MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter

zoeken in:
MAS

Leuke toevoeging. Vind die radionummers van hem wel nice.

Zaterdag inderdaad uitverkocht. Foo Fighters heeft eind juni een festivalconcert aangekondigd in Amerika, waar oa ook de Arctic Monkeys staan. Grote kanshebber dus voor de headlinespot op zondag.

JDS
Dat is nu wel niet bepaald in de buurt hé

De Arctic Monkeys en Jack Johnson staan er ook, dus ik zie het probleem niet.

Het is ook bekend dat de Schuur al jaaaaren probeert de foofies naar Werchter te halen, dus dat zal dit jaar niet anders zijn.

Gloeilamp schreef:
Zaterdag inderdaad uitverkocht.

Hoe komen jullie daar eigenlijk bij? Zaterdag is nog niet uitverkocht, je kan nog rustig tickets bestellen.

corn1holio1 schreef:
(quote)

Hoe komen jullie daar eigenlijk bij? Zaterdag is nog niet uitverkocht, je kan nog rustig tickets bestellen.

Twitter. En je kan echt geen tickets meer kopen, klik maar eens door op de website.

Hmm raar. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze dit dan niet al lang op hun website gepost zouden hebben. Moet men combitickets nog bestellen, zal er toch maar snel werk van maken dan.

corn1holio1 schreef:
Hmm raar. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze dit dan niet al lang op hun website gepost zouden hebben. Moet men combitickets nog bestellen, zal er toch maar snel werk van maken dan.

Dat is dus het rare, daarnaast is er ook geen persbericht verschenen met de bevestiging van Stromae. Daarom verwacht ik snel meer info van de organisatie

En daar is ze dan. Bevestiging van Stromae, KoL die NOG MAAR EENS mogen komen headlinen, zelfs afsluiten deze keer, en de zaterdagtickets zijn uitverkocht.

Kings of Leon nog maar eens op werchter, ze zijn weer erg origineel.

De jongens van Kings of Leon hebben hun beste tijd toch wel gehad? Zowel kwalitatief als in populariteit? Wist niet dat ze zo bekend waren dat ze Rock werchter headlinen en zelfs afsluiten.

Gatverdamme wat een klotenaam. Gelukkig staat er nergens dat ze afsluiten.

Ja daar was ik wat snel mee. Er staat wel dat ze headliner zijn, maar niet dat ze afsluiten. Mijn gevoel zegt me toch dat het wel zo zal zijn...

corn1holio1 schreef:
Ja daar was ik wat snel mee. Er staat wel dat ze headliner zijn, maar niet dat ze afsluiten. Mijn gevoel zegt me toch dat het wel zo zal zijn...

Dan moeten ze wel een hele dikke dag neer gaan zetten, want alleen KoL als headliner is heel erg armoedig.

Ondertussen hebben diverse kranten toch gewoon gepost dat KoL afsluiter zal zijn dit jaar. Ongelofelijke tegenvaller dit... De aanwezigheid van KoL was gewoon zodanig voorspelbaar dat het eigenlijk onvoorspelbaar werd, maar toch staan ze er weer.
Als het nu écht zo blijkt te zijn dat ze afsluiten én er dus allicht geen ruimte meer is voor een Foo Fighters of een Muse, dan is dit echt wel een uitzonderlijk gemiste kans.
Ik was enthousiast over de affiche, maar dat enthousiasme is nu toch wel stevig getemperd.

Screenager schreef:
Ondertussen hebben diverse kranten toch gewoon gepost dat KoL afsluiter zal zijn dit jaar. Ongelofelijke tegenvaller dit... De aanwezigheid van KoL was gewoon zodanig voorspelbaar dat het eigenlijk onvoorspelbaar werd, maar toch staan ze er weer.
Als het nu écht zo blijkt te zijn dat ze afsluiten én er dus allicht geen ruimte meer is voor een Foo Fighters of een Muse, dan is dit echt wel een uitzonderlijk gemiste kans.
Ik was enthousiast over de affiche, maar dat enthousiasme is nu toch wel stevig getemperd.

