MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Pukkelpop (België)

zoeken in:
Black Keys hier! (als ik zou gaan)

Black Keys een hype noemen die over 3 jaar iedereen weer vergeten is, vind ik wel wat overdreven! Ze gaan toch al wel wat langer mee, en Brothers is voor mijn part toch echt een meesterwerk. Met de laatste plaat is er een hype bij het "grote publiek" ontstaan, die zal waarschijnlijk wel overwaaien.

Maar inderdaad, het zal sowiso Wilco worden voor mij, dit mag ik niet laten liggen. En de black keys heb ik dit jaar al in de lotto arena gezien.

Prachtige line-up, heb er enorm veel zin in.
Tallest Man on Earth
Gorki
Modeselektor
Black Keys
Eagles of Death Metal
Jim Jones Revue
Nero

Perfecte mix tussen goede alternatieve rock en stevige elektronische beats = Perfect²

The Black Keys doe je inderdaad te kort met de term hype. En live zijn ze zeker de moeite waard. Maar bij de keuze tussen The Black Keys of Wilco zou ik ook voor Wilco zijn gegaan.

Ik heb Wilco al eens gezien op pukkelpop 3 jaar geleden denk ik. Heel mooie set en zelfs naar Wilco -normen een zeer strak samenspel! Naar the Black keys ben ik ook wel nieuwsgierig maar toch zal ik weer naar die fijne groep uit Chicago staan kijken vermoed ik

oh en Nina Kraviz

Erg leuk dat ik in de 'decadance' (cafe in gentse uitgaansbuurt) nog letterlijk op 1 meter van haar heb gestaan terwijl ze daar een heerlijke set minimal aan het draaien was een 2tal jaar geleden

Ik hoop dat Lowlands Wilco en TBK gewoon op verschillende tijdstippen programmeert, alle twee meepakken is toch het leukst

Ik was bij hetzelfde optreden als Ernie en dat was inderdaad zeer de moeite waard. Misschien dat ik echter zou kiezen voor The Black Keys, omdat ik die nog nooit heb gezien en Wilco al een keer of vijf in de laatste drie jaar. En herman doet ze inderdaad wel tekort door ze een kortstondige hype te noemen. Hoewel, als ik er op die dag zelf zou staan, zou ik toch wel voor Wilco gaan denk ik.

Ik ben niet van plan om naar Pukkelpop te gaan. Eerlijk gezegd vind ik het festival een wat te groot 'schoolfeestje'-gehalte hebben en het komt me ook niet uit qua tijd en geld. Maar ik moet toegeven dat de lineup dit jaar dik in orde is. De meeste festivals mogen er een voorbeeld aan nemen.

Volgende week is er voor jou een echt schoolfeestje

http://www.pennenzakkenrock.be/

Snoop Dogg toegevoegd
echt wel leuk vind ik. hij zou het zelfde moeten als bob Mould met copper blue : zijn beste album volledig spelen ( doggystyle dus)

ook nog Martin Solveig erbij en White rabbits.

spit.tsvnami
66% compatibility op Last.fm. Worden er nog veel namen toegevoegd? Snoop Dogg doet me niet veel dus is opzich niet echt een reden om toch te gaan. Was er vorig jaar bij, maar er zit gewoon te veel dubstep tussen dit jaar.

Ik denk dat de affiche nu wel redelijk compleet is. mss nog paar kleine toevoegingen...

James Blake en O'brother toegevoegd. O'Brother ken ik totaal niet, er staat ook niets van op musicmeter, maar de omschrijving klinkt wel interessant. Iemand die deze band kent?

ik ken de band ook niet maar op youtube kwam dit als eerste voor toen ik het intikte

YouTube - O'Brother "Lo" Official Video

lekker up-tempo rock, mss wel eens gaan kijken als er niets anders is

en van James Blake was ik op plaat al niet zo onder de indruk dus ga ik mij niet in een stampvolle Dancehall of Boiler room begeven voor hem.

