Overig / Algemeen / Whatsappziekte
zoeken in:
0
Ziegler
geplaatst: 28 mei 2013, 21:42 uur
Kost sms-en nog geld? In mijn abbo kan ik onbeperkt sms-en.
Maar goed, ik watsap alleen nog . . . . .
0
Onweerwolf
geplaatst: 28 mei 2013, 21:43 uur
Ziegler schreef:
Dan zijn de kosten daarvan dus verwerkt in je abo prijs.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 21:48 uur
Wordt dit (weer?) zo'n technofoob Onweerwolf op cursus-topic?
Dan haak ik af, en ga ik aan m'n ballen krabben, lijkt me plezanter.
0
Onweerwolf
geplaatst: 28 mei 2013, 21:55 uur
inquestos schreef:
Wat loop je nou te bazelen man? Hoe kom je er bij dat ik technofoob zou zijn? Dat slaat werkelijk nergens op.
0
Onweerwolf
geplaatst: 28 mei 2013, 21:57 uur
Ziegler schreef:
Ik vroeg welke kosten. Je ontwijkt mijn vraag.
Ik vroeg welke kosten. Je ontwijkt mijn vraag.
Ik snap niet wat je bedoelt. Je vroeg toch of sms'en nog geld kost? Nou ja dus.
0
Ziegler
geplaatst: 28 mei 2013, 22:06 uur
Welke kosten zijn in mijn abbo verwerkt? Geef eens een voorbeeld?
0
Onweerwolf
geplaatst: 28 mei 2013, 22:13 uur
Ziegler schreef:
Ik stel voor dat je even een mailtje stuurt aan je provider met de vraag of ze alle diensten voor je willen blokkeren behalve sms'en en of het goed is dat je dan kunt stoppen met het betalen van je abo prijs.

0
Ziegler
geplaatst: 28 mei 2013, 22:14 uur
Ik stel voor dat jij mijn vraag gewoon beantwoord. Welke kosten zijn er verbonden aan sms-en?
0
Onweerwolf
geplaatst: 28 mei 2013, 22:18 uur
Ziegler schreef:
Ik stel voor dat jij mijn vraag gewoon beantwoord. Welke kosten zijn er verbonden aan sms-en?
Ik heb daar helemaal geen verstand van joh. Ik gok dat je moet betalen omdat je het netwerk belast als je stukjes tekst verstuurd. Zoiets zal het wel zijn.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 22:19 uur
Ghee. Wat dat betreft waren postduiven een stuk makkelijker, gewoon eten kopen, hoppa.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 22:19 uur
Ah ,weer zo'n topic waar OWW z'n stokpaardjes berijdt. Ook ik haak af hier en ga maar eens aan m'n ballen krabben, daar haal ik heel wat meer plezier uit.
0
Onweerwolf
geplaatst: 28 mei 2013, 22:23 uur
GrafGantz schreef:
Ah ,weer zo'n topic waar OWW z'n stokpaardjes berijdt. Ook ik haak af hier en ga maar eens aan m'n ballen krabben, daar haal ik heel wat meer plezier uit.
Echt wtf? Wat heb ik nou misdaan dan?
0
geplaatst: 28 mei 2013, 22:26 uur
Aan je ballen krabben, terwijl je aan het whatsappen bent is natuurlijk helemaal plezant...
0
geplaatst: 28 mei 2013, 22:48 uur
Ziegler schreef:
Ik heb een abonnement waar ik een beetje kan draaien aan knopjes. Een standaard abonnement heeft 100 belminuten per maand. Dat aantal kan ik verhogen voor een meerprijs. Ik kan ook kiezen om er een aantal sms-jes bij in te doen. Ook weer voor een meerprijs. Hetzelfde geldt voor datagebruik. Nu heb ik alleen de standaardbeldinges en dat is meer dan voldoende voor mij.
0
geplaatst: 28 mei 2013, 23:38 uur
Stalin schreef:
Aan je ballen krabben, terwijl je aan het whatsappen bent is natuurlijk helemaal plezant...
Ik heb twee telefoons geleden wel geprobeerd te smsen tijdens het urineren. Daarna was het tijd voor een nieuwe telefoon Aan je ballen krabben, terwijl je aan het whatsappen bent is natuurlijk helemaal plezant...

