menu

Overig / Algemeen / Het grote bier-topic

zoeken in:
Blijkbaar is er behoefte om over Bier te praten. Wel zo netjes om het aan de hand van een topje te doen...lijkt me..

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://www.villevalla.studorg.liu.se/sortiment/duvel.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Slotje dan maar ?

1. Grolsch
2. Brand
3. Hertog Jan
4. Alfa
5. Heineken

lijsjes, lijsjes, lijsjes!

1. Duvel
2. Lucifer
3. Stella Artois (de beste pint ter wereld)
4. Straffe Hendrik
5. Dentergems Wit (dit ben ik aan mezelf verplicht, als Dentergemnaar!)

Eerlijk gezegd moet ik niets hebben van Hollandse pils, een beetje bleekwater naar mijn Belgische normen

1. bavaria
2. grolsch
3. Wieckse witte
4. Hoegaarden
5. De Koninck

thyson schreef:

3. Stella Artois (de beste pint ter wereld)

1. Grolsch
2. Hertog Jan Pilsner
3. Gulden Draak
4. Hertog Jan Primator
5. Warsteiner

42
Niet-pilseners:

01. Chimay Grande Reserve
02. Oyster (The Porterhouse)
03. Malheur Brut Reserve
04. Gulden Draak
05. Ciney blonde

Pilseners:

01. Urquell
02. Alfa
03. Warssteiner
04. Stella Artois
05. Hertog Jan

Gaat het nu om pilsener of om speciaal biertjes?

Mijn top 5 tapbiertjes:

1. Jupiler
2. Dommelsch
3. Heineken
4. Brand
5. Warsteiner

Top 5 speciaalbiertjes:

1. Hoegaarden
2. Hertog Jan Grand Prestige
3. Kwak
4. La Chouffe
5. Duvel

Speciaal

1. Leffe blond
2. Gulden Draak
3. Deugniet
4. Rochefort 12
5. La Chouffe

Pilsener

1. Gulpener
2. Amstel
3. Heineken
4. Hertog Jan
5.Brand

aller, aller, allerlaatse. Oranjeboom!

1. Hertog Jan
2. Grolsch
3. Brand
4. Dommelsch
5. Jupiler

1. Bavaria
2. Heineken
3. Brand
4. Hertog Jan
5. Grolsch

Pils:

1- Dommelsch
2- Jupiler
3- Tuborg
4- Stella
5- Hertog jan

Biertjes:

1- Leffe blond
2- Duvel
3- Kwak
4- Straffe hendrik
5- La trappe Tripple

1. Beercan - Beck
2. The Beer - Kimya Dawson
3. Cigarettes and Alcohol - Oasis
4. Beer and Gin - Blueberries
5. Alcoholic - Starsailor

Pils:

1. Brand
2. Hertog Jan
3. Alfa
4. Brand Urtyp
5. Grolsch

Even apart, omdat België nu eenmaal het bierland is (niet Tjechië of Duitsland):

1. Westvleteren Trappist 8
2. Westmalle Tripel
3. Chimay Blauw
4. Corsendonk Pater Noster
5. Kasteelbier Gouden Triple

Duvel staat nog wel binnen de top 100 denk ik (van de plusminus 300 Belgische bieren die ik ooit gedronken heb), maar ik blijf het de Heineken onder de speciaalbieren vinden (vooral qua imago).

Non-pils (rest van de wereld):
1. La Fin du Monde (Canada)
2. Hertog Jan Grand Prestige (Nederland)
3. Samichlaus (Oostenrijk)
4. Murphy's Irish Red (Ierland)
5. Witte Trappist (Nederland)

moviefreak#1
1. Dommelsch (ach je moet je woonplaats wel blijven steunen hè )
2. Jupiler
3. Bavaria

....

19807 Heineken (of zoals wij het noemen : ochtendpis van een drachtige merrie)

DutchViking
Leuk topic

Tapbier/normaal bier:
1. Carlsberg
2. Kronenbourg
3. Warsteiner
4. Grolsch
5. Urquell

Speciaal bier:
1. Palm
2. Desperados
3. Murphy's
4. Corona
5. Duvel

En ik deel de mening van de vorige schrijver over Heineken. Inderdaad niet te zuipen.

DutchViking schreef:
Leuk topic

Tapbier/normaal bier:
1. Carlsberg
2. Kronenbourg
3. Warsteiner
4. Grolsch
5. Urquell

Speciaal bier:
1. Palm
2. Desperados
3. Murphy's
4. Corona
5. Duvel

Nog weinig "belgen" geproefd waarschijnlijk Viking ...??

DutchViking
wavanbuuren schreef:
(quote)

Nog weinig "belgen" geproefd waarschijnlijk Viking ...??

Nou, het heeft er meer mee te maken dat ik er maar 5 mag noemen Bij speciale bieren mogen Desperados en Corona niet ontbreken in mijn lijstje ) Het lijstje is dus nog lang niet af, als ik er een top-20 van zou maken, zouden Corsendonck, Westmalle en Kwak er ook zeker in komen.

Witbier (zoals Hoegaarden) valt wat mij betreft trouwens sowieso al af, dat is m.i. net afwaswater. Ik zelf prefereer Iers bier (Murphy's, Guinness bij voorkeur 'extra stout' )

42
Als mensen witbieren noemen, dan zijn het vrijwel altijd Belgische of Nederlandse bieren. De beste witbieren komen wat mij betreft echter nog steeds uit Duitsland. Veel smaakvoller, aromatischer en subtieler dan de zure zooi die ze in Nederland en België brouwen.

