MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter

zoeken in:
Ik merk dat ik mijn huiswerk niet goed gedaan heb, heeft Werchter slechts 3 podia???
Ai, ai, ai, ik hoop inderdaad dat het geen massale bedoeling wordt.
Ik ben iemand die het liefst zoveel mogelijk bandjes op een dag ziet, schrap zo weinig mogelijk.
Alleen bij Volbeat wil ik vooraan staan tot nu toe.
Ben echt anti vooraan staan normaal gesproken, ik wil gewoon een lekker aantal pilskes drinken en lekker relax muziek kijken.
Ben benieuwd.....

Mijn mustsee's tot nu toe:

Donderdag:
- Volbeat (ben groot fan)
- Dizzee Rascal (lijkt me erg grappig)
- Sigur Ros (pure nieuwsgierigheid)
- Airbourne (gewoon lekker uit me dak gaan)
- Biffy Clyro (leuk optreden op Pinkpop, effe op herhaling)

Vrijdag:
- Blur (die gasten moet je keer gezien hebben natuurlijk)
- The Hives (lekker energiek en beetje gek)
- The Bots (ukkies die super muziek maken)
- John Legend (kan veel van zijn nummers niet velen, maar hij blijft een fenomenaal zanger)

Zaterdag:
- Rammstein (al 12 jaar fan, dus wat moet ik anders )
- Graveyard (gewoon goede band)

Zondag:
- Editors (na 2x oppervlakkig aanschouwen verdienen ze mijn volledige aandacht voor n keer)
- Depeche Mode (hopen op combo nostalgie/feestje bouwen)
- Of Monsters And Men (al 2x gemist, nu eindelijk kijken)
- A Day To Remember (you had me at 'metal')
- Gogol Bordello (feesten!!)
- Alt-J (kijken of ze die hype wel waard zijn)

nickowijk

Rock Werchter zou er precies voor passen, dat zou geweldig zijn

Wolfmother schreef:
Ik ben iemand die het liefst zoveel mogelijk bandjes op een dag ziet, schrap zo weinig mogelijk

Dan moet je echt wel eerder naar Pukkelpop, dat mijn voorkeur licht uitdraagt ten opzichte van Werchter. 8 podia, 200 bands in elk genre, concerten/feestjes tot 5-6u in de Boiler Room ipv gedaan om middernacht, een camping rechtover het festivalterrein ipv een kwartier stappen, randactiviteiten als een authentiek kermisje met rad, een parkje onder de bomen met hangmatten/waterpijp/thee, en elk jaar opnieuw een meer dan degelijke affiche!

Uiteraard kan je dan wel naar 'zoveel mogelijk bandjes', maar met 200 namen is een gemiddelde van 66 per dag misschien wat hoog gegrepen. Maar je kan dus voortdurende muziek gaan zien

Haha 66 per dag zegt tie, 1 nummertje per set

Eilord schreef:
Misschien valt het als je er bent wel erg mee, maar om zo massaal voor zo'n podium te staan lijkt me niks. Ik ben niet iemand die een uur voordat een band begint al een mooi plekje gaat zoeken voor het podium. Dan mis ik te veel moois bij de andere podia. Maar dat betekent dus dat als een band die ik graag wil zien op het hoofdpodium begint, ik achteraan moet aansluiten en ik dus amper iets zie van wat er op het podium gebeurd. Van de reportages die ze op tv uitzenden krijg ik altijd het idee dat ze het vooraan wel naar hun zin hebben, maar meer naar achteren staan de mensen er naar mijn idee altijd maar verveeld bij. Als ik zonder moeite naar voren kan lopen, doe ik dat uiteraard, maar ik ga me niet naar voren wurmen door de massa. Ik heb daar altijd zo'n hekel aan als mensen dat doen.

Als dit nu al je vooroordelen zou ik die 200 euro voor iets anders houden. Rock Werchter is volgens mij zelfs groter als Pinkpop en de bevolking van de 3 daagse population boom in het anders rustige dorpje 'Werchter' ontstaat vooral uit zatte en impulsieve mensen die komen voor headliners als "Red Hot Chili Peppers" en "Green Day" en in afwachting toch niets beter te doen hebben dan proeven van het 'goede Belgische bier', mensen die 'marginale commentaren' schreeuwen naar artiesten zoals "voze janet" en "moddervette trut" (letterlijk beiden gehoord), in het Vlaams, Hollands of Engels, het is allemaal toegelaten. Verder nog, ja, gewoon? Wat nog verder? Oh ja, puberale meisjes die voor de eerste keer naar een festival mogen als gaan scoren, zo zat ik vorig jaar, genietend van het warme weer, rustig dEUS te bezichtigen, terwijl 2 meisjes gewoon naast mij kwamen zitten, niet erg, maar dan begonnen te praten, wat eerlijk op zich best storend is als je een band probeert te zien, ookal staat de muziek loeihard, als ze dan nog eens beginnen praten over 'Nick die hun een sms had gestuurd, dronken worden en op een ietwat subtiele manier duidelijk maken wat zij vanavond ging doen met Nick, in de tent, alleen." En ik zet mezelf heus niet boven iemand anders, al ben ik gemiddeld narcistischer dan andere mensen die ik ben tegengekomen, maar op Rock Werchter zie je het marginaalste van het marginaalste rondlopen, en dat kan een festival met goede muziek (al zuigen de optredens behoorlijk met zo'n meestal ongeïnteresseerd publiek) zwaar vergallen.