0
geplaatst: 29 mei 2013, 09:48 uur
Arrie schreef:
Een tijdje terug was een verjaardagsfeestje van m'n zusje (van 15) en daar zat iedereen in de woonkamer op de bank... met hun smartphone in de hand, stuk voor stuk. Dat vind ik onbegrijpelijk. In dat opzicht lijkt het afbreuk te doen in sociaal opzicht. Maar wie ben ik verder om anderen te beoordelen en te zeggen dat ze geen smartphone moeten gebruiken...
Dat laatste is natuurlijk een goed punt. Mij rest alleen de vraag: viert men op den duur een verjaardag via een whatsappgroep?Een tijdje terug was een verjaardagsfeestje van m'n zusje (van 15) en daar zat iedereen in de woonkamer op de bank... met hun smartphone in de hand, stuk voor stuk. Dat vind ik onbegrijpelijk. In dat opzicht lijkt het afbreuk te doen in sociaal opzicht. Maar wie ben ik verder om anderen te beoordelen en te zeggen dat ze geen smartphone moeten gebruiken...
Een of twee keer een bericht sturen naar die vriend(in) die niet op die verjaardag is, maar straks wel naar de stad toe komt, ok. Alleen moet je hele gesprekken voeren? Ik vraag me zelf eigenlijk altijd af waar men het altijd over heeft. Zelf kan ik zo een paar dagen geen enkel bericht sturen/ontvangen, omdat er simpelweg niks te melden is dat niet valt onder de noemer "dode tijd besteden".
Onweerwolf schreef:
Onzinredenering want zonder internet en smartphone kan ik niet whatsappen.
Jij betaalt dus ook om te fietsen? Je moet immers een fiets kopen om te kunnen fietsen.Onzinredenering want zonder internet en smartphone kan ik niet whatsappen.
herman schreef:
bij elkaar goed voor nog geen 30mb. Geen idee hoeveel me dat precies gekost heeft, ik denk ongeveer net zoveel als een cd'tje.
Ik betaal 5 euro aan internet geloof ik, voor 250 mb. 30 mb is dus iets van 60-70 centbij elkaar goed voor nog geen 30mb. Geen idee hoeveel me dat precies gekost heeft, ik denk ongeveer net zoveel als een cd'tje.
Edwynn schreef:
Dat dus. Het is gewoon sms-en, dat whatsappen.
Dat is niet waar. SMS-en is het sturen van tekst, eventueel aangevuld met een leuke smiley. Whatsappen is veel meer, denk aan geluiden/plaatjes/filmpjes versturen. Maar je kan ook makkelijk(er) contacten delen ("Heb je even het nummer van Henk?"). Het grootste voordeel van whatsapp is dat je groepsgesprekken kunt voeren. Met name handig voor schoolprojecten of afspraken met het voetbalteam.Dat dus. Het is gewoon sms-en, dat whatsappen.
0
geplaatst: 29 mei 2013, 09:49 uur
Ik zag dat bericht (openingsbericht) ook al op Facebook. Ik vind het een beetje een open deur in trappen. Logisch dat je minder kan genieten als je alleen maar bezig bent met dat ding. Die kritiek dat iedereen alleen maar bezig is met zijn mobiel en steeds minder aandacht heeft voor andere dingen komt toch ook ergens vandaan.
Ik krijg komende week trouwens mijn eerste smartphone (ben eindelijk gezwicht). Van mij hoeft het allemaal niet maar je kan ook niet eeuwig achterblijven.
Ik krijg komende week trouwens mijn eerste smartphone (ben eindelijk gezwicht). Van mij hoeft het allemaal niet maar je kan ook niet eeuwig achterblijven.
0
geplaatst: 29 mei 2013, 09:57 uur
Onweerwolf schreef:
Ok en wow. Ik ken geloof ik twee mensen met een smartphone waarvan ik vrij zeker weet dat er maar eentje whatsapp heeft.
Zegt dat wat over de omgeving of over hoeveel mensen jij kent? Ok en wow. Ik ken geloof ik twee mensen met een smartphone waarvan ik vrij zeker weet dat er maar eentje whatsapp heeft.

GrafGantz schreef:
Stuur even een foto via whatsapp! Of wacht... Ah ,weer zo'n topic waar OWW z'n stokpaardjes berijdt. Ook ik haak af hier en ga maar eens aan m'n ballen krabben, daar haal ik heel wat meer plezier uit.

