MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Concert tip- en verzameltopic

zoeken in:
Prijzige jongen die Lukather.....Voor echt leuke bandjes betaal je meestal zo'n 12 euro

Sietse
nou ja, das niet helemaal waar...

en dan nu een willekeurig lijstje 16€+++++ concerten waar ik dus niet naar toe ga, omdat ik het over het algemeen te duur vind.

Sigur Ros
Bright Eyes
Autechre (5 days off)
Bonnie Prince Billy
Tortoise

en ik maar denken dat 20 euro juist hartstikke goedkoop is, de tickets van het concert van Toto in Leverkusen hebben me 39 Euro gekost (geen problemen mee overigens ze zijn het dubbel en dwars waard ) het kaartje van het concert in Rottweil vorig jaar koste 34 Euro.
daarentegen gaven ze in Luxemburg een gratis concert op een festival, hun opterden duurde 2 en een half uur plus een gratis biertje voor de mesne die op de eerste rij stonden, waaronder ik

Sietse
das dan toch wel aardig dat ze een gratis optreden hebben gedaan en dan nog bier uitdelen ook.

Maar eigenlijk moet ik het anders zeggen...ik ben gewoon een zeur en vind het gewoon belachelijk dat ik artiesten kan zien voor 7,50 (Sunn O))) bovenzaal paradiso op 28 juni) terwijl een paar dagen later voor een concert ongeveer 20 meter verderop (paradiso beneden zaal) ik bijna 3x zoveel betaal. Als of een Autechre, Sigur Ros, Bonnie Prince Billy enz. langer spelen dan Sunn O)))
ontzettende onzin.

Yak
Misschien eerder voer voor een nieuw topic, maar over de prijzen van concertkaartjes wil ik ook wel even zeuren. Vorige week voor 16 euro naar Tortoise, het is dat ik de band graag wilde zien maar ik vind die prijs vrij bezopen. Nu is het misschien niet vreemd dat grote zalen hogere bedragen vragen (al kun je daar ook vraagtekens bij zetten), maar De Helling is nou niet bepaald een 013.

Ik heb even een concertkaartje erbij gepakt van vóór de invoering van de euro (ik bewaar al mijn kaartjes). 31 Augustus 2001, Stereolab in de Effenaar, fl. 17,50. Omgerekend is dat nog geen 8 euro! Inflatie is één ding, maar als in vier jaar tijd concerten twee keer zo duur worden sta ik toch wel even versteld. En moet je dit zien: servicekosten voor Stereolab fl. 3,50, servicekosten voor Tortoise €3,35. Bizar!

Geweldig idee was het toch, die euro .

Best wel ja, zeker met een vriendin die in NL woont

Sietse
laten we een ander topic bedenken, waarin we meteen ook een plan kunnen smeden om dit soort praktijken tegen te gaan...

Yak schreef:

En moet je dit zien: servicekosten voor Stereolab fl. 3,50, servicekosten voor Tortoise €3,35. Bizar!

Ik vond drie en een halve gulden al bizar...

Sietse
hier dus verder
Klagen is leuk

Sietse
Di 21 juni
13 & God met als voor programma het zeer mooie Marissa Nadler.
Paradiso bovenzaal
10€ entree
aanvang voorprogramma (waar het eingelijk wel zo'n beetje omdraait in dit geval) 20:00
aanvang hoofdprogramma 21:00
Zaal open om 19:30

Ik ga hier zijn, dit kan ik niet missen...ik zat al te hopen dat de jonge dame naar Nederland zou komen

ps 13 & God is een project van The Notwist.

Ik zie de volledige line-up van de Autechre-avond (14 juli) tijdens 5 Days Off nu pas:

Autechre
Speedy J
Amon Tobin
Luke Vibert
Richard Devine
Funckarma
Christian Vogel
e.a.

Té vet!

Komt nog bij dat Somatic Responses samen met o.a. Bryan Fury de 19e juli in Rotterdam staan. 't Worden weer leuke weken

Iemand naar The Dissociatives volgende woensdag in de Melkweg?

Sietse
Goodfella schreef:

Ik zie de volledige line-up van de Autechre-avond (14 juli) tijdens 5 Days Off nu pas:

Autechre
Speedy J
Amon Tobin
Luke Vibert
Richard Devine
Funckarma
Christian Vogel
e.a.

Té vet!

Komt nog bij dat Somatic Responses samen met o.a. Bryan Fury de 19e juli in Rotterdam staan. 't Worden weer leuke weken

Eigenlijk alleen Autechre die me eenigzins kan prikelen, de rest heb ik of al gezien (Speedy J, Richard Devine) of vind ik gewoon niet goed (Funckarma, Luke Vibert, Amon Tobin) Christian Vogel heeft ook nog wel eens iets leuks gedaan, maar eigenlijk ook niet echt mijn ding...

Trouwens heel typisch dat ze alweer Speedy J hebben. Die man speelt op te veel feesten in paradiso...

Als ik ze niet veel vaker dan eens per jaar zie vind ik het prima

Goodfella schreef:

Autechre
Speedy J
Amon Tobin
Luke Vibert
Richard Devine
Funckarma
Christian Vogel
e.a.

Zeeeeeer gaaf (alhoewel ik Christian Vogel niet ken). Maar goed, ik zit dan al op Dour... Gelukkig speelt Amon Tobin daar ook.

Yak
Christian Vogel.. die was toch transfervrij vertrokken bij PSV?

Nee, dat was Johan van Bommel.

