MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Geen nagels meer over, maar echt genoten.

Ajax

Stijn_Slayer
Neymar had makkelijk drie gele kaarten kunnen hebben, maar veel tragischer is die supporter die van tien meter naar beneden is gevallen. Zijn hoofd zat onder het bloed. Ik vrees het ergste.

Ondanks dat genoten van Puyol. Wat was die vre-se-lijk slecht.

Stijn_Slayer schreef:
Neymar had makkelijk drie gele kaarten kunnen hebben, maar veel tragischer is die supporter die van tien meter naar beneden is gevallen. Zijn hoofd zat onder het bloed. Ik vrees het ergste.

Hoofd onder het bloed hoeft nog niet zoveel te zeggen, maar dat er een traumahelikopter is ingezet, is wel een slecht teken.

Stijn_Slayer
Hij is zo te zien overleden.... van tien meter op beton klappen, kun je ook haast niet overleven.

Vreemd dat NOS er niets over heeft gezegd.

Knappe overwinning van Ajax, geen twijfel.

De volgende ronde in Group E wordt enorm spannend. Arsenal, Napoli en Dortmund moeten alles op alles zetten om de groep-fase te overleven.

Wat een speler die Mkhitaryan!

Heerlijke wedstrijd trouwens in Dortmund.

Stijn_Slayer schreef:
Hij is zo te zien overleden.... van tien meter op beton klappen, kun je ook haast niet overleven.

Vreemd dat NOS er niets over heeft gezegd.

De Amsterdamse Politie ontkent het overlijden op Twitter. Politie Amsterdam eo (@Politie_Adam) op Twitter

Stijn_Slayer schreef:

Ondanks dat genoten van Puyol. Wat was die vre-se-lijk slecht.

Hoe hij "ingreep" bij de 2-0, héél zwak. Had overigens wel afgekeurd kunnen worden vanwege gevaarlijk spel.

maar veel tragischer is die supporter die van tien meter naar beneden is gevallen. Zijn hoofd zat onder het bloed. Ik vrees het ergste.

Triest ja. Zoiets kun je haast niet overleven. 5 meter ipv 10.

Nicolage Rico schreef:
Hoe hij "ingreep" bij de 2-0, héél zwak. Had overigens wel afgekeurd kunnen worden vanwege gevaarlijk spel.

Maar wat denk je Rico toch een knappe overwinning van 020 of krijg je een compliment niet uit je strot?

Ik ben blij dat Ajax heeft gewonnen, nu gaat het verhaal dat Ajax in Europees verband door de scheidsrechters altijd verliest (de anti-Ajax samenzwering) tenminste niet meer op.

Dus alle wedstrijden eerder zijn ook terecht verloren.
Barcelona zonder Messi stelt ook helemaal niets voor, het wordt tijd dat ze in de Spaanse competitie ook een beetje wakker gaan worden. Dat elftal wordt al jaren omhoog geprezen, de vraag is hoe terecht dat is.

Het elftal is echt zwaar over z'n top heen.

Stijn_Slayer
Zeker in de eerste helft had Barcelona best een aantal extra kaarten kunnen krijgen en Neymar had de wedstrijd niet mogen afmaken.

Ondanks het 45 min bal wegrammen (wat moet je anders?) wel een verdiende overwinning. Barcelona was gewoon erg zwak. Ze leken ook niet echt moeite te doen.

Gelukkig heeft de politie ook eindelijk een keer gelijk en is die Ajax supporter inderdaad niet overleden. Ik vraag me echt af hoe dit heeft kunnen gebeuren. Roekeloos gedrag van hem en andere supporters of schort er iets aan de veiligheid van de ArenA?

De ringen in de Arena zijn erg steil. Vallen kan daar best gemakkelijk als je wat wild doet. In 2004 viel er bij Metallica ook al eens iemand uit de ring. Maar dat was iemand die in de vlaggen die voor een leeg vak hingen aan het klimmen was. Het was trouwens tijdens het voorprogramma.

