MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter

zoeken in:
hij bedoelt dat die groepen al hun beste tijd gepasseerd zijn en dus al over hun hoogtepunt van hun carrière zijn.

dank u jassn

Dan heb ik je post verkeerd begrepen. Maargoed, dat hadden we vorig jaar toch ook met The Cure en RHCP?

Ik heb The Cure en RHCP allebei gezien vorig jaar, maar ook al waren ze over hun top heen, vond ik het geweldige liveshows op Pinkpop (the cure) en in het goffertpark (rhcp).

Blur is live anders ook te gek, als ik oordeel op YouTube filmpjes.

Op Werchter vond ik beiden erg tegenvallen. Editors en Pearl Jam waren toch veel betere headliners in mijn ogen.

The Cure was vorig jaar zeker goed (ook op Pinkpop gezien). RHCP heb ik nu twee keer gezien en beide shows waren redelijk waardeloos (Goffert 2007 en Ahoy 2011).

Blur op Werchter de vorige keer was een van de beste shows die ik ooit gezien heb. In 1999 was dat volgens mij.

Ploppesteksel schreef:
(quote)

Verder vind ik de teleurstelling nogal overdreven. Dit lijken mij typische Werchternamen: een mix van StuBru-hypes aangevuld met een paar grote namen en namen die het jaar ervoor al zijn geweest. Bovendien is dit maar 1/3de van wat er uiteindelijk komt te staan.
Tis geen teleurstelling wat je ziet, ik houd ervan om op het einde v/d dag/begin v/d nacht effe los te gaan op dansmuziek. Het was meer bedoeld als geen mening hebben

jassn schreef:
(quote)

dit zijn ten eerste 4 DJ's en beluister toch maar eerst eens hun muziek voor je hier iets over gaat zeggen want dit is heel variërende muziek.

ze zijn al een aantal keren wereldkampioen geworden in het scratchen en hebben een uitstekende live reputatie.
Maar ik zeg toch ook niks over de muziek? Ik schiet nooit iets af voordat ik het heb geluisterd, maar ik ga geen huiswerk doen voor DJ's. Als het lekker is, dans ik mee.

De vermelding 'Netsky - tja een dj' vind IK zelfs zwaar tekort schieten. Vorig jaar op Rock Werchter echt een heus spektakel met liveband!

En voor Sigur Ros zou ik wel gaan, maar ik heb ze vorige zomer gezien, zie ze over een maand en ga ze misschien zien op Best Kept Secret. Dus toch maar niet.

Voor het overige loop ik er niet zo warm voor. Inderdaad veel hypes, onbekende namen (die daarom zeker niet bij voorbaat moeten afgewimpeld worden), maar het is voor mij geen drijfveer om dit jaar te gaan. En met Graveyard was mijn interesse misschien een beetje gewekt (omdat ik een voorliefde heb voor prog en zij wel eens als dusdanig worden bestempeld), maar vooralsnog ben ik er niet kapot van, na het beluisteren van enkele songs. En de grote namen heb ik - op Blur na - al allemaal eens gezien (niet zo'n prestatie tegenwoordig ) of boeien me niet zo.

Man ik kijk echt uit naar Pukkelpop! Maakt me niet uit wie daar staat, je vindt sowieso je gading wel

Graveyard is echt geen prog. Meer jaren '70 rock met een duistere twist. Een ijzersterke liveband.

ik zie geen onbekende namen hoor in die 20 namen

A Day to Remember, C2C, Disclosure en Phoenix waren voor mij onbekend. Nu van ADTR en Phoenix al wat gehoord en ik ben blij met die namen, die ga ik zeker bekijken!

Mijn lijstje uit namen die ik wil zien is nu:

Airbourne
Phoenix
A Day to Remember
Blur
Graveyard
Rammstein
Bloc Party
Richard Hawley
Asaf Avidan
Volbeat
Depeche Mode
Band of Horses
Editors
Sigur Rós
Django Django

Kortom: nu al erg tevreden

jassn schreef:
ik zie geen onbekende namen hoor in die 20 namen

Ik bedoelde voor mezelf, ter verduidelijking, excuses Het gaat o.m. om Asaf Avidan, Disclosure, C2C, Jessie Ware,... Goed ja, ik heb er meestal wel al eens van gehoord, maar 'kennen' is veel gezegd.

