Muziek / MusicMeter Live! / Pukkelpop (België)
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juli 2008, 18:24 uur
ja en Neurosis en Bloc Party, twee acts die ik beide heel hoog heb zitten en dan overlapt de een de ander bijna,nja dat word rennen voor de laatste helft van Neurosis.

en soulwax als laatste act op het mainstage snap ik ook niet echt.

en soulwax als laatste act op het mainstage snap ik ook niet echt.
0
geplaatst: 16 juli 2008, 21:01 uur
Een pak goeie namen dit jaar. De eerste twee dagen zijn behoorlijk goed, maar de derde dag steekt er toch wel boven uit. Bloc Party, Sigur Rós, Manic Street Preachers, Dr. Lektroluv, 2manydj's, Soulwax, Black Mountain, DJ Friction, Yelle: stuk voor stuk heerlijke artiesten die ik zeer graag wil zien. Veel kans dus dat ik ga op 16 augustus.
0
geplaatst: 16 juli 2008, 22:56 uur
Yelle leek mij ook wel leuk,alleen ze staat tegelijk met The National die uiteraard voorang hebben.
0
geplaatst: 17 juli 2008, 23:29 uur
Nu speelt Neurosis gelijk met Sigur Rós, dan was de keuze eerst makkelijker. (niet dat ie nu moeilijk is)
0
geplaatst: 17 juli 2008, 23:33 uur
ik hou niet zo van Sigur Rós (toevallig vandaag nog geprobeerd maar ook nu valde het kwartje niet)Bloc Party daarintegen vind ik wel geweldig evenals Neurosis.
dus nu is het allemaal stukken handiger,ben benieuwd hoe mijn mede pukkelpopgangers Neurosis gaan vinden.
dus nu is het allemaal stukken handiger,ben benieuwd hoe mijn mede pukkelpopgangers Neurosis gaan vinden.
0
geplaatst: 17 juli 2008, 23:37 uur
Bloc party vind ik wel oke, maar Neurosis is live ook nog eens ontzettend goed volgens mij
0
geplaatst: 18 juli 2008, 08:54 uur
Hoe komt het eigenlijk dat ze bloc party en Neurosis verzet hebben?
0
geplaatst: 18 juli 2008, 18:24 uur
Alleen Neurosis is verzet naar een later tijdstip. Zal ongetwijfeld met de achtergrondeffecten bij hun optredens te maken hebben. Om half negen is het nog niet donker namelijk.
0
geplaatst: 29 juli 2008, 13:41 uur
Ik ga ook!
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Pukkelpop. De line up is meer dan aardig - beter dan Lowlands imo - en ik was te laat voor een Lowlands kaartje, dus leek me dit een alternatief dat het proberen waard is.
En met (nieuwe) artiesten als Kid Harpoon, The Dodos en Holy Fuck gaat deze jongen zich zeker wel vermaken.
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Pukkelpop. De line up is meer dan aardig - beter dan Lowlands imo - en ik was te laat voor een Lowlands kaartje, dus leek me dit een alternatief dat het proberen waard is.

En met (nieuwe) artiesten als Kid Harpoon, The Dodos en Holy Fuck gaat deze jongen zich zeker wel vermaken.

0
FatBottomedGirl
geplaatst: 6 augustus 2008, 21:03 uur
Nog een weekje en dan is het zover! Het lijkt een week geleden dat ik liep te janken dat Lowlands uitverkocht was, maar nu ik de programma's naast elkaar leg ben ik niet ongelukkig met mijn keuze.
Must sees:
The Ting Tings
Joe Lean & The Jing Jang Jong
The Dø
Cold War Kids
A Brand
Infadels
Late of the Pier
Nice to sees:
Amy MacDonald
MGMT
Serj Tankian
Futureheads
Bloc Party

Must sees:
The Ting Tings
Joe Lean & The Jing Jang Jong
The Dø
Cold War Kids
A Brand
Infadels
Late of the Pier
Nice to sees:
Amy MacDonald
MGMT
Serj Tankian
Futureheads
Bloc Party

0
geplaatst: 6 augustus 2008, 22:54 uur
Ik vind het alleen jammer dat Serj Tankian, Meshuggah en Michael Franti & Spearhead niet op Lowlands komen, de rest kan me gestolen worden. Op Pukkelpop komen The Roots en N*E*R*D dan weer niet.
