Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter
zoeken in:
0
geplaatst: 17 december 2013, 11:01 uur
Brrr ik hoop van niet. 2 jaar geleden naar gaan kijken, was een beetje triest...
0
geplaatst: 19 december 2013, 10:26 uur
Rock Werchter organisator verdacht van witwassen:
Nieuws op Festivalinfo : Rock Werchter-organisator verdacht van witwassen
Nieuws op Festivalinfo : Rock Werchter-organisator verdacht van witwassen
0
geplaatst: 21 december 2013, 18:45 uur
Saaie line-up tot nu toe. Werchter is koning der voorspelbare/overpriced festivals.
0
geplaatst: 23 december 2013, 13:11 uur
Maakt me geen reet uit als het voorspelbaar is of niet, Placebo, AM, Pixies, Pearl Jam, The Black Keys en Jack Johnson zijn mooie namen. De meeste festivals zijn voorspelbaar, en Werchter dus ook. Al zullen ze zonder twijfel wel met een paar namen komen die wij niet zagen aankomen. Maar het is natuurlijk wel lekker makkelijk om een line-up na 11 namen al voorspelbaar en saai te noemen.
0
geplaatst: 24 december 2013, 08:42 uur
Iedereen heeft een beetje gelijk zeker.
Voorspelbaar: ja, maar welke van de grote festivals niet?
Overpriced: zeker niet. Als je de totale gage van al de artiesten op Werchter zou optellen, zijn er misschien 1 of 2 festivals in Europa die dit zullen toppen. Wel overpriced omdat ze iets te veel hypes laten komen die te duur zijn voor wat ze waard zijn.
Ik vind dit jaar in elk geval goed meevallen, met nu al interessantere namen dan vorig jaar.
Voorspelbaar: ja, maar welke van de grote festivals niet?
Overpriced: zeker niet. Als je de totale gage van al de artiesten op Werchter zou optellen, zijn er misschien 1 of 2 festivals in Europa die dit zullen toppen. Wel overpriced omdat ze iets te veel hypes laten komen die te duur zijn voor wat ze waard zijn.
Ik vind dit jaar in elk geval goed meevallen, met nu al interessantere namen dan vorig jaar.
0
geplaatst: 24 december 2013, 11:17 uur
Pukkelpop is eveneens gigantisch maar kan bijzonder onvoorspelbaar uit de hoek schieten op sommige vlakken. Werchter recycleert de headliners en herkauwt ze om de paar jaar opnieuw, waardoor de jeugd/tumblr hypes eveneens voorspelbaar worden omdat ze de meest oppervlakkige eruit pikken (Frank Ocean, Diplo, Kreayshawn, Odd Future, Azealia Banks.) Zo weet ik nu al dat een zangeres zoals bv. MO (met een streepje erdoor), Lorde of Iggy Azalea er wel zal staan deze zomer. Werchter is gewoon een saai gegeven voor de persoon die steeds hetzelfde (maarja, het zijn grote namen...) opnieuw en opnieuw wilt zien en er schandalig veel wilt voor betalen.
0
geplaatst: 24 december 2013, 11:31 uur
hond racisme schreef:
Pukkelpop is eveneens gigantisch maar kan bijzonder onvoorspelbaar uit de hoek schieten op sommige vlakken. Werchter recycleert de headliners en herkauwt ze om de paar jaar opnieuw, waardoor de jeugd/tumblr hypes eveneens voorspelbaar worden omdat ze de meest oppervlakkige eruit pikken (Frank Ocean, Diplo, Kreayshawn, Odd Future, Azealia Banks.) Zo weet ik nu al dat een zangeres zoals bv. MO (met een streepje erdoor), Lorde of Iggy Azalea er wel zal staan deze zomer. Werchter is gewoon een saai gegeven voor de persoon die steeds hetzelfde (maarja, het zijn grote namen...) opnieuw en opnieuw wilt zien en er schandalig veel wilt voor betalen.
Waar heb je het over? Werchter is echt niet veel duurder dan Pukkelpop hoor. Pukkelpop kost je 150 euro en Werchter 200, daarbij duurt Werchter een dag langer. Dat Werchter duurder is slaat dus echt nergens op. Het enige verschil is dat je voor de camping moet betalen, maar om daarover te gaan zeuren...
En tuurlijk is Werchter voorspelbaar, en het is natuurlijk makkelijk om dat tegenover een festival als Pukkelpop te zetten. Werchter is een compleet ander festival, en moet je vergelijken met Pinkpop, RAR, Main Square, T in the Park etc. Pukkelpop is eerder te vergelijken met festivals als Lowlands, Sziget en bijvoorbeeld Best Kept Secret. Kijk naar de lineup van al deze festivals en het eerste rijtje is vele malen voorspelbaarder dan het tweede rijtje.
