MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Sporttoto en -pools topic (centraal topic)

zoeken in:
Paap_Floyd schreef:
Argh Vuillermoz zat zo lang in mn voorlopige selectie bij Sportpools

Ik had 'm ook opgeschreven. Maar is normaal geen grootse puntenpakker.

Grootste fout van mij is denk ik Sagan eruit gooien en Pinot en Kelderman er voor in de plaats zetten.

Ik had m niet alleen opgeschreven, ik had m er vanaf mn eerste schets ingezet tot 3 dagen voor de Tour Normaal geen puntenpakker, maar ik zag met al die muurtjes wel meer kansen. Totdat mijn sw ineens voor 0 zw op te halen was. Die sw heeft overigens nog 0 punten.

Sagan eruit, Kwiatkowski (ideale kluns) erin, Barguil eruit, Valverde erin.. Nou ja, de bergen komen nog. Hopelijk zakken TJ en Contador er flink doorheen.

In etappe 8 ontstaat er na de tussensprint een kopgroep van een man of 15 met sprinters en tijdrijders. Even lijkt het serieus, maar dat is het uiteindelijk niet. De beklimming van de tweede muur in deze toer is wel een serieuze bezigheid met Nibali die tijd verspeelt. Vuillermoz pakt een mooie zege, maar in de poel is die door niemand gespeeld. Wel is er gespeeld met: Daniel Martin (12; alleen DjFrankie heeft hem meegenomen), Valverde (10), Sagan (16; met wit en ook groen), Gallopin (6), Van Avermaet (5), Froome (13 met geel), Mollema (2), Van Garderen (1).
In de poel is DjFrankie een compact peloton veel te snel af. Daarachter zit een kleine bus en nog weer ver daarachter geletruidrager van de eerste dag, Willem.

Uitslag etappe 8:

1 DjFrankie 56
2 Paap_Floyd 40
2 johnnyhill 40
2 johan de witt 40
2 Nicolage Rico 40
2 stoepkrijt 40
7 L_T_B 39
7 Coma Cat 39
7 jeroentjuhh 39
7 Lukas 39
7 Gretz 39
7 Justus18 39
13 Meriam 31
14 Eric V 30
14 Erik P 30
14 Markus 30
17 Willem 13

Eric V zat in het busje en moet het gele tricot in de poel teruggeven aan de altijd attent rijdende L_T_B.

Tussenstand:

1 L_T_B 440
2 Eric V 439
3 DjFrankie 419
4 jeroentjuhh 384
5 Paap_Floyd 381
6 Coma Cat 374
7 Lukas 346
8 Markus 337
9 johan de witt 304
10 Nicolage Rico 288
11 Erik P 287
12 Willem 260
13 johnnyhill 259
14 Gretz 249
15 stoepkrijt 245
16 Meriam 187
16 Justus18 187

Justus18 zit deze keer ook eens mee in het peleton en kan daardoor Meriam achterhalen.

Wat off-topic laatste nieuws: Meriam kreeg gisteren een koortsaanval en is acuut in het ziekenhuis opgenomen. Ik was daarop genoodzaakt om ons bridgeteam uit het toernooi van vandaag terug te trekken. Ik ben vanmiddag bij haar geweest. Ze ligt aan een antibioticuminfuus en het gaat naar omstandigheden goed met haar. Ze hoopt morgen weer thuis te komen. Ik houd er zelf rekening mee dat het iets langer kan gaan duren.

DjFrankie (moderator)
Justus sterkte, voor jouw en Meriam..

Etappe 9 is een ploegentijdrit dus zijn er vandaag alleen truipunten te verdelen. Froome (10) behoudt het geel en Sagan (8) groen en wit. Teklehaimanot (5) blijft in de bolletjes, maar zoals eerder ook al opgemerkt heeft niemand hem in zijn ploeg.
Alleen Willem en Meriam hebben Sagan niet meegenomen. De rest heeft zowel Froome als Sagan.
Voor het gemak sla ik de daguitslag over.

Tussenstand:

1 L_T_B 458
2 Eric V 457
3 DjFrankie 437
4 jeroentjuhh 402
5 Paap_Floyd 399
6 Coma Cat 392
7 Lukas 364
8 Markus 355
9 johan de witt 322
10 Nicolage Rico 306
11 Erik P 305
12 johnnyhill 277
13 Willem 270
14 Gretz 267
15 stoepkrijt 263
16 Justus18 205
17 Meriam 197

Willem verliest een plekje ten gunste van zijn broer. De rode lantaarn is voor de onfortuinlijke Meriam met wie het naar omstandigheden goed blijft gaan. Zij moet nog wel in het ziekenhuis blijven.

