Overig / Algemeen / ASS
zoeken in:
1
geplaatst: 11 januari 2011, 19:37 uur
Zoals ik al zei: Ik vind het voor mezelf logischer als die problemen in mijn verleden wortelen, wat op zich niet zo'n gekke theorie is.
Want ja, autisme is aangeboren.
Je krijgt het niet zomaar, uit het niets.
Ik heb in mijn jeugd derhalve ook 'normaal' gedrag vertoond.
Totdat datgene op mijn pad kwam waar ik zo'n 7 jaar, en nu nog een beetje, last van heb gehad.
Want ja, autisme is aangeboren.
Je krijgt het niet zomaar, uit het niets.
Ik heb in mijn jeugd derhalve ook 'normaal' gedrag vertoond.
Totdat datgene op mijn pad kwam waar ik zo'n 7 jaar, en nu nog een beetje, last van heb gehad.

0
geplaatst: 11 januari 2011, 19:52 uur
Slowgaze schreef:
Kerel, die beredenatie straalt zo erg autisme uit, geniaal.
Ik bedoel, je kunt toch wel grapjes maken? Toch?
(quote)
Kerel, die beredenatie straalt zo erg autisme uit, geniaal.

Ik bedoel, je kunt toch wel grapjes maken? Toch?
Jawel, over die draaiorgels hier bijvoorbeeld of op een serieuze site een poll over een partyband organiseren.
0
geplaatst: 4 februari 2011, 17:00 uur
Ik heb het Asperger Syndroom. In hoeverre dat mijn kijk op muziek beïnvloed, weet ik echt niet.
0
geplaatst: 4 februari 2011, 17:30 uur
Ik kan zelf heel kwaad worden als mensen om me heen muziek verknallen door mee te zingen. Is dat normaal?
0
geplaatst: 4 februari 2011, 18:20 uur
Het publiek wordt op sommige concerten uitgenodigd tot meezingen, niet iedereen zal dat waarderen. En na afloop van een nummer mag je je waardering uiten. Buiten dat om hou ik over het algemeen liever de kaken op elkaar. Geroezemoes tijdens theater-voorstellingen kan ook irritant zijn. Iemand als mijn moeder ergert zich heel erg aan het gejoel van het publiek op een live-CD van gitarist Steve Howe.
0
geplaatst: 4 februari 2011, 18:37 uur
Tijdens concerten heb ik er niet zo veel last van, dan zing ik zelf ook mee. Maar als de radio of een CD aan staat en iemand zingt mee... Dat is een ander verhaal.
0
geplaatst: 4 februari 2011, 18:43 uur
Ik kan er niet kwaad om worden, maar ik kan me er wel behoorlijk aan ergeren. Dat herken ik dus wel enigszins, maar ik denk dat jij de reactie gewoon wat heftiger hebt.
0
geplaatst: 5 februari 2011, 19:24 uur
Even tussendoor: Ben gediagnosticeerd met een milde vorm van Pdd-Nos, no big deal, ben al 22 jaar zo, dus 
Was eigenlijk ook wel te verwachten gezien de rode Autisme-lijn die door mijn familie loopt.