Zo op het eerste gezicht best een leuke line up maar nog meer op de gitaarmuziek gericht dan Lowlands.
Zo op het eerste gezicht best een leuke line up maar nog meer op de gitaarmuziek gericht dan Lowlands.
0
geplaatst: 15 augustus 2008, 20:53 uur
Ben enkel donderdag geweest en ik zal eventjes mijn gedachten schetsen van de optredens die ik heb gezien/gehoord.
Allereerst Triggerfinger; een livebom die ik ook al op het lokale festivalletje 'Gladiolen' had gezien begin mei waar ze erg goed voor de dag kwamen! Omdat ze als opener van de Main Stage maar weinig tijd kregen (amper een dik halfuurtje) vielen er een pak goede nummers tussenuit.. Commotion bijvoorbeeld.
Goed, strak optreden hoor, daar niet van. Maar ik zag ze toch liever in een tent, rond een uur of 22.. Al bij al toch zeker geen valse noot om te starten.
Eigenlijk wou ik daarna the Subways gaan zien, maar aangezien de Jeugd van Tegenwoordig begon als Subways gedaan hadden, besloot ik om mijn ass al naar de Dance Hall te reppen waar ik op dat moment dan nog de, mij onbekende, Midnight Juggernauts. Ik vond er niet veel aan, niet slecht, niet goed. Gewoon middelmatige muziek, die live nog wel degelijk tot zijn recht kwam, vond ik. Daarna was het wachten op de Jeugd van Tegenwoordig die om 13:50 (al erg vroeg eigenlijk, eerst stonden ze trouwens op 23:30 in de Wablief?! ..) het podium gingen betreden. Alvorens het optreden begon, bleek de tent goed vol te staan & stonden naast mij, ergens goed vanvoor, vele enthousiaste zielen, waaronder ikzelf ook, sfeer te maken. Ongeduldig wachtte men op Wiwa, Faberyayo & Vjezze Fur. Toen ze dan eindelijk opkwamen met een stukje van 'Applaus', was het al een half feestje op zich. Bij elk nummer zat de sfeer er geweldig goed in!
Fantastisch optreden met leuke interactie met het publiek (de muziek leent er zich dan ook goed toe): 'Waar is die liefde, België?', schreeuwde Wiwa meerdere malen door de Dance Hall, waarop iedereen de handen, als een hart gevormd, in de lucht stak.
Bij Kerk stak iedereen de handen dan weer op in 'bid'-vorm; geweldig
Maar mijn favoriet was het bisnummer 'Centje Centje' waar Fur zijn tekst blijkbaar niet meer wist en gewoon de tekst van Faberyayo overnieuw zong
Daarna sprong iedereen ook nog als een gek op de 'climax' van Centje Centje.
Met andere woorden: tot dan, het beste optreden van de dag
Maar dat vind ik nu nog!
Daarna repten we ons naar de Wablief?! om Motek waar te nemen, maar de tent stond al vol.. Jammer!
Dan maar naar the Cribs in de Marquee getrokken. En sjonge, dat was een slecht optreden.. Het geluid stond zo overdreven hard. Niet normaal + het feit dat elk lied van the Cribs gewoon hetzelfde leek? Ik ken hun muziek niet, maar het was of ze één lang lied speelden.. & dan met zo'n crappy geluid er nog tussen. Nee, na 3/4 van hun optreden te hebben gezien besloten we om vroegtijdig weg te gaan en richting Danko Jones te trekken die net Code of the Road had gespeeld toen we aankwamen. En Danko Jones, we hebben het niet echt gezien want we zijn ver van het podium gaan zitten, maar het klonk erg strak.. Wel ook het feit dat alle liedjes nogal op elkaar leken, maar dat deed er deze keer niet echt toe want Danko Jones entertainde het publiek met grappige dialogen. Degelijk optreden dus..