Barcelona speelde -godzijdank- teleurstellend. Ze hoefden niet en dus is de competitie belangrijker. De arbitrage blijft geneigd om in hun voordeel te fluiten. Die penalty was bijvoorbeeld onterecht. De rode kaart was wel terecht overigens. Neymar had idd ook wel rood mogen krijgen.

Stemmingmakerij op twitter over het overlijden van de supporter. Het is goed dat dat eerst geverifieerd wordt voordat de serieuze media het bericht overnemen. Dat is in veel gevallen wel anders geweest.

Running On Empty schreef:
(quote)

Maar wat denk je Rico toch een knappe overwinning van 020 of krijg je een compliment niet uit je strot?

Uiteraard een knappe overwinning. Ajax zette goed druk (waarna Barcelona wel belachelijk slecht inspeelde continue.)

Stijn_Slayer schreef:

Gelukkig heeft de politie ook eindelijk een keer gelijk en is die Ajax supporter inderdaad niet overleden. Ik vraag me echt af hoe dit heeft kunnen gebeuren. Roekeloos gedrag van hem en andere supporters of schort er iets aan de veiligheid van de ArenA?

Er wordt gezegd dat de supporter LSD heeft gebruikt en dacht dat hij een adelaar was.

Je moet als Nederlandse club nog wel heel goed voor de dag komen en boven jezelf uitstijgen - en dat deed Ajax, waarvoor de complimenten - om uberhaupt een kans te maken tegen Barcelona, maar laten we er niet omheen draaien: dit Barcelona was voor hun doen dramatisch, ongeinspireerd en dan ook nog eens zonder een paar sterren. Ben benieuwd of Ajax deze overwinning echt betekenis kan geven door ook in Milaan te winnen (verwacht het niet).

Ik denk dat een Mike te Wierik de rechtsback positie nog beter had ingevuld dan Puyol gisteravond bij Barcelona. Zo schrikbarend slecht heb ik hem nog nooit gezien.

Ik benieuwd hoe Jese, Bale en Morata (of Benzema) het gaan doen tegen Gala. Hopelijk wordt het weer een doelpunten festijn.

Martial
Natuurlijk een knappe overwinning van Ajax op een Barcelona zonder Messi, maar laten we wel wezen zelfs een Dordrecht had gisteravond van dit Barcelona gewonnen.

panjoe (moderator)
Ik vind het vooral knap hoe Ajax in de tweede helft geconcentreerd vechtvoetbal bleef spelen na de rode kaart. Wel heel slim natuurlijk, want het idee achter de speelstijl van beide ploegen is vergelijkbaar, en gewoonlijk zijn het juist de geconcentreerd spelende vechtploegen waar Ajax het moeilijk tegen heeft. Dat Barcelona als een dweil speelde staat buiten kijf, maar dat komt mede doordat Ajax niet verslapte toen ze gedwongen werden verdedigend te spelen. Het komt niet vaak dat Ajax degene is die in die rol wordt gedwongen (en wonder boven wonder was dat ook tegen Barça de eerste helft niet het geval) maar als het dan een keer gebeurt is het extra knap dat ze die rol met verve vervullen. Chapeau.

Barcelona was inderdaad bijna niet om aan te gluren. Desondanks petje af voor de Amsterdammers. Vooraf gaf ik Ajax geen schijn van kans. Maar Ajax voetbalde zeker de eerste helft uitstekend. De strijd die Ajax ons voorschotelde was gewoon geweldig. Knokkend voor ieder bal. Vechtend voor elke meter. Vreemd dat je dit niet in de comp terug ziet.

musician schreef:

Barcelona zonder Messi stelt ook helemaal niets voor,

.
wat een zever alsof het met Messi beter ging gaan, het probleem bij Barcelona lag vooral in de verdediging, geen flankverdedigers die opkomen, geen deftige verdedigende middenvelder.

iggy schreef:
Barcelona was inderdaad bijna niet om aan te gluren. Desondanks petje af voor de Amsterdammers. Vooraf gaf ik Ajax geen schijn van kans. Maar Ajax voetbalde zeker de eerste helft uitstekend. De strijd die Ajax ons voorschotelde was gewoon geweldig. Knokkend voor ieder bal. Vechtend voor elke meter. Vreemd dat je dit niet in de comp terug ziet.

