Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter
zoeken in:
0
geplaatst: 12 januari 2013, 02:01 uur
Misschien ook + Crystal Castles.
Die zijn midden Juni in Parijs en staan 2 Juli op Hove in Noorwegen. Veel kans dus, if you ask me.
Die zijn midden Juni in Parijs en staan 2 Juli op Hove in Noorwegen. Veel kans dus, if you ask me.
0
geplaatst: 12 januari 2013, 02:03 uur
Zal trouwens wel een groot pak namen worden 1/2 weken. We hebben nu die saaie headliners, buiten Blur en Depeche Mode, tijd nu voor iets leukers.
0
geplaatst: 12 januari 2013, 11:59 uur
Ik ben al redelijk tevreden. Sigur Rós, Editors, Blur, Depeche Mode zijn erg mooie namen. Green Day, Rammstein, Volbeat en KoL zijn niet zo bijzonder, maar wel een leuk feestje.
In 2012 vond ik Editors en Pearl Jam de enige sterke headliners. The Cure was een beetje saai en RHCP had enkele sterke momenten maar was verder een niet zo bijzondere show. Met Editors als afsluiter voor 2013 ben ik er zeker van dat het deze keer wel een prachtige show gaat worden!
In 2012 vond ik Editors en Pearl Jam de enige sterke headliners. The Cure was een beetje saai en RHCP had enkele sterke momenten maar was verder een niet zo bijzondere show. Met Editors als afsluiter voor 2013 ben ik er zeker van dat het deze keer wel een prachtige show gaat worden!
0
geplaatst: 12 januari 2013, 12:41 uur
Is Sigur Ros bevestigd dan, dat heb ik gemist denk ik? Op de website staat er althans niets over.
Editors vind ik maar lamzakken, totaal geen leuke muziek. Green Day, Ramnstein en Volbeat zijn gewoon... slecht.
Voor de headliners ga ik sowieso niet naar Werchter, vorig jaar ook niet. Snap wel dat die leuk is voor de meesten maar The Red Hot Chili Peppers, Pearl Jam, Editors, Snow Patrol, Mumford & Sons ga maar door, geven echt geen meerwaarde aan het festival. Sta ik liever knus zwetend op elkaar geplakt te genieten van een intieme en donkere sfeer in de Marquee of Barn
Editors vind ik maar lamzakken, totaal geen leuke muziek. Green Day, Ramnstein en Volbeat zijn gewoon... slecht.

Voor de headliners ga ik sowieso niet naar Werchter, vorig jaar ook niet. Snap wel dat die leuk is voor de meesten maar The Red Hot Chili Peppers, Pearl Jam, Editors, Snow Patrol, Mumford & Sons ga maar door, geven echt geen meerwaarde aan het festival. Sta ik liever knus zwetend op elkaar geplakt te genieten van een intieme en donkere sfeer in de Marquee of Barn
0
geplaatst: 12 januari 2013, 12:49 uur
Sigur Rós en Alt-J zijn deze week door Herman Schueremans bevestigd op Eurosonic/Noorderslag.
Green Day, Rammstein en Volbeat zijn ook zeker niet mijn favoriete bands. Maar op een festival toch best leuk om te zien, Rammstein en Green Day maken er altijd een knallende show van. Al gaat Green Day vaak te lang door.
Ik vind het toch zeker wel belangrijk dat er wat mooie headliners komen, daar is Werchter ook een goed festival voor. Liever een ijzersterke show van een bekende band als Pearl Jam, dan in een overvolle Marquee naar een Skrillex te staan kijken die de geluidjes zo uit zijn MacBook haalt. Dat vind ik toch niet intiem en donker. Ben Howard is de enige artiest die een boeiende show wist neer te zetten in de Marquee.
Green Day, Rammstein en Volbeat zijn ook zeker niet mijn favoriete bands. Maar op een festival toch best leuk om te zien, Rammstein en Green Day maken er altijd een knallende show van. Al gaat Green Day vaak te lang door.
Ik vind het toch zeker wel belangrijk dat er wat mooie headliners komen, daar is Werchter ook een goed festival voor. Liever een ijzersterke show van een bekende band als Pearl Jam, dan in een overvolle Marquee naar een Skrillex te staan kijken die de geluidjes zo uit zijn MacBook haalt. Dat vind ik toch niet intiem en donker. Ben Howard is de enige artiest die een boeiende show wist neer te zetten in de Marquee.
0
geplaatst: 12 januari 2013, 13:47 uur
Werchter is juist een festival waarbij de headliners belangrijk zijn. Als ik voor de kleinere artiesten zou gaan ging ik wel naar Lowlands, Pukkelpop of nu ook Best Kept Secret. Als er tot nu toe alleen maar bands waren aangekondigd die mij geen bal interesseren had ik ook niet gegaan. Vooral Blur, Editors en Depeche Mode hebben mij al over de streep getrokken. Sigur Rós en Alt-J erbij is natuurlijk ook fijn.
0
geplaatst: 12 januari 2013, 20:25 uur
Er zijn ook alleen grote namen op Werchter, maar de headliners zijn meestal te overdreven, ookal klinkt dat zo absurd als wat. Maar goed, voor Skrillex ga ik ook niet naar de Marquee hoor. De bands in The Barn zijn meestal ook groots, maar op een ander vlak, dat heb ik liever. Kut trouwens dat Best Kept Secret midden in de examens is, als Portishead naar Werchter komt ben ik sowieso wel tevreden.
0
geplaatst: 12 januari 2013, 20:54 uur
Waarom zijn de headliners te overdreven? Dat klinkt inderdaad redelijk absurd 