Na weer terug wat energie te hebben opgedaan door even te zitten & te luieren gingen we vol goede moed naar Infadels kijken. Of we gelijk hadden weet ik nog steeds niet, want op weg naar de Dance Hall, hoorden we Dirty Pretty Things het lied Buzzards & Crows spelen dat voor mij véél beter klonk dan het op cd klonk..
Toch stapten we maar door naar Infadels, en nu ja, GROOT ongelijk zullen we niet hebben gehad want Infadels speelde een erg leuke show van nieuw materiaal/oud materiaal/covers (Sweet Dreams, Steady As She Goes). Mijn favoriet was Jagger '67..
Leuk optreden, zonder meer!
Dan gingen we richten Club om British Sea Power te vatten.. Op weg naar de Club hoorden we ook nog meer dan de helft van de performance van Serj Tankian, die toch niet opviel vond ik. Een beetje ondermaats al vond ik Unthinking Majority & Praise the Lord nog wel goed. Daarna dus British Sea Power.. Hun nieuwe CD van dit jaar vond ik degelijk tot goed & hun performance bij Jools Holland vond ik ook veelbelovend, daarom dat ik toch kwam kijken. Het klonk allemaal goed, maar toch was er 'iets' niet.. Volgens mij is het gewoon omdat British Sea Power nou niet de band is, die het moet hebben van festivals met hun soort muziek..
Degelijke muziek dus maar na 'Waving Flags' hielden we het voor bekeken en repten we ons naar de Wablief?! waar voor de 2de keer deze dag Willie Wartaal, samen met een andere compagnon, ons opwachtte als aka the Junkies. Leuk, zonder meer.. Een grappige Wiwa & een leuke, lange mix van Konijntje zorgden voor 15 minuutjes van middelmatig plezier. Wel belachelijk dat we pas een halfuur later uit de Wablief?! waren; waarom er een file was weet ik nog steeds niet. Daardoor misten we een stuk van Dropkick Murphys, maar dat leek mij nu geen ramp, want tijdens het eten door zag ik dat het niets speciaals was & dat was wat mijn oren mij eerder al hadden verteld. Leuk voor alle punkertjes, die daarna massaal naar the Casualties trokken
waarop ik had gehoopt.. want nu konden wij ons goed vooraan posteren bij Editors, toch een band die ik absoluut wou zien waardoor ik ondermeer Hot Chip wel moest missen.. Maar goed, Editors is een erg leuke band en het optreden was gewoon, behoorlijk. Niet supergoed, niet bangelijk, gewoon goed. Jammer natuurlijk van de zatlappen die plots vanvoor een halve moshpit kwamen arrangeren.. en dat tijdens Editors. Gelukkig nam de security maatregelen, al was het toen al een beetje laat..
Tjah, met toch het gevoel dat Editors mij een beetje teleur had gesteld ging ik op weg naar de Wablief?!..
Dit was voor mij de moeilijkste keuze van de dag: Le Le OF Drive-By Truckers.. Uiteindelijk dus voor Le Le gegaan, en ook hier weet ik niet of ik er spijt van moet hebben. Le Le was erg goed, tot Faberyayo wat meisjes op het podium riep, wat champagne inschonk voor sommigen & dus eigenlijk een klein beetje show verkocht in plaats van op de beats van Parra/London te zingen.
Ik stond wederom heel goed vooraan bij deze band omdat ik tijdig was gekomen.. En 10 minuten voor Le Le zou beginnen was het publiek 5 rijen dik met enkele toeschouwers op de bankjes in de Wablief?!. En ik stond 2de rij totdat een dikzak, blijkbaar een vriend van Parra, doorheen het publiek boenkte en mij een plaats naar achter duwde. Bij die show hoorde dan ook nog dat hij T-shirts in het publiek smeet, en ééntje kwam net achter mij, ik ving het nog net. En net toen ik het beet had, duwt diejen dikzak mij omver en pakt het t-shirt van mij af .. sjonge jonge. Wat voor een mensen zijn er tegenwoordig in de wereld ?