Toto geeft donderdag 21 Juli een concert in Zuidbroek.

http://www.rtvnoord.nl/muziek/...

Goodfella schreef:

Autechre
Speedy J
Amon Tobin
Luke Vibert
Richard Devine
Funckarma
Christian Vogel
e.a.

Té vet!
Geweldig inderdaad, zie dit zelfs nú pas. Gelukkig kaarten al binnen.

Sietse schreef:

Eigenlijk alleen Autechre die me eenigzins kan prikelen, de rest heb ik of al gezien (Speedy J, Richard Devine) of vind ik gewoon niet goed (Funckarma, Luke Vibert, Amon Tobin) Christian Vogel heeft ook nog wel eens iets leuks gedaan, maar eigenlijk ook niet echt mijn ding...

Trouwens heel typisch dat ze alweer Speedy J hebben. Die man speelt op te veel feesten in paradiso...
Eerst vond je 20 euro nog teveel, maar nu is dat het wel dubbel en dwars waard dacht ik. Ook al prikkelt niet iedereen je.

Yak
Dit is inderdaad goed nieuws. Ik weet ook niet of ik wel twintig piek zou hebben betaald voor Autechre alleen. Funckarma live is geWELdig, en Speedy J heb ik al heel lang niet gezien. Met Amon Tobin en Luke Vibert heb ik wat minder, maar misschien weten ze positief te verrassen.

Laatst ook toevallig ''Funckarma'' gezien in een plaatsje met 40 mensen. Ze waren toen onder hun dansbare projectnaam ''Cane''. Stukken minder irritant dan ''Kane'', deed me ook denken aan de betekenis ''afranselen'' van cane, doordat het bekende zweepslag(achtige)-geluid in die muziek de gebruikelijk snare is. Live was dat zeker goed, wel heel anders dan een ''Funckarma'' optreden, als ik live opnames daarvan zo hoor, daar wil ik ook bijzijn. ''Shadow Huntaz'' is trouwens een opmerkelijk goed heel ander project van de gebroeders Funck als we toch bezig zijn. Hiphop hier, met 3 underground rappers erbij. Een aantal fenomenale instrumental nummers zitten erbij (instrumental album is ook uitgegeven). ''Funckarma'' zit ook op zoeen beetje alle droomlabels voor mij: Skam, Warp, n5MD, Neo Ouija en verder nog veel zeer goede. Tof dat ze uit Nederland komen.

Is Funckarma Nederlands????

Ja. Ze blijven niet bepaald zitten maar zijn in 1999 begonnen op het bekende Nederlandse label Djak-Up-Bitch (DUB).

Yak
Ik voel zelfs innige verwantschap omdat het net als ik Brabolanders zijn die in Den Haag zijn verzeild geraakt.

dEUS komt in het najaar optreden (de cd verschijnt op 12 september !).

Ik heb al tickets voor het optreden in Nighttown, Rotterdam op 21 oktober.

Sietse
John Doe schreef:
(quote)
Eerst vond je 20 euro nog teveel, maar nu is dat het wel dubbel en dwars waard dacht ik. Ook al prikkelt niet iedereen je.

Uhm nee sorry, helemaal niet dus. Een avond je middelmatige tot slecht IDM laat ik lekker schieten (uitzondering is natuurlijk Autechre) Ik zou zeggen iedereen veel plezier, maar zoals ik al zei Funckarma, Luke Vibert en Amon Tobin vind ik niks. Anders gezegd Funckarma is de meest waardeloze IDM act die ik ooit live heb gezien, en dat zegt toch wel vrij veel vrees ik. Zelfs als ik geld toe zou krijgen zou ik niet gaan om die te zien...en als ik bedoel slecht dan bedoel ik echt waardeloos, als niet aan te horen ongeinspireerde, niets toevoegende totaal slaap verwekkende saaie act, tijdens hun optreden verliet ongeveer de helft van de aanwezigen de zaal om dat het gewoon echt kut was...sorry dat ik het zo zeg maar een ander woord heb ik er niet voor. Zelf bleef ik zitten uit goed fatsoen, zat nl. helemaal vooraan (het was een zit concert, speciaal optreden bij STEIM) Kijk soms heb ik nog wel eens leuke ideeen, slechte uitwerking, maar hier had ik dat zelfs nog niet eens. Daarnaast vind ik hun albums ook niet om te pruimen, wat ik het zelfde vind van Luke Vibert en Amon Tobin. Maar Funckarma...nee blergh, als we daar als Nederlanders trots op moeten zijn, dan is het wel heel erg gesteld met de Nederlandse IDM (ja kettel ben ik ook niet echt over te spreken)

maw. Ik pas met plezier deze avond...jammer van Autechre maar de rest: LEKKER BOEIEN

Sietse
ik lees dat er hier mensen zijn die Funckarma wel goed vinden...ik snap het niet echt niet...misschien ben ik te lang bezig met dit soort ongein ofzo...

het zijn trouwens ook ontzettende eikels heb ik mij laten vertellen door een vriend van me die ze ooit op een festival heeft gehad als act. Ontzettend arrogant schijnt.

aERodynamIC schreef:

dEUS komt in het najaar optreden (de cd verschijnt op 12 september !).

Ik heb al tickets voor het optreden in Nighttown, Rotterdam op 21 oktober.

Ik voor Tivoli op 16 oktober!

Gast
geplaatst: vandaag om 13:20 uur

geplaatst: vandaag om 13:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.