En Graveyard stond eens op de gratis cd bij het zeswekelijkse Britse PROG magazine, misschien wat meer psychedelica-stoner inderdaad!

zie ik al dit jaar dus moet ik niet persée nog eens zien, wel altijd leuk meegenomen
Sigur Rós (misschien zelfs 2x als ik naar BKS ga)
C2C
Asaf Avidan

wil ik wel eens zien, maar daarvoor koop ik geen ticket
Jessie Ware
Django Django
Of Monsters & Men
Alt-J
Depeche Mode

wil ik wel zien:
Disclosure
Blur

al eens gezien, moet ze niet echt nog eens zien in de nabije toekomst
Band of Horses
Editors
Kings of Leon

veel te weinig namen in die 3de categorie

Ik heb geen spijt van mijn ticket, wilde het sowieso meemaken. Maar hoop toch wel op wat meer leuke namen, het voelt nog niet compleet aan.

De line-up is dan ook nog niet compleet

Maar zonder grappen: er zal vast nog genoeg moois bijkomen. Ik gok dat we niet lang meer hoeven te wachen op namen, vorig jaar werd er twee weken na de eerste grote lading weer een nieuw pak bijgedaan. Ik ben benieuwd

corn1holio1 schreef:
Wat overigens niet wil zeggen dat je Blur niet 'over the top' zou kunnen noemen. Het is niet omdat ze terug aan het toeren zijn dat ze opeens op het hoogtepunt van hun artistiek/muzikaal kunnen zitten...

Ik vind persoonlijk dat ze met Fool's Day en Under The Westway twee van hun beste singles ooit hebben uitgebracht, dus imo hebben zitten ze net terug aan een hoogtepunt.

Mindscapes schreef:
De vermelding 'Netsky - tja een dj' vind IK zelfs zwaar tekort schieten. Vorig jaar op Rock Werchter echt een heus spektakel met liveband!

So fucking what? Netsky blijft een DJ of niet? Je kan zoveel drummers, gitaristen, noem het op hebben, maar Netsky blijft een 18 jarig gastje met alleen een eigen tshirt die wat kan sleutelen met synthesizers en computersoftware of niet? Blijf realistisch, hij is een DJ, een goede, weet ik veel, ik luister niet naar netsky, maar hij is wel degelijk een dj.

Ik heb trouwens officieel beslist Werchter over te slaan. Wat een slechte namen dit jaar, geen zin om op een overbevolkte, warme weide met afgelopen gras en frieten overal naar Kings of Leon the kijken. Festivalsfeer volgens sommige, dooie boel volgens mij. Ga ik liever naar ergens waar er minder grote namen komen maar waar de sfeer beter is dan Werchter vol irritante mensen die 300 euro betalen om red hot chili peppers te zien en 150 pintjes te consumeren in 3 dagen. Next.

hond racisme schreef:
(quote)

So fucking what? Netsky blijft een DJ of niet? Je kan zoveel drummers, gitaristen, noem het op hebben, maar Netsky blijft een 18 jarig gastje met alleen een eigen tshirt die wat kan sleutelen met synthesizers en computersoftware of niet? Blijf realistisch, hij is een DJ, een goede, weet ik veel, ik luister niet naar netsky, maar hij is wel degelijk een dj.

So fucking what dat Netsky een DJ is? Voor mij heeft een DJ met liveband zeker wel een meerwaarde, heb Netsky ook eens zonder liveband gezien en dat is zoveel minder.

En tja, over die onzin met dat afgelopen gras kan ik aleen maar lachen. Alsof Werchter het enige festival is waar de grasmat het niet overleeft wanneer er tienduizenden mensen overheen lopen En als warm weer, veel mensen, frieten en bier niets voor jou is moet je misschien maar niet naar festivals gaan. Hoort erbij, simple as that.

Gloeilamp schreef:
(quote)

So fucking what dat Netsky een DJ is? Voor mij heeft een DJ met liveband zeker wel een meerwaarde, heb Netsky ook eens zonder liveband gezien en dat is zoveel minder.