Had ik bijna zo'n cool Le Le-shirt. Nu ja, erg jammer vond ik dat maar ik kon er weinig tegen doen, als 16-jarige bonestaak is het niet aangewezen om uit te pakken tegen een 30-jarige dikzak lijkt mij 
Le Le, toch, hele goede show. En die Parra is toch echt geniaal.. die zat door het optreden door tekstjes te tekenen. Eéntje die ik mij herinner was 'Maes: Maas ; of nie ?'
Geweldig!
Daarna maar naar het laatste optreden gaan kijken. The Killers zijn zeker niet mijn favoriete band & konden eigenlijk voordien met geen enkel lied mij boeien maarja, Soulfly is niets voor mij & Holy Fuck wist ik niet wat het was & omdat The Killers live toch goed zijn (of heb ik dat verkeerd gehoord) ging ik toch maar kijken & sjonge jonge .. is dat een headliner ???
Het saaiste wat ik van héél de dag zag was een headliner ?
Dat kan je niet menen! 0 sfeer, 0,02 interactie met het publiek, 0,07 show, .. het optreden bevatte niks. Wat heb ik nu grote spijt dat ik niet naar Holy Fuck ben gaan kijken nu ik lees dat het op Battles lijkt..
Dat was dan mijn Pukkelpop
Nu maar eventjes scores geven op 10.
Triggerfinger: 7,5
Midnight Juggernauts: 5,5
De Jeugd van Tegenwoordig: 9
The Cribs: 3
Danko Jones: 7
Infadels: 8
Serj Tankian: 5
British Sea Power: 6,5
aka the Junkies: 7
Dropkick Murphys: 5
Editors: 7
Le Le: 8
The Killers: 2
Allereerst Triggerfinger; een livebom die ik ook al op het lokale festivalletje 'Gladiolen' had gezien begin mei waar ze erg goed voor de dag kwamen! Omdat ze als opener van de Main Stage maar weinig tijd kregen (amper een dik halfuurtje) vielen er een pak goede nummers tussenuit.. Commotion bijvoorbeeld.
Goed, strak optreden hoor, daar niet van. Maar ik zag ze toch liever in een tent, rond een uur of 22.. Al bij al toch zeker geen valse noot om te starten.
Eigenlijk wou ik daarna the Subways gaan zien, maar aangezien de Jeugd van Tegenwoordig begon als Subways gedaan hadden, besloot ik om mijn ass al naar de Dance Hall te reppen waar ik op dat moment dan nog de, mij onbekende, Midnight Juggernauts. Ik vond er niet veel aan, niet slecht, niet goed. Gewoon middelmatige muziek, die live nog wel degelijk tot zijn recht kwam, vond ik. Daarna was het wachten op de Jeugd van Tegenwoordig die om 13:50 (al erg vroeg eigenlijk, eerst stonden ze trouwens op 23:30 in de Wablief?! ..) het podium gingen betreden. Alvorens het optreden begon, bleek de tent goed vol te staan & stonden naast mij, ergens goed vanvoor, vele enthousiaste zielen, waaronder ikzelf ook, sfeer te maken. Ongeduldig wachtte men op Wiwa, Faberyayo & Vjezze Fur. Toen ze dan eindelijk opkwamen met een stukje van 'Applaus', was het al een half feestje op zich. Bij elk nummer zat de sfeer er geweldig goed in!
Fantastisch optreden met leuke interactie met het publiek (de muziek leent er zich dan ook goed toe): 'Waar is die liefde, België?', schreeuwde Wiwa meerdere malen door de Dance Hall, waarop iedereen de handen, als een hart gevormd, in de lucht stak.
Bij Kerk stak iedereen de handen dan weer op in 'bid'-vorm; geweldig
Maar mijn favoriet was het bisnummer 'Centje Centje' waar Fur zijn tekst blijkbaar niet meer wist en gewoon de tekst van Faberyayo overnieuw zong
Daarna sprong iedereen ook nog als een gek op de 'climax' van Centje Centje.Met andere woorden: tot dan, het beste optreden van de dag
Maar dat vind ik nu nog!Daarna repten we ons naar de Wablief?! om Motek waar te nemen, maar de tent stond al vol.. Jammer!