En DutchViking: Als je ierse bieren kunt waarderen, dan moet je als je eens in Dublin komt The Porterhouse bezoeken. Daar brouwen ze zelf bieren van een uitzonderlijk hoge kwaliteit.

DutchViking schreef:
(quote)

Nou, het heeft er meer mee te maken dat ik er maar 5 mag noemen Bij speciale bieren mogen Desperados en Corona niet ontbreken in mijn lijstje ) Het lijstje is dus nog lang niet af, als ik er een top-20 van zou maken, zouden Corsendonck, Westmalle en Kwak er ook zeker in komen.

Witbier (zoals Hoegaarden) valt wat mij betreft trouwens sowieso al af, dat is m.i. net afwaswater. Ik zelf prefereer Iers bier (Murphy's, Guinness bij voorkeur 'extra stout' )

Het leuke aan Iers bier vind ik altijd dat dat het 10x beter smaakt in Ierland zelf
Wel opvallend dat je witbier niet zo lekker vind, maar dat Desperado's en Corona in de top vijf zitten. Maar ieder zijn smaak zullen we maar zeggen he....

DutchViking
42 schreef:
Als je ierse bieren kunt waarderen, dan moet je als je eens in Dublin komt The Porterhouse bezoeken. Daar brouwen ze zelf bieren van een uitzonderlijk hoge kwaliteit.

Bedankt voor de tip, ik ga volgend jaar wellicht weer naar Dublin en dan zal ik zeker een bezoekje aan The Porterhouse gaan brengen

wavanbuuren schreef:
Wel opvallend dat je witbier niet zo lekker vind, maar dat Desperado's en Corona in de top vijf zitten.

Veel mensen vinden Corona slootwater, zonder citroen/limoen is het dat m.i. ook wel een beetje. Na een lange dag van arbeid is er echter geen betere dorstlesser dan het Mexicaanse drankje Desperados is zo ongeveer uniek in z'n soort en bovendien smaakt het m.i. ook prima, maar niet te veel op één avond

Overigens ben ik veel meer een pilsdrinker dan een liefhebber van speciaal bier.

DutchViking schreef:
2. Kronenbourg

Brrrr, dan liever Heineken.

42
1. Buckler

Ehm... nee.

42
DutchViking schreef:
(quote)

Bedankt voor de tip, ik ga volgend jaar wellicht weer naar Dublin en dan zal ik zeker een bezoekje aan The Porterhouse gaan brengen

(quote)

Veel mensen vinden Corona slootwater, zonder citroen/limoen is het dat m.i. ook wel een beetje. Na een lange dag van arbeid is er echter geen betere dorstlesser dan het Mexicaanse drankje Desperados is zo ongeveer uniek in z'n soort en bovendien smaakt het m.i. ook prima, maar niet te veel op één avond

Overigens ben ik veel meer een pilsdrinker dan een liefhebber van speciaal bier.

Als je er bent moet je absoluut de Oyster eens proberen. Gebrouwen met verse oesters. Nu ben ik absoluut geen liefhebber van oesters, maar het geeft het bier (een zeer donkere, dikke en volle stout) een heerlijk subtiele rokerige en nootachtige smaak. Veruit de beste stout die ik gedronken heb.

wavanbuuren schreef:

Wel opvallend dat je witbier niet zo lekker vind, maar dat Desperado's en Corona in de top vijf zitten. Maar ieder zijn smaak zullen we maar zeggen he....

Precies. Corona is écht pisbier. Het is zoals gezegd alleen te zuipen met een citroentje, maar dat komt omdat je dan citroen proeft. Mensen die Corona drinken zijn vaak ook mensen die witbier met citroen drinken. DAT HOORT NIET! Het verpest voor mij helemaal de smaak.

JonnieBrasco
1. Brouwmeester
2. Brand
3. Warsteiner
4. Dommelsch
5. Palm

Bij voorkeur niet: Grolsch (smaakt als chemische troep), Amstel

DutchViking
Precies. Corona is écht pisbier. Het is zoals gezegd alleen te zuipen met een citroentje, maar dat komt omdat je dan citroen proeft. Mensen die Corona drinken zijn vaak ook mensen die witbier met citroen drinken. DAT HOORT NIET! Het verpest voor mij helemaal de smaak.

Deels ben ik het wel met je eens. M.i. zit er een groot verschil tussen witbier en Corona qua smaak. Ik weet ook niet of beide biersoorten dezelfde groep mensen aanspreken. Ik drink Corona eigenlijk hoogst zelden (ben zoals gezegd geen liefhebber van speciaal bier, alleen Palm en Desperado steken er ruim bovenuit), maar smaakt wel goed. Lekker verfrissend op een warme zomerdag Corona zonder citroen/limoen is inderdaad wat minder, ik zal het ook niet zo voor mijn plezier gaan drinken Dan drink ik liever gewoon pils.

42
gemaster schreef:
(quote)

Het typische is dat het citroenschijfje van origine niet in de hals van een Corona werd gedaan voor de smaak, maar om de vliegen er bij weg te houden.

Ik zeg toch niet dat witbier en corona hetzelfde zijn?

Broer Konijn
1. Grolsch
dan een hele tijd niets...

2. Warsteiner
3. Brand
4. Alfa
5. PIT-bier

Gast
geplaatst: vandaag om 19:07 uur

geplaatst: vandaag om 19:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.