MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter

zoeken in:
A1 zat vorig jaar erg snel vol. Ik heb toen op B1 gestaan, dat was wel een erg gezellige camping.

Ik kom sowieso op woensdag aan. Hoe laat moet je ongeveer aankomen om nog alle keuze te hebben wat betreft camping?

Ik zat vorig jaar met Gloeilamp op B1 en die was inderdaad best geshelleug!

Ik denk trouwens niet dat je op woensdag mag toekomen, want de campingweide (en al de rest eigenlijk) gaat pas donderdagochtend open. Je zal weggestuurd worden.

Dit in tegenstelling tot Pukkelpop waar je woensdagmiddag mag toekomen, waar er 's avonds een heus opwarm-feest is in de Boiler de hele nacht lang tot het ochtendgloren, vervolgens drie dagen het zwijn uithangen op één reusachtige camping en op zondag lekker loom de terugrit kan inzetten

JDS
Bij B1 mag je niet op woensdag toekomen nee.
Er zijn 3 campings waar je op woensdag mag toekomen.

Ik heb een XL ticket waarbij je juist op woensdag mag komen. Op de website staat vanaf 16:00 uur. Maar uit mijn ervaring met Lowlands blijkt de tijd op de festival website meestal niet heel veel te betekenen omdat de boel vaak toch eerder opengaat.

Ik weet niet of er veel mensen geïnteresseerd zijn, maar als je een mailtje stuurt naar [email protected] krijg je een gratis download van hun tour-EP (met o.a. een cover van Talking Heads' And She Was). Twin Forks speelt zondag als eerste op de main stage. Zelf vind ik er momenteel nog niet meteen bijster veel aan, maar misschien denken sommigen er anders over

JDS
Als wij op de camping een 'pretsigaretje' roken aan ons tentje, kan je dan problemen krijgen met de security?

JDS schreef:
Als wij op de camping een 'pretsigaretje' roken aan ons tentje, kan je dan problemen krijgen met de security?

Nog nooit problemen met gehad eigenlijk, hoewel het altijd kan zijn dat er iemand van de security te overijverig is die dag.

Vorig jaar zat ik naast een stel gasten die de hele dag op de camping pretsigaretjes aan het roken waren, precies voor de ingang van camping B1 en vol in het zicht van de security. Geen probleem dus lijkt me

Op een festivalterrein is het inderdaad zo dat ze niet moeilijk doen betreffende joints. Maar dat geldt ook voor hallucinogene drugs. Zolang jouw gedrag binnen de perken blijft en je geen gevaar betekent voor jezelf als voor de ander, dan zul je geen problemen hebben.. Al moet ik erbij zeggen dat als er iemand de security roept en je bent onder invloed van drugs dat ze je wel het terrein mogen ontzeggen en zelfs de politie erbij mogen roepen om een pv op te stellen. Vermijd dus gewoon zuurpruimen als hond racisme en dan zul je weinig problemen hebben met het recreatief zijn. Amfetamines (en andere heftige shit zoals heroïne en PCP) is uiteraard een totaal ander verhaal, maar dat weten jullie wellicht ook.

Lasers
Ik heb misschien een kaartje over voor de vrijdag, is de kans groot dat ik het kaartje makkelijk ´´aan de deur´´ kwijt kan voor een redelijke prijs?

Gvd, Modest Mouse komt niet en ik had net (grotendeels) daarvoor een ticket op zaterdag gekocht

Lasers schreef:
Ik heb misschien een kaartje over voor de vrijdag, is de kans groot dat ik het kaartje makkelijk ´´aan de deur´´ kwijt kan voor een redelijke prijs?

Vorig jaar stonden er belachelijk veel mensen voor de deur die nog kaartjes zochten. Moet lukken denk ik zo.

Lasers
Gloeilamp schreef:
(quote)

Vorig jaar stonden er belachelijk veel mensen voor de deur die nog kaartjes zochten. Moet lukken denk ik zo.

Mooi, hoop dat dat dit jaar wil het geval is dan

JDS
Gasvuurtjes mag ook niet zeker? Maar dat gebeurt toch? Wordt er eigenlijk gecontrolleerd op de XL-campings? Op B0 en B1 nog nooit controle gehad..

MAS
Dit ga ik hoogstwaarschijnlijk wel checken. Voor de rest zie ik wel waar ik terecht kom.

