MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Pukkelpop (België)

zoeken in:
Don Cappuccino schreef:
Gloeilamp, ga je niet naar The Gaslight Anthem? Dat lijkt me toch een echte liveband per uitstek.

Die heb ik inderdaad over het hoofd gezien. Ik ken alleen The '59 Sound en de nieuwe single. En dat is erg mooi materiaal. Die band moet op een festival ook erg goed tot zijn recht komen.

Die refreinen van het nieuwe album hebben echt potentie om op grote festivalvelden keihard meegebruld te worden. Niet te moeilijke muziek maar wel erg oprecht.

Dat had ik inderdaad ook al bij de single. Ik ga het eens beluisteren. Ben erg benieuwd!

ik zoek nog combiticket voor Pukkelpop, eventueel zaterdagticket! Als er iemand mij kan voorthelpen ben ik hem of haar eeuwig dankbaar!

spit.tsvnami
Fuuuuck! Combi tickets zijn uitverkocht? Had mezelf juist overhaald om te gaan. Dan maar één dagje (wat behoorlijk moeilijk is) want op Donderdag wil ik Björk graag zien, Hot Chip, tUnE-yArDs, The Horrors, Of Monsters and Men, Snoop Dogg eventueel, Frank Ocean, Viva La Fete, Django Django, Alt-J en The Zombie Kids meepikken, maar Vrijdag heb je dan weer Lykke Li, Digitalism, Two Door Cinema Club, James Blake, Jamie Woon, Goose, Sebastian, Tallest Man On Earth, Blood Red Shoes, Kap Bambino en Com Truise zien..
Denk ik dat ik voor Donderdag ga!

Nog combi-tickets te winnen op humo.be je weet maar nooit....

Om de vraag van Cornholio te beantwoorden is hier mijn hopelijk volledig waar te maken te zien -lijst van pukkelpop dit jaar

En nog een leuk weetje ook. Op Woensdag 15Aug tijdens het traditionele openingsfeestje in de Boiler speelt Nederland een vriendschappelijk potje voetbal tegen Belgïe!

DONDERDAG

The Bony King Of Nowhere & Friends
Rizzle Kicks
Frank Ocean
Steak Number Eight
De Mens
Mark Lanegan Band
Feist
Snoop Dogg
Hot Chip
Bjork

VRIJDAG

Wallace Vanborn
The tallest man on earth
Com Truise
Digitalism
Afghan Whigs
Grandaddy
Eagles of death metal
Stone roses
blood red shoes
Nina Kraviz

ZATERDAG

Amatorski
The Antlers
Refused
Wilco
Bob Mould prfms. Copper blue
Stephen Malkmus & the jicks
Balthazar
Black keys
Foo Fighters

Valt nog goed mee zo te zien maar er zitten voor mij echt ongelofelijke kleppers tussen als Afghan Whigs, grandaddy, SM & jicks, Wilco & Mark Lanegan band! dat zijn de Groepen die ik al jaren aan stuk kapotdraai en nog nooit live heb gezien (buiten Wilco) dus daar ga ik echt wel enorm van staan genieten! Voor de rest leuke ontdekkingen (Sugar/Bob Mould, Antlers, wallace vanborn, frank ocean, refused...) die ik dit jaar leerde kennen en waarvan het natuurlijk zalig is om ze direct live te kunnen zien En nog wat jeugdgroepen en vlaamse klassiekers ertussen (Foo Fighters, Bush, De Mens & Gorki) en je hebt voor mij een schitterende 3-daagse affiche die ik hopelijk door de combinatie van goede vrienden, afterparty's in de boiler en dancehall en overmatig drankgebruik op de camping vlug legendarisch mag noemen want na de spijtige gebeurtenissen van vorig jaar ga ik echt wel voor 2 edities feesten nu!

Mooi lijstje Ernie Wij gaan mekaar nog tegenkomen (alhoewel...) Vooral de favorieten zijn gelijkaardig.

Ik wacht nog even voor mijn definitief schema tot de uren eindelijk on line staan! Anders kan ik mijn lijstje waarschijnlijk onmiddelijk herschrijven.

En we hebben inderdaad wat in te halen na vorig jaar! Dat gaan 4 zware avondjes worden dit jaar denk ik.

Ernie schreef:
Com Truise

Wat een naam

Het blokkenschema staat nu ook online!

Ja ik zie het ook net.
Wilco en Foo's samen ...

Erg blij met de tijdsindeling, ik hoef geen enkele lastige keuze te maken!

Ik vind het een kloteschema:

Frank Ocean vs. Steak Number Eight
Bjork vs. The Gaslight Anthem
Letlive. vs. Keane

En het ergste:

Foo Fighters vs. Wilco vs. Refused

Gaslight samen met Björk vind ik wel ok, om één of andere reden kan ik geen 3 minuten uitzitten bij Björk.

Ik keek juist naar beiden uit, nu zal ik heen en weer moeten lopen want ik wil ze toch allebei even zien..

Erg blij met het schema! Ik zie vrijwel geen vervelende keuzes.

En natuurlijk zaterdagavond lekker van Buraka Som Sistema naar Four Tet en eventueel stukjes Refused en Dizzee. Wie gaat er nou naar Foo Fighters.