Dan maar naar the Cribs in de Marquee getrokken. En sjonge, dat was een slecht optreden.. Het geluid stond zo overdreven hard. Niet normaal + het feit dat elk lied van the Cribs gewoon hetzelfde leek? Ik ken hun muziek niet, maar het was of ze één lang lied speelden.. & dan met zo'n crappy geluid er nog tussen. Nee, na 3/4 van hun optreden te hebben gezien besloten we om vroegtijdig weg te gaan en richting Danko Jones te trekken die net Code of the Road had gespeeld toen we aankwamen. En Danko Jones, we hebben het niet echt gezien want we zijn ver van het podium gaan zitten, maar het klonk erg strak.. Wel ook het feit dat alle liedjes nogal op elkaar leken, maar dat deed er deze keer niet echt toe want Danko Jones entertainde het publiek met grappige dialogen. Degelijk optreden dus..
Na weer terug wat energie te hebben opgedaan door even te zitten & te luieren gingen we vol goede moed naar Infadels kijken. Of we gelijk hadden weet ik nog steeds niet, want op weg naar de Dance Hall, hoorden we Dirty Pretty Things het lied Buzzards & Crows spelen dat voor mij véél beter klonk dan het op cd klonk..
Toch stapten we maar door naar Infadels, en nu ja, GROOT ongelijk zullen we niet hebben gehad want Infadels speelde een erg leuke show van nieuw materiaal/oud materiaal/covers (Sweet Dreams, Steady As She Goes). Mijn favoriet was Jagger '67..
Leuk optreden, zonder meer!
Dan gingen we richten Club om British Sea Power te vatten.. Op weg naar de Club hoorden we ook nog meer dan de helft van de performance van Serj Tankian, die toch niet opviel vond ik. Een beetje ondermaats al vond ik Unthinking Majority & Praise the Lord nog wel goed. Daarna dus British Sea Power.. Hun nieuwe CD van dit jaar vond ik degelijk tot goed & hun performance bij Jools Holland vond ik ook veelbelovend, daarom dat ik toch kwam kijken. Het klonk allemaal goed, maar toch was er 'iets' niet.. Volgens mij is het gewoon omdat British Sea Power nou niet de band is, die het moet hebben van festivals met hun soort muziek..
Degelijke muziek dus maar na 'Waving Flags' hielden we het voor bekeken en repten we ons naar de Wablief?! waar voor de 2de keer deze dag Willie Wartaal, samen met een andere compagnon, ons opwachtte als aka the Junkies. Leuk, zonder meer.. Een grappige Wiwa & een leuke, lange mix van Konijntje zorgden voor 15 minuutjes van middelmatig plezier. Wel belachelijk dat we pas een halfuur later uit de Wablief?! waren; waarom er een file was weet ik nog steeds niet. Daardoor misten we een stuk van Dropkick Murphys, maar dat leek mij nu geen ramp, want tijdens het eten door zag ik dat het niets speciaals was & dat was wat mijn oren mij eerder al hadden verteld. Leuk voor alle punkertjes, die daarna massaal naar the Casualties trokken
waarop ik had gehoopt.. want nu konden wij ons goed vooraan posteren bij Editors, toch een band die ik absoluut wou zien waardoor ik ondermeer Hot Chip wel moest missen.. Maar goed, Editors is een erg leuke band en het optreden was gewoon, behoorlijk. Niet supergoed, niet bangelijk, gewoon goed. Jammer natuurlijk van de zatlappen die plots vanvoor een halve moshpit kwamen arrangeren.. en dat tijdens Editors. Gelukkig nam de security maatregelen, al was het toen al een beetje laat..Tjah, met toch het gevoel dat Editors mij een beetje teleur had gesteld ging ik op weg naar de Wablief?!..
Dit was voor mij de moeilijkste keuze van de dag: Le Le OF Drive-By Truckers.. Uiteindelijk dus voor Le Le gegaan, en ook hier weet ik niet of ik er spijt van moet hebben. Le Le was erg goed, tot Faberyayo wat meisjes op het podium riep, wat champagne inschonk voor sommigen & dus eigenlijk een klein beetje show verkocht in plaats van op de beats van Parra/London te zingen.
