MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Roadburn festival

zoeken in:
Ja, ik was al speciaal op de voorverkoop-party kaarten wezen scoren, want ik verwachtte hetzelfde als vorig jaar: 7 minuten geloof ik?

Deze keer inderdaad behoorlijk sloom. Ik denk dat dat ligt aan de Opeth-dag waar veel progbands komen.

Hoogstwaarschijnlijk ga ik naar de Afterburner, dat is namelijk een belachelijk goede line-up. Ik moet alleen nog weten of ik dan kan.

Vorige week heb ik Walter mogen interviewen en het resultaat vind je hier:

Metalfan.nl Interview: Roadburn (2015)

Mooi interview!

Ik ben nog een beetje aan het kijken op welke dagen ik wil, even op de studie lettend. De donderdag en vrijdag spreken mij in ieder geval ontzettend aan, daarom ben ik wel blij met de invoering van dagkaarten.

Dank je! Niet te lang mee wachten, zoals je al hebt kunnen lezen. Godzijdank heb ik alle vrijheid om een vierdagenticket te kunnen kopen.

erg interessant interview inderdaad Was zelf erg verrast over de dagtickets, maar de keuze hiervoor het is me nu wel een stuk duidelijker.

Zelf denk ik dat ik dit jaar weer voor een Afterburner ticket ga, vooral de Resonance-show van Anathema en het feit dat het allemaal nog wel betaalbaar is =p

Het is overduidelijk voor mij, donderdag = beste dag:
SubRosa, Thou, Wovenhand, Helms Alee (!), Lazer/Wulf, Mortals (!), Minsk (!!!!!!!)

Linus Van Pelt
Ik ben er ieder geval de donderdag. Zeker alleen al voor helms alee, eyehategod, bongripper en thou.

Ik heb net kaarten voor de vrijdag gekocht. Ontzettend gave line-up.

hier 4 dagen full option. En dan een week recuperatie.

Een 4 dagen kaart is me nog net te duur, maar de zaterdag lineup is me een portie gaaf zeg. Alleen de reünie-show van Warning is het kaartje al bijna waard.

Onweerwolf
crosskip schreef:
Een 4 dagen kaart is me nog net te duur, maar de zaterdag lineup is me een portie gaaf zeg. Alleen de reünie-show van Warning is het kaartje al bijna waard.

Het festival an sich is helemaal niet mijn ding maar die zaterdag is vanwege Warning en My Dying Bride inderdaad de moeite waard. Daarnaast ook Mysticum, Oransi Pazuzzu en die gast van Earth.

Eerste namen zijn bekend voor 2018;

Godspeed You! Black Emperor 2x!!!!!
Converge
The Heads
Igorrr
Panoptikon
Sangre de Muergado
Ex Eye
Aerial Ruin
Bell Witch
Hugsja

Afgaande op vorige berichten hier moet je er snel bij zijn begrijp ik. Wellicht al bij de voorverkoop aan de deur?

The Heads en Bell Witch Converge enkel met twee setlists die me niet zo boeien.

Denk dat Ufomammut ook wel zal komen en The Midnight Ghost Train zal me ook niet verbazen als ze die strikken. En nog een tip voor Roadburn, de Italiaanse stonerrock band Rama.

Ex Eye is trouwens wel een aardig bandje en The Heads zeker, maar die zijn al heel vaak geweest toch?

Nieuwe namen bekend.

Zegt mij allemaal niet zo veel, maar volgens mij zijn veel users wel blij met Cult of Luna.

Begint voor mij een lekkere line-up te worden. Nu Kikagaku Moyo, Big Brave, Earthless en vele anderen toegevoegd.

Ben benieuwd of users Alicia , Don Cappuccino , bennerd , ElroHirtje , Misterfool en the crook na hun lofuitingen bij Mirror Reaper ook overwegen af te reizen naar Tliburg op 22 april.

Ik ga die zondag voor GY!BE en Big Brave, maar jullie enthousiasme heeft ervoor gezorgd dat ik Mirror Reaper wat draaien ga geven.

Aangevuld met Gost, Wiegedood en Wrekmeister is er in ieder geval genoeg variatie. Vooraf vreesde ik dat het daaraan zou ontbreken op zo'n stevig festival.

Dit zou (tot nu toe) mijn ideale plaatje zijn voor de zondag:

Wrekmeister
Wiegedood
Big Brave
Gost
Bell Witch
GY!BE

Ik ben zeker aan het overwegen om de zondag te gaan, dat is namelijk nu al een sterke dag (de andere dagen trouwens ook):

Godspeed You! Black Emperor
Bell Witch (Mirror Reaper)
Hell
Wrekmeister Harmonies
Big Brave
Wiegedood

Even mijn planning afwachten qua studie, dan kijk ik welke dag/dagen ik ga. Ik heb nu vier jaar achter elkaar een dag/twee dagen van Roadburn meegepikt en het is gewoon een fantastisch festival. Gevarieerde line-up, goede sfeer!