Als jij je hier druk over maakt moet je lekker naar Pukkelpop gaan en dan is Werchter klaarblijkelijk niets voor jou. Ik ben op beide festivals twee keer geweest en Werchter is me beter bevallen. In 2011 was het feest natuurlijk snel over in Kiewit, maar in 2013 vond ik het veel te veel dance/dubstep/drum&bass zooi. Daardoor ging het sfeertje 's nachts ook erg naar beneden. Op Werchter is dat niet zo, en daarom vind ik Rock Werchter een beter festival. Maar deze festivals zijn gewoon heel lastig te vergelijken, daar zijn ze te verschillend voor.
0
geplaatst: 24 december 2013, 14:30 uur
Maar bij Pukkelpop heb je ook 100 artiesten meer om uit te kiezen, bij Werchter staan er 20 artiesten op een podium per dag, bij PKP loopt dat op tot 50/75. Tuurlijk is het dan (bijna) ongeveer dezelfde prijs. Ik maak me er niet druk over ik schrijf gewoon even hier neer hoe ik erover denk, uit mijn mening kan je dan ook opmaken dat ik waarschijnlijk niet naar Werchter ga. En op Werchter wordt toch ook bijna evenveel drum & bass/dubstep etc. geboekt (Skrillex, Katy B, Dimitri Vegas, Boys Noize, Disclosure, Bloody Beetroots, Deadmau5) en dat zijn enkel de laatste 2 jaar. Op Pukkelpop vind je inderdaad meer elektronische muziek, maar in mijn mening ook betere. Werchter boekt veel oppervlakkiger.
0
geplaatst: 24 december 2013, 14:37 uur
hond racisme schreef:
Maar bij Pukkelpop heb je ook 100 artiesten meer om uit te kiezen, bij Werchter staan er 20 artiesten op een podium per dag, bij PKP loopt dat op tot 50/75. Tuurlijk is het dan (bijna) ongeveer dezelfde prijs. Ik maak me er niet druk over ik schrijf gewoon even hier neer hoe ik erover denk, uit mijn mening kan je dan ook opmaken dat ik waarschijnlijk niet naar Werchter ga. En op Werchter wordt toch ook bijna evenveel drum & bass/dubstep etc. geboekt (Skrillex, Katy B, Dimitri Vegas, Boys Noize, Disclosure, Bloody Beetroots, Deadmau5) en dat zijn enkel de laatste 2 jaar. Op Pukkelpop vind je inderdaad meer elektronische muziek, maar in mijn mening ook betere. Werchter boekt veel oppervlakkiger.
Klopt ook niet, Werchter boekt veel minder dance/drum&bass. Dat komt natuurlijk omdat er minder podia zijn, maar Pukkelpop heeft verschillende tenten die alleen maar dit soort muziek hebben, en dat lijkt alleen maar meer te worden. Pukkelpop begint een steeds elektronischer festival te worden lijkt het, en alle elektronische namen die Werchter heeft stonden ook op Pukkelpop. En Pukkelpop heeft met namen als Duck Sauce, Knife Party, DJ Fresh, Major Lazer, Rudimental etc. etc. ook genoeg oppervlakkige danceacts.
0
geplaatst: 24 december 2013, 14:43 uur
Pukkelpop heeft enkel de Boiler Room en Dance Hall die echt 'dancy' electronica heeft, hoor. Op Castello staan ook DJ's/Elektronische artiesten, maar er wordt onderscheid gemaakt tussen 'dansbaar' of eerder ambient-achtig (zoals the Haxan Cloak.) Maar je snapt mijn punt niet helemaal, niet erg. Ik bedoelde dat op Werchter bijna enkel oppervlakkige namen staan, en op PKP maar een paar.
0
geplaatst: 24 december 2013, 15:20 uur
Heb ondertussen toch nog wat opgezocht en dit zijn namen die zeker mogelijk zijn:
Chvrches
Pusha T
Disclosure
Gesaffelstein
Stromae
Azealia Banks
Calvin Harris
Rudimental
The Black Keys
MGMT
Disclosure
Haim
Chvrches
Pusha T
Disclosure
Gesaffelstein
Stromae
Azealia Banks
Calvin Harris
Rudimental
The Black Keys
MGMT
Disclosure
Haim
0
geplaatst: 24 december 2013, 15:31 uur
hond racisme schreef:
Heb ondertussen toch nog wat opgezocht en dit zijn namen die zeker mogelijk zijn:
Chvrches
Pusha T
Disclosure
Gesaffelstein
Stromae
Azealia Banks
Calvin Harris
Rudimental
The Black Keys
MGMT
Disclosure
Haim
Chvrches
Pusha T
Disclosure
Gesaffelstein
Stromae
Azealia Banks
Calvin Harris
Rudimental
The Black Keys
MGMT
Disclosure
Haim
The Black Keys zijn al bevestigd, maar CHVRCHES, Disclosure, MGMT, Stromae en Pusha T lijken me al wel zekerheidjes. Vooral CHVRCHES en Pusha T zie ik graag komen.
Ik zie The 1975, Daughter, London Grammar, Danny Brown, Warpaint, Sky Ferreira, Bonobo, Lorde, Volcano Choir en Iceage ook als interessante kanshebbers.