Donderdag:

22:05 Greenday
00:40 The Bloody Beatroots

Vrijdag

14:25 Angel Haze
18:00 Major Lazer
20:00 C2C
21:15 John Legend
00:10 Blur

Zaterdag

15:45 Earl Sweatshirt
17:10 Kendrick Lamar
18:05 Django Django
19:05 Azelia Banks
21:55 Frank Ocean
23:25 Rammstein

Zondag

15:55 Gogol Bordello
21:15 Depeche Mode

Wat een vreselijk schema, volgens mij ga ik naar zowat alle andere bands kijken.

MAS
Dan hebben wij een andere muzieksmaak.

MAS schreef:

Zaterdag

15:45 Earl Sweatshirt
geen odd future die op exact hetzelfde moment op dezelfde locatie speelt?

juist ticket gekocht voor de zaterdag, dit wil ik allemaal meepikken

14u15 - 15u15 Jonathan Jeremiah (The Barn)
15u15 - 16u15 Disclosure (Klub C)
15u45 - 17u05 Earl Sweatshirt & Odd Future (The Barn)
17u10 - 18u10 Kendrick Lamar (Main)
18u05 - 19u05 Django Django (The Barn)
18u50 - 20u20 Nick Cave & The Bad Seeds (Main)
19u55 - 20u55 Tame Impala (The Barn)
20u55 - 21u55 James Blake (Klub C)
21u55 - 23u10 Frank Ocean (The Barn)
23u10 - 00u25 Goose (Klub C)

en na Goose hopen dat ik niks hoor van Rammstein

redelijk gelijklopend dus met het lijstje van kemm (hier en daar een uitzondering)

Ik ga dit jaar niet (ben vorig weekend naar het Duitse Southside Festival geweest, checkt die line-up ende watertand!), maar had zin om een hypothetisch tijdschema op te stellen... Oh en ik zie dat Modest Mouse heeft afgezegd? Van Jets vervangen? Hmm...

Donderdag

Palma Violets
Airbourne
Black Rebel Motorcycle Club // Balthazar
Vampire Weekend // Biffy Clyro
The National
Green Day (niet zo'n fan, maar gegarandeerd feestje en op Southside voor de vijfde keer Sigur Ros gezien)
Netsky

Vrijdag

Two Door Cinema Club
The Lumineers
Richard Hawley
Phoenix
Kings of Leon
Blur

Zaterdag

SX
Graveyard
Stereophonics // Disclosure
Kendrick Lamar // Rudimental
Nick Cave
Volbeat
Ach goed dan, Rammstein

Zondag

Youth Lagoon
A Day To Remember
Gogol Bordello
Band of Horses // Alt-J
Of Monsters And Men
Depeche Mode
Alweer Editors zeg pff, doe me maar een feestje in de KluB C of Barn

Nu ik de affiche eens goed bekeken heb tijdens het afwegen van dit schema, besef ik dat dit voor mij echt één van de minste edities ooit is, er is werkelijk niks dat ik on-ge-lo-fe-lijk graag wil zien; ze zouden me bijna moeten betalen om te gaan En ik acht de kans gering dat het de komende jaren nog verbetert. Op naar andere Europese oorden of Pukkelpopje dat er dit jaar bijzonder degelijk uitziet!

MAS
jassn schreef:
(quote)
geen odd future die op exact hetzelfde moment op dezelfde locatie speelt?

Dacht dat Earl en OF allebei een losse show gingen doen.

Ik kom dus alleen donderdag en ga dit bekijken in de mate van het mogelijke:

Palma Violet
The Black Angels
Balthazar
Jessie Ware
The National
Bloc Party
Green Day (een klein stukje alleszins)
Sigur Ros
Netsky

MAS schreef:
(quote)

Dacht dat Earl en OF allebei een losse show gingen doen.

Dat was eerst ook zo inderdaad. Nu begint Odd Future en op de helft neemt Earl het over.

MAS
Dan komt hij dus ook niet op Openair Frauenfeld waar ik het weekend na Werchter heen ga.

Zo maar eens die kant op, zin in

Ik pak morgenvroeg om 7 uur de trein, ik heb er ook al erg veel zin in! KoL vs. Ben Howard blijft helaas nog lastig..

Gast
geplaatst: vandaag om 18:31 uur

geplaatst: vandaag om 18:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.