Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter
zoeken in:
0
geplaatst: 13 februari 2013, 16:03 uur
Laura Mvula
Dizzee Rascal
Biffy Clyro
Ben Howard
Balthazar
Gary Clark Jr
Lianne La Havas
The Lumineers
Boys Noize
Vitalic
The Hives
The Bots
Kendrick Lamar
Modest Mouse
Jonathan Jeremiah
Tame Impala
James Blake
Azealia Banks
Rudimental
Jake Bugg
Gogol Bordello
John Legend
Dizzee Rascal
Biffy Clyro
Ben Howard
Balthazar
Gary Clark Jr
Lianne La Havas
The Lumineers
Boys Noize
Vitalic
The Hives
The Bots
Kendrick Lamar
Modest Mouse
Jonathan Jeremiah
Tame Impala
James Blake
Azealia Banks
Rudimental
Jake Bugg
Gogol Bordello
John Legend
0
geplaatst: 13 februari 2013, 16:05 uur
Ah Linius was wat eerder
Inderdaad genoeg leuks: Kendrick Lamar, Rudimental, Ben Howard, Tame Impala, James Blake, The Bots, John Legend, Modest Mouse en Lianne La Havas.
Inderdaad genoeg leuks: Kendrick Lamar, Rudimental, Ben Howard, Tame Impala, James Blake, The Bots, John Legend, Modest Mouse en Lianne La Havas.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 16:20 uur
Ja, maar is dat ''genoeg leuks'' ook ''genoeg'' om 200 euro voor te betalen? Al moet ik toegeven dat Boys noize, Kendrick Lamar, Tame Impala en Azealia Banks leuke namen zijn.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 16:36 uur
Ja, ik heb mijn kaartjes al binnen dus er is ook niets meer aan te doen
Bovendien vond ik de vorige namen ook goed. Ik heb elke dag nu al zo'n 6 namen die ik graag wil zien.
Bovendien vond ik de vorige namen ook goed. Ik heb elke dag nu al zo'n 6 namen die ik graag wil zien.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 16:46 uur
Donderdag: Balthazar, Dizzee Rascal, Bloc Party, Sigur Rós
Vrijdag: Phoenix, Blur
Zaterdag: Kendrick Lamar, Modest Mouse, Tame Impala, Django Django,
Zondag: Depeche Mode, Editors, Alt-J, Of Monsters and Men, Band of Horses
Dit zijn de namen per dag die ik er tot nu toe uithaal als namen die ik wel graag wil zien. Daarnaast zijn er nog namen zoals John Legend, Jake Bugg en The Bots die ik ook geen straf zou vinden.
Maar ja, het blokkenschema wordt uiteindelijk bepalend voor wat je echt kan gaan zien en het zal nog wel even duren voordat we die krijgen.
Vrijdag: Phoenix, Blur
Zaterdag: Kendrick Lamar, Modest Mouse, Tame Impala, Django Django,
Zondag: Depeche Mode, Editors, Alt-J, Of Monsters and Men, Band of Horses
Dit zijn de namen per dag die ik er tot nu toe uithaal als namen die ik wel graag wil zien. Daarnaast zijn er nog namen zoals John Legend, Jake Bugg en The Bots die ik ook geen straf zou vinden.
Maar ja, het blokkenschema wordt uiteindelijk bepalend voor wat je echt kan gaan zien en het zal nog wel even duren voordat we die krijgen.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 16:48 uur
The Bots is een leuke band, maar meer ook niet. Ik heb ze als voorprogramma van Refused gezien.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 16:57 uur
Ik kom op dit uit:
Donderdag: Bloc Party, Sigur Rós, Airboune, Netsky, Balthazar en Volbeat.
Vrijdag: Blur, Phoenix, Ben Howard, Kings of Leon, Richard Hawley, The Bots, John Legend.
Zaterdag: Rammstein, Kendrick Lamar, Graveyard, James Blake, Tame Impala, Rudimental.
Zondag: Editors, Depeche Mode, Band of Horses, Asaf Avidan, A Day to Remember, Alt-J.
Donderdag: Bloc Party, Sigur Rós, Airboune, Netsky, Balthazar en Volbeat.
Vrijdag: Blur, Phoenix, Ben Howard, Kings of Leon, Richard Hawley, The Bots, John Legend.
Zaterdag: Rammstein, Kendrick Lamar, Graveyard, James Blake, Tame Impala, Rudimental.
Zondag: Editors, Depeche Mode, Band of Horses, Asaf Avidan, A Day to Remember, Alt-J.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 17:00 uur
Gloeilamp schreef:
Bovendien vond ik de vorige namen ook goed. Ik heb elke dag nu al zo'n 6 namen die ik graag wil zien. Maar je hebt je kaartjes al dus kun je minder sceptisch zijn en bekijk je alles door een 'roze bril', je hebt die 200 euro toch al betaald. Maar goed, je hebt wel gelijk hoor, de bands tot nu toe zijn niet verschrikkelijk, maar echt de moeite waard vind ik het niet. In België worden de namen allesinds niet met open armen ontvangen, iedereen is hier zowat zijn gal aan het uitspugen op Herman Schueremans.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 17:01 uur
Oh ja, Band of Horses zal ik nog even in mijn post verwerken. Ook al was de laatste plaat niet echt speciaal wil ik ze nog wel eens zien. Is er nog steeds niet van gekomen.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 18:04 uur
Dizzee Rascal is wel geinig, The Bots zijn lekker energiek, The Hives nog energieker en Biffy Clyro wilde ik toch nog keertje valt het zien. Voor de rest mee......
0
geplaatst: 13 februari 2013, 18:51 uur
hond racisme schreef:
In België worden de namen allesinds niet met open armen ontvangen, iedereen is hier zowat zijn gal aan het uitspugen op Herman Schueremans.
(quote)
In België worden de namen allesinds niet met open armen ontvangen, iedereen is hier zowat zijn gal aan het uitspugen op Herman Schueremans.
Heb je ook voorbeelden van (realistische) namen die ze wel willen horen?
Zeker The Prodigy, QoftSA en The Killers.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 19:34 uur
Co Jackso schreef:
(quote)
Voor mij zouden Queens of the Stone Age, The Killers en zelfs The Prodigy het alleen nog meer verpesten. Ik denk dat Werchter de fout maakt om gewoon te zwakke headliners te nemen en dan smaller acts te boeken die een interessant hitje of album hebben gescoord. Nu zitten we met al die ongelooflijke zage bandjes die al 100.000 keer platgedraaid zijn op Studio Brussel, en headliners die iedereen al 5 keer live heeft gezien en gewoon hit or miss zijn. Ik denk dat ik een dag ticket voor Zaterdag ga kopen, alles wat ik wil zien komt op die dag.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 19:57 uur
Je noemt nog steeds geen namen waar de gemiddelde Belg dan op zit te wachten 