Ernie schreef:
ik ken de band ook niet maar op youtube kwam dit als eerste voor toen ik het intikte

YouTube - O'Brother "Lo" Official Video

lekker up-tempo rock, mss wel eens gaan kijken als er niets anders is

en van James Blake was ik op plaat al niet zo onder de indruk dus ga ik mij niet in een stampvolle Dancehall of Boiler room begeven voor hem.

Live klinkt James Blake stukken beter dan op zijn plaat, die voor mij er toch ook mag wezen. Veel speelt hij niet van zijn debuut, meer van zijn EP's en zijn Harmonimix project. Ik zou hem toch een kans geven, maar het is uiteraard jouw ervaring en niet die van mij.

Pittig detail: James Blake komt als DJ.

En de Pukkelpop affiche is compleet!

Zoals elk jaar wordt het weer een zoektocht om de beste groepen er uit te kiezen gedurende heel de dag.

Daarom een oproep aan al die daar zin in hebben: bekijk het programma eens, en geef eens wat aanraders + eventueel een woordje uitleg waarom je deze band/artiest aanraadt. (niet nodig om dit te doen bij de foo fighters natuurlijk )

Als ik begin bij donderdag, zie ik bijvoorbeeld alt-J en Django Django die me wel de moeite waard lijken.
Alt-J heeft toch echt wel een verrassend nieuwe sound, die niet zomaar in een hokje te plaatsen is. Ik ben zeer benieuwd wat dit gaat geven live!
Django Django ken je misschien wel van hun hitje 'Default', maar ook de rest van het album is zeker niet te versmaden. Als je zin hebt in een uurtje dansen en springen, zal je hier op de juiste plek zitten.

Verder zou ik voor de liefhebbers van de nederlandstalige muziek ook zeker De Mens willen aanraden. Zij zijn bezig aan een jubileumtour (20 jaar), en wat ik er tot nog toe van gehoord heb klinkt zeker niet slecht.

Rizzle kicks is nog toegevoegd en uit wat ik opmaak van de begleidingstekst zou dat nog wel eens voor mij kunnen zijn Hiphop met vette knipogen naar de la soul en ATCQ met indie-en ska invloeden. Ook het randprogramma (petit bazar en Salon fou) word nog aangevuld zeggen ze op de site.

En leuk idee Corn1holio1 , ga er mij 1 van de dagen eens mee bezig houden om wat van mijn 3daags-traject te beschrijven

Een lijstje wat ik wil gaan zien:

Donderdag 16 augustus:

Bjork
Alt-J
Bloc Party
Mark Lanegan Band
Feist
Modestep
Of Monsters & Men
Frank Ocean
Steak Number Eight
Isbells
Clouds on Elektricity

Vrijdag 17 augustus:

The Stone Roses
Letlive.
Keane
The Tallest Man on Earth
The Afghan Whigs
James Blake
Two Door Cinema Club
Gorki
Baroness

Zaterdag 18 augustus:

Foo Fighters
The Black Keys
Refused
WIlco
The Shins
Ghost
Amatorski
The Antlers
Patrick Watson
Jamie N' Commons

Zo te zien behoorlijk wat variatie, Gloeilamp. Refused is echt gruwelijk goed live, dat zag ik tijdens de stream van Rock Am Ring. Ze zien er netjes uit, maar ze gaan tekeer als beesten.

Inderdaad. Dat vind ik nog steeds het sterke aan Pukkelpop, de line-up heeft altijd wel iets interessants. Refused mag ik ook zeker niet missen, een van de bands waarom ik mijn kaartje gekocht heb. Ik zal eens kijken of ik nog wat terug kan vinden op YouTube van het concert op RaR!

Gewoon Refused Rock Am Ring intikken en je hebt hem al.

Ghost is de Zweedse rockband? Dat lijkt me ook wel gaaf om live te zien en dan vooral de duivelse paus.

