MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Vraag van de dag #2

zoeken in:
Vraag van de dag over voetbal + antwoorden verwijderd. Geen voetbaldiscussies meer op musicmeter betekent geen voetbaldiscussies meer op musicmeter. Edgar18, je mag een nieuwe vraag verzinnen mocht je nog inspiratie hebben.

Precies, vraag van de dag + antwoorden ≠ voetbaldiscussies

Dit topic is ook geen probleem. Overig >> Algemeen >> Sporttoto en -pools topic (centraal topic)

Laat ik toch een poging wagen.

Nieuwe vraag van de dag: wordt er vanavond in veel huiskamers gejuicht? En wordt er zondag in veel huiskamers gejuicht als Dumoulin de Giro wint?

- Edgar18: Ja, en ja met veel voorzichtigheid. Als Nederland hebben we de afgelopen jaren bepaald geen succes gehad met het ook echt afmaken van grote wielerrondes. Maar, als iemand het kan is het Dumoulin wel. En dat ie na dat schijtincident van gisteren zich zo herpakt heeft en alsnog zo hard de berg op is gefietst geeft de burger wel moed.

-Edgar18: Ja, en ja met veel voorzichtigheid. Als Nederland hebben we de afgelopen jaren bepaald geen succes gehad met het ook echt afmaken van grote wielerrondes. Maar, als iemand het kan is het Dumoulin wel. En dat ie na dat schijtincident van gisteren zich zo herpakt heeft en alsnog zo hard de berg op is gefietst geeft de burger wel moed.
-johan de witt: Dumoulin zeker ja, voor vanavond spreek ik wat meer voorzichtigheid uit ? Met een goede instelling, en een goede links- en rechtsbuiten, halen ze het! Ik zeg ja ?
-Gretz: uiteraard gaat er vanavond in Amsterdam en (vrijwel) heel Nederland een feestje worden gevierd, op de dag af precies 14 maanden nadat de grootste Nederlander aller tijden overleed en precies 22 jaar nadat er een andere historische gebeurtenis plaatsvond in Wenen. Vandaag is het de dag van rood, wit en roze! Nog de hele week zal sport-minnend kunnen juichen om de prestaties van onze helden. De jeugdigheid, bravoure en finesse zal het gaan winnen van de ervaring.

Onweerwolf
Nieuwe vraag van de dag: wordt er vanavond in veel huiskamers gejuicht? En wordt er zondag in veel huiskamers gejuicht als Dumoulin de Giro wint?

-Edgar18: Ja, en ja met veel voorzichtigheid. Als Nederland hebben we de afgelopen jaren bepaald geen succes gehad met het ook echt afmaken van grote wielerrondes. Maar, als iemand het kan is het Dumoulin wel. En dat ie na dat schijtincident van gisteren zich zo herpakt heeft en alsnog zo hard de berg op is gefietst geeft de burger wel moed.
-johan de witt: Dumoulin zeker ja, voor vanavond spreek ik wat meer voorzichtigheid uit ? Met een goede instelling, en een goede links- en rechtsbuiten, halen ze het! Ik zeg ja ?
-Gretz: uiteraard gaat er vanavond in Amsterdam en (vrijwel) heel Nederland een feestje worden gevierd, op de dag af precies 14 maanden nadat de grootste Nederlander aller tijden overleed en precies 22 jaar nadat er een andere historische gebeurtenis plaatsvond in Wenen. Vandaag is het de dag van rood, wit en roze! Nog de hele week zal sport-minnend kunnen juichen om de prestaties van onze helden. De jeugdigheid, bravoure en finesse zal het gaan winnen van de ervaring.
-OWW: Wat is er vanavond precies aan de hand? Qua wielrennen; ik volg wielrennen soms jarenlang heel nauwgezet en dan weer een aantal jaren niet. Momenteel zit ik in de niet-fase.

Onweerwolf schreef:
OWW: Wat is er vanavond precies aan de hand? Qua wielrennen; ik volg wielrennen soms jarenlang heel nauwgezet en dan weer een aantal jaren niet. Momenteel zit ik in de niet-fase.
Ik zou voor een dag of vijf van fase veranderen, Eurosport zendt dagelijks de etappe live uit en ook ad.nl zendt veel uit (samenvattingen, interviews etc.). Al blijft het natuurlijk afwachten en billenknijpen, vorig jaar stond Kruiswijk er beter voor dan Dumoulin nu en we weten hoe dat is afgelopen.