En tja, over die onzin met dat afgelopen gras kan ik aleen maar lachen. Alsof Werchter het enige festival is waar de grasmat het niet overleeft wanneer er tienduizenden mensen overheen lopen En als warm weer, veel mensen, frieten en bier niets voor jou is moet je misschien maar niet naar festivals gaan. Hoort erbij, simple as that.

Djezus gast. Serieus? Vraag me nu wel effe af of jij niet om te lachen bent. Ik schrijf iets daarover en jou instinct is 'LATEN WE SCHRIJVEN OVER HOE ELK FESTIVAL EEN AFGELOPEN GRASMAT HEEFT *heeehheeee* IK HEB 'M. IK HEB 'M ZO HARD*"
Ik heb 't over muziek. En misschien moet jij is naar wat meer festivals gaan dan? Werchter heeft al een heel andere sfeer dan Pukkelpop. Op Pukkelpop wordt meer zorg gedragen voor het terrein, minder vuil, mooiere omgeving, mooiere podia, betere muziek. Op Werchter ligt overal platgetrapte frieten, IEDEREEN is zat, door grote namen komen meer mensen in het algemeen en minder voor specifieke muziek. Daarmee, is in mijn ogen, mijn opmerking COMPLEET terecht. Dat jij er dan om moet lachen is je eigen recht, Gloeilamp, maar ik ben op VEEL festivals geweest waar de sfeer beter was, het terrein er verzorgd was en de details perfect uitgewerkt waren. Maar goed, dan nog iets. Ik luister niet naar Netsky, dus mij boeit hij ook niets. Als jij vind dat Netsky geniaal is omdat ie een live band heeft, super! Leuk! Enorm tof! Amuseer u op Werchter en met Netsky zijn kei coole live band. Dag.

hond racisme schreef:
(quote)

Djezus gast. Serieus? Vraag me nu wel effe af of jij niet om te lachen bent. Ik schrijf iets daarover en jou instinct is 'LATEN WE SCHRIJVEN OVER HOE ELK FESTIVAL EEN AFGELOPEN GRASMAT HEEFT *heeehheeee* IK HEB 'M. IK HEB 'M ZO HARD*"
Ik heb 't over muziek. En misschien moet jij is naar wat meer festivals gaan dan? Werchter heeft al een heel andere sfeer dan Pukkelpop. Op Pukkelpop wordt meer zorg gedragen voor het terrein, minder vuil, mooiere omgeving, mooiere podia, betere muziek. Op Werchter ligt overal platgetrapte frieten, IEDEREEN is zat, door grote namen komen meer mensen in het algemeen en minder voor specifieke muziek. Daarmee, is in mijn ogen, mijn opmerking COMPLEET terecht. Dat jij er dan om moet lachen is je eigen recht, Gloeilamp, maar ik ben op VEEL festivals geweest waar de sfeer beter was, het terrein er verzorgd was en de details perfect uitgewerkt waren. Maar goed, dan nog iets. Ik luister niet naar Netsky, dus mij boeit hij ook niets. Als jij vind dat Netsky geniaal is omdat ie een live band heeft, super! Leuk! Enorm tof! Amuseer u op Werchter en met Netsky zijn kei coole live band. Dag.

Ach man, ik zeg nergens dat ik Netsky geniaal vind. Ik zeg alleen dat ik vind dat een liveband goed werkt bij die act, dat heb ik in 2012 gemerkt. Ben zelf ook twee keer op Pukkelpop geweest en ook dat is mij erg goed bevallen. vraag me sowieso af wat je zoekt op Werchter als je het een rotzooitje vind, een lelijke omgeving vind hebben, de muziek kut vind, en de podia niet goed vind. Maar goed dat is mijn mening. Ik ben het niet met je eens op al deze vlakken, maar ook dat is mijn mening. Ik zal me zeker amuseren, amuseer jij je dan ook op Pukkelpop? Waar Netsky vorig jaar de Main nog afsloot met zijn kei coole live band!

Die bezem mag van mij ook wel even langskomen.

