MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter

zoeken in:
corn1holio1 schreef:
Ik denk ook niet dat Daft Punk naar Tomorrowland komt... Daar is Daft Punk te goed voor.

Tomorrowland is misschien "het beste wat er is" voor liefhebbers van elektronische muziek, maar zoals hieronder heb je wel meerdere subgenres. Alles wat ik op dat festival zie zijn cheesy techno/house muziek + wat over the top dubstep en al is het daar ambiance, zeker geen kwalitatieve electro muziek. Denk dat Daft Punk dan eerder Pukkelpop of Werchter aanwezig is.

exactly my point.

Komop. Jullie kijken gewoon niet voorbij de namen als David Guetta, Skrillex, Dimitri Vegas & Like Mike, etc. Tomorrowland heeft een stuk of 8 à 10 podia.
Zonet de line-up van enkel de eerste dag(!) even bekeken: Joris Voorn, Jamie Jones, Guy Gerber, Jackmaster, Locked Groove, Carl Cox, ... + een stuk namen waar ik nog nooit van gehoord heb en niet kan over oordelen.

Ik snap het helemaal niet hoe je nu kunt beweren dat Daft Punk té goed is voor Tomorrowland. Alsof de Werchtergangers een superieure smaak hebben en wél Daft Punk verdienen. Als Daft Punk ergens past is het toch wel op een festival dat bestaat uit elektronische muziek zeker?

hond racisme schreef:
(quote)

Ik heb nog nooit echt naar hun geluisterd, interesseert me niet echt. Maar de singles die ik al gehoord heb zijn best ok. Wiz Khalifa was echt slecht, had al een stuk van hem gezien op pkp, maar die storm brak juist aan in het midden van zijn set, dus. Maar vorig jaar was hij echt slecht, irritante rapper als je het mij vraagt.

Dat zijn we dan niet eens. Ik heb Wiz ook op Pukkelpop gezien, toen had hij geen band bij zich, dat maakte het toch een stuk minder. Mac Miller, die was slecht.

En 30STM is op de studioalbums inderdaad zo erg nog niet, live vind ik het dan weer niks.

Ploppesteksel schreef:
Komop. Jullie kijken gewoon niet voorbij de namen als David Guetta, Skrillex, Dimitri Vegas & Like Mike, etc. Tomorrowland heeft een stuk of 8 à 10 podia.
Zonet de line-up van enkel de eerste dag(!) even bekeken: Joris Voorn, Jamie Jones, Guy Gerber, Jackmaster, Locked Groove, Carl Cox, ... + een stuk namen waar ik nog nooit van gehoord heb en niet kan over oordelen.

Ik snap het helemaal niet hoe je nu kunt beweren dat Daft Punk té goed is voor Tomorrowland. Alsof de Werchtergangers een superieure smaak hebben en wél Daft Punk verdienen. Als Daft Punk ergens past is het toch wel op een festival dat bestaat uit elektronische muziek zeker?

Ik denk dat hij dat niet zo bedoeld. Want dat mensen die naar Werchter gaan een superieure smaak hebben, en mensen die naar Tomorrowland gaan niet, is natuurlijk onzin. Als Daft Punk inderdaad gaat touren denk ik dat het Werchter gaat worden. Een spot na de headliner zou dan logisch zijn, zoals Deadmau5, Chase & Status en Justice dat vorig jaar hadden.

OK ik zal het anders zeggen: Als Daft Punk komt, is het om te headlinen op het hoofdpodium.

Wie headlined er op Tomorrowland?: David Guetta, Dimitri Vegas, etc... Dat er voor de rest op tomorrowland enorm veel lekkers te bekijken valt ben ik het mee eens. Maar omdat ze op het hoofdpodium zullen staan, verwacht ik ze ook eerder op Werchter of Pukkelpop. Een beetje nuance mocht dus wel zijn.

