Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 november 2013, 17:44 uur
Nou, ze pakken je flesje water ook af. Je hoeft zo'n gast maar recht in zijn ogen aan te kijken en je weet genoeg: dilated, dorgas, fish eyes, lsd, pupils - image #104670 on Favim.com
52% van wat media plaatsen wordt niet geverifieerd en is klakkeloos van anderen overgenomen. Ik vind het wel weer heel typisch voor Nederland dat zoveel mensen dit geloven. Is daar eigenlijk een naam voor: clichés die niet waar zijn?
52% van wat media plaatsen wordt niet geverifieerd en is klakkeloos van anderen overgenomen. Ik vind het wel weer heel typisch voor Nederland dat zoveel mensen dit geloven. Is daar eigenlijk een naam voor: clichés die niet waar zijn?
0
geplaatst: 27 november 2013, 17:44 uur
Ik heb niet echt het idee dat, hoe gek ze ook moge zijn, voetbalfans naar een wedstrijd gaan met LSD op. Dat is misschien wel de laatste drugs die me geschikt lijkt voor zo'n evenement.
Sowieso moet je alle geruchten rondom deze gebeurtenis met een hele flinke korrel zout nemen.
Sowieso moet je alle geruchten rondom deze gebeurtenis met een hele flinke korrel zout nemen.
0
geplaatst: 27 november 2013, 20:11 uur
@ Stijn: ik zeg niet dat ik het geloof (van Twitter al helemaal niet), alleen dat het in de serieuzere media wordt vermeldt. Ik vind het ook vaag, omdat je er weinig aan hebt, volgens mij. Misschien was het een experiment. 
Het ligt eraan wie hem controleerde. Vaak kom je het stadion in zonder dat ze je aangekeken hebben.

Het ligt eraan wie hem controleerde. Vaak kom je het stadion in zonder dat ze je aangekeken hebben.
0
geplaatst: 27 november 2013, 20:21 uur
Niet dat het waarschijnlijk is dat LSD ook maar iets heeft te maken met het voorval in De Arena gisteravond, maar het is i.i.g. overal mee naar binnen te nemen en de (eerste) effecten zijn na zo'n half uur al merkbaar.
Iemand kan broodnuchter binnenkomen en rond de rust totaal van de kaart zijn. Harddrugs zijn niet tot nauwelijks te verbannen uit een stadion. Sterker nog: er wordt in genoeg stadion 'gewoon' gedeald.
Iemand kan broodnuchter binnenkomen en rond de rust totaal van de kaart zijn. Harddrugs zijn niet tot nauwelijks te verbannen uit een stadion. Sterker nog: er wordt in genoeg stadion 'gewoon' gedeald.
0
geplaatst: 27 november 2013, 20:35 uur
Stijn_Slayer schreef:
Meerdere:
NL: Broodje Aap
Engels: hoax
Media zijn soms zo geil een nieuwtje te brengen dat het bekende "hoor en wederhoor" wel eens losgelaten wordt. Het ergste voorbeeld: de Friso-affaire vorig jaar; de betrokken journaliste van het NRC is vertrokken.
Overigens - ook in A'dam - heeft Chet Baker op die manier zijn leven verloren: een jump uit een hotelraam,
0
geplaatst: 27 november 2013, 20:42 uur
Robben vanavond toch weer gescoord (1-3 gewonnen in Moskou).
0
geplaatst: 27 november 2013, 21:24 uur
Stijn_Slayer schreef:
Nou, ze pakken je flesje water ook af. Je hoeft zo'n gast maar recht in zijn ogen aan te kijken en je weet genoeg: dilated, dorgas, fish eyes, lsd, pupils - image #104670 on Favim.com
Jezus christus, denk je echt dat de security mensen met drugs op weigeren? Hoe naïef ben je dan? Nog geheel buiten het feit dat hij, zoals Onheilspellend zegt, niet onder invloed hoeft te zijn geweest toen hij binnenkwam. Ik zeg niet dat ik het geloof, maar onmogelijk is het verre van. Verder snap ik dat je aan de stimulerende middelen moet om van het - normaal gesproken - weinig verheffende voetbal van Ajax te kunnen genieten, maar waarom LSD bij een voetbalwedstrijd? Ik snap sowieso het gebruik van hallucinogenen bij openbare gelegenheden niet zo goed, maar weet ook dat sommige mensen niet echt nadenken bij hun drugsgebruik...
0
geplaatst: 27 november 2013, 21:46 uur
Titmeister schreef:
Ik snap sowieso het gebruik van hallucinogenen bij openbare gelegenheden niet zo goed, maar weet ook dat sommige mensen niet echt nadenken bij hun drugsgebruik...
Ik snap sowieso het gebruik van hallucinogenen bij openbare gelegenheden niet zo goed, maar weet ook dat sommige mensen niet echt nadenken bij hun drugsgebruik...
Normaal ben je best slim voor een Feyenoord-supporter, boezemvrind, maar laat nou net één van de kenmerken van drugges zijn dat je die gebruikt om niet meer na te hoeven denken.
Overigens tijdens een rondvaart door de A'damse grachten wordt nog telkens naar dat raam verwezen waar Chet Baker's leven een dodelijke vlucht nam. Hoe een groot musicus zo'n triest einde kon vinden: de eeuwige roem van My Funny Valentine en dan dood de gracht in pleuren door substance usage - what a waste