Dan heeft u van mij de ploeg van Markus nog te goed. Hij had zijn ploeg naar een in onbruik geraakt e-mailadres gestuurd met gelukkig een cc aan johnnyhill. Dat bericht is alsnog bij mij terecht gekomen.

Markus

1 Nibali
21 Pinot
31 Froome
35 Porte
41 Contador
46 Rogers
47 Sagan
51 Quintana
61 Van Garderen
81 Degenkolb
96 Kristoff
111 Kwiatkowski
112 Cavendish
114 Martin, Tony
143 †Cancellara

(Uitvallers krijgen bij † voor hun naam)

De superploeg (de 15 renners met de meeste punten) bestaat momenteel uit:

47 Sagan 95
75 Greipel 92
114 Martin, Tony 69
31 Froome 59
112 Cavendish 43
63 Dennis 43
91 Rodriguez 40
19 Vuillermoz 35
81 Degenkolb 33
143 †Cancellara 30
116 Stybar 27
68 Van Avermaet 25
71 Gallopin 20
167 Martin, Daniel 20
219 Teklehaimanot 20

In totaal 651 punten

Er moet nog een † voor Tony Martin

Paap_Floyd schreef:
Ik had m niet alleen opgeschreven, ik had m er vanaf mn eerste schets ingezet tot 3 dagen voor de Tour Normaal geen puntenpakker, maar ik zag met al die muurtjes wel meer kansen. Totdat mijn sw ineens voor 0 zw op te halen was. Die sw heeft overigens nog 0 punten.

Sagan eruit, Kwiatkowski (ideale kluns) erin, Barguil eruit, Valverde erin.. Nou ja, de bergen komen nog. Hopelijk zakken TJ en Contador er flink doorheen.

Navardauskas heeft al 5 puntjes hoor.

Tja, zo heeft iedereen wel van die foute wissels. Barguil er ook heel lang in gehad. Uran eruit voor Rolland. Dat soort dingen. Over een paar weken kunnen we pas echt zeggen wat de giede en foute keuzes waren. Al geloof ik niet zo meer in Pinot...

Beterschap trouwens, Justus.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Navardauskas heeft al 5 puntjes hoor.

Tja, zo heeft iedereen wel van die foute wissels. Barguil er ook heel lang in gehad. Uran eruit voor Rolland. Dat soort dingen. Over een paar weken kunnen we pas echt zeggen wat de giede en foute keuzes waren. Al geloof ik niet zo meer in Pinot...
Huh Navardauskas?

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Huh Navardauskas?

Die heb je als SW. Wist je dat niet?

Wat weet jij van m'n sw?

Zit je maar te dollen joh.

Hoewel ik wel gelijk heb natuurlijk.

nu ik erover nadenk was het wel een goede SW geweest.

5 punten al... Dat is me ontgaan

Sagan eruit voor Pinot (en Kelderman), waarom toch?

Hmpf ik heb Gesink en Thomas en Rolland ook nog overwogen Maar nee, ik wilde Kwiatkowski en Bardet haha. Au au au.

Ik heb Bardet en Nibali in mijn team. Dat is ook pijnlijk.

Bij Sportpools ben ik vandaag 62e geworden. (Goed gedaan Richie!)
De achtervolging is eindelijk ingezet.

Etappe 10 brengt Nederlands spektakel met een prachtige aanval van Gesink (alleen Meriam heeft het aangedurfd om hem op te stellen). Helaas wordt hij gecounterd door Froome, Porte, Quintana en Van Garderen (1). Die laatste kost het te veel energie, zakt erdoor maar eindigt uiteindelijk nog nipt in de punten. Voor hem finishen 2 Fransen, maar die Fransen hadden meer van hun landgenoten verwacht op deze veertiende juli (en ik met hen met mijn 5 Fransen in de SP ook).
Het verdict: Froome (40; met geel en bolletjes), Porte (12), Quintana (13; met wit), Gesink (8), Valverde (6), Thomas (5), Rolland (3), Gallopin (2), Van Garderen (1). Alleen Adam Yates (4) is door niemand in onze poel gespeeld. Greipel (5) herovert in de tussensprint het groen.
In de poel heeft iedereen wel iemand mee van voren, zodat de uitslag lijkt alsof het een massasprint is geweest. L_T_B is onze Froome, die na een voortreffelijke eerste week ook de eerste bergetappe weet te winnen.