0
geplaatst: 29 mei 2013, 10:02 uur
chevy93 schreef:
Dat is niet waar. SMS-en is het sturen van tekst, eventueel aangevuld met een leuke smiley. Whatsappen is veel meer, denk aan geluiden/plaatjes/filmpjes versturen. Maar je kan ook makkelijk(er) contacten delen ("Heb je even het nummer van Henk?"). Het grootste voordeel van whatsapp is dat je groepsgesprekken kunt voeren. Met name handig voor schoolprojecten of afspraken met het voetbalteam.
Dat is niet waar. SMS-en is het sturen van tekst, eventueel aangevuld met een leuke smiley. Whatsappen is veel meer, denk aan geluiden/plaatjes/filmpjes versturen. Maar je kan ook makkelijk(er) contacten delen ("Heb je even het nummer van Henk?"). Het grootste voordeel van whatsapp is dat je groepsgesprekken kunt voeren. Met name handig voor schoolprojecten of afspraken met het voetbalteam.
Weet ik. Maar voor mij is het gewoon sms-en. Ok, enhanced sms-en dan. Voor jou is het dat wat je zegt. Ik maak uit je post niet op dat je leven erdoor in een puinhoop is veranderd. En dat was een beetje de kern van mijn punt. Moderne communicatie is niet per definitie voor iedereen een sociaal probleem.
0
geplaatst: 29 mei 2013, 10:10 uur
Klopt, maar ik erken wel het beeld wat er geschetst wordt door de topicopener. Ik zeg niet dat ik het er volledig mee eens ben, maar ik zie wel dat de mobiele telefoon erg snel erbij gepakt wordt. In de trein, alleen, op weg naar huis, kan ik het nog wel snappen. Is een mobiele telefoon op zo'n moment anders dan iemand (zoals ik) die met z'n iPod muziek luistert? Niet echt. En wie weet speelt zo'n persoon gewoon een spelletje, zoals ik vroeger met m'n Gameboy deed.
Alleen als je op een feestje (of een andere sociale gelegenheid) het aantal smartphones in de aanslag telt (en dan niet in de vorm van "kijk hoe leuke foto's ik van mijn vakantie heb"), tja... op zo'n moment vraag ik me ook wel eens af hoever sociaal contact overgenomen wordt door de smartphone. Gelukkig merk ik daar in mijn directe vriendengroep niets tot weinig van. Wat dat betreft is het ongetwijfeld ook wel soort zoekt soort.
Whatsapp verbieden? Er komt gewoon wat nieuws. Ik ben zelf meer van het bewust maken ("gezellig, he, zo met onze telefoons?"). Op zo'n moment snappen de meesten het ook wel.
Voor wat betreft de smartphone zelf. Ik heb nu een aantal apps die mijn leven echt verrijkt hebben. O.a. whatsapp, maar denk ook aan de NS-app (die sneller is dan de berichtgeving op het station), de ING-app, 9292OV-app, Google Maps. Apps als FotMob, Shazam en NOS Teletekst zijn zeker niet onmisbaar, maar maken het wel net even wat leuker, bv. in de trein.
P.S. Iedereen die een grote whatsappgroep heeft, niet doen... er wordt meer gespamd dan je lief is. Al die klassengroepen heb ik destijds ook verwijderd. Dat was niets dan een vuilnisbelt van de domste, smerigste en vaagste plaatjes die het grote internet te bieden heeft.
Oh ja, werk, ja... he dat stomme MusicMeter ook, het houdt je alleen maar van de dingen die echt belangrijk zijn: genieten van het schitterende Word-document dat ik aan het maken ben. En dan moet ik nog betalen voor MusicMeter ook...
Alleen als je op een feestje (of een andere sociale gelegenheid) het aantal smartphones in de aanslag telt (en dan niet in de vorm van "kijk hoe leuke foto's ik van mijn vakantie heb"), tja... op zo'n moment vraag ik me ook wel eens af hoever sociaal contact overgenomen wordt door de smartphone. Gelukkig merk ik daar in mijn directe vriendengroep niets tot weinig van. Wat dat betreft is het ongetwijfeld ook wel soort zoekt soort.
Whatsapp verbieden? Er komt gewoon wat nieuws. Ik ben zelf meer van het bewust maken ("gezellig, he, zo met onze telefoons?"). Op zo'n moment snappen de meesten het ook wel.
Voor wat betreft de smartphone zelf. Ik heb nu een aantal apps die mijn leven echt verrijkt hebben. O.a. whatsapp, maar denk ook aan de NS-app (die sneller is dan de berichtgeving op het station), de ING-app, 9292OV-app, Google Maps. Apps als FotMob, Shazam en NOS Teletekst zijn zeker niet onmisbaar, maar maken het wel net even wat leuker, bv. in de trein.
P.S. Iedereen die een grote whatsappgroep heeft, niet doen... er wordt meer gespamd dan je lief is. Al die klassengroepen heb ik destijds ook verwijderd. Dat was niets dan een vuilnisbelt van de domste, smerigste en vaagste plaatjes die het grote internet te bieden heeft.