0
geplaatst: 13 februari 2013, 20:03 uur
Lamar op de Main Stage. Die Schuer toch
.
Aardige aanvulling dit, althans voor Werchter.
.Aardige aanvulling dit, althans voor Werchter.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 20:51 uur
Hoe moet ik weten waar de gemiddelde Belg van houd, ik denk allesinds wel te weten wat RW heeft fout gedaan. Daarbij zou in het algemeen Daft Punk wel goed onthaald worden, Radiohead, Arcade Fire, The Knife, weet ik veel. Met Indians en Biffy hebben ze wel een goede zet gedaan.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 21:19 uur
hond racisme schreef:
Hoe moet ik weten waar de gemiddelde Belg van houd, ik denk allesinds wel te weten wat RW heeft fout gedaan. Daarbij zou in het algemeen Daft Punk wel goed onthaald worden, Radiohead, Arcade Fire, The Knife, weet ik veel. Met Indians en Biffy hebben ze wel een goede zet gedaan.
(quote)
Indians?

0
geplaatst: 13 februari 2013, 21:23 uur
Indians? Nog nooit van gehoord. Erg geliefd hier trouwens op MusicMeter met een gemiddelde van 2,80. 

0
geplaatst: 13 februari 2013, 21:28 uur
Ik snap ook niet waarom hij het over Indians heeft. Staan namelijk niet in de lineup 