0
geplaatst: 12 januari 2013, 21:33 uur
Ik vind van de headliners Blur fantastisch. En Editors is een band waar ik de eerste twee albums nog altijd goed kan van waarderen. En dan is er nog Depeche Mode natuurlijk. De rest van de headliners hoeft voor mij ook niet zo. Maar een aantal van dit soort grote namen moet voor mij wel raak zijn om de prijs voor een kaartje te rechtvaardigen. Dat is toch wel één van de redenen om Werchter te bezoeken. Vorig jaar was min of meer alleen voor Bruce ook naar Pinkpop. Voor Pinkpop en Werchter hebben toch wel baat bij grote headliners.
0
geplaatst: 12 januari 2013, 22:22 uur
Ja, dacht al dat het absurd voor je zou klinken. Wat ik bedoel is dat de grootschaligheid van het festival elk jaar wéér moet overtroffen worden met grotere en bekendere acts zodat er steeds meer bezoekers op afkomen. Natuurlijk is dat de bedoeling van een festival, maar bij Werchter begint het naar mijn mening steeds meer over the top te gaan. Het stoort me niet ofzo, maar ik zou nooit naar Werchter gaan voor alleen die headliners die overigens niet zo'n interessante muziek maken. Je zag vorig jaar al dat the XX als headliner grandioos mis ging./
0
geplaatst: 12 januari 2013, 22:26 uur
Ik stond vorig jaar aan de main stage voor the xx, ongeveer in de helft. Geen lichtshow, geen visuele effecten in het algemeen, gewoon een gitaar rifje met een zingende Oliver en Romy. Uiteindelijk zijn we maar vertrokken, totaal niet wat we verwacht hadden. Ik denk dat we niet de enige waren die er zo over dachten, die mensen die luidkeels over alledaagse dingen waren aan het praten voor ons blijkbaar ook.
0
geplaatst: 12 januari 2013, 22:32 uur
Dat is eerder een voorbeeld van een band die op de verkeerde plek staat geprogrammeerd. Wie ooit heeft verzonnen dat The xx voor een grote open festival weide moet spelen is niet helemaal lekker. Maar juist grote bands als Pearl Jam wil je op een festival als Werchter tegenkomen tussen de headliners.
0
geplaatst: 12 januari 2013, 22:53 uur
The XX stond gewoon compleet verkeerd geprogrammeerd. Ze hadden vast een betere show neergezet in de Marquee of The Barn. Denk dat de hoge spot het grootste probleem was voor The XX.
Ik vind het wel wel tof dat Werchter twee grote acts op één dag programmeren. Vooral van Kings of Leon + Blur op de vrijdag stond ik even te kijken, toch beiden erg dure namen.
Ik vind het wel wel tof dat Werchter twee grote acts op één dag programmeren. Vooral van Kings of Leon + Blur op de vrijdag stond ik even te kijken, toch beiden erg dure namen.
0
geplaatst: 12 januari 2013, 23:12 uur
tuurlijk, verkeerd geprogrammeerd als fuck. Maar het gaat erom dat ze verkeerd geprogrammeerd waren omdat ze enorm bekend werden met hun debuut, en DUS headliner mochten zijn. Dat is wat ik wil duidelijk maken.
0
geplaatst: 12 januari 2013, 23:21 uur
Ik snap ook wel wat je bedoeld, maar bij namen als Pearl Jam, Rammstein, Green Day of RHCP is dat natuurlijk niet het geval. Dat zijn 100% headliners waar menig ander festival erg blij mee zou zijn, die hebben hun status over de jaren heen ook ruim bewezen.
The XX had ten tijde van Werchter 2012 één album uit
Daarom vond ik ze ook zeker geen headliner, hetzelfde voor Mumford & Sons al hebben die grote hits gehad en zijn ze hier erg geliefd. Beiden erg sterke livegroepen trouwens, zou ze in 2013 wel weer willen zien, maar The XX dan als headliner van de Marquee 
The XX had ten tijde van Werchter 2012 één album uit
Daarom vond ik ze ook zeker geen headliner, hetzelfde voor Mumford & Sons al hebben die grote hits gehad en zijn ze hier erg geliefd. Beiden erg sterke livegroepen trouwens, zou ze in 2013 wel weer willen zien, maar The XX dan als headliner van de Marquee 
0
geplaatst: 12 januari 2013, 23:26 uur
De meningen liepen inderdaad erg uiteen, de ene vond het super en de andere een flinke tegenvaller. Ik hoop ze snel eens te zien in een wat betere setting.
0
geplaatst: 13 januari 2013, 18:55 uur
The XX is geen muziek voor op een festival. Dat moet echt in een kleine zaal.
Rock Werchter zou ook eens een leuke gok mogen nemen door Alcest in het programma op te nemen. Iets wat bij niet metal-liefhebbers zeker in de smaak kan vallen.
Rock Werchter zou ook eens een leuke gok mogen nemen door Alcest in het programma op te nemen. Iets wat bij niet metal-liefhebbers zeker in de smaak kan vallen.
0
geplaatst: 13 januari 2013, 19:41 uur
Daar zou ik dan zeker bij zijn, live echt te gek. Denk alleen dat Werchter niet zo'n naam zou boeken, te onbekend vrees ik 