Oh ja, werk, ja... he dat stomme MusicMeter ook, het houdt je alleen maar van de dingen die echt belangrijk zijn: genieten van het schitterende Word-document dat ik aan het maken ben. En dan moet ik nog betalen voor MusicMeter ook...

0
geplaatst: 29 mei 2013, 10:24 uur
Onweerwolf schreef:
Ok en wow. Ik ken geloof ik twee mensen met een smartphone waarvan ik vrij zeker weet dat er maar eentje whatsapp heeft.
Ok en wow terug. Zelfs mijn moeder heeft WhatsApp. Ik heb een vriend, die het volhoudt niet te gebruiken, maar toen hij laatst een maand naar Thailand ging, heeft ie wel een smartphone geleend, omdat WhatsAppen vanuit daar veel goedkoper is dan smsen.
Punt is dat je hier al pagina's lang loopt te verkondigen dat jij (en je omgeving) geen smartphones (en dus WhatsApp) gebruiken, mede omdat jullie het te dure onzin vinden. Je praat dus mee over iets waar je geen verstand van hebt. Dat is hetgeen wat sommigen hier irriteert. Terwijl ik het, door de topicstarter aangehaalde, onderwerp juist wel interessant vind.
Ps: Ik heb dit gehele bericht getypt op mijn smartphone. Ik ben namelijk afgelopen weekend verhuisd en Telfort heeft besloten pas over minimaal 2 weken mijn internetaansluiting te fixen. Ben ik ff blij dat ik een smartphone heb. Daarmee wil ik totaal niet impliceren dat ieders leven beter wordt met smartphone, maar wel dat ik graag zelf beslis of ik een smartphone en WhatsApp al dan niet een toevoeging vind op mijn leven...
0
geplaatst: 29 mei 2013, 12:00 uur
chevy93 schreef:
Heel herkenbaar dit. Het is vooral vervelend als je jezelf moet verantwoorden als iemand foto's op je telefoon zit te kijken.
0
geplaatst: 29 mei 2013, 12:05 uur
NewYorkCityLight schreef:
Van mij hoeft het allemaal niet maar je kan ook niet eeuwig achterblijven.
Van mij hoeft het allemaal niet maar je kan ook niet eeuwig achterblijven.
Waarschijnlijk kan je na een maand geen leven meer bedenken zonder smartphone. Zelfs m'n moeder die tot een paar maanden terug nog met een telefoon rondliep waar geen eens een camera opzat is helemaal verknocht aan d'r nieuwe smartphone omdat het toch wel erg handig bleek te zijn met werk en dergelijke

0
Onweerwolf
geplaatst: 29 mei 2013, 14:29 uur
Titmeister schreef:
Punt is dat je hier al pagina's lang loopt te verkondigen dat jij (en je omgeving) geen smartphones (en dus WhatsApp) gebruiken, mede omdat jullie het te dure onzin vinden.
Punt is dat je hier al pagina's lang loopt te verkondigen dat jij (en je omgeving) geen smartphones (en dus WhatsApp) gebruiken, mede omdat jullie het te dure onzin vinden.
Ik zeg nergens dat ik het onzin vind. Ik zeg dat ik het te duur vind.
Je praat dus mee over iets waar je geen verstand van hebt.
Dit is een drogreden.
Dat is hetgeen wat sommigen hier irriteert.
Prima, dan leest men het lekker niet en gaat men lekker butthurt in een hoekje zitten huilen.
Terwijl ik het, door de topicstarter aangehaalde, onderwerp juist wel interessant vind.
Ik ook, daarom reageer ik er ook op.
0
Ziegler
geplaatst: 29 mei 2013, 14:52 uur
Stalin schreef:
Terwijl ik watsep krabt iemand anders aan m'n ballen. Ook leuk.
Nu watsep ik enkel met m'n vrouw. Blijft even onduidelijk wie er aan m'n ballen gaat krabben.
* denotes required fields.