menu

Overig / Algemeen / Het grote bier-topic

zoeken in:
DutchViking
HiLL schreef:
Desperados he bah

Allmusic schreef:
Desperados is inderdaad heel smerig

Mijn eerste Desperados vond ik niet echt geweldig, hetzelfde gevoel dat ik (en vele andere mensen ) hadden toen ze voor het eerst bier dronken. Het is echter, bij mij althans, een van de weinige biertjes die niet gaan vervelen. Ik hou niet zo van speciaal bier, maar Desperados is daar op een uitzondering.

Overigens vind ik de vijf 'gewone' biertjes die ik heb genoemd, allemaal een stuk beter dan de vijf speciale. Vooral Carlsberg is een favoriet, op eenzame hoogte. Jammer dat dat hier in Nederland bijna nergens te koop is Ik vind Nederlands bier doorgaans matig, alleen Grolsch is m.i. van een uitzonderlijk niveau.

Now drinking: Orval Trappist. *proost*

1. Dommelsch
2. Jupiler
3. Warsteiner

1. Heineken
2. Palm
3. Amstel Bier

1. Kasteelbier
2. Leffe
3. Duvel
Je wordt er alleen zo godgallisch dronken van.

aslan (crew)
Rochefort8 (9,2% trappisten-abdij St.Remy, Rochefort)
Westmalle tripel (9,5% trappisten-abd., Malle)
Deus brut de Flandres (11,5% br. Bosteels, Buggenhout)
Gouden Carolus Ambrio (8% br. Het Anker, Mechelen)
Gulpener Gladiator (10%, Gulpener bierbr.)

gisteren dronk ik een Bush Prestige cuvée Spéciale (13%, br. Dubuisson, Pipaix): niet direct het goedkoopste (ongeveer 13 euro voor een fles van 75cl), maar zeer de moeite en de prijs waard...

HammerHead schreef:
Now drinking: Orval Trappist. *proost*

Grappig, de grootvader van mijn vriend woont in die streek. Mijn schoonvader drinkt er graag van
Het is toch niet echt super bekend bier dacht ik.

Ik ben zelf niet zo van het bier eigenlijk, maar als ik bier drink, is 't meestal Kriek, Christoffel of Palm.
En in de zomer Desperados of Wiekse Witte

Olivia schreef:
(quote)

Grappig, de grootvader van mijn vriend woont in die streek. Mijn schoonvader drinkt er graag van
Het is toch niet echt super bekend bier dacht ik.

Het is in een hoop Nederlandse supermarkten gewoon verkrijgbaar hoor. Bovendien 1 van de 6 officiële trappisten, naast Westmalle, Chimay, Rochefort, Achel en Westvleteren. En ik houd nu eenmaal van Trappisten bier.

(de Nederlandse verraders van Koningshoeven (la Trappe) worden er niet echt meer toe gerekend)

aslan (crew)
wat is er mis met la trappe? ze brouwen daar best lekkere biertjes... en het is toch een trappistenabdij, niet?

@HammerHead: Ik had zelf geen idee eigenlijk. Niet dat ik dacht dat 't alleen maar in die streek te krijgen was, maar ik had er nooit iemand anders over gehoord dan mijn schoonvader.
Aan de andere kant weet ik ook echt heel weinig van bier Ik loop er altijd straal voorbij als ik boodschappen doe

Gisteren een Rowwen Heze biertje gedronken. Het is dat op het etiket stond dat het was gebrouwen door de Gulperner brouwerij , want ik zou anders zweren dat de heren eigenhandig het flesje hebben volgepiest. Geen aanrader!

1. Jupiler
2. Heineken
3. Bavaria

zal ik er ook maar eens eentje compileren dan:

1.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://www.palm.be/benl/informatief/6bier/bieren/images/dobbelpalm_bolglas.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

2. Grolsch
3. De Koninck
4. Hertog Jan
5. Duvel

aslan (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://img394.imageshack.us/img394/8761/cannabia8yz.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

weet er iemand waar je dit lekkere bio bier nog kan kopen?
vroeger kon je dit gewoon bestellen bij supermarkt colruyt maar sedert ze erachter zijn dat er een bepaalde (minieme) hoeveelheid thc inzit niet meer...

aslan schreef:
wat is er mis met la trappe? ze brouwen daar best lekkere biertjes... en het is toch een trappistenabdij, niet?