Ploppesteksel schreef:

Je kan festivalgangers natuurlijk niet veralgemenen, nee. Maar Tomorrowland ziet als afsluiter artiesten als Skrillex, David Guetta en Swedish House Mafia, toch geen Daft Punk? Overigens zeg ik niet dat het alleen op Werchter en Pukkelpop mag, maar als er één Belgisch festival moest zijn waar die twee moesten staan was het die toch wel? Daarbij stond Justice, wat ik vrij similar vind aan Daft Punk, ook op Rock Werchter.

Dat is inderdaad al genuanceerder dan "Daft Punk is te goed voor Tomorrowland". Desondanks stond er vorig jaar ook nog Fatboy Slim op de affiche. Die draait wel niet enkel eigen nummers op bijzonder wijze aan elkaar, maar goed. Toch ook een grootheid van die tijd met enkele classics op zijn palmares.

Over Werchter kan ik trouwens hetzelfde zeggen: wie headlinet er op Werchter? Kings of Leon, Snow Patrol, Florence + The Machine, ... Daar is Daft Punk mijn inziens ook te goed voor.

Justice stond ook ooit op Tomorrowland, dus dat heeft daar niets mee te maken. En omdat David Guetta en consorten een paar keer op het hoofdpodium stonden, wil dat zeggen dat het geen plaats zal zijn voor Daft Punk? Tot zover ik me kan herinneren is DP even commercieel (en ik zeg commercieel) als DG. Ook is het niet meestal de artiest of groep die kiest om te gaan, maar het label of de manager. En hoe je het ook wendt of keert, Tomorrowland is een stuk interessanter om te gaan dan Rock Werchter die altijd wat moeite heeft met het volledig verkopen van tickets. In de commerciële wereld draait het om centen en niet om fans.

Jup, maar jij noemt de iets kleinere headliners die rond 18:00 moeten. The Cure, Pearl Jam en The Red Hot Chilia Peppers zijn al wel een pak groter qua naam dan bv. Florence (die overigens geniaal was vorig jaar) of Snow Patrol.

Kan mij iemand eens uitleggen waarom daft punk zo gehyped wordt altijd?

die hebben een paar leuke liedjes niks meer en niks minder

IllumSphere schreef:
Justice stond ook ooit op Tomorrowland, dus dat heeft daar niets mee te maken. En omdat David Guetta en consorten een paar keer op het hoofdpodium stonden, wil dat zeggen dat het geen plaats zal zijn voor Daft Punk? Tot zover ik me kan herinneren is DP even commercieel (en ik zeg commercieel) als DG. Ook is het niet meestal de artiest of groep die kiest om te gaan, maar het label of de manager. En hoe je het ook wendt of keert, Tomorrowland is een stuk interessanter om te gaan dan Rock Werchter die altijd wat moeite heeft met het volledig verkopen van tickets. In de commerciële wereld draait het om centen en niet om fans.

Niemand heeft het over het woord commercieel, zeggen dat er op Werchter of Pukkelpop niets "commercieel" staat zou niet snugger zijn. In mijn insziens vind je op Tomorrowland minder commerciële muziek (buiten David Guetta en Skrillex, maar die stond ook op Werchter, gerekend) De kwaliteit daarentegen is voor mij toch een pak anders, zo ook de sfeer en het volk. Werchter is nog altijd ingeburgerd, het is een festival waar een vader zijn zoon meepakt voor zijn eerste festival. Het is niet gewoon een festival hier, het hoort bij de cultuur. En dat vind ik gewoon "schoon" om te zien, ga naar Tomorrowland en het is gegarandeerd al een stuk anders. Het is een fenomeen, het is showen of te showen en gewoon een groot spektakel, maar dat maakt een festival nog niet af. Voor mij is Tmrrwland gewoon een hol gedoe, over the top Ibiza achtig gedoe, geen sfeer.

jassn schreef:

Alive 2007 wordt gezien als een van de beste live-albums ooit, dus dan zal het live wel wat zijn denk ik zo.