0
geplaatst: 27 november 2013, 21:48 uur
Dat klinkt wel heel spannend "de gracht in pleuren". Viel hij niet gewoon heel ordinair te pletter op straat?
0
geplaatst: 27 november 2013, 22:09 uur
Man. United sloopt Leverkusen: 0-3. Moyes, wereldcoach. Zelfs Büttner mag nu invallen.
0
geplaatst: 27 november 2013, 22:13 uur
Mjuman schreef:
Normaal ben je best slim voor een Feyenoord-supporter, boezemvrind, maar laat nou net één van de kenmerken van drugges zijn dat je die gebruikt om niet meer na te hoeven denken.
(quote)
Just my point

0
geplaatst: 27 november 2013, 22:19 uur
Onheilspellend schreef:
Dat klinkt wel heel spannend "de gracht in pleuren". Viel hij niet gewoon heel ordinair te pletter op straat?
Geen idee - dat zou maar zo kunnen; als m'n geheugen me niet in de steek laat (het is minimaal 15 jaar geleden), was het trouwens geen echte gracht, maar het water in de Gelderse Kade of langs de Prins Hendrikkade.
0
geplaatst: 27 november 2013, 22:31 uur
Onheilspellend schreef:
Man. United sloopt Leverkusen: 0-3. Moyes, wereldcoach. Zelfs Büttner mag nu invallen.
0-5!
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 november 2013, 22:32 uur
Titmeister schreef:
Jezus christus, denk je echt dat de security mensen met drugs op weigeren? Hoe naïef ben je dan? Nog geheel buiten het feit dat hij, zoals Onheilspellend zegt, niet onder invloed hoeft te zijn geweest toen hij binnenkwam. Ik zeg niet dat ik het geloof, maar onmogelijk is het verre van. Verder snap ik dat je aan de stimulerende middelen moet om van het - normaal gesproken - weinig verheffende voetbal van Ajax te kunnen genieten, maar waarom LSD bij een voetbalwedstrijd? Ik snap sowieso het gebruik van hallucinogenen bij openbare gelegenheden niet zo goed, maar weet ook dat sommige mensen niet echt nadenken bij hun drugsgebruik...
(quote)
Zware dag gehad? Als je met een joint gepakt wordt in een voetbalstadion heb je al wel een probleem. Alleen bij de Graafschap heb ik wel eens wiet geroken, maar bij Vitesse durven ze niet eens te roken. Bij de Arena zal 't wellicht wat vaker gebeuren, maar er zijn daar wel een soort van rookplekken, dacht ik.
Dat cocaïne niet te voorkomen is, begrijp ik, maar bij drugs als XTC en LSD is het gewoon duidelijk aan iemands uiterlijk te zien. Om nog maar te zwijgen over rare bewegingen. Is toch raar om iemand dan te negeren en naar binnen te laten gaan?
Ik had overigens teruggerekend van zijn val: als hij in het stadion pas heeft ingenomen, kun je never nooit al in de 'adelaarsfase' zitten. Dan moet hij toch al wel een aantal uur binnen zijn geweest en dan nog is het hoogst onwaarschijnlijk. Je verandert echt niet zomaar in een adelaar.