Ja, het is een trappistenabdij. Echter, een authentiek trappistenbier is aan enkele doelstellingen onderhevig:

- Het bier wordt gebrouwen binnen de muren van een trappistenabdij, door de monniken zelf of onder hun toezicht.
- De brouwerij moet ondergeschikt zijn aan het klooster en getuigen van een bedrijfscultuur die past bij het monastieke project.
- De brouwerij heeft niet als doel winst te maken. De inkomsten zorgen voor het levensonderhoud van de monniken en het onderhoud van de abdijsite. Wat overblijft schenken ze aan caritatieve doelen, aan sociale werken en aan mensen in nood.

Als je als brouwerij dan in zee gaat met het grootkapitaal van Bavaria is dit natuurlijk niet echt geloofwaardig meer. Ipv het woord verraders te gebruiken had ik ook kunnen zeggen dat ze een pact met de duivel hebben gesloten.

Ze zijn dan ook zelf uit de internationale vereniging trappist gestapt.

Verder heb ik helemaal nergens beweerd dat La Trappe geen lekker bier is.

aslan (crew)
ik wist niet dat ze naar bavaria gestapt waren, maar ach, trappist of niet, het blijven lekkere biertjes...
heb nog enkele quadrupeltjes staan, voor op een koude winteravond...

1. Tooheys New,
2. Victoria Bitter (VB),
3. Emu Bitter,
4. XXXX,
5. Jupiler.

cheers !!

Amstel bier ...

Mijn vaders vriendin drinkt altijd Best-bier, maar ik vind dat niet te drinken...

Ook had ik deze zomervakantie Duits bier, weet niet meer welk soort, maar ik vond het niet lekker.

Brand bier en Alfa zijn wel lekker Grolsch ook is alleen wat duurder.
Voor de rest zou ik t niet weten van zo vaak drink ik niet.

die Lange
Hertog Jan, pils der pilseners

die Lange
wavanbuuren schreef:

aller, aller, allerlaatse. Oranjeboom!

volkomen mee eens, niet te zuipen dat spul

1. Warsteiner
2. Palm
3. Guiness
4. Hertog Jan
5. Corona

tondeman
1. Stella
2. Stella
3. Stella
4. Stella
5. Jupiler

die Lange schreef:
(quote)

volkomen mee eens, niet te zuipen dat spul

Zullen veel mensen het mee eens zijn. Hoor ik zowiezo vaak.

aslan (crew)
ik veronderstel dat het een pils is, die oranjeboom waarover zoveel eensgezindheid bestaat... kan iemand ook echter vertellen wat er nu eigenlijk mis mee is, waarom valt het niet te drinken?

aslan schreef:
ik veronderstel dat het een pils is, die oranjeboom waarover zoveel eensgezindheid bestaat... kan iemand ook echter vertellen wat er nu eigenlijk mis mee is, waarom valt het niet te drinken?

Het smaakt vies.

aslan schreef:

te waterig

DutchViking
Oranjeboom is hoofdpijnbier en inderdaad, erg waterig. Het is al bijna net zo erg als Heineken

1.
2.
3.
4.
(5) Dennis Bier! (Harry Vermeegen)

Maar serieus:

Speciaal:

1. Leffe Dubbel of een goede equivalent daarvan
-. dunkles weissenbier, al een tijd niet meer gedronken
3. La Chouffe
4. Kilkenny
5. Duvel

Moet erbij zeggen dat ik eigenlijk te weinig speciaalbier koop. Komt ook omdat ik die van de fles al veel minder lekker vind. En Leffe Dubbel hebben ze bij veel kroegen wel op de tap, dus die drink ik dan wel eens

Pils:

Ik vond Amstel het lekkerst, maar t begint me te vervelen. Grolsch vind ik wel goed, Heineken OK. Vooral Dommelsch en ook Bavaria vind ik slap en vies. Om over al die light-bieren met zoetstof maar niets zeggen...

Ik kwam laatst in een kantine waar ze Warsteiner op de tap hadden. Dan denk je: we hebben in Nederland zoveel brouwerijen... Maar het was wel erg lekker

Gast
geplaatst: vandaag om 22:00 uur

geplaatst: vandaag om 22:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.