0
geplaatst: 13 januari 2013, 21:36 uur
Ja, Werchter boekt alleen headliners die veel publiek trekken. Vind dat ze ook wat meer risico's mogen nemen, al deden ze dat met bv. Perfume Genius vorig jaar al goed.
0
geplaatst: 13 januari 2013, 21:47 uur
Ik hoop ook dat ze iets meer risico zullen nemen. De line-up is tot nu toe erg veilig, niet slecht, maar ik hoop een paar bijzondere namen die niemand aan zag komen.
0
geplaatst: 20 januari 2013, 18:16 uur
Geen idee wie of wat voor muziek het is, maar Jacco Gardner is vandaag bevestigd. ZIt op dit moment nogal een buzz omheen, stond onlangs ook op Noorderslag.
0
geplaatst: 20 januari 2013, 18:41 uur
Jacco Gardner is een zeer mooie toevoeging. De 5 vrijgegeven nummers van zijn debuutplaat zijn zeer goed. De livebeelden die ik heb gezien waren ook sterk.
0
geplaatst: 20 januari 2013, 20:03 uur
Klinkt niet zo heel slecht, maar lijkt me ook niet meer dan de opener voor in The Barn ofzo.
0
geplaatst: 20 januari 2013, 20:45 uur
Net Clear the Air gehoord en dat vind ik echt een goed nummer. Die wil ik zeker gaan bekijken op Werchter.
Over nieuwe namen: dinsdag maakt het Main Square Festival weer nieuwe namen bekend en dan komt ook de nieuwe Humo uit. Geen toeval lijkt me
Over nieuwe namen: dinsdag maakt het Main Square Festival weer nieuwe namen bekend en dan komt ook de nieuwe Humo uit. Geen toeval lijkt me

0
geplaatst: 20 januari 2013, 23:16 uur
Mooie toevoeging. Hopelijk opent ie één van de dagen, lijkt me aangenaam wakker worden.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 09:17 uur
Nieuwe namen voor Main Square: C2C / Saez / Alt-J / Bloc Party / Asaf Avidan / Wax Tailor & The Dusty Rainbow Experience / Of Monsters & Men / dEUS / Volbeat / Mike & The Mechanics
0
geplaatst: 22 januari 2013, 10:51 uur
Ik hoop toch niet dat dit een voorbode is voor Werchter. Alleen Asaf Avidan en dEUS zijn wel interessant. Al heb ik dEUS de afgelopen twee jaar al vijf keer gezien doordat ze tegenwoordig op elk festival wel aanwezig zijn 

0
geplaatst: 22 januari 2013, 10:55 uur
alleen C2C en Asaf zijn mooie namen maar die zie ik beiden al in de AB
* denotes required fields.