0
geplaatst: 27 november 2013, 22:34 uur
Teunnis schreef:
Ze spelen op dezelfde dag. De poule lijkt spannender dan het is. Als Dortmund "gewoon" wint van Marseille zijn ze zeker door. Napoli kan dan alleen nog maar door als het met drie doelpunten verschil wint van Arsenal. Dus het wordt pas interessant als Dortmund steken laat vallen. Anders heeft Napoli een mirakel nodig.
(quote)
Ze spelen op dezelfde dag. De poule lijkt spannender dan het is. Als Dortmund "gewoon" wint van Marseille zijn ze zeker door. Napoli kan dan alleen nog maar door als het met drie doelpunten verschil wint van Arsenal. Dus het wordt pas interessant als Dortmund steken laat vallen. Anders heeft Napoli een mirakel nodig.
Het gaat me niet zo zeer (meer) om de spanning. Er wordt in die poule gewoon het leukste voetbal gespeeld heb ik het idee. Ik hoor na elke ronde weer dat de 'topwedstrijd' (oftewel de wedstrijd tussen twee van de drie topploegen uit die poule) een van de leukste wedstrijden van de hele ronde was. Zelfs samenvattingen van die wedstrijden waren soms al spannend om naar te kijken.
Daarnaast kan het zomaar gaan spoken in Napoli. Napoli heeft een sterk team en als ze een goed begin hebben kan het zomaar een zware wedstrijd gaan worden voor Arsenal. Zou mooi zijn natuurlijk.

0
geplaatst: 27 november 2013, 22:39 uur
10 man tellend Real Madrid sloopt Galatasaray even met 4-1. Je gelooft het nooit, de beste man op het veld was Arbeloa. 

0
geplaatst: 27 november 2013, 22:40 uur
Dat had ik denk ik niemand voorzien. Rooney speelde erg sterk vanavond (geweldige assist op Valencia).
0
geplaatst: 27 november 2013, 22:45 uur
Kill_illuminati schreef:
10 man tellend Real Madrid sloopt Galatasaray even met 4-1. Je gelooft het nooit, de beste man op het veld was Arbeloa.
dat moet echt een draak van een match geweest zijn 10 man tellend Real Madrid sloopt Galatasaray even met 4-1. Je gelooft het nooit, de beste man op het veld was Arbeloa.