Inderdaad, wie gaat er nu naar Foo Fighters? Ik ga naar Wilco en dan meteen door naar Refused terwijl het daar door het optreden van FF niet enorm druk zal zijn. Goed dat die tegenover elkaar staan dus!

Zo zal mijn schema er ongeveer uit komen te zien:

Donderdag:

Cloud Nothings
Bush
Chromatics
the Horrors
Creature With the Atom Brain
De Mens
The Gaslight Anthem
Feist
Mark Lanegan Band

Vrijdag:

Blood Red Shoes
The Walkmen
Kap Bambino
Grandaddy
Gorki
The Tallest Man On Earth
The Stone Roses
Afghan Whigs

Zaterdag:

Ceremony
Dry the River

The Joy Formidable
The Jim Jones revue
Stephen Malkmus & Jicks
The Shins
Bob Mould
The Antlers
Wilco
Refused

Ik hoef niet alles even nodig te zien, maar de cursieve namen wil ik in elk geval niet missen.

Oh, en wie ook struikelt over dat verschrikkelijk onoverzichtelijke tijdschema op de site van Pukkelpop: dit is een betere versie: Clashfinder General :: Pukkelpop 2012 Clashfinder

Gloeilamp schreef:

En het ergste:

Foo Fighters vs. Wilco vs. Refused

Dat is inderdaad heel erg. Ik zou zelf voor Refused gaan, die treden namelijk niet zo vaak op. Maar ik ga niet naar Pukkelpop.

Foo fighters zullen toch wel een belevenis zijn denk ik. Ben nu zelf ook geen enorme fan, maar ongeveer al de mensen waarmee ik daar naartoe ga wel. En na wat er vorig jaar is gebeurd, denk ik dat ze wel alles uit de kast zullen halen.
Een festival is soms ook gewoon genieten van de massahysterie hé

Cygnus schreef:
Oh, en wie ook struikelt over dat verschrikkelijk onoverzichtelijke tijdschema op de site van Pukkelpop: dit is een betere versie: Clashfinder General :: Pukkelpop 2012 Clashfinder

Heb hem al afgeprint, die op de site is echt te onhandig

Voor mij valt het nog allemaal mee qua tijdstippen enkel

De mens << Hot chip
Eagles of death metal<<Nina Kraviz
Black keys<< Amatorski

Foo fighters laat ik wijselijk vallen of zal van heel ver vanachter zijn bij het eetkraam! Het zal Wilco worden met daarna Four tet als afsluiter

corn1holio1 schreef:
Foo fighters zullen toch wel een belevenis zijn denk ik. Ben nu zelf ook geen enorme fan, maar ongeveer al de mensen waarmee ik daar naartoe ga wel. En na wat er vorig jaar is gebeurd, denk ik dat ze wel alles uit de kast zullen halen.
Een festival is soms ook gewoon genieten van de massahysterie hé

Zeker weten. Ik keek er vorig jaar ook al erg naar uit. Na de gebeurtenissen van vorig jaar zal dit optreden extra bijzonder zijn.

JDS
Als je nu een ticket hebt op iemand anders zijn naam, maar die persoon gaat wel mee mag dat dan?

Ik begrijp de vraag niet echt. heb je nu 2 tickets op dezelfde naam? of 1 ticket?

JDS
Stel je voor: 2 mensen komen aan de kassa van pukkelpop. Een Piet Cleays en een Thomas Vermeulen. Ze hebben 2 tickets bij allebei op de naam van Piet Cleays. Gaan ze dan moeilijk doen dat dat ene ticket niet op naam van Thomas Vermeulen staat als Piet er zelf bijstaat.

Normaal gezien niet. als de desbetreffende persoon zijn Identiteitskaart kan voorleggen en die tickets correct worden gescand zal er geen probleem zijn. Heb dit ook nog voorgehad omdat iemand anders voor mij de betaling had geregeld. Gwn samen aanschuiven en komt wel in orde

Fuuuuuck, waarom hebben zowel ik als mijn ouders geen creditcard, betaling voor tickets pukkelpop moet blijkbaar sowieso daarmee gebeuren :s ik ga er mij toch eens dringend 1 moeten aanschaffen

iemand die ik ken verkoopt wel nog 2 vrijdagtickets voor 50euro per stuk. als er iemand interesse heeft mag je het altijd laten weten aan mij. Wel best dat je de tickets komt ophalen (in buurt van Gent)

JDS schreef:
Stel je voor: 2 mensen komen aan de kassa van pukkelpop. Een Piet Cleays en een Thomas Vermeulen. Ze hebben 2 tickets bij allebei op de naam van Piet Cleays. Gaan ze dan moeilijk doen dat dat ene ticket niet op naam van Thomas Vermeulen staat als Piet er zelf bijstaat.

Sinds 3 jaar is dit niet neer mogelijk normaal gezien.
Je kan alleen nog tickets op naam kopen, en moet al de namen van de personen waar je een ticket voor koopt doorgeven. Daarna wordt je paspoort gecontroleerd bij de ingang om te zien of dit matched...

Ik zou deze vraag rechtstreeks aan pukkelpop stellen, om te voorkomen dat je niet binnen geraakt!

Gast
geplaatst: vandaag om 04:25 uur

geplaatst: vandaag om 04:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.