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
(quote)
Ik zou voor een dag of vijf van fase veranderen, Eurosport zendt dagelijks de etappe live uit en ook ad.nl zendt veel uit (samenvattingen, interviews etc.). Al blijft het natuurlijk afwachten en billenknijpen, vorig jaar stond Kruiswijk er beter voor dan Dumoulin nu en we weten hoe dat is afgelopen.

Ik vind wielrennen leuk om het wielrennen, niet wanneer er toevallig iemand die in hetzelfde land is geboren als ik wint.

-OWW: Wat is er vanavond precies aan de hand? Qua wielrennen; ik volg wielrennen soms jarenlang heel nauwgezet en dan weer een aantal jaren niet. Momenteel zit ik in de niet-fase.
- itchy: nee, ik hou niet van fietsen en al helemaal niet van sportfietsen. En ook niet van voetbal. En eigenlijk alle sport.

dix

-johan de witt: Dumoulin zeker ja, voor vanavond spreek ik wat meer voorzichtigheid uit Met een goede instelling, en een goede links- en rechtsbuiten, halen ze het! Ik zeg ja
- itchy: nee, ik hou niet van fietsen en al helemaal niet van sportfietsen. En ook niet van voetbal. En eigenlijk alle sport.
- dix: dix juicht als het sport-topic weer wordt genormaliseerd.

-Cellulord: Sport interesseert me geen bal, ik hou niet van overbetaalde idioten die achter een bal aanhollen. En fietsen doe ik liever zelf, rustig in de natuur.

Misterfool

-Cellulord: Sport interesseert me geen bal, ik hou niet van overbetaalde idioten die achter een bal aanhollen. En fietsen doe ik liever zelf, rustig in de natuur.
-Mistefool: Tsja, als Nederlander mag je best een beetje trots zijn als landgenoten in de finale van een grote Europese competitie staan.

Casartelli (moderator)
Misterfool schreef:
Tsja, als Nederlander mag je best een beetje trots zijn als landgenoten in de finale van een grote Europese competitie staan.
Een collega van mij stelde ooit dat trots op eigen land in algemene zin best mag; je draagt er immers ook je steentje aan bij. Hoewel ik bij 'trots' snel onfrisse associaties krijg, vond ik daar wel wat voor te zeggen.

Maar bij sportprestaties...? En dan ook nog eens niet van het nationale voetbalelftal maar gewoon van een lokale club in een van de vele competities...? Ik ben in elk geval blij dat ik vanavond wat anders te doen heb.

Onweerwolf
Misterfool schreef:
-Mistefool: Tsja, als Nederlander mag je best een beetje trots zijn als landgenoten in de finale van een grote Europese competitie staan.

Ik vind dat echt onbegrijpelijk.

Waardering voor sportieve prestaties* hebben is prima, maar daarbij zou het niet uit moeten maken of degene die de prestatie heeft geleverd wel of niet dezelfde details of zijn of haar paspoort heeft staan als jij, lijkt mij.

'Trots' vind ik al helemaal niet passend in deze context. Misschien als het je kind is.

*Dan gaat het uiteraard over wielrennen.

Misterfool
Tsja, ik deel totaal de aversie niet voor zo'n, toch nog enigszins geringe, mate van een prettig soort nationalisme. In wezen is het niets meer of minder dan een normaal uitvloeisel van wat je collega zegt Casartelli. Mooi om te zien dat er nog steeds mensen zijn die gelijk op hun achterste poten gaan staan, maar helaas wel zonder enig argument. Ik blijf dus met alle liefde de term 'trots' hanteren. Er is mijns inziens niks mis mee om je meer verbonden te voelen met de mensen uit je eigen culturele groep. In dit geval dus mijn mede-Nederlanders. Er moeten dingen zijn die je met elkaar verbinden, of dat nu een overkoepelend orgaan als de koning is, of in dit geval de sport. Een mooie prestatie van enkele landgenoten en, ja, daarmee voel ik me toch wel degelijk meer verbonden dan met bijvoorbeeld een anoniem chinees voetbalteam. Als mensen eerlijk zijn dan denk ik dat dat bij de meeste mensen het geval is.

Onweerwolf
Waarom moeten er dingen zijn die je met elkaar verbinden? Ik heb er niets mee, niets met nationalisme en al helemaal niet met de monarchie trouwens. Die onzin mag gisteren nog afgeschaft worden.