Ik geloof het wel. Een vriendin waarmee ik ga wou ze zien en ze dacht dat ik het ook wel kon waarderen. Heb me daar verder nog niet zo in verdiept

Don Cappuccino schreef:
Zo te zien behoorlijk wat variatie, Gloeilamp. Refused is echt gruwelijk goed live, dat zag ik tijdens de stream van Rock Am Ring. Ze zien er netjes uit, maar ze gaan tekeer als beesten.

Dat is het optreden dat ik gezien heb Don, wilde ik je laatst nog vertellen op Soundrop. Refused spelen echt nog steeds retestrak, al vond ik het wel een tikkeltje plichtmatig allemaal, een weinig avontuurlijke set.

Ik weet niet of dit je eerste volledige festival is, Gloeilamp? Ik vind je plan vrij optimistisch eigenlijk

Nee hoor, paar weken terug nog 4 dagen in Werchter geweest.

Maar ik snap waar je op doelt, vorig jaar koste het ook al veel tijd om van tent naar tent te gaan dus ik zal wel wat dingen moeten missen..

Sandokan-veld schreef:

Dat is het optreden dat ik gezien heb Don, wilde ik je laatst nog vertellen op Soundrop. Refused spelen echt nog steeds retestrak, al vond ik het wel een tikkeltje plichtmatig allemaal, een weinig avontuurlijke set.

Een avontuurlijke set is ook een beetje moeilijk als je maar 3 albums hebt en 1 album dat best wel bekend is. Het publiek leek bij Rock Am Ring de muziek niet echt te kennen. De meeste kennen New Noise wel en daar houdt het dan ook wel op. The Shape Of Punk To Come geniet een behoorlijke cultstatus.

Gloeilamp, ga je niet naar The Gaslight Anthem? Dat lijkt me toch een echte liveband per uitstek.

Don Cappuccino schreef:
(quote)

Een avontuurlijke set is ook een beetje moeilijk als je maar 3 albums hebt en 1 album dat best wel bekend is. Het publiek leek bij Rock Am Ring de muziek niet echt te kennen. De meeste kennen New Noise wel en daar houdt het dan ook wel op. The Shape Of Punk To Come geniet een behoorlijke cultstatus.

Goed maar ik ken echt alleen The Shape Of Punk To Come en kon zo'n beetje de hele set meezingen. Er waren ook helemaal geen jams of verrassende wendingen ofzo, het was gewoon een beetje een greatest hits-show. Verder was het wel een goed optreden hoor, al was de band wel een beetje misplaatst op het hoofdpodium.

Ik heb even de setlist bekeken en ik zie toch 3 nummers staan die niet van The Shape Of Punk To Come komen. En op een festival is het denk ik niet echt de bedoeling dat je gaat jammen, daar komt een groot gedeelte van het publiek niet voor.

En ze waren inderdaad misplaatst tussen de rest van de mainstage. Ik ben benieuwd hoe ze op Pukkelpop en Lowlands ontvangen worden. De muziek klinkt compleet niet gedateerd, het was ver zijn tijd vooruit.

Er zullen ook wel drie nummers geweest zijn ja

Natuurlijk is een festival bij uitstek de plek om je bekendste nummers te spelen, maar toch had ik van een band die zo avontuurlijk was meer eh... avontuur verwacht misschien, of rebelsheid. Die 'geef de mensen wat ze willen horen'-houding vond ik niet zo passen bij Refused.

De mainstage op RAR is trouwens echt een drama. Zo veel bezoekers en zo weinig ruimte dat tijdens het optreden van Refused de meeste mensen in het voorvak al stonden te wachten op Metallica, die pas zes uur later zouden beginnen (dit is geen overdrijving). Misschien wel het achterlijkste festivalpodium van Europa. In vergelijking daarmee kan Pukkelpop alleen maar meevallen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:30 uur

geplaatst: vandaag om 01:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.