Gloeilamp schreef:
(quote)

Ach man, ik zeg nergens dat ik Netsky geniaal vind. Ik zeg alleen dat ik vind dat een liveband goed werkt bij die act, dat heb ik in 2012 gemerkt. Ben zelf ook twee keer op Pukkelpop geweest en ook dat is mij erg goed bevallen. vraag me sowieso af wat je zoekt op Werchter als je het een rotzooitje vind, een lelijke omgeving vind hebben, de muziek kut vind, en de podia niet goed vind. Maar goed dat is mijn mening. Ik ben het niet met je eens op al deze vlakken, maar ook dat is mijn mening. Ik zal me zeker amuseren, amuseer jij je dan ook op Pukkelpop? Waar Netsky vorig jaar de Main nog afsloot met zijn kei coole live band!

Die bezem mag van mij ook wel even langskomen.

Waar staat dat ik de muziek op Werchter kut vind? Buiten dit jaar? Ik was vorig jaar op Werchter omdat de line up goed is en ik veel bands wou zien, is dat niet normaal dan? Dat de sfeer me tegenviel is mijn beleving, daar moet jij niet zo neerkijkend over doen. Ik ga liever naar festivals zoals Rock Herk, of andere middelgrote festivals, waar mensen vooral voor de muziek naartoe gaan. Kijk, wat mij stoort aan Rock Werchter (Pukkelpop ook trouwens, maar dat 'valt wel mee') is dat iedereen er (natuurlijk) puur voor de grote namen heengaat. Dan zit je met 15 jarige breezer sletjes, zatte/lastige studenten en a bunch of fan girls. Nog nooit heb ik zoveel mensen bij elkaar gezien die mij zo het bloed onder de nagels konden krijgen. De leukste sfeer bij Rock Werchter was M83, maar dat terzijde, ik vind het echt geen leuk festival. Op zich totaal niet erg, en daar moet je ook tegen kunnen als je er heen gaat, maar dat je het achteraf kut vind mag je ook op een internet forum schrijven, of niet?

Hoop offtopic berichten verwijderd. En aan hond racisme de vraag of ie zich eens wat meer wil gedragen. Wat mij betreft mag je de discussie voortzetten als je eens laat zien dat je ook fatsoenlijk kan discussiëren, op een normale toon, zonder ook nog eens talloze onzinberichten te plaatsen. Ik zou zeggen: probeer het eens.

Arrie schreef:
En aan hond racisme de vraag of ie zich eens wat meer wil gedragen. Wat mij betreft mag je de discussie voortzetten als je eens laat zien dat je ook fatsoenlijk kan discussiëren, op een normale toon, zonder ook nog eens talloze onzinberichten te plaatsen. Ik zou zeggen: probeer het eens.

Sorry, meneer.. Oké, wie begint met de discussie op een GOEDE toon verder te zetten?

En ik maar denken dat er nieuwe namen werden aangekondigd...

Er komen binnen een uur 22 nmen bij.

Ben benieuwd!

Dat gaat lekker snel bij Werchter, ik ben benieuwd

+ Rudimental, Azelea Banks, Ben Howard, James Blake, Boys Noize, Kendrick Lamar, Modest Mouse, Jake Bugg, Tame Impala, Dizzee Rascal, Balthazar en Biffy Clyro.

Nu ook op de Werchter site, nog even voor de volledigheid in één keer alle namen die nieuw zijn hieronder...

BEN HOWARD - THE HIVES - BOYS NOIZE - JOHN LEGEND - KENDRICK LAMAR - GOGOL BORDELLO - VITALIC VTLZR - JAKE BUGG - JAMES BLAKE - TAME IMPALA - DIZZEE RASCAL - BIFFY CLYRO - BALTHAZAR - THE LUMINEERS - LIANNE LA HAVAS - JONATHAN JEREMIAH - AZEALIA BANKS - RUDIMENTAL - MODEST MOUSE - THE BOTS - GARY CLARK JR. and LAURA MVULA.

Zit genoeg leuks tussen!

Gast
geplaatst: vandaag om 07:36 uur

geplaatst: vandaag om 07:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.