Ik hou ook altijd een interesselijst bij, die ziet er op dit moment zo uit en dan zijn er nog genoeg dingen die ik nog moet beluisteren:

Donderdag

Converge (The Dusk in Us)
Ex Eye
Cult of Luna & Julie Christmas
Weedeater
Arabrot
Sannhet
Hällas
Wreck and Reference
Yellow Eyes
Earthless
Harsh Toke

Vrijdag

Converge (You Fail Me)
Furia
Thaw
Earthless & Damo Suzuki
Crowbar
Jarboe and Father Murphy
Mutoid Man
Planning for Burial
The Ruins of Beverast

Zaterdag

Godspeed You! Black Emperor
Hugsjá
Bell Witch (Aerial Ruin)
Mizmor
Minami Deutsch & Damo Suzuki
Earthless – East Meets West Jam

Zelfs al ga je niet, dan heb je in april weer een hele hoop gave nieuwe muziek ontdekt!

Het is een wens om toch ooit eens wat van Roadburn mee te pikken.

Waarschijnlijk niet. Het is niet echt mijn muziek, al zijn er uitzonderingen.

bennerd schreef:
Het is een wens om toch ooit eens wat van Roadburn mee te pikken.

Hier niet anders, maar ook volgend jaar komt het er niet van ben ik bang...

Ik zal Roadburn nooit overslaan, Bell witch of niet.
BW zal ik echter zeker en met aandacht in z'n geheel gaan zien. Welke clash dat in het programma ook gaat geven... denk ik.

Btw, voor BW fans, big brave op lgw gezien : aanrader!

Gy!be stelde mij in paradiso afgelopen maand teleur. Niet interessant meer, ik kreeg het er flauw van.

trebremmit schreef:
Denk dat Ufomammut ook wel zal komen en The Midnight Ghost Train zal me ook niet verbazen als ze die strikken. En nog een tip voor Roadburn, de Italiaanse stonerrock band Rama.

Ex Eye is trouwens wel een aardig bandje en The Heads zeker, maar die zijn al heel vaak geweest toch?

Ex eye als een aardig bandje kwalificeren lijkt me wat te plat. Ik ken van dit doorbraakproject echt geen equivalent. Bimhuis meets roadburn. Finally.

Heads vind ik jammer. Te vaak. Te common. Nu wel gezien. Ik zie op deze slots dan liever het onbekende. Maar voor fans natuurlijk weer een uitgelezen kans...
Enigszins hypocriet ben ik op dit punt overigens ook: ufomammut zou ik zeker weer gaan zien!

Heel erg in mijn nopjes dat ik een kaartje voor de zondag heb weten te bemachtigen. Afgaande op eerdere berichten hier verwachtte ik dat het binnen geen tijd uitverkocht zou zijn. Er zijn nu echter nog volop kaarten verkrijgbaar.

Kaartje voor de donderdag. Converge en Cult of Luna. De rest is cadeau.

Ik heb op het nippertje een driedagenkaart bemachtigd! Die zijn namelijk nu uitverkocht, hetzelfde geldt voor de donderdagkaart. Bij de donderdag begrijp ik compleet dat die al is uitverkocht, echt een belachelijk goede line-up. Wil eigenlijk bijna alles zien die dag.

Don Cappuccino schreef:
Ik heb op het nippertje een driedagenkaart bemachtigd! Die zijn namelijk nu uitverkocht, hetzelfde geldt voor de donderdagkaart. Bij de donderdag begrijp ik compleet dat die al is uitverkocht, echt een belachelijk goede line-up. Wil eigenlijk bijna alles zien die dag.

Ben (nog) niet de hele donderdag line-up ingedoken, maar had Arabrot en met name Ex Eye graag gezien.

Ik ga alleen zondag en zal waarschijnlijk ook keuzes moeten maken. In volgorde van importantie;
1. Big Brave
2. GY!BE
3. Hail Spirit Noir
4. Project Nefast
5. Wrekmeister Harmonies
6. Hell
7. Gost
8. Watter
9. Spotlights

Big Brave en Project Nefast zijn 29 april ook te aanschouwen in OCCII (Amsterdam) voor welgeteld 8 euro. Ik ben van de partij.

Tijdschema bekend!

Bij een sterke line-up horen minder leuke keuzes. Hail Spirit Noir tegenover GY!BE en Project Nefast tegenover Big Brave.

Denk dat het zoiets gaat worden;

14.30 - 15.30 Wrekmeister Harmonies
15.10 - 16.25 Vanagandr
16.40 - 17.40 Watter
18.00 - 19.00 Hell
19.50 - 20.50 Big Brave
20.50 - 22.50 Godspeed You! Black Emperor

Ik heb alvast in de tijdschema's de ''must see'' bands groen gemaakt, voor de rest wordt het puzzelen.

De ''must sees'' per dag

Donderdag: Yellow Eyes, Waste of Space Orchestra (Dark Buddha Rising & Oranssi Pazuzu), Earthless, Ex Eye, Cult of Luna & Julie Christmas

Vrijdag: The Ruins of Beverast, Kairon; IRSE!, Furia, Godflesh

Zaterdag: Bell Witch, Worship, Mizmor, The Heads

Gast
geplaatst: vandaag om 11:31 uur

geplaatst: vandaag om 11:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.