Wij hebben toch hele andere meningen over Rock Werchter merk ik. Ik was er vorig jaar voor het eerst en heb geen last gehad van vervelende mensen, publiek dat voor één act kwam en de andere dingen die je noemt. Ik heb vorig jaar 4 geweldige dagen gehad met leuke mensen, (vaak) sterke optredens, en lekker weer. Dit jaar ga ik dat weer eens lekker overdoen hoop ik

Wat is het toch vreemd als mensen dronken op een festival zijn... Zelfs artiesten durven eens dronken op het podium staan, dat is nu eenmaal zo op een festival. Ik zou het zelf niet anders willen.

IllumSphere schreef:
Wat is het toch vreemd als mensen dronken op een festival zijn... Zelfs artiesten durven eens dronken op het podium staan, dat is nu eenmaal zo op een festival. Ik zou het zelf niet anders willen.

Dat is niet mijn enige punt, en opzich maakt het mij totaal niet uit, maar mensen die bij drinken hun impulsen/emotionele stabiliteit of gewoon bewustzijn verliezen kunnen mij wel op mijn zenuwen werken. Een paar pintjes drinken kan echt geen kwaad, maar als je begint te spauwen tussen een horde haast opéén geplakte mensen tijdens die middag veronderstel ik wil dat je zelf weet waar de grens ligt.

hond racisme schreef:
(quote)

Dat is niet mijn enige punt, en opzich maakt het mij totaal niet uit, maar mensen die bij drinken hun impulsen/emotionele stabiliteit of gewoon bewustzijn verliezen kunnen mij wel op mijn zenuwen werken. Een paar pintjes drinken kan echt geen kwaad, maar als je begint te spauwen tussen een horde haast opéén geplakte mensen tijdens die middag veronderstel ik wil dat je zelf weet waar de grens ligt.
Ik denk dat jij teveel zwarte kanten van festival-beleving heb meegemaakt. Heb ook het idee dat je overal alleen naartoe gaat. Tja, geen wonder dat je dan geen uitlaatklep hebt. Ben afgelopen Lowlands nog over neukende mensen heen gelopen, midden op het terrein. Mij stoort het niet, vind het zelfs geweldig.

Mensen die flauw vallen of knock-out gaan door warmte, alcohol, drugs of whatever, ik heb het allemaal al gezien. Niet erover doorzeuren. Als 2 wijven irritant zijn dan ga je gewoon paar meters verderop zitten. Of begin er zelf een gesprek mee. Op festivals kunnen kleine dingen als zakken chips, gespen of een leuke afbeelding op je shirt al voor levendige gesprekken zorgen.
Je bent pas 15 jaar, waar de fuck maak je je druk om man

Maar dat hoort toch ook gewoon bij festivals, of zit ik nu fout? Je leeft 4 dagen in de buurt van vreselijk veel mensen, tuurlijk gebeurt er dan wel eens iets dat je misschien vervelend vind. Het hoort erbij, en dit zul je op alle festivals hebben denk ik.

Het grootste nadeel van festivals is dat je regelmatig naast mensen staat die voor een andere act vast vooraan staan en door de act die jij graag wil zien heen staan te lullen. En opdringerige figuren die denken dat ze ook als ze vijf minuten voor het begin komen het recht hebben om vooraan te mogen staan.

Maar goed, dat soort dingen moet je maar voor lief nemen want dat hoort ook bij een festival. Over het algemeen is de sfeer gewoon goed en heeft iedereen er zin in. Rock en Seine is tot nu wel m'n beste ervaring geweest. Geen opdringerig publiek, alles gaat er heel relaxt. Een behoorlijk schoon terrein en op een mooie locatie. Oh en de Franse Noel Gallagher fans zijn knettergek, dat dan weer wel

Linius schreef:
Het grootste nadeel van festivals is dat je regelmatig naast mensen staat die voor een andere act vast vooraan staan en door de act die jij graag wil zien heen staan te lullen. En opdringerige figuren die denken dat ze ook als ze vijf minuten voor het begin komen het recht hebben om vooraan te mogen staan.