Ik stond wederom heel goed vooraan bij deze band omdat ik tijdig was gekomen.. En 10 minuten voor Le Le zou beginnen was het publiek 5 rijen dik met enkele toeschouwers op de bankjes in de Wablief?!. En ik stond 2de rij totdat een dikzak, blijkbaar een vriend van Parra, doorheen het publiek boenkte en mij een plaats naar achter duwde. Bij die show hoorde dan ook nog dat hij T-shirts in het publiek smeet, en ééntje kwam net achter mij, ik ving het nog net. En net toen ik het beet had, duwt diejen dikzak mij omver en pakt het t-shirt van mij af .. sjonge jonge. Wat voor een mensen zijn er tegenwoordig in de wereld ?
Had ik bijna zo'n cool Le Le-shirt. Nu ja, erg jammer vond ik dat maar ik kon er weinig tegen doen, als 16-jarige bonestaak is het niet aangewezen om uit te pakken tegen een 30-jarige dikzak lijkt mij 
Le Le, toch, hele goede show. En die Parra is toch echt geniaal.. die zat door het optreden door tekstjes te tekenen. Eéntje die ik mij herinner was 'Maes: Maas ; of nie ?'
Geweldig!Daarna maar naar het laatste optreden gaan kijken. The Killers zijn zeker niet mijn favoriete band & konden eigenlijk voordien met geen enkel lied mij boeien maarja, Soulfly is niets voor mij & Holy Fuck wist ik niet wat het was & omdat The Killers live toch goed zijn (of heb ik dat verkeerd gehoord) ging ik toch maar kijken & sjonge jonge .. is dat een headliner ???
Het saaiste wat ik van héél de dag zag was een headliner ?
Dat kan je niet menen! 0 sfeer, 0,02 interactie met het publiek, 0,07 show, .. het optreden bevatte niks. Wat heb ik nu grote spijt dat ik niet naar Holy Fuck ben gaan kijken nu ik lees dat het op Battles lijkt..
Dat was dan mijn Pukkelpop

Nu maar eventjes scores geven op 10.
Triggerfinger: 7,5
Midnight Juggernauts: 5,5
De Jeugd van Tegenwoordig: 9
The Cribs: 3
Danko Jones: 7
Infadels: 8
Serj Tankian: 5
British Sea Power: 6,5
aka the Junkies: 7
Dropkick Murphys: 5
Editors: 7
Le Le: 8
The Killers: 2
0
geplaatst: 15 augustus 2008, 21:36 uur
Niet naar Amy MacDonald geweest, Ploppesteksel? 
Morgen ga ik richting Pukkelpop. Ik wil Lykke Li, Yelle, Manic Street Preachers, Bloc Party, Sigur Rós, Elbow, Neurosis en Black Mountain zien. En als er even niets te doen is tussendoor dan ga ik wel mijn neus gaan opsteken bij de vele danceacts.

Morgen ga ik richting Pukkelpop. Ik wil Lykke Li, Yelle, Manic Street Preachers, Bloc Party, Sigur Rós, Elbow, Neurosis en Black Mountain zien. En als er even niets te doen is tussendoor dan ga ik wel mijn neus gaan opsteken bij de vele danceacts.
0
geplaatst: 15 augustus 2008, 22:38 uur
Ik zou voor zaterdag Late of the Pier, the National, Black Box Revelation, the Hickey Underworld, Dr. Lektroluv, Crystal Castles(!!).
Wel erg jammer dat Crystal Castles samenspeelt met Elbow; dan zou ik niet weten wat kiezen..
Neen, bij nader inzien konden we er wel heen omdat we bij Motek niet meer binnen konden. Maar 't is toch niet my cup of tea dus.. daar treur ik niet om.
Wel erg jammer dat Crystal Castles samenspeelt met Elbow; dan zou ik niet weten wat kiezen..
Neen, bij nader inzien konden we er wel heen omdat we bij Motek niet meer binnen konden. Maar 't is toch niet my cup of tea dus.. daar treur ik niet om.