0
geplaatst: 28 november 2013, 10:37 uur
Stijn_Slayer schreef:
Zware dag gehad? Als je met een joint gepakt wordt in een voetbalstadion heb je al wel een probleem. Alleen bij de Graafschap heb ik wel eens wiet geroken, maar bij Vitesse durven ze niet eens te roken. Bij de Arena zal 't wellicht wat vaker gebeuren, maar er zijn daar wel een soort van rookplekken, dacht ik.
Dat cocaïne niet te voorkomen is, begrijp ik, maar bij drugs als XTC en LSD is het gewoon duidelijk aan iemands uiterlijk te zien. Om nog maar te zwijgen over rare bewegingen. Is toch raar om iemand dan te negeren en naar binnen te laten gaan?
Ik had overigens teruggerekend van zijn val: als hij in het stadion pas heeft ingenomen, kun je never nooit al in de 'adelaarsfase' zitten. Dan moet hij toch al wel een aantal uur binnen zijn geweest en dan nog is het hoogst onwaarschijnlijk. Je verandert echt niet zomaar in een adelaar.
(quote)
Nogmaals: meestal kijken ze je niet eens aan als je een voetbalstadion betreedt.
0
geplaatst: 28 november 2013, 10:43 uur
Volgens mij weet iedereen die geregeld in een stadion komt wel dat de beveiliging en de al dan niet aanwezige controles vrij weinig voorstellen en in ieder geval weinig effect sorteren. En dan heb je het nog niet eens over de vriendjespolitiek, corruptie en angst die het eigenlijk zo lek als een mandje maken.
0
Martial
geplaatst: 28 november 2013, 13:41 uur
Onheilspellend schreef:
Volgens mij weet iedereen die geregeld in een stadion komt wel dat de beveiliging en de al dan niet aanwezige controles vrij weinig voorstellen en in ieder geval weinig effect sorteren. En dan heb je het nog niet eens over de vriendjespolitiek, corruptie en angst die het eigenlijk zo lek als een mandje maken.
Inderdaad dat is in de Kuip niet anders, de ene keer kan ik zo doorlopen en de andere keer moet er weer even gefouilleerd worden, ligt er natuurlijk ook aan of het een eventuele risicowedstrijd is, maar risicowedstrijd of niet blijf me toch elke keer weer verbazen wat ze allemaal weten binnen te sluizen.
En over de zogenaamde genotsmiddel, ook in de Kuip komt het aroma je vanzelf tegemoet

0
Hendrik68
geplaatst: 28 november 2013, 13:46 uur
Ik moest direct aan de misser van Kieft denken jaren geleden. Ling kon hem intikken, maar Kieft kon zijn goaltjes wel gebruiken voor de titel Europees topscorer. In deze top 10 staat hij heel hoog genoteerd. De nummer 2 is minstens even mooi.
0
Hendrik68
geplaatst: 28 november 2013, 14:25 uur
Ik mis trouwens de blubberbal van Jurrie Koolhof, maar goed ik blijf niet aan het filmpjes plaatsen.
Over plaatsen gesproken: De cricketers gaan naar het WK na de winst op Schotland. Vind ik persoonlijk een heel mooie sport. Het is alleen nooit op TV.
Over plaatsen gesproken: De cricketers gaan naar het WK na de winst op Schotland. Vind ik persoonlijk een heel mooie sport. Het is alleen nooit op TV.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 november 2013, 17:37 uur
Die had eigenlijk gewoon moeten tellen, dan heb je ook kloten als scheidsrechter. Die bal was er normaliter altijd ingegaan, Koolhof kon er inderdaad weinig aan doen. Hij schoot op zich echt wel hard genoeg.
0
geplaatst: 28 november 2013, 17:40 uur
Cricket: ultieme live sport voor op een terras in Corfu City, fles in koeler binnen handbereik en Jisket-cricketclips op de tablet (YouTube) - wie doet me wat.
Nee, dan het vogelstrontje van Hilbert van der Duim of de rondewissel van Sven op de winterspelen.
Corfu: uiterlijk mid-september (anders regent 't)
Nee, dan het vogelstrontje van Hilbert van der Duim of de rondewissel van Sven op de winterspelen.
Corfu: uiterlijk mid-september (anders regent 't)
0
geplaatst: 28 november 2013, 20:22 uur
Onheilspellend schreef:
Dat had ik denk ik niemand voorzien. Rooney speelde erg sterk vanavond (geweldige assist op Valencia).
mij verwondert het dan weer niet dat Man utd opeens sterker speelt met Giggs en Kagawa in de ploeg en felliani niet.(quote)
0
geplaatst: 28 november 2013, 20:24 uur
jassn schreef:
(quote)
mij verwondert het dan weer niet dat Man utd opeens sterker speelt met Giggs en Kagawa in de ploeg en felliani niet. Mij ook niet, maar 0-5 in Leverkusen lijkt op voorhand absurd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.