Er zit gewoon geen enkele logica achter. Juichen als iemand wint die uit hetzelfde land komt als jij maar niet als iemand wint die niet uit hetzelfde land komt als jij terwijl de sportieve prestatie identiek is en je geen van beide personen daadwerkelijk kent. #doesnotcompute

Misterfool
Soms zijn dingen lastiger om uit te leggen dan om te voelen, maar ik denk dat de sleutelwoorden hier zijn: sociale cohesie, cultuur en verbondenheid. Er is mijn inziens wel iets meer dan de landgrenzen en de overheid die ons als Nederlanders met elkaar verbindt. Dat is mijns inziens het delen van een gezamenlijke cultuur, waaronder het delen van gezamenlijke tradities of evenementen.

In dit geval is dat dus het verbonden voelen met een nationaal team. Ik denk dat je niet op de juiste scherpte analyseert als je er zo an zich naar kijkt: 'het is maar een voetbalwedstrijd en het gaat om de individuele sportieve prestaties". Nee, het gaat mijn inziens om je verbonden voelen met je landsgenoten Niet omdat je betrokken bent geweest met hun sportieve prestatie, maar omdat je je samen bevindt in grofweg dezelfde cultuur en je wel aan die cultuur(een zeer klein beetje) bijdraagt. Dat is ook waarom ik de laatste tijd veel lees over de Nederlandse geschiedenis. Je zou kunnen zeggen dat ook die verbondenheid arbitrair is, maar ik vind dat een onbevredigend antwoord. Mijn inziens is er dan toch een soort Nederlandse cultuur die mij ook verbindt met het verleden van dit land.

Onweerwolf
Misterfool schreef:
Soms zijn dingen lastiger om te uitleggen dan om te voelen, maar ik denk dat sleutelwoord hier is sociale cohesie, cultuur en verbondenheid. Er is mijn inziens wel iets meer dan de landgrenzen en de overheid die ons als Nederlanders met elkaar verbind. Dat is ten delen het delen van een gezamenlijke cultuur, maar ook het delen van een gezamenlijke tradities of evenementen. Zoals in dit geval het verbonden voelen met een nationaal team. Ik denk dat je niet op de juiste scherpte analyseert als je dat maar zo anzich er naar kijkt: 'het is maar een voetbalwedstrijd en het gaat om de individuele sportieve prestaties". Nee, het gaat mijn inziens om je verbonden voelen met je landsgenoten niet omdat je betrokken bent geweest met hun sportieve prestatie, maar omdat je, je samen bevindt in grofweg dezelfde cultuur en je wel aan die cultuur(een zeer klein beetje) bijdraagt.

Zoals ik je al vroeg: "Waarom moeten er dingen zijn die je met elkaar verbinden?"

Ik zie namelijk geen enkele verbondenheid naast de door jouw genoemde grenzen en gezamenlijke overheid en dat zijn praktische zaken.

Verbondenheid voel ik met mensen die op dezelfde wijze denken als ik of mensen die genieten van dezelfde dingen als ik, niet omdat ze toevallig Nederlander zijn, zoals ik.

Dat er sprake is van een Nederlandse cultuur, erken ik, maar daar hoef je niet aan deel te nemen. Het is niet verplicht om aan tradities mee te doen e.d.

Volgens mij is het gewoon een stukje armoede om je alleen maar te interesseren voor Nederlandse cultuur, tradities, evenementen en sportieve prestaties geleverd door Nederlanders. De gemakkelijke weg. Tevens de potentieel gevaarlijke weg. Dat is in ieder geval de enige reden die ik er voor kan bedenken; juichen voor landgenoten omdat 'iedereen' dat doet en dus zal het wel zo horen.

Misterfool
Onweerwolf schreef:
Zoals ik je al vroeg: "Waarom moeten er dingen zijn die je met elkaar verbinden?"

Ah, ik had die vraag dan iets verkeerd gelezen. Ik denk dat het voordeel, van je verbonden voelen met een bredere groep dan je peergroep, is dat je je tevens verantwoordelijk voelt om het juiste te doen voor een wat grotere groep mensen dan enkel je naaste omgeving. Een gevoel van verantwoordelijkheid voor het idee dat je samen met andere mensen in een traditie staat die ouder dan je is en waarbij je een verantwoordelijkheid hebt om daaraan bij te dragen. Ten minste dat vind ik dan.

Ik denk juist dat je enkel verbonden voelen met de mensen die op dezelfde wijze als jou denken een potentieel armoedigere houding is. Het probleem kan dan zijn dat je dan wellicht (ik ken je niet dus ik wil geenszins impliceren dat dat bij jou het geval is) tegengestelde meningen wegwuift.

