MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter

zoeken in:
Dat zou ik ook wel tof vinden

QOTSA nu 3 juli op Volt in Kroatie en 5 juli op Heineken Open'er in Polen. De zaterdag en zondag van Werchter zouden nog kunnen.

JDS
Ik wordt redelijk ongeduldig .

"Portishead to play Northside Festival, Denmark & Hultsfred Festival, Sweden, June 2013." valt te lezen op hun Twitterpagina. Als dat uitkomt, zie ik me, met nog kans op QOTSA, Nick Cave, Eminem en Sigur Ros (al zijn die laatsten grotere kanshebber voor Pukkelpop) écht verplicht weer te gaan! Maar ik denk niet dat het zover zal komen

Eminem zal het sowieso niet worden Nicolas, dat lijkt me een zekerheidje voor Pukkelpop. Gewoon gaan, dan maken we er weer een feestje van op B1

The Prodigy, The Hives en 30 Seconds to Mars trouwens op Main Square!

Dat zijn geruchten neem ik aan? Ik zie het namelijk nergens staan. The Hives en 30 Seconds To Mars zie ik ook liever wegblijven

Wat bedoel je precies met 'dat zijn geruchten neem ik aan?', want The Hives, The Prodigy en 30STM zijn vandaag bevestigd voor Main Square

Oh wacht, ik dacht dat je met Main Square het hoofdpodium bedoelde van Werchter. Het werkt een beetje verwarrend zo

Maar het is dus een festival in Frankrijk, goed om te weten.

Oh zo, dan begrijp ik het

Ok, even een overzicht van bands die héél dicht bij België zijn tijdens Werchter:
Queens of the Stone Age
Arctic Monkeys
Sigur Ros
The Gaslight Anthem
Of Monsters and Men
Belle & Sebastien
Triggerfinger
30 Seconds to Mars
The Prodigy
Sting
Alt-J

Sommige zijn hier al genoemd, maar damn. als Alt-J, The Prodigy en Sigur Ros aanwezig zijn!

JDS schreef:
School is Cool (wordt denk ik nieuwe hype en staat op main)

Bwah, rond Werchter vorig jaar was School is Cool vooral heel populair, nu is het aan de stille kant. Denk dat ze eerst een nieuw album moeten maken om terug "wat aandacht te krijgen."

30 Seconds to Mars lijkt me een zekerheidje. Jammer, barslecht live.

Gloeilamp schreef:
30 Seconds to Mars lijkt me een zekerheidje. Jammer, barslecht live.

Niet enkel live Typisch zo een band die ik goed vond als ik 14 was, maar dat ben ik nu toch al een aantal jaartjes niet meer.
Versta niet echt waarom Schuur die weeral op de wei zou willen loslaten...

Screenager schreef:
(quote)

Niet enkel live Typisch zo een band die ik goed vond als ik 14 was, maar dat ben ik nu toch al een aantal jaartjes niet meer.
Versta niet echt waarom Schuur die weeral op de wei zou willen loslaten...

Tickets misschien. Daarmee hebben er al slechtere bands op Werchter gestaan (Metro Station, Zornik, Milow, Kreayshawn en Wiz Khalifa vorig jaar, Sean Paul om er maar een paar te noemen). 30 Seconds for Mars is best oké, al is Jared Leto beter als acteur dan zanger, er zijn veel slechtere bands. Groepen die iets doen aan het zelfbeeld van jongeren en gelijkheid voor huidskleuren en LGBT Rights moeten sowieso wat "encouraged" worden, en dat is 30 seconds to mars zeker wel.

Vond Wiz Khalifa toch wel vermakelijk vorig jaar. 30STM twee keer gezien en beide shows waren om te janken. Jared zit er erg vaak naast, als ze komen sta ik in The Barn of de Pyramid.

Uiteraard zijn er slechtere bands, die zijn er bijna altijd, maar er zijn ook héél wat betere bands van dat 'kaliber'. Ik vrees gewoon dat 30STM alweer een plek in de zeer late namiddag - vooravond op de Main Stage gaat bezetten. Dat is dan wel zonde, want daar kunnen naar mijn mening zeker mooiere namen staan, zoals vorig jaar Jack White, Wolfmother, Kasabian, Mumford and Sons, Noel Gallagher, Florence and the Machine, ...

Daft Punk heeft ook laten uitschijnen enkele zomerfestivals te doen. Als de set-up is zoals vorig jaar (rock-band als hoofdact en dance-act erna) kan dit ook nog voor Werchter.

Daft Punk!

Als Daft Punk komt, dan gaat de ticketverkoop in no-time uitverkocht zijn. Alleen denk ik dat Daft Punk meer iets voor Tomorrowland zal zijn en dat het meer likely gaat zijn dat ze daar optreden.

Yann Samsa
Nee, Pukkelpop.

Ik denk ook niet dat Daft Punk naar Tomorrowland komt... Daar is Daft Punk te goed voor.

Als ze naar Pukkelpop zouden komen moet ik daar ook nog een ticket voor gaan kopen.. Hopen op Werchter!

corn1holio1 schreef:
Ik denk ook niet dat Daft Punk naar Tomorrowland komt... Daar is Daft Punk te goed voor.

Dat heeft daar weinig mee te maken. Tomorrowland biedt wat Daft Punk nodig heeft voor een geweldige set. Het staat niet voor niets bekend als de kermis van de elektronische festivals. Ook is het voor een manager stukken interessanter om een act als Daft Punk te plaatsen op een festival die sowieso al uitverkocht gaat zijn op de eerste dag.

Yann Samsa
Daft Punk past meer op Pukkel dan op Tomorrowland. Elektronica komt in veel maten en soorten, en heeft verschillende soorten fans.

zolang ze maar niet op dour staan is het allemaal goed

edit: ze mogen wel op dour staan maar dan alleen onder de voorwaarde dat alleen daft punk fans wegblijven

Daft Punk te goed voor Tomorrowland. Waar slaat dat nou weer op?

Wat mij betreft past Daft Punk het best op Tomorrowland of Pukkelpop, inderdaad.
Voor Dour zijn ze veel te bekend.

Gloeilamp schreef:
Als ze naar Pukkelpop zouden komen moet ik daar ook nog een ticket voor gaan kopen.. Hopen op Werchter!

Jammer dat je geen twee keer per jaar verjaart hé

Klopt ja.. Denk dat ik dan voor een dagticket ga, het is namelijk toch Sziget geworden

Gloeilamp schreef:
Vond Wiz Khalifa toch wel vermakelijk vorig jaar. 30STM twee keer gezien en beide shows waren om te janken. Jared zit er erg vaak naast, als ze komen sta ik in The Barn of de Pyramid.

Ik heb nog nooit echt naar hun geluisterd, interesseert me niet echt. Maar de singles die ik al gehoord heb zijn best ok. Wiz Khalifa was echt slecht, had al een stuk van hem gezien op pkp, maar die storm brak juist aan in het midden van zijn set, dus. Maar vorig jaar was hij echt slecht, irritante rapper als je het mij vraagt.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:54 uur

geplaatst: vandaag om 13:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.