Overig / Algemeen / Het grote bier-topic
zoeken in:
2
geplaatst: 25 juni 2023, 20:18 uur
0
geplaatst: 18 september 2023, 15:53 uur
Deze koop ik elke maand op de streekmarkt in Delden.
https://assets.untappd.com/photos/2023_08_29/cca18ca1ea5e0232d29c1a3af779f02b_640x640.jpg
https://assets.untappd.com/photos/2023_08_29/cca18ca1ea5e0232d29c1a3af779f02b_640x640.jpg
0
geplaatst: 18 september 2023, 16:33 uur
Ik heb eens een biertje van De Pauw op (weet niet welke, was met een blauw etiket) en die staat bij mij te boek als het smerigste bier wat ik ooit op heb. Een soort smakeloze troebele slappe koffie..
Is al wel een aantal jaar geleden, dus wellicht dat ze nu de kwaliteit beter op orde hebben.
edit: Ik heb in de kelder altijd een Hertog Jan Grand Prestige klaarliggen. Echt een topbier voor een fatsoenlijke prijs en in minimaal de helft van alle supermarkten verkrijgbaar. Ben verder erg te spreken over alle Gulpener bieren en de bieren van biermuseum De Roos in Hilvarenbeek.
Is al wel een aantal jaar geleden, dus wellicht dat ze nu de kwaliteit beter op orde hebben.
edit: Ik heb in de kelder altijd een Hertog Jan Grand Prestige klaarliggen. Echt een topbier voor een fatsoenlijke prijs en in minimaal de helft van alle supermarkten verkrijgbaar. Ben verder erg te spreken over alle Gulpener bieren en de bieren van biermuseum De Roos in Hilvarenbeek.
0
geplaatst: 18 september 2023, 16:47 uur
"Honingbier zonder honing" 
Het ziet er mij wat te licht uit kwa kleur. Zelf ben ik ook geen fan van die witbieren. Voor mij liever een steviger blond of donker bier als ik dan toch sporadisch een biertje drink.
Mijn favorieten komen natuurlijk uit België: Omer, Hapkin, Triple Karmeliet, La Chouffe Ruby, Keizer Karel,...
Maar de Nederlandse trappist 'La Trappe Quadrupel' staat misschien wel bovenaan op mijn favorietenlijstje

Het ziet er mij wat te licht uit kwa kleur. Zelf ben ik ook geen fan van die witbieren. Voor mij liever een steviger blond of donker bier als ik dan toch sporadisch een biertje drink.
Mijn favorieten komen natuurlijk uit België: Omer, Hapkin, Triple Karmeliet, La Chouffe Ruby, Keizer Karel,...
Maar de Nederlandse trappist 'La Trappe Quadrupel' staat misschien wel bovenaan op mijn favorietenlijstje
0
geplaatst: 21 september 2023, 08:42 uur
Ik ben op zoek naar het kleine bier-topic, wie helpt mij even?
1
geplaatst: 30 december 2024, 13:15 uur
Bij Cindy Lee - Diamond Jubilee:
Huh? Ben jij dat zeker? Ik kom uit de streek en ik geloof het niet hoor. Laat me gerust weten in welke zaak je er kunt aankopen
Huh? Ben jij dat zeker? Ik kom uit de streek en ik geloof het niet hoor. Laat me gerust weten in welke zaak je er kunt aankopen

0
geplaatst: 30 december 2024, 22:15 uur
Johnny Marr schreef:
Huh? Ben jij dat zeker?
Absoluut, ik heb standaard een paar flesjes in mijn kelder liggen. Hier in Rotterdam koop ik het meestal bij Verdins, middenin de stad. Maar je kunt ze zelfs bij Gall & Gall kopen, das hier in Nederland de slijter die in zo ongeveer iedere gemeente zit.Huh? Ben jij dat zeker?
Trappist Westvleteren wordt binnenkort ook officieel verdeeld via Nederlandse slijterijen
1
geplaatst: 31 december 2024, 01:11 uur
Het is maar goed dat ik af en toe bij dit album kijk, anders had ik al die nuttige bierinformatie gemist.
1
geplaatst: 31 december 2024, 09:07 uur
Edgar18 schreef:
Trappist Westvleteren wordt binnenkort ook officieel verdeeld via Nederlandse slijterijen
(quote)
Absoluut, ik heb standaard een paar flesjes in mijn kelder liggen. Hier in Rotterdam koop ik het meestal bij Verdins, middenin de stad. Maar je kunt ze zelfs bij Gall & Gall kopen, das hier in Nederland de slijter die in zo ongeveer iedere gemeente zit.Trappist Westvleteren wordt binnenkort ook officieel verdeeld via Nederlandse slijterijen
MAFFIAPRAKTIJKEN
1
geplaatst: 31 december 2024, 10:25 uur
Volgens mij bottelen ze gewoon weer Sint Bernardus abt als Sint Sixtus voor de Nederlandse markt

0
geplaatst: 31 december 2024, 10:56 uur
Ho ho ho - een true-hearted bierist zou zeggen: dat is ontwikkelingshulp - en, voor wat het waerd is: ik drink al Westvleteren van voor de tijd dat jij op de aerdbol rondhobbelde en ik dronk 'em in een café waar ie destijds werd ingeschonken door Henk Westbroek - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 31 december 2024, 11:00 uur
Mjuman schreef:
Ho ho ho - een true-hearted bierist zou zeggen: dat is ontwikkelingshulp - en, voor wat het waerd is: ik drink al Westvleteren van voor de tijd dat jij op de aerdbol rondhobbelde en ik dronk 'em in een café waar ie destijds werd ingeschonken door Henk Westbroek - MusicMeter.nl
(quote)

* denotes required fields.