0
geplaatst: 16 augustus 2008, 02:22 uur
Dit speelt zich allemaal in mijn achtertuin af, ik ga enkel morgenvroeg (lees dadelijk), en ga vooral voor Fuck Buttons en Sigur. En artuurlijk Alela Diana!
0
Guardian of Isis
geplaatst: 17 augustus 2008, 00:13 uur
De vrijdag was geschift qua volk: naar het schijnt 57000 man tegenover de 45000 van donderdag. En naturlijk allemaal daar om Metallica te zien. Dat zorgde natuurlijk voor een groot percentage Metallica-fans die al bij Within Temptation aan de mainstage stonden, waaronder mezelf. 
Top 3 van de dag:
Metallica (natuurlijk!)
Michael Franti & Spearhead (voor de enorme sfeer)
Arsenal
Tim Vanhamel viel me eigenlijk nog danig tegen.

Top 3 van de dag:
Metallica (natuurlijk!)
Michael Franti & Spearhead (voor de enorme sfeer)
Arsenal
Tim Vanhamel viel me eigenlijk nog danig tegen.
0
geplaatst: 17 augustus 2008, 10:31 uur
Ik vond Neurosis wat tegenvallen gisteren, wie onder jullie MuMe'ers was daar gisteren ook bij?
0
geplaatst: 17 augustus 2008, 14:10 uur
misorabi schreef:
Ik vond Neurosis wat tegenvallen gisteren, wie onder jullie MuMe'ers was daar gisteren ook bij?
Ik heb gisteren ook Neurosis gezien, maar na half uurtje ben ik weggegaan. Vond het echt niet goed.
Gelukkig heb ik wel een paar onvergetelijke dingen gezien.
De dag begon goed met Lykke Li. Haar kleding was niet om aan te zien, maar verder was het dik in orde. Prachtige stem, leuke danspasjes en een grote podiumprésence. Bovendien heeft ze een hele leuke cover gebracht van Vampire Weekends Cape Cod Kwassa Kwassa.
In de namiddag heb ik The National en Yelle meegepikt, maar het werd allebei niet wat ik ervan had verwacht.
Maar 's avonds begon het feest pas echt. Om zes uur stonden de Manic Street Preachers op het hoofdpodium. Voor deze band was ik in feite gekomen, dus de verwachtingen waren hooggespannen. Maar het werd ook echt een heel goed optreden, de Manics stonden er. Klein minpuntje was dat het misschien iets te veel een 'greatest hits - live' werd, maar dat is natuurlijk begrijpelijk wanneer een groep met zo'n oeuvre slechts vijftig minuten krijgt. Ze openden met Motorcycle Emptiness en sloten af met If You Tolerate This Your Children Wil Be Next, en daar tussenin speelden ze afwisselend nummers van hun best of-verzamelaar en hun recentste album. Tijdens You Stole the Sun from My Heart viel het geluid van Bradfields gitaar even weg, maar hij reageerde koelbloedig en zong 'who stole my bloody guitar'.
Daarna ging het richting Black Mountain. Deze groep vind ik zeer behoorlijk op album, ik was benieuwd of zo live nog beter zouden zijn. Wel dus, wat een magistrale show was dat. Deze band weet moeiteloos retro-progrock te combineren met electronische en synthesizergeluiden, en doet dat live met heel veel verve. Een geweldig optreden, ik zou bijna zeggen een vijftig minuten durende extase. De synthesizersolo's brachten het publiek naar een ander universum. Dit optreden was áf, mensen.
Terwijl ik Black Mountain nog voelde nazinderen, ging het al terug richting hoofdpodium voor Bloc Party. De BP-fans waren massaal aanwezig en daar was Kele duidelijk dankbaar voor. Hij was in topvorm, rende heen en weer over het podium en grapte erop los tussen de nummers in. "Belgium is our new favourite country to play in Europe", wist de drummer te vertellen. Toch had ik achteraf het gevoel dat het muzikaal niet 100% was. Maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door de leuke sfeer.
