MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
Dat is inderdaad een heel fijn rijtje namen

Grappig, op een paar uitzonderingen na (The Smile, Big Thief, Jorja Smith, wellicht Romy) zit er maar heel weinig tussen dat ik graag nog eens zou zien. Nas en Sugababes zouden nog wel leuk kunnen zijn bij wijze van jeugdsentiment en het is ook nooit een straf om Spinvis, Soulwax en Sticks te zien, maar daar hoef ik niet speciaal voor naar Lowlands. Matige eerste worp wat mij betreft, het lijkt er steeds meer op dat Lowlands en ik uit elkaar gegroeid zijn. Ik sla ook dit jaar weer over.

bar italia | CHARLOT | Confidence Man | David Kushner | Dead Poet Society | Elephant | Kae Tempest | Kin'Gongolo Kiniata | Kokoroko | METTE | Mitsune | Model/Actriz | New West | Personal Trainer | Rachel Chinouriri | Reanny | Róisín Murphy | Steam Down | Teddy Swims | Teezo Touchdown | Venna | Victoria Canal | Zwart Licht

QOTSA zegt af, Justice vervangt

Eerder The Smile ook al afgezegd, krijgen we wel James Blake voor terug. Dadelijk het blokkenschema

Sugababes was 1 groot feest hoor. Rico bij Sticks op het podium was ook gekkenhuis. Heerlijk weer, we klagen niet!

Had helaas alleen tijd om zondag te gaan, maar dat was mij het feestje wel

Confidence Man (8,5)
Air ( Moon Safari ) (8,5)
Barry Can`t Swim (8)
Roisin Murphy (WTF! 9 WTF!)
Nas (8,5)
Brutalismus 3000 (8,5)
Club Adonis, de hele avond/nacht (9)
Stukje Patrick Mason (8+)

Geen Charli XCX in Nederland dus. Of zou ze toch nog een keer een concert komen doen o.i.d.

Wel opvallend hoor!

Snoeperd schreef:
Of zou ze toch nog een keer een concert komen doen o.i.d.

Eric van Eerdenburg geeft in de Llowcast aan dat ze er na de festivals in Scandinavië "voor langere tijd" mee stopt

Confronterend hoor, die Lowlands poster elk jaar, ik ken drie namen. Het is maar weer duidelijk dat ik nou niet bepaald een hippe muziekliefhebber ben...
Alleen dat 'hippe' al...

MarkS73 schreef:
Confronterend hoor, die Lowlands poster elk jaar, ik ken drie namen. Het is maar weer duidelijk dat ik nou niet bepaald een hippe muziekliefhebber ben...
Alleen dat 'hippe' al...

Many More To Come is anders wel een bekende naam, zie ik vaak op de festival posters voorbij komen.

deric raven schreef:
(quote)

Many More To Come is anders wel een bekende naam, zie ik vaak op de festival posters voorbij komen.

Zegt mij niets, Queens Of The Stone Age uiteraard wel, Tramhaus, Fontaine DC omdat het hier vaak voorbijkomt. En Maan...

Ik denk dat dat een grapje was van deric raven

Maar als je die bands goed vindt zou ik aanraden van de Lowlands-line-up ook eens naar Black Country New Road, Deadletter, Marathon en The Murder Capital te luisteren

Onweerwolf
Leuke line-up zeg.

Ik ga er daarbij vanuit dat Maan een nog onbekende Estse postrockband is.

MarkS73 schreef:
Alleen dat 'hippe' al...

Is toch prima als je geen interesse hebt in moderne muziek? Ieder z'n ding

Leuke line-up trouwens

deric raven schreef:
(quote)

Een dag later en ik snap hem

MarkS73 schreef:
(quote)

Een dag later en ik snap hem

Gelukkig!

Ik wilde de grap al niet uitleggen

We zijn er toch weer bij dit jaar. Dit jaar met 10 man, het ging vrij soepel met de kaarten, al was het binnen 23 minuten uitverkocht.

Kijk uit naar Roan, Jamie XX, Fontaines, Jobse x Ki/ki, MK.gee!, Vampire Weekend, Eivor, Mochat, Joep Beving, maar ook QOTSA en Papa Roach.

Nou, binnen 23 minuten? Ik heb gisteren om 14:30 uur nog een ticket gekocht (ik kon er zelfs 8 bestellen), en dat was na middernacht nog steeds mogelijk. Inmiddels lijkt het idd wél uitverkocht.

Weinig hype hier. Dus weinig MuMe'ers te vinden?

Ik ben er! Mijn vijfde editie op rij (cc chevy93)

Ik zit bij de tent, joe!

-SprayIt- schreef:
Ik zit bij de tent, joe!

Al wel het festival terrein bezocht intussen, of nog steeds aan het ouwehoeren voor de tent

Hoewel je op TV toch niet kan overbrengen wat je ervaart als je er echt bij bent vond ik de registratie van Queen Of the Stone Age, gisteren op NPO2 extra, zeker de moeite waard. Aan de timing was af te lezen dat de regisseur de nummers goed kende. Wat ik er erna zag was slaapverwekkend, er is toch ook veel middelmaat op zo’n festival, maar er zijn altijd fans die het dan weer geweldig vinden.

vivalamusica schreef:
Hoewel je op TV toch niet kan overbrengen wat je ervaart als je er echt bij bent vond ik de registratie van Queen Of the Stone Age, gisteren op NPO2 extra, de moeite waard, aan de timing was af te lezen dat de regisseur de nummers goed kende. Wat ik er erna zag was slaapverwekkend, er is toch ook veel middelmaat op zo’n festival, maar er zijn altijd fans die het dan weer geweldig vinden.

Ik heb gisteren of eergisteren gekeken naar een of andere live registratie van een festival. Weet niet eens meer of het de Belgische of Nederlandse tv was omdat ik al snel in slaap ben gevallen.

Michiel Cohen schreef:
(quote)

Ik heb gisteren of eergisteren gekeken naar een of andere live registratie van een festival. Weet niet eens meer of het de Belgische of Nederlandse tv was omdat ik al snel in slaap ben gevallen.

Nou ja....
VRT met Pukkelpop had een 'Studio Brussel op televisie', NPO had dit keer Lowlands met meer integrale registraties en een heel sobere presentatie. Vroeger liepen de presentatoren elkaar wel eens voor de voeten en hoe geweldig ze het vonden (ja mooiste baantje, lekker backstage en zo)

vivalamusica schreef:
(quote)

Nou ja....
VRT met Pukkelpop had een 'Studio Brussel op televisie', NPO had dit keer Lowlands met meer integrale registraties en een heel sobere presentatie. Vroeger liepen de presentatoren elkaar wel eens voor de voeten en hoe geweldig ze het vonden (ja mooiste baantje, lekker backstage en zo)

Volgens mij was het Pukkelpop.

Wel fijn hoor die livestream op NPO. Met een biertje en een kleffe pizza op de bank toch nog een behoorlijk Lowlands gevoel. Nu Vampire Weekend is wel errug tof.

Wat een avond, om uiteindelijk bij FKA Twigs uit te komen, visueel top spektakel en Chappell Roan ook nog.

Lowlands op NPO2 extra
zondag

15:30 black country, new road
17:30 khruangbin
19:30 fontaines d.c.
21:30 jamie xx

Gast
geplaatst: vandaag om 13:45 uur

geplaatst: vandaag om 13:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.