan
1 Tsjech
1 Litouwer

Paap_Floyd schreef:
1 Zuid-afrikaan
1 Tsjech
Die heb ik allebei bij mijn reserves staan. Ervan uitgaande dat het hier om Louis en Leopold gaat.

Is die tweede Colombiaan Uran? Daar heb ik niet zoveel vertrouwen in, maar 1 punt is natuurlijk niet veel.

Een van de twee heb je fout. en het is geen Uran. Daar zie ik het ook niet in zitten.

Naar aanleiding van interviews toch weer iets gewijzigd. Haha

Na een laatste aanpassing is mijn team voor Sportpools af. Vier 4-punters in mijn team, waaronder de kluns.

2 Fransen
2 Engelsen
1 Colombiaan
1 Italiaan
1 Spanjaard
1 Amerikaan
1 Nederlander
1 Australiër
1 Belg
1 Zuid-Afrikaan
1 Litouwer
1 Duitser

Gast
geplaatst: vandaag om 05:51 uur

geplaatst: vandaag om 05:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.