Hoe vaak kan een mens pieken? Opvallend overigens de fout van Van Rhijn bij die penalty en het ingrijpen van Veltman; vind de laatste erg sterk en jammer dat ie die overtreding beging; een penalty is heel vaak een doelpunt en Cilessen stond ook nog in het doel.

Wat mij opviel is het viezige spel van Barcelona - wat een omhooggevallen kwalleballen. En meneer Shakira was niet eens de grootste schoffelaar.

Euh... ik denk ook wel dat het beter zal gaan met de beste speler van de wereld.

Neymar was trouwens dramatisch. Man, hoe vaak had hij kunnen scoren of een assist kunnen geven?

Ik hoop echt dat volgende keer Napoli - Arsenal uitgezonden wordt. Wat een poule is dat zeg.

Of spelen elke keer dezelfde poules op dezelfde dag? Dan gaan ze natuurlijk gewoon (terecht) Ajax uitzenden.

Mjuman schreef:
(quote)

Hoe vaak kan een mens pieken?

Zo vaak piekt Ajax dit seizoen niet. Tuurlijk zijn dit wedstrijden op zich. Maar als Ajax de helft laat zien van wat ze gister lieten zien. Dan kan iedere willekeurige Nederlandse club het schudden toch?

He$$el_01 schreef:
Ik hoop echt dat volgende keer Napoli - Arsenal uitgezonden wordt. Wat een poule is dat zeg.

Of spelen elke keer dezelfde poules op dezelfde dag? Dan gaan ze natuurlijk gewoon (terecht) Ajax uitzenden.

Ze spelen op dezelfde dag. De poule lijkt spannender dan het is. Als Dortmund "gewoon" wint van Marseille zijn ze zeker door. Napoli kan dan alleen nog maar door als het met drie doelpunten verschil wint van Arsenal. Dus het wordt pas interessant als Dortmund steken laat vallen. Anders heeft Napoli een mirakel nodig.

iggy schreef:
(quote)

Zo vaak piekt Ajax dit seizoen niet. Tuurlijk zijn dit wedstrijden op zich. Maar als Ajax de helft laat zien van wat ze gister lieten zien. Dan kan iedere willekeurige Nederlandse club het schudden toch?

Tja, zo heeft ieder team zijn geweldige helften gehad dit seizoen. Feyenoord speelde AZ helemaal van de mat in de eerste helft, bijvoorbeeld. PSV, Vitesse, etc. hebben ook zulke helften gehad.

Dat is idd het probleem: teams zijn te weinig constant. Maar wat wil je ook met zoveel vernieuwing in de teams: tot ca 80-90% bijj PSV.

Stijn_Slayer
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Er wordt gezegd dat de supporter LSD heeft gebruikt en dacht dat hij een adelaar was.

Dan moet hij wel heel veel genomen hebben en het lijkt me in dat geval héél onwaarschijnlijk dat hij onopvallend door de controles is gekomen. Sowieso, wie gaat er nou trippend naar voetbal kijken en daar een duur kaartje voor betalen? Zal wel net zo'n fabeltje zijn als zijn overlijden gisteren.

Wil niet gewoon iemand lollig doen op Twitter? Of spelen de media en de overheid weer onder één hoedje zoals in 2008?

Dacht ook dat het een suffe twittergrap was, maar las het later in serieuze media. Maar dan nog...

Door de controle komen is niet zo lastig.

De rest van de Ajacieden dachten vast ook dat ze aan het trippen waren gisteren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:23 uur

geplaatst: vandaag om 10:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.