Dit had ik eergisteren nog bij Sigur Rós in de HMH Ik heb er zelf nog niet vaak last van gehad, maar op Rock Werchter heb ik ook niet vaak helemaal vooraan gestaan, dat scheelt wel natuurlijk.

De grootste festival crime voor mij was vooraan staan bij meneer Springsteen. Hij moet wel de vervelendste fans ooit hebben. Door elke andere band heen kwekken (The Specials, Seasick Steve en Mumford & Sons zijn niet de minste) en ook doodleuk nog tot een uurtje voor Bruce zou beginnen er nog doorheen 'beuken' onder het mom van fan van het eerste uur zijn. Je zou haast denken dat sommige mensen op basis van het verleden hun plek al hadden geclaimd.

Gelukkig maakte Bruce Springsteen er met bijna drie uur wel een fantastische show van. Van de zomer mag ik het op het Werchter terrein nog eens proberen. Misschien zijn de Belgische Springsteen fans wat beschaafder.

Wolfmother schreef:
(quote)
Ik denk dat jij teveel zwarte kanten van festival-beleving heb meegemaakt. Heb ook het idee dat je overal alleen naartoe gaat. Tja, geen wonder dat je dan geen uitlaatklep hebt. Ben afgelopen Lowlands nog over neukende mensen heen gelopen, midden op het terrein. Mij stoort het niet, vind het zelfs geweldig.

Nee, hoor. Ga niet overal alleen heen, maar die ene keer Rock Werchter wel, omdat ik ook echt ga voor muziek, maar blijkbaar was dat naïef dus. Op Pukkelpop ben ik al 2x geweest, en altijd met een grote groep, maar of ik nu met meerdere ga of niet maakt toch helemaal niet uit ofwel?

Gloeilamp schreef:
Maar dat hoort toch ook gewoon bij festivals, of zit ik nu fout? Je leeft 4 dagen in de buurt van vreselijk veel mensen, tuurlijk gebeurt er dan wel eens iets dat je misschien vervelend vind. Het hoort erbij, en dit zul je op alle festivals hebben denk ik.

'Festivals' is écht een groot begrip. Rock Werchter is één van de honderden festivals, alleen al in Europa, ik heb op Pukkelpop eens met één of andere Engelsman gepraat die de hele zomer rondtrok door Europa om zoveel mogelijk festivals (ja, alleen) te doen. Toen kwamen we ook overeen dat het jammer is dat er vrij weinig mensen echt voor muziek komen, of nieuwe bands te ontdekken, gewoon genieten enzo. Toen was Pukkelpop het gespreksonderwerp, en dat is al leuker om écht voor muziek te gaan dan Werchter, aangezien er op 6 verschillende podia wel altijd genoeg te zien is. Dus daarom, ik heb het vooral over Werchter nu, Pukkelpop of andere festivals zijn al heel anders, de sfeer, line up, etc. Opmerkingen als 'als je je daaraan stoort ga je maar niet naar Werchter' vind ik vrij zinloos dan eigenlijk, want het is gewoon echt extreem op Werchter, en het werkt nog eens irritanter.

hond racisme schreef:
(quote)

'Festivals' is écht een groot begrip. Rock Werchter is één van de honderden festivals, alleen al in Europa, ik heb op Pukkelpop eens met één of andere Engelsman gepraat die de hele zomer rondtrok door Europa om zoveel mogelijk festivals (ja, alleen) te doen. Toen kwamen we ook overeen dat het jammer is dat er vrij weinig mensen echt voor muziek komen, of nieuwe bands te ontdekken, gewoon genieten enzo. Toen was Pukkelpop het gespreksonderwerp, en dat is al leuker om écht voor muziek te gaan dan Werchter, aangezien er op 6 verschillende podia wel altijd genoeg te zien is. Dus daarom, ik heb het vooral over Werchter nu, Pukkelpop of andere festivals zijn al heel anders, de sfeer, line up, etc. Opmerkingen als 'als je je daaraan stoort ga je maar niet naar Werchter' vind ik vrij zinloos dan eigenlijk, want het is gewoon echt extreem op Werchter, en het werkt nog eens irritanter.

Ik ben al naar beide festivals meerdere keren geweest en als ik eerlijk mag zijn vind ik Pukkelpop een irritanter publiek hebben. De meeste jongeren waarvan ik het weet zijn eerst naar Pukkelpop gegaan en dan pas naar Werchter. Waarschijnlijk omdat je op Pukkelpop uren aan een stuk in de Dance Hall en The Boiler kan staan raven. Dat is dan meestal ook het publiek dat ik het minst aangenaam vind op festivals. Langs de andere kant heb je op pukkelpop ook het andere uiterste met kleinere tenten zoals de Chateau, waar alleen de échte muziekliefhebbers komen die wat dieper willen graven dan de headliners. Volgens mij is het verschil tussen beide festivals gewoon een verschil in perceptie van wat je hebt meegemaakt daar. Als je op PKP iets negatiefs hebt meegemaakt en op RW niet dan gaat dat al heel snel je algemene mening over beide festivals beïnvloeden.