Nationalisme heeft zijn valkuilen, maar ik denk wel degelijk dat een gevoel van verbintenis met je landgenoten een gevoel van sociale cohesie teweeg kan brengen. Je legt als het ware een kleine mate van je verantwoordelijkheidsgevoel buiten je eigen peer-group. Ik zou haast de vergelijking willen maken met het verenigingsbelang. Als je bestuurder bent van een vereniging dan richt je je naar het belang van de vereniging. Dat is iets wat buiten de mensen om ligt: een verantwoordelijkheid voor de gehele groep als het ware. Nationalisme zie ik in die zin enigszins op dezelfde manier. Je richt je naar het belang van een gehele groep. Een landsbelang is dan nog enigszins te overzien. De wereld is zo omvangrijk en lastig dat dat niet meer mogelijk is.

Het valkuil van nationalisme is een zeker gevoel van Xenofobie. Daar verwijs je naar als je zegt: "om je alleen maar te interesseren voor de Nederlandse cultuur'. Dat zeg ik echter ook totaal niet. Ik zeg enkel dat ik mij meer verbonden voel met de Nederlandse cultuur, maar ik ben wel degelijk (juist heel erg) geïnteresseerd in andere culturen. Het woord 'andere" wil daarbij enkel zeggen dat ik niet tot die culturen toebehoor.

Edit: een beetje geschrapt en veranderd. Het is een onderwerp waar het belangrijk is om de nuance goed aan te brengen.

Misterfool schreef:
Er is niks mijn inziens mis mee op je meer verbonden te voelen met mensen uit je eigen culturele groep. In dit geval dus mijn mede-Nederlanders. Er moeten dingen zijn die je met elkaar verbinden, of dat nu een overkoepelend orgaan als de koning is, of in dit geval de sport.
Helemaal mee eens, ook voor mij gaat deze vlieger op.

Daarnaast vind ik de aanname van Onweerwolf hieronder verkeerd.
Onweerwolf schreef:
Volgens mij is het gewoon een stukje armoede om je alleen maar te interesseren voor Nederlandse cultuur, tradities, evenementen en sportieve prestaties geleverd door Nederlanders. De gemakkelijke weg. Tevens de potentieel gevaarlijke weg.
Je interesseren voor - en meeleven met Nederlandse sportprestaties kan prima bestaan naast een interesse voor andere sporten en sporters. Ik ben zelf bijvoorbeeld een liefhebber van de Cleveland Cavaliers en vooral hun sterspeler LeBron James, allemaal zonder Nederlandse link. Daarnaast kan ik echter ook heel enthousiast worden van goede Nederlandse prestaties. Een Nederlandse club die een Europese voetbalfinale haalt is een vrij uniek iets, de laatste keer was in 2002. Ik ben dan wel fervent supporter van dat Nederlandse team, zelfs als ik in een nationale voetbalcompetitie een andere voorkeur zou hebben. En dat heeft inderdaad te maken met een bepaald soort gevoel van verbondenheid en eensgezindheid.

Onweerwolf
Misterfool schreef:
(quote)

Ah, ik had die vraag dan iets verkeerd gelezen. Ik denk dat het positieve van je verbonden voelen met een bredere groep is dat je je verantwoordelijk voelt om het juiste te doen voor een wat grote groep mensen dan enkel je naaste omgeving. Een gevoel van verantwoordelijkheid dat je samen met andere mensen in een traditie staat die ouder dan je is en waarbij je een verantwoordelijkheid hebt om daaraan bij te dragen. Ten minste dat vind ik dan.

Dat is dus precies waarom nationalisme zo gevaarlijk fout is. Het juiste doen voor mensen met dezelfde nationaliteit en dus niet voor andere mensen.

Doet me denken aan mensen die nav Serious Request en andere acties lopen te klagen dat het geld naar goede doelen in het buitenland gaat ipv naar goede doelen in Nederland.

Ik denk juist dat je enkel verbonden voelen met enkel de mensen die op dezelfde wijze denken als jou een potentieel armoedigere houding is dan je verbonden voelen met mensen die grofweg uit dezelfde cultuur komen(en dus vaak, doch niet altijd dezelfde nationaliteit hebben). Het probleem met je (enkel) verbonden voelen met mensen die dezelfde mening hebben, is dan dat je wellicht (ik ken je niet dus ik wil geenszins impliceren dat dat bij jou het geval is) tegengestelde meningen wegwuift.