jassn schreef:

Ze worden gezien als "pioniers van house muziek", wat dus niet klopt, maar ze brachten het wel meer in de spotlights. Daarbij zijn ze een grote inspiratie geweest voor Franse electro muziek (denk aan het Ed Banger label.) Daarbij zijn het allemaal wel toffe aanstekelijke hitjes.

jassn schreef:
Simpel: ze treden weinig op, maken weinig albums, hebben maskers op (en nog een heleboel visueel aantrekkelijke dingen) én op die albums staan veel wereldbekende nummers.

hond racisme schreef:
Het is niet gewoon een festival hier, het hoort bij de cultuur. En dat vind ik gewoon "schoon" om te zien, ga naar Tomorrowland en het is gegarandeerd al een stuk anders. Het is een fenomeen, het is showen of te showen en gewoon een groot spektakel, maar dat maakt een festival nog niet af. Voor mij is Tmrrwland gewoon een hol gedoe, over the top Ibiza achtig gedoe, geen sfeer.
Ben je er ooit al geweest? Ik niet.
Op Werchter ben ik wel al geweest, en ik kan niet anders dan oordelen dat juist op Werchter veel (16-jarige) mensen gewoon komen 'voor de sfeer (in het slechtste geval op de camping)' en omdat er veel 'bekende artiesten' komen. Datzelfde geldt waarschijnlijk ook voor Tomorrowland. Dat het daarenboven zo mooi is aangekleed met al die visuals vind ik dat je niet mag afdoen als slechts schijn. Het werkt effectief en lokt meer volk, zonder hol te zijn. Ze bieden allebei gewoon muziek, sfeer en spektakel.

Ploppesteksel schreef:
(quote)

Ben je er ooit al geweest? Ik niet.
Op Werchter ben ik wel al geweest, en ik kan niet anders dan oordelen dat juist op Werchter veel (16-jarige) mensen gewoon komen 'voor de sfeer (in het slechtste geval op de camping)' en omdat er veel 'bekende artiesten' komen. Datzelfde geldt waarschijnlijk ook voor Tomorrowland. Dat het daarenboven zo mooi is aangekleed met al die visuals vind ik dat je niet mag afdoen als slechts schijn. Het werkt effectief en lokt meer volk, zonder hol te zijn. Ze bieden allebei gewoon muziek, sfeer en spektakel.

Nee, nooit Tomorrowland geweest, dus hoe het echt is weet ik niet. Maar ik oordeel ook alleen op basis van tientallen minuten lange aftermovie's op Youtube en live fragmenten op Jim TV. Werchter wel met nachtbussen, dus geen camping. Ik zeg niet dat Tomorrowland slecht is, het is gewoon geen festival dat me aantrekt. Werchter is een familie festival, voor jong en oud, iedereen welkom om inderdaad te genieten van sfeer en (wereldbekende) bands. Terwijl Tomorrowland meer voor de tieners tot jongvolwassenen zijn die zin hebben in een feestje. Daarom is Tomorrowland niet slecht, het is gewoon geen festival waar ik mij zou kunnen amuseren. Ik denk dat veel fans van Daft Punk in de 90's ondertussen ookal 20 jaar ouder zijn, stel dat die toen 25 waren zijn er veel nu 45. Ik denk dat die mensen meer zijn aangetrokken tot Werchter dan Tomorrowland.

Daft Punk geen goeie naam voor Tomorrowland
Geloof me, 90% van de mensen die naar Tomorrowland gaan zouden heel blij zijn met Daft Punk. De gemiddelde 20'er luistert het nog regelmatig

jassn schreef:

Live schijnt het een enorm spektakel te zijn. Zie ook de hoge waardering voor Alive 2007.