Ik ben het volledig eens met de post hierboven. Ik ben vorig jaar naar Werchter en Pukkelpop geweest en ik vond dat het publiek in Werchter in het algemeen meer met de muziek bezig was. Op Pukkelpop bestaat een groot deel van het publiek uit leeftijdsgenoten die niets van muziek kennen en gewoon gaan voor de hype die Pukkelpop de laatste jaren is.

Ik vond beide festivals wel erg tof.

Klinkt een beetje als Lowlands, die verhalen over het Pukkelpop publiek

hond racisme schreef:
(quote)

Nee, hoor. Ga niet overal alleen heen, maar die ene keer Rock Werchter wel, omdat ik ook echt ga voor muziek, maar blijkbaar was dat naïef dus. Op Pukkelpop ben ik al 2x geweest, en altijd met een grote groep, maar of ik nu met meerdere ga of niet maakt toch helemaal niet uit ofwel?
Dat je alleen maakt juist helemaal niks uit, vind dat zelfs supertof. Maar je ergert je dan wel sneller aan bepaalde dingen, omdat je dan geen 'uitlaatklep' hebt. Tenminste, dat is dan mijn beleving. Ben ook vaker alleen op pad gegaan.

Wolfmother schreef:
(quote)
Dat je alleen maakt juist helemaal niks uit, vind dat zelfs supertof. Maar je ergert je dan wel sneller aan bepaalde dingen, omdat je dan geen 'uitlaatklep' hebt. Tenminste, dat is dan mijn beleving. Ben ook vaker alleen op pad gegaan.

Ja, hoor, dat kan best. Maar goed, het komt er gewoon op neer dat ik na mijn ondervindingen RW een minder fijn festival vind

hallo! schreef:
Ik ben het volledig eens met de post hierboven. Ik ben vorig jaar naar Werchter en Pukkelpop geweest en ik vond dat het publiek in Werchter in het algemeen meer met de muziek bezig was. Op Pukkelpop bestaat een groot deel van het publiek uit leeftijdsgenoten die niets van muziek kennen en gewoon gaan voor de hype die Pukkelpop de laatste jaren is.

Ik vond beide festivals wel erg tof.

Maar de sfeer op Pukkelpop is wel frisser, vrijer, losser. Ik ga dan ook amper naar de Boiler Room, maar ik ben inderdaad liever nieuwe dingen aan het ontdekken, wat op Pukkelpop gemakkelijker is dan op Werchter door de ruimere keuze en meer uitgebreide lineup enzo. Pukkelpop duurt langer, er is meer te doen. Maar ik ben het ook wel eens met je post hoor.

Net toegevoegd aan de line-up zijn THE NATIONAL, NICK CAVE & THE BAD SEEDS, FRANK OCEAN, GOOSE, JAMIE LIDELL, KE$HA, MAJOR LAZER, MODESTEP, THE BLOODY BEETROOTS, THE GASLIGHT ANTHEM, TOM ODELL, ALL TIME LOW, ANGEL HAZE, BASTILLE, CHARLES BRADLEY AND HIS EXTRAORDINAIRES, EARL SWEATSHIRT, ODD FUTURE, PALMA VIOLETS, MATTHEW E. WHITE, THE BLACK ANGELS en TRASH TALK. Er valt ook een programmawijziging te noteren. VOLBEAT zal aantreden op de Main Stage op zaterdag 6 juli en niet op donderdag 4 juli zoals eerder aangekondigd.

Ik vind het een geweldige lijst nieuwe namen The National, Nick Cave & the Bad Seeds, Frank Ocean, Modestep, The Gaslight Anthem, Earl Sweatshirt, Bastille en Major Lazer wil ik erg graag zien. The National en Nick Cave had ik al afgeschreven, maar ik ben er erg blij mee. Er zullen helaas wel veel moeilijke keuzes gemaakt moeten worden lijkt me

The National, Nick Cave, Palma Violets en The Black Angels ben ik erg content mee.

Verdorie, dat is wel echt een goeie nieuwe lading, had ik niet meer verwacht!
Zou ik nu toch nog beginnen twijfelen over een ticket...

Uiteindelijk is Werchter altijd weer een twijfelgeval. Een hele lading stront, maar telkens een tiental namen waardoor ik toch altijd begin te twijfelen voor ticket te kopen. Hele straffe update dit.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:15 uur

geplaatst: vandaag om 03:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.