Lijkt mij dat je niet verbonden voelen met mensen met een tegengestelde mening een heel stuk gezonder is dan je niet verbonden voelen met mensen met een andere nationaliteit.

Nationalisme heeft zijn valkuilen, maar ik denk wel degelijk dat een gevoel van verbintenis met je landgenoten een gevoel van sociale cohesie te weeg kan brengen.

Het kan, maar het is niet verplicht.

Je ligt als wat een kleine mate van je verantwoordelijkheidsgevoel buiten je eigen peer-group. Ik zou haast de vergelijking willen maken met het verenigingsbelang. Als je bestuurder bent van een vereniging dat richt je je naar het belang van de vereniging. Dat is iets wat buiten de mensen om ligt: een verantwoordelijkheid voor de gehele groep als het ware. Nationalisme zie ik in die zin enigszins op dezelfde manier. Je richt je naar het belang van een gehele groep. Een land heeft dan nog een grote waar je enigszins kan bepalen wat het goede is. De wereld is zo omvangrijk en lastig dat dat niet meer mogelijk is.

Dat laatste is natuurlijk gewoon onzin. Als je iets voor mensen van je eigen nationaliteit kan betekenen dan kan je ook iets voor mensen van een andere nationaliteit betekenen.

Het valkuil van Nationalisme is een zeker gevoel van Xenofobie. Daar verwijs je naar als je zegt dat ik me "alleen maar wil interesseren voor de nederlandse cultuur'. Dat zeg ik echter ook totaal niet. Ik zeg enkel dat ik mij meer verbonden voel met de Nederlandse cultuur, maar ik ben wel degelijk(juist heel erg) geïnteresseerd in andere cultuur. Het woord andere cultuur signaleert enkel dat ik niet tot die cultuur toebehoor.

Je zegt dus dat als je moet kiezen dan je dan voor je eigen nationaliteit kiest en dat is iets wat ik niet begrijp. Ik zie, nogmaals, de logica er niet achter.

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
Een Nederlandse club die een Europese voetbalfinale haalt is een vrij uniek iets, de laatste keer was in 2002. Ik ben dan wel fervent supporter van dat Nederlandse team, zelfs als ik in een nationale voetbalcompetitie een andere voorkeur zou hebben.

Dat is toch bizar of niet dan?

dix
Tsja, een paar weken mochten we op dezelfde avond met vlaggetjes wapperen voor Ajax en voor OG3NE.

Ik zie het verschil niet zo.

Casartelli (moderator)
Misterfool schreef:
Tsja, ik deel totaal de aversie niet voor zo'n, toch nog enigszins geringe, mate van een prettig soort nationalisme. In wezen is het niets meer of minder dan een normaal uitvloeisel van wat je collega zegt Casartelli. Mooi om te zien dat er nog steeds mensen zijn die gelijk op hun achterste ploten gaan staan, maar helaas wel zonder enig argument. Ik blijf dus met alle liefde de term trots hanteren. Er is niks mijn inziens mis mee op je meer verbonden te voelen met mensen uit je eigen culturele groep. In dit geval dus mijn mede-Nederlanders. Er moeten dingen zijn die je met elkaar verbinden, of dat nu een overkoepelend orgaan als de koning is, of in dit geval de sport. Een mooie prestatie van enkele landsgenoten en, ja, daarmee voel ik me toch wel degelijk meer verbonden dan met bijvoorbeeld een anoniem chinees voetbalteam. Als mensen eerlijk zijn dan denk ik dat dat bij de meeste mensen het geval is.
Toegegeven dat ik de argumenten er een beetje bij gezocht heb, maar 't is ook gewoon een kwestie van interesse natuurlijk. Met de voorbeelden die je noemt (topsport en het koningshuis - en dan neem ik dix' songfestival er ook meteen maar bij) heb ik toevallig niks, maar enige vorm van trots op, noem eens wat, onze Nederlandse werkhouding, bepaalde Nederlandse muziek of onze schitterende Nederlandse kust is mij niet vreemd.

Onweerwolf schreef:
Dat is toch bizar of niet dan?
Geen flauw idee waarom. Zie de voorbeelden die Casartelli aanhaalt. Zo kan ik bijvoorbeeld ook heel trots zijn op de stad waar ik woon, ondanks dat ik er zelf maar een minuscuul kleine bijdrage aan lever.

Ik werk trouwens voor de overheid, eigenlijk is het land Nederland dus mijn werkgever. Eigenlijk ben ik gewoon trots op mijn werk .