0
geplaatst: 24 december 2013, 15:33 uur
Gloeilamp schreef:
The Black Keys zijn al bevestigd, maar CHVRCHES, Disclosure, MGMT, Stromae en Pusha T lijken me al wel zekerheidjes. Vooral CHVRCHES en Pusha T zie ik graag komen.
Ik zie The 1975, Daughter, London Grammar, Danny Brown, Warpaint, Sky Ferreira, Bonobo, Lorde, Volcano Choir en Iceage ook als interessante kanshebbers.
(quote)
Ja, meeste van die namen heb ik ook al bij het BKS topic gezet. Maar ik denk dat bv. Sky Ferreira, Iceage, Bonobo en Danny Brown meer wat voor BKS zijn dan Werchter. Daughter en Lorde lijken me dan weer meer iets voor Werchter.
0
geplaatst: 24 december 2013, 15:37 uur
hond racisme schreef:
Ja, meeste van die namen heb ik ook al bij het BKS topic gezet. Maar ik denk dat bv. Sky Ferreira, Iceage, Bonobo en Danny Brown meer wat voor BKS zijn dan Werchter. Daughter en Lorde lijken me dan weer meer iets voor Werchter.
(quote)
Ik zie zeker Danny Brown eerder naar Werchter komen, die stond bovendien vorig jaar nog op BKS. Bonobo en Iceage zou je gelijk in kunnen hebben, Sky Ferreira vind ik lastig in te schatten.
0
geplaatst: 24 december 2013, 15:45 uur
Gloeilamp schreef:
Ik zie zeker Danny Brown eerder naar Werchter komen, die stond bovendien vorig jaar nog op BKS. Bonobo en Iceage zou je gelijk in kunnen hebben, Sky Ferreira vind ik lastig in te schatten.
(quote)
Ja, over Danny Brown twijfelde ik ook even. Nah, Sky Ferreira hoort niet op Werchter. Daar is ze nog net te 'klein' voor, volgens mij. Ondanks haar record label is ze niet echt doorgebroken, en haar doelgroep zou sowieso groter zijn op BKS dan Werchter. Oftewel staat ze op beiden, wie weet.
0
geplaatst: 31 december 2013, 02:14 uur
Metallica, Pearl Jam en The Pixies vind ik alvast mooi.
De overige headlinerspots zullen wel opgevuld worden met Foo Fighters, KOL, Linkin Park of Muse, al hoop ik op een verrassing zoals vorig jaar (Blur)
Verder fingers crossed voor Nine Inch Nails, Dropkick Murphys, Flogging Molly, Mastodon en Ghost voor overdag op de Main Stage, en nog wat deftige boilernamen voor in Klub C. En in de Barn zijn er nog steeds veel te veel oninteressante singer-songwriters in plaats van écht wat alternatievere namen (GY!BE, Tindersticks, Explosions in the Sky).
Hoe minder hapklare meebrulpop, hoe beter
De overige headlinerspots zullen wel opgevuld worden met Foo Fighters, KOL, Linkin Park of Muse, al hoop ik op een verrassing zoals vorig jaar (Blur)
Verder fingers crossed voor Nine Inch Nails, Dropkick Murphys, Flogging Molly, Mastodon en Ghost voor overdag op de Main Stage, en nog wat deftige boilernamen voor in Klub C. En in de Barn zijn er nog steeds veel te veel oninteressante singer-songwriters in plaats van écht wat alternatievere namen (GY!BE, Tindersticks, Explosions in the Sky).
Hoe minder hapklare meebrulpop, hoe beter

0
geplaatst: 13 januari 2014, 18:05 uur
Geen al te groot drama, staat in The Barn.
Had erger gekund.
Had erger gekund.
0
geplaatst: 14 januari 2014, 12:25 uur
Ik denk dat hij The Barn ook af gaat sluiten, gezien zijn populariteit is dat ook terecht natuurlijk.
0
geplaatst: 14 januari 2014, 13:27 uur
Inderdaad terecht. Ik snap de aversie tegen hem ook niet zo. Er zijn populaire dingen die vele malen slechter zijn.
0
geplaatst: 14 januari 2014, 14:05 uur
De eerste namen voor Rock Werchter bevallen me wel, eigenlijk. Misschien dat ik vandaag voor het eerst ga, maar Graspop, Werchter én Dour is misschien wel wat van het goede teveel..
Stromae is een mooie toevoeging aan de line-up, hoor. Eindelijk eens een hype die ook echt goed is.
Stromae is een mooie toevoeging aan de line-up, hoor. Eindelijk eens een hype die ook echt goed is.

0
geplaatst: 14 januari 2014, 14:12 uur
De zaterdag is waarschijnlijk uitverkocht. Er zijn geen tickets meer beschikbaar op de site. Dat lijkt me een record.
0
geplaatst: 14 januari 2014, 14:56 uur
80/85.000 man per dag geloof ik. Meestal is het wel een maandje of 2 van tevoren uitverkocht, maar je kunt er makkelijk op de bonnefooi heen om een kaart over te kopen, of vlak van tevoren op internet zoeken naar mensen die nog een kaart kwijt moeten.
* denotes required fields.