EDIT:

Daft Punk will not tour in 2013, says Rob da Bank - Music News - Digital Spy - digitalspy.co.uk

Ik denk dat je het echt compleet mis hebt, hond racisme (die naam ). Volgens mij ligt de gemiddelde leeftijd op Tomorrowland een pak hoger dan op Werchter. Op Werchter loopt het vol van 15-jarige meisjes die gillen als ze Ed Sheeran, Ke$ha, Kings of Leon, Jasper Erkens of Green Day zien. Op Tomorrowland zie je vooral twintigers. De minimumleeftijd is daar immers 18 jaar.

En tja, wat je van die fans zegt. Er zijn genoeg fans die 10 waren toen ze Daft Punk voor het eerst hoorden, en genoeg fans die Daft Punk nu graag horen en 15 zijn. Die hard-fans (no matter what age) zullen toch sowieso komen: maakt niet uit waar ze spelen.

Dat je Tomorrowland niet ziet als familiefestival kan ik begrijpen, maar dat heeft enkele redenen:
1. Het bestaat nog niet zo lang als Werchter. Veel ouderen zijn daar misschien ook nog heen geweest en nemen hun kinderen graag een keer mee.
2. Elektronische muziek is ook niet zo oud. En het merendeel van de oudere mensen die ik ken verafschuwt elk nummer dat elektronisch klinkt. Bovendien is dansen op techno misschien niet zo leuk voor vader-zoon tegenover kijken naar bands als Placebo.
3. Tomorrowland (en festivals voor elektronische muziek) hebben vaak een beetje een negatieve bijklank (bij de ouderen). Mijn vader associeert dat bijvoorbeeld veel rapper met drugs dan een Rock Werchter. Toen ik voor de eerste keer naar Dour ging zei hij daar ook meteen iets van. Toevallig omdat daar een veel uitgebreidere keuze aan elektronische muziek is? Dat zou zo maar eens kunnen.

Ploppesteksel schreef:
Bovendien is dansen op techno misschien niet zo leuk voor vader-zoon tegenover kijken naar bands als Placebo.

Mooi zo. Exact hoe het bij mij is gegaan, Placebo in 2006 in het Sportpaleis was mijn eerste live-ervaring, samen met mijn vader

Zeer jammer. Schuer wou ze blijkbaar geen (semi)-headlinerpositie geven. Van mij mochten ze er gerust in de plaats van Rammstein of Green Day staan, maar goed, zo een ronkende naam is het allicht nog niet. Hopen op een zaalconcert in België en dan liefst niet in de examenmaand juni.

Over 1 á 2 weken nieuwe namen!

Een exclusiefje zojuist op 3FM! Alt-J en Sigur Rós zullen ook op Rock Werchter 2013 spelen.

Met Sigur Rós op BKS en Werchter moet ik ze sowieso wel één keer ergens meepakken dit jaar. Goed nieuws

Dat gaat voor mij de derde keer Sigur Rós worden dan, ben ook in de HMH aanwezig

Die sla ik over, ik vond het vorig jaar in Paradiso prachtig genoeg. Vorig jaar stonden ze ook nog in Frankrijk op een festival waar ik was maar toen speelde ze tegelijk met Placebo dus toen heb ik ze ook maar overgeslagen. Dat was dan ook vijf dagen voor het Paradiso concert

Maar dit jaar wil ik ze sowieso weer op één van de festivals zien. Hopelijk staan ze op Werchter als laatste muziek act in The Barn. En dan niet tegelijk met Blur of Editors a.u.b.

zolang de zondag op BKS maar niet rap uitverkoopt, want sigur ros is toch wel een mooie naam ook al is werchter duurder. Het ligt dichter en meestal kan ik dan ook gewoon in leuven ergens slapen, veel gemakkelijker.

Yann Samsa

Zou het? Dit zou er eigenlijk niet meer bijpassen, maartoch MSF hint naar David Bowie

Hmm toch wel een overtuigend argument vind ik!

Gast
geplaatst: vandaag om 12:25 uur

geplaatst: vandaag om 12:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.