MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote bier-topic

zoeken in:

Lontanovicolo schreef:
Heerlijk in de tuin luisteren & drinken !!!!

(afbeelding)

(afbeelding)

Mede mogelijk gemaakt door Harry Slinger

Ik heb eens een biertje van De Pauw op (weet niet welke, was met een blauw etiket) en die staat bij mij te boek als het smerigste bier wat ik ooit op heb. Een soort smakeloze troebele slappe koffie..
Is al wel een aantal jaar geleden, dus wellicht dat ze nu de kwaliteit beter op orde hebben.

edit: Ik heb in de kelder altijd een Hertog Jan Grand Prestige klaarliggen. Echt een topbier voor een fatsoenlijke prijs en in minimaal de helft van alle supermarkten verkrijgbaar. Ben verder erg te spreken over alle Gulpener bieren en de bieren van biermuseum De Roos in Hilvarenbeek.

"Honingbier zonder honing"

Het ziet er mij wat te licht uit kwa kleur. Zelf ben ik ook geen fan van die witbieren. Voor mij liever een steviger blond of donker bier als ik dan toch sporadisch een biertje drink.

Mijn favorieten komen natuurlijk uit België: Omer, Hapkin, Triple Karmeliet, La Chouffe Ruby, Keizer Karel,...
Maar de Nederlandse trappist 'La Trappe Quadrupel' staat misschien wel bovenaan op mijn favorietenlijstje

Ik ben op zoek naar het kleine bier-topic, wie helpt mij even?

Bij Cindy Lee - Diamond Jubilee:

Edgar18 schreef:
(quote)
Tegenwoordig is Westvleteren in iedere speciaalbier zaak te koop.

Huh? Ben jij dat zeker? Ik kom uit de streek en ik geloof het niet hoor. Laat me gerust weten in welke zaak je er kunt aankopen

Johnny Marr schreef:
Huh? Ben jij dat zeker?
Absoluut, ik heb standaard een paar flesjes in mijn kelder liggen. Hier in Rotterdam koop ik het meestal bij Verdins, middenin de stad. Maar je kunt ze zelfs bij Gall & Gall kopen, das hier in Nederland de slijter die in zo ongeveer iedere gemeente zit.

Trappist Westvleteren wordt binnenkort ook officieel verdeeld via Nederlandse slijterijen

Het is maar goed dat ik af en toe bij dit album kijk, anders had ik al die nuttige bierinformatie gemist.

Edgar18 schreef:
(quote)
Absoluut, ik heb standaard een paar flesjes in mijn kelder liggen. Hier in Rotterdam koop ik het meestal bij Verdins, middenin de stad. Maar je kunt ze zelfs bij Gall & Gall kopen, das hier in Nederland de slijter die in zo ongeveer iedere gemeente zit.

Trappist Westvleteren wordt binnenkort ook officieel verdeeld via Nederlandse slijterijen

MAFFIAPRAKTIJKEN

Johnny Marr schreef:
(quote)

MAFFIAPRAKTIJKEN

Volgens mij bottelen ze gewoon weer Sint Bernardus abt als Sint Sixtus voor de Nederlandse markt

Johnny Marr schreef:
(quote)

MAFFIAPRAKTIJKEN

Ho ho ho - een true-hearted bierist zou zeggen: dat is ontwikkelingshulp - en, voor wat het waerd is: ik drink al Westvleteren van voor de tijd dat jij op de aerdbol rondhobbelde en ik dronk 'em in een café waar ie destijds werd ingeschonken door Henk Westbroek - MusicMeter.nl

Mjuman schreef:
(quote)

Ho ho ho - een true-hearted bierist zou zeggen: dat is ontwikkelingshulp - en, voor wat het waerd is: ik drink al Westvleteren van voor de tijd dat jij op de aerdbol rondhobbelde en ik dronk 'em in een café waar ie destijds werd ingeschonken door Henk Westbroek - MusicMeter.nl

Gast
geplaatst: vandaag om 18:42 uur

geplaatst: vandaag om 18:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.