Was eigenlijk ook wel te verwachten gezien de rode Autisme-lijn die door mijn familie loopt.
0
geplaatst: 5 februari 2011, 23:28 uur
omdat ik er pas 1 jaar geleden achterkwam dat ik werkelijk 'specifieke' problemen had die niet logisch te verklaren waren.
En aangezien mijn zus een andere vorm van autisme heeft en ik vooral suikerziekte heb is het onze ouders ook compleet ontgaan.
Dus ja, slechte timing gok ik.
En aangezien mijn zus een andere vorm van autisme heeft en ik vooral suikerziekte heb is het onze ouders ook compleet ontgaan.
Dus ja, slechte timing gok ik.
0
geplaatst: 6 februari 2011, 01:34 uur
waarom zo laat pas?
..hangt er ook vanaf wanneer je/ OldSkool hulp gezocht hebt/ heeft.Herken je je wel in de diagnose OldSkool?
0
geplaatst: 6 februari 2011, 10:20 uur
nee tuurlijk maar ik vertoonde in mijn vroegste jaren al onverklaarbaar gedrag en mijn ouders wisten niet wat ze daarmee aanmoesten. hierdoor was de ontdekking van asperger op mijn vijfde een bevrijding.
maar wat oldskool in zijn jeugd voor gedrag vertoonde zal dan toch, ondanks zijn zus en zijn suikerziekte, wel mee zijn gevallen denk ik zo. hij zegt natuurlijk ook zelf dat het een milde vorm is.
maar wat oldskool in zijn jeugd voor gedrag vertoonde zal dan toch, ondanks zijn zus en zijn suikerziekte, wel mee zijn gevallen denk ik zo. hij zegt natuurlijk ook zelf dat het een milde vorm is.
0
geplaatst: 6 februari 2011, 12:27 uur
Ik vind het wel logischer ja.
Mijn soms wat onhandige gedrag heeft nu eindelijk een oorzaak.
Ik heb het afgelopen jaar constant met de vraag gelopen: Wat voor oorzaak heeft dat gedrag van me?
Dus ja: Ik ben blij dat het een naam heeft.
Mijn soms wat onhandige gedrag heeft nu eindelijk een oorzaak.
Ik heb het afgelopen jaar constant met de vraag gelopen: Wat voor oorzaak heeft dat gedrag van me?
Dus ja: Ik ben blij dat het een naam heeft.
0
geplaatst: 15 februari 2011, 14:49 uur
Een robotmannetje van 60 centimeter groot gaat autistische kinderen en jongeren helpen met het aangaan van sociale contacten.
De Wikitherapist, zoals het apparaat heet, spreekt een kind aan als het door een infraroodsignaal loopt. Het stelt eenvoudige vragen om contact te maken, maar kan ook wat moeilijkere opdrachten geven. Als het kind in de war raakt, biedt de robot hulp aan.
Autistische mensen hebben vaak moeite met het voeren van gewone gesprekken en het maken van contact. De behandelaars hopen dat de robot, dat zal handelen als een leeftijdgenootje zonder handicap, hen uit de tent lokt.
De robot is gebouwd door de Technische Universiteit Eindhoven in samenwerking met onder meer Philips. "Het mannetje is net als echte kinderen buitengewoon soepel, het kan gaan liggen en weer opstaan, op één been staan en zelfs tai chi-oefeningen doen'', aldus een onderzoeker.
Had iemand van jullie als kind behoefte aan zoiets?

0
geplaatst: 15 februari 2011, 16:38 uur
bizar 
volgens mij is een robot het laatste wat autistische mensen nodig hebben.