0
geplaatst: 14 februari 2013, 01:52 uur
Ja, sorry!
Ik denk dat Eels dit jaar ook vrij goed onthaald zou worden op RW.
0
geplaatst: 17 februari 2013, 18:18 uur
Donderdag: Airbourne, Volbeat, Sigur Ros, Netsky
Vrijdag: The Hives, Vitalic, Blur, Boys Noize
Zaterdag: Rudimental, Rammstein
Zondag: A Day to Remember, Depeche Mode
Ik hoop nog op: The Prodigy, Queens of the Stone Age, Modestep, Fritz Kalkbrenner, The Bloody Beetroots en nog iets hard.
Vrijdag: The Hives, Vitalic, Blur, Boys Noize
Zaterdag: Rudimental, Rammstein
Zondag: A Day to Remember, Depeche Mode
Ik hoop nog op: The Prodigy, Queens of the Stone Age, Modestep, Fritz Kalkbrenner, The Bloody Beetroots en nog iets hard.
0
geplaatst: 20 februari 2013, 11:38 uur
Wat voor soort festival is Rock Werchter mensen? Klopt het dat het een soort pinkpop is, want in dat geval zit er dus niet op te wachten. Wat ik ervan weet is dat ze net als bij pinkpop slechts drie podia hebben en er plaats is voor 110.000 man. De line-up spreekt me zeker aan dit jaar, maar als ik samen met nog duizenden anderen voor een podium sta, hoeft het voor mij toch niet zo denk ik. Ik spreek zelf niet uit ervaring maar op tv zit het er altijd zo kansloos uit.
0
geplaatst: 20 februari 2013, 11:54 uur
Rock Werchter is een commercieel festival met muziek om een groter publiek aan te spreken. Ik noem het vaker een crowd-pleaser, maar dat is het ook. Niet dat het een slecht festival zou zijn, maar je moet niet naar Rock Werchter gaan voor de minder bekende bands (en bands die meestal niet te horen zijn op StuBru).
0
geplaatst: 20 februari 2013, 12:39 uur
Er zijn inderdaad drie podia waarbij het kleinste podium al plaats zou bieden aan circa 10.000 man. Dus het is allemaal grootschalig inderdaad. En hoe je zonder ervaring te hebben kan uitspreken dat het er nogal kansloos uitziet ontgaat me even. Wat bedoel je daar precies mee?
0
geplaatst: 20 februari 2013, 13:55 uur
Misschien valt het als je er bent wel erg mee, maar om zo massaal voor zo'n podium te staan lijkt me niks. Ik ben niet iemand die een uur voordat een band begint al een mooi plekje gaat zoeken voor het podium. Dan mis ik te veel moois bij de andere podia. Maar dat betekent dus dat als een band die ik graag wil zien op het hoofdpodium begint, ik achteraan moet aansluiten en ik dus amper iets zie van wat er op het podium gebeurd. Van de reportages die ze op tv uitzenden krijg ik altijd het idee dat ze het vooraan wel naar hun zin hebben, maar meer naar achteren staan de mensen er naar mijn idee altijd maar verveeld bij. Als ik zonder moeite naar voren kan lopen, doe ik dat uiteraard, maar ik ga me niet naar voren wurmen door de massa. Ik heb daar altijd zo'n hekel aan als mensen dat doen.
0
geplaatst: 20 februari 2013, 13:57 uur
Begrijpelijk. Ik ben wel iemand die gewoon bands overslaat om een goede plek te hebben. Ik zie op een festival dag gemiddeld zo'n vijf á zes bands. Maar die beleef ik dan wel vooraan mee. Sowieso weet je dat je aan de hand van het blokkenschema al veel zult moeten gaan schrappen.
0
geplaatst: 20 februari 2013, 13:57 uur
Alleen bij de headliner is het moeilijk om naar voren te lopen. Voor de rest is het prima te doen. Merkte de laatste jaren wel dat het steeds drukker werd. Misschien dat bezoekers in het verleden langer op de camping bleven.
0
nickowijk
geplaatst: 20 februari 2013, 15:04 uur
Rock Werchter word komende zomer m'n allereerste festival, ik heb er zin in 
Ik kijk vooral uit naar:
Donderdag: Airbourne, Netsky, Balthazar, Sigur Ros
Vrijdag: The Hives, Blur, Phoenix, John Legend,
Zaterdag: Rammstein, Rudimental, James Blake, Django Django
Zondag: Depeche Mode, Editors, Alt-J
Verder hoop ik nog heel erg op The Prodigy, Atoms For Peace, Eels en/of Kraftwerk. Gezien er op zaterdag nog maar drie namen voor op Main Stage bekend zijn, zullen er nog wel wat grote namen bij komen.

Ik kijk vooral uit naar:
Donderdag: Airbourne, Netsky, Balthazar, Sigur Ros
Vrijdag: The Hives, Blur, Phoenix, John Legend,
Zaterdag: Rammstein, Rudimental, James Blake, Django Django
Zondag: Depeche Mode, Editors, Alt-J
Verder hoop ik nog heel erg op The Prodigy, Atoms For Peace, Eels en/of Kraftwerk. Gezien er op zaterdag nog maar drie namen voor op Main Stage bekend zijn, zullen er nog wel wat grote namen bij komen.
* denotes required fields.