Neurosis dan, maar ik heb mijn teleurstelling daarnet al verteld.
Dan maar weer naar het hoofdpodium, waar Sigur Rós de weide in vervoering moest brengen. Persoonlijk ben ik geen groot fan van SR, maar naar het schijnt zouden ze live fantastisch zijn. Tja, dat zal dan wel, maar helemaal mijn ding zal het nooit zijn. Gezellig was het zeker, een beetje een gezellige-winteravond-bij-de-open-haardsfeer, maar ik had er toch moeite mee om wakker te blijven.
Tot slot Elbow. Ik ken enkel hun laatste album, maar die vind ik wel behoorlijk goed. En van die The Seldom Seen Kid kwam ook het grootste deel van de setlist. Het werd een heel mooi, degelijk concert. Zanger Garvey genoot duidelijk van het enthousiasme van het publiek, daar kon het achtergrondgeluid van de Dance Hall gelukkig geen verandering in brengen. De climax van het optreden kwam er met One Day Like This: "So throw those curtains wide, One day like this a year'd see me right", eindeloos bleef het voortduren; kippenvel. Een waardige afsluiter voor een mooie, zonnige Pukkelpopdag.
0
geplaatst: 17 augustus 2008, 16:16 uur
Soulwax vond ik toch wel heel erg slecht...het slechtse wat ik gezien heb in tijden zelfs.
Een uur ultra middelmatige Underworld/Chemical bros poep electro.
Ze waren ooit zo vreselijk goed , jammer hoor.
Black mountain was zeer goed net als The Drive By Truckers waar ik toch wel een beetje de rustige nummers miste.
Metallica zette , hoe circusachtig ook , een gave show neer.
Iron and Wine was ook goed te doen behalve dat de nummers wat te jammatig overkwamen op mij.
Black mountain was zeer goed net als The Drive By Truckers waar ik toch wel een beetje de rustige nummers miste.
Metallica zette , hoe circusachtig ook , een gave show neer.
Iron and Wine was ook goed te doen behalve dat de nummers wat te jammatig overkwamen op mij.
0
geplaatst: 17 augustus 2008, 16:20 uur
jurado schreef:
Soulwax vond ik toch wel heel erg slecht...het slechtse wat ik gezien heb in tijden zelfs.
.
.
Ik twijfelde serieus tussen Soulwax en Elbow gisterenavond. Thank god dus dat ik voor Elbow gekozen heb.
0
geplaatst: 17 augustus 2008, 17:03 uur
Veels te veel gezien, drie dagen lang, helemaal kapot, maar het was erg tof 
Een Top10:
1. Hot Chip
2. De Jeugd van Tegenwoordig
3. Ricardo Villalobos
4. Los Campesinos!
5. Sigur Rós
6. Alphabeat
7. Bloc Party
8. Lightspeed Champion
9. The Dodos
10. Drive-By Truckers/Crystal Castles
En nog een hele trits bandjes gezien die ik eens moet gaan beluisteren (Yeasayer, Two Gallants, Tindersticks) .

Een Top10:
1. Hot Chip
2. De Jeugd van Tegenwoordig
3. Ricardo Villalobos
4. Los Campesinos!
5. Sigur Rós
6. Alphabeat
7. Bloc Party
8. Lightspeed Champion
9. The Dodos
10. Drive-By Truckers/Crystal Castles
En nog een hele trits bandjes gezien die ik eens moet gaan beluisteren (Yeasayer, Two Gallants, Tindersticks) .
0
geplaatst: 17 augustus 2008, 17:21 uur
Mijn top 5 van zaterdag:
1. Black Mountain
2. Manic Street Preachers
3. Elbow
4. Lykke Li
5. Bloc Party
Ik was in mijn verslag nog vergeten te vermelden dat de Manics ook een schitterende cover van Rihanna's Umbrella gebracht hebben
1. Black Mountain
2. Manic Street Preachers
3. Elbow
4. Lykke Li
5. Bloc Party
Ik was in mijn verslag nog vergeten te vermelden dat de Manics ook een schitterende cover van Rihanna's Umbrella gebracht hebben

* denotes required fields.