volgens mij is een robot het laatste wat autistische mensen nodig hebben.
0
geplaatst: 15 februari 2011, 22:40 uur
Vrij bizar, ja. Dacht niet dat ik als kind daar behoefte aan had.
0
geplaatst: 19 oktober 2012, 19:13 uur
Ik werd op mijn 11de verteld dat ik aan NLD leed. Nu ben ik 19 blijkt dat NLD niet echt een diagnose is maar gewoon een combinatie tussen ass en hooggevoeligheid. Te make met muzieksmaak? Ik denk het niet.
0
geplaatst: 19 oktober 2012, 19:23 uur
Volgens mij luisteren autisten bovengemiddeld veel metal. Het zit hem naar mijn idee in de overtuiging en duidelijkheid van het genre. Over het algemeen weinig subtiliteiten en veel logica (eventueel clichés) doordat een goede metalzanger gewoon zonder schaamte in iedere minuut zijn volledige bereik tentoonstelt, gitaristen met hun soli dito.
0
geplaatst: 19 oktober 2012, 21:01 uur
Veel autisten houden van metal, omdat ze zelf bang zijn voor extreme dingen en metal voor hun een soort extremiteit is die ze zelluf kunnen beheersen, omdat zij bepalen wanneer ze er naar luisteren en wanneer niet, als het ware. Denk ik.
En wat Jasper zegt ook. Al kan ik me voorstellen dat The Dillinger Escape Plan of Meshuggah teveel prikkels geven.
En wat Jasper zegt ook. Al kan ik me voorstellen dat The Dillinger Escape Plan of Meshuggah teveel prikkels geven.
0
geplaatst: 19 oktober 2012, 22:00 uur
Meshuggah lijkt me juist zeer geschikt voor autisten, dat is op een logische manier erg spannende muziek en het kan je geen kwaad doen. Autisten lijken me geen types voor pits (ik ook niet). Ik denk dat autisten meer moeite zullen hebben voor de wat meer sfeervolle varianten van metal.
0
geplaatst: 20 oktober 2012, 10:10 uur
Deze autist hier krijgt een betonnen hoofd van Meshuggah en heeft veel meer waardering voor bijvoorbeeld Ahab en de droneplaten van Boris. Dus of je zit er naast, of ik ben een soort uitzondering.
0
geplaatst: 20 oktober 2012, 11:20 uur
Ik van m'n leven veel metal gehoord, nu nog wel maar er zit ook veel andere muziek tussen.
The Giant van Ahab vind ik in ieder geval een goed album.
The Giant van Ahab vind ik in ieder geval een goed album.
0
geplaatst: 20 oktober 2012, 12:42 uur
MDV schreef:
Deze autist hier krijgt een betonnen hoofd van Meshuggah en heeft veel meer waardering voor bijvoorbeeld Ahab en de droneplaten van Boris. Dus of je zit er naast, of ik ben een soort uitzondering.
Het zou best kunnen dat ik ernaast zit. Ik kan in ieder geval Meshuggah best waarderen en Dream Theater en Symphony X zelfs zeer, maar Sunn O))) of The Angelic Process kan ik echt niets mee. Agalloch vind ik ook niet zo veel.Deze autist hier krijgt een betonnen hoofd van Meshuggah en heeft veel meer waardering voor bijvoorbeeld Ahab en de droneplaten van Boris. Dus of je zit er naast, of ik ben een soort uitzondering.
Kent hier iemand trouwens deze jongen en heeft iemand ook zijn boek gelezen?
0
geplaatst: 20 oktober 2012, 16:58 uur
jasper1991 schreef:
Kent hier iemand trouwens deze jongen en heeft iemand ook zijn boek gelezen?
(quote)
Het zou best kunnen dat ik ernaast zit. Ik kan in ieder geval Meshuggah best waarderen en Dream Theater en Symphony X zelfs zeer, maar Sunn O))) of The Angelic Process kan ik echt niets mee. Agalloch vind ik ook niet zo veel.Kent hier iemand trouwens deze jongen en heeft iemand ook zijn boek gelezen?
Ja, ik ken Wessel persoonlijk (al is het al jaren terug dat ik hem gesproken heb). Ik vind hem niet zo sympathiek. In zijn boek citeert hij mij ook zonder mijn naam te noemen. Volgens mij verwijst hij ook ergens iet naar mij (zonder naam) en mijn schrijfsels voor de Oncyclopedia.
Het is prachtig voor die jongen dat hij zijn leven op de rails heeft gekregen en er zitten zeker herkanbare dingen in zijn verhaal, maar de manier waarop hij het in dat boek van de daken roept staat me een beetje tegen. Hij was altijd wel heel erg op zoek naar bevestiging en erkenning. De hele manier waarop hij tegen zijn autisme aankijkt staat ook nogal haaks op de mijne. Aan de ene kant heeft hij echt een 'Ik ben anders en ik kan van alles niet omdat ik eenmaal autisme heb' mentaliteit, hij laat zijn diagnose zijn persoonlijkheid bepalen. Aan de andere kant kickt hij zo op wat hij allemaal bereikt heeft dat hij er een boek over schrijft en op TV zijn eer komt halen. Op mij komt het allemaal erg narcistisch over.
0
geplaatst: 20 oktober 2012, 19:40 uur
Ik ben anders en ik kan van alles niet omdat ik autistisch ben, die moet ik erin houden. Ja, dat is een leuke.
Zijn jullie trouwens allemaal autistisch? Wat een dolle boel.
Zijn jullie trouwens allemaal autistisch? Wat een dolle boel.

0
geplaatst: 6 maart 2013, 12:42 uur
0
geplaatst: 6 maart 2013, 13:00 uur
Da's wel heel laag. Ik scoor 17, blijkbaar hetzelfde als de meeste mannen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 maart 2013, 13:05 uur
Geinig testje. Ik schopte het tot 23, de laagste "boven het gemiddelde". Maar ik wil toch redelijkerwijs aannemen dat de MuMe-populatie in het algemeen wel wat boven het gemiddelde zal scoren.
* denotes required fields.