Uitslag etappe 10:

1 L_T_B 69
2 Markus 66
3 Paap_Floyd 65
3 stoepkrijt 65
5 DjFrankie 64
5 Coma Cat 64
5 jeroentjuhh 64
5 Lukas 64
9 Nicolage Rico 63
10 Erik P 62
11 johnnyhill 60
11 johan de witt 60
13 Eric V 59
13 Gretz 59
13 Justus18 59
16 Meriam 56
17 Willem 53

Tussenstand:

1 L_T_B 527
2 Eric V 516
3 DjFrankie 501
4 jeroentjuhh 466
5 Paap_Floyd 464
6 Coma Cat 456
7 Lukas 428
8 Markus 421
9 johan de witt 382
10 Nicolage Rico 369
11 Erik P 367
12 johnnyhill 337
13 stoepkrijt 328
14 Gretz 326
15 Willem 323
16 Justus18 264
17 Meriam 253

L_T_B wint wat puntjes en Meriam blijft de houder van de rode lantaarn.

Mijn GW op Sportpools is lekker bezig.

L_T_B schreef:
Mijn GW op Sportpools is lekker bezig.
Robert Gesink is de enige nul-punter die goed bezig is, dus volgens mij weet ik nu wie jouw GW is.

Of je moet Vuillermoz gekozen hebben, maar dat lijkt me sterk.

Of Serge Pauwels

Paap_Floyd schreef:
Of Serge Pauwels
...Die ik graag als sw had willen hebben.

stoepkrijt schreef:
(quote)
Robert Gesink is de enige nul-punter die goed bezig is, dus volgens mij weet ik nu wie jouw GW is.

Of je moet Vuillermoz gekozen hebben, maar dat lijkt me sterk.
Of Thomas

Ja, die Thomas doet het ook zeker niet verkeerd. Vanwaar die ?

Geen idee. Zonder vond ik zo leeg. Thomas heb ik wel overwogen

Ik dacht even dat jij meer wist dan de rest hier. Ik heb ook Thomas zitten denken, vooral omdat ik in de eerste week volop kansen voor hem zag.

Etappe 11 voelt een beetje als the day after. De angel is uit de toer gehaald. De mannen voor het klassement blijven bij Froome zitten. Barguil wil daar ook graag bij zitten, maar raakt iets achterop en zorgt met zijn passage van de tuin van Van Duin voor wat fraaie beelden.
Voor de mannen van het klassement rijden nog een aantal vluchters, waarvan meesterknecht Majka (25) de sterkste is. Hij draagt de overwinning onmiddellijk op aan Basso bij wie teelbalkanker is geconstateerd. Klasbak Daniel Martin (12) sluit pas later aan bij de vluchters en wordt tweede. Verder zijn er punten voor Voeckler (6), Mollema (4), Valverde (3), Froome (17; met geel en bolletjes) en, jawel hoor zijn eerste puntje, Contador (1).
De strijd om de groene trui blijft spannend. Vandaag is het weer de beurt aan Sagan (5). Quintana (3) behoudt het wit. En verder vallen er nog wat renners uit, maar als ik het goed zie is er in de poel geen enkel team bij betrokken.
In de poel hebben 5 deelnemers Majka opgesteld, zodat het een close finish is. DjFrankie is vandaag onze Barguil en Meriam de trotse chauffeuse van de omvangrijke bus.

Uitslag etappe 11:

1 L_T_B 54
1 Coma Cat 54
1 Nicolage Rico 54
1 stoepkrijt 54
5 Erik P 51
6 DjFrankie 41
7 Meriam 31
8 Paap_Floyd 29
8 jeroentjuhh 29
8 johnnyhill 29
8 johan de witt 29
8 Lukas 29
8 Gretz 29
8 Justus18 29
15 Eric V 26
15 Markus 26
17 Willem 21

In het klassement blijft L_T_B soeverein leiden. Naaste belager Eric V raakt achterop en vindt opeens DjFrankie aan zijn zij, terwijl die niet eens helemaal voorin zat.

Tussenstand:

1 L_T_B 581
2 Eric V 542
2 DjFrankie 542
4 Coma Cat 510
5 jeroentjuhh 495
6 Paap_Floyd 493
7 Lukas 457
8 Markus 447
9 Nicolage Rico 423
10 Erik P 418
11 johan de witt 411
12 stoepkrijt 382
13 johnnyhill 366
14 Gretz 355
15 Willem 344
16 Justus18 293
17 Meriam 284

Meriam blijft in het bezit van de rode lantaarn.

Ik heb es ff zitten kijken. Paap_Floyd gaat deze pool winnen.

Of Barguil moet nog een keer tegen het asfalt lazeren.

L_T_B heeft wel een royale voorsprong hoor

Is het pool of poel?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:41 uur

geplaatst: vandaag om 14:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.