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
(quote)
Geen flauw idee waarom. Zie de voorbeelden die Casartelli aanhaalt. Zo kan ik bijvoorbeeld ook heel trots zijn op de stad waar ik woon, ondanks dat ik er zelf maar een minuscuul kleine bijdrage aan lever.

Ik werk trouwens voor de overheid, eigenlijk is het land Nederland dus mijn werkgever. Eigenlijk ben ik gewoon trots op mijn werk .

Tsja, ik geloof best dat je die trots voelt. Maar dat maakt het er niet minder bizar op.

Uiteraard hebben mijn ouders ook een heleboel bijbetaald en die ben ik daar dan ook uiteraard heel dankbaar voor.

Ah en jij geeft zeker ook meer om jouw eigen ouders dan om andere ouders

Ha, interessant dit! Ik heb het namelijk ook nooit begrepen, de trots voor een sporter die toevallig uit hetzelfde land als jij komt. Waarom zou je blij zijn als een sporter uit jouw land wint? Wat heb je daar nou aan? En waarom trots, je hebt toch niets bijgedragen aan de prestatie? Ik snap het ten dele, want door de aandacht van de media voor Nederlandse sporters krijg je veel meer het idee dat je ze persoonlijk kent. Zo weet ik daardoor een stuk meer over en heb ik qua karakter ook een veel beter beeld van Dumoulin, Mollema, etc. dan van een Nibali. Dat kan dan een band scheppen. Maar in de praktijk vind ik Mollema helemaal niet zo'n leuke, interessante wielrenner, terwijl ik veel andere wielrenners uit andere landen meer kan waarderen. Er is bij mij vaak wel sprake van een gun-factor in sporten, maar wat het daarbij uitmaakt dat sporters uit hetzelfde land komen, snap ik ook niet. Misschien zouden mensen zich ook eens wat meer verbonden moeten voelen met andere culturen, maar dat is een andere discussie...

dix schreef:
Tsja, een paar weken mochten we op dezelfde avond met vlaggetjes wapperen voor Ajax en voor OG3NE.

Ik zie het verschil niet zo.

Mee eens, het verschil is niet groot. Maar ik was dan ook zeker niet voor OG3NE, ik had andere favorieten. Waarom zou je voor je eigen land zijn als je het liedje niet kan waarderen en die van andere landen wel? Het is mij een raadsel.

Ik zou ook oprecht teleurgesteld zijn geweest als OG3NE had gewonnen.

Onweerwolf
Arrie schreef:
Ha, interessant dit! Ik heb het namelijk ook nooit begrepen, de trots voor een sporter die toevallig uit hetzelfde land als jij komt. Waarom zou je blij zijn als een sporter uit jouw land wint? Wat heb je daar nou aan? En waarom trots, je hebt toch niets bijgedragen aan de prestatie? Ik snap het ten dele, want door de aandacht van de media voor Nederlandse sporters krijg je veel meer het idee dat je ze persoonlijk kent. Zo weet ik daardoor een stuk meer over en heb ik qua karakter ook een veel beter beeld van Dumoulin, Mollema, etc. dan van een Nibali. Dat kan dan een band scheppen. Maar in de praktijk vind ik Mollema helemaal niet zo'n leuke, interessante wielrenner, terwijl ik veel andere wielrenners uit andere landen meer kan waarderen. Er is bij mij vaak wel sprake van een gun-factor in sporten, maar wat het daarbij uitmaakt dat sporters uit hetzelfde land komen, snap ik ook niet. Misschien zouden mensen zich ook eens wat meer verbonden moeten voelen met andere culturen, maar dat is een andere discussie...

Goed punt. Ik heb door de media ook meer kennis van Nederlandse sporters dan van buitenlandse en dat geldt natuurlijk ook voor bijvoorbeeld muziek.

Ik merk echter wel dat als ik me op eigen initiatief ga verdiepen ik het vaak veel interessanter vind om iets te leren over sporters uit een land dat ver van me af staat.

Overigens vind ik juist Mollema veel leuker dan Dumoulin. Die eerst heeft bij mij wel een enorme gun factor terwijl die laatste me verder koud laat. Al is het wel knap wat hij momenteel presteert.

Ik vind het dan weer vervelend dat je (Luke) continu je berichten aanpast nadat je ze geplaatst hebt. Ik zie telkens achteraf dat je iets toegevoegd hebt aan een bericht waarop ik heb gereageerd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:33 uur

geplaatst: vandaag om 23:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.