Same here, ik baal hier echt heel erg van. Ik ben benieuwd naar de rest van het programma, want anders ga ik gewoon op tijd naar huis. Vorig jaar stond Blur er tenminste nog achter, als dit echt de afsluiter is hebben ze me heel erg teleurgesteld.

6 keer in 8 jaar, herman is dement aan het worden

JDS
Ik had gehoopt dat KOL naast Arctic Monkeys zou gaan spelen en we nog een waardige afsluiter zouden krijgen op zondag, maar neen...

Nieuwe namen: ellie goulding, mgmt, babyshambles, crystal fighters en birdy.

mja, niet echt spannend...

Dit keer toch redelijk tevreden eerlijk gezegd.
Crystal Fighters en MGMT zijn een garantie op een feestje en Babyshambles wil ik zeer graag eens zien.
Birdy had er nu niet echt moeten zijn en Ellie Goulding ken ik niet zo goed.

Wat een suffe namen, sorry.

Vind ik niks sufs aan, dit soort namen kan je natuurlijk verwachten op Werchter en dat is echt geen verassing.

MGMT, Babyshambles ga ik wel bekijken. En misschien pak ik Birdy ook wel mee, daar valt in elk geval genoeg te zien.

JDS
Behoorlijk saai allemaal die nieuwe namen, hopelijk worden ze goed weggestopt in The Barn. Beetje minder handjesklap muziek aub..

Wat is handjesklap muziek? Volgens mij valt dat namelijk best mee bij een groepje namen waar MGMT en Babyshambles tussen zitten. Sowieso een raar woord vind ik, met ieder bandje valt mee te klappen.

JDS, MGMT is compleet geen handjesklapmuziek, heb je de nieuwe plaat wel gehoord? Heel erg raar en psychedelisch, richting de muziek van The Flaming Lips.

JDS
Neen, eerlijk gezegd ken ik MGMT enkel van Kids en Electric Feel, en dat vind ik nu niet bepaald spannend. Ik zal eens moeten luisteren naar de nieuwe plaat.

Met handjesklapmuziek bedoel ik inderdaad meer de indierock-achtige bands (dus ook Babyshambles) die voor 75% de Main Stage bepalen. Ik hou niet van dat soort acts: publiek dat zit te wachten op een paar hitjes met nogal eenvoudige 'leuk' meezingbare lyrics en een frontman die continu vraagt mee te klappen (of publiek doet dat vanzelf wegens de toch vaak wel vaak grote simpliciteit van de songs) en some noise te maken. Vind ik vrij voorspelbaar en dus ook totaal niet spannend. Op Werchter kies ik er eigenlijk vaak de iets afwijkendere genres uit, en vooral het wat stevigere werk (als dat al aanwezig is). Ook bands als Sigur Ros of GYBE (als ik even naar je top 10 kijk) behoren voor mij bijvoorbeeld duidelijk niet tot 'handjesklapmuziek'. Ik wil indierock nu trouwens wel niet compleet afkeuren, dat is vaak best degelijke muziek, maar op festivals levert het mij vooral verzuurde benen en slaperigheid op.

Het grootste probleem met het gros van de bands op Werchter is wellicht dat ik ze nogal emotieloos vind. GYBE roept mij bij verdriet op, Amenra pijn & RATM agressie maar iets als'Is it my shirt, Is it my shoes, is it my love for the blues Aahaa aaah' of erger 'eh-eh-o eh-o eh-eh-o eh-o' 20 keer in een nummer.. Tja..

Ik wil spannendere acts als Amon Tobin, Sigur Ros, Trash Talk de afgelopen edities, of acts waar je goed kan op los gaan als The Subs, Bloody Beetroots of pakweg Knife Party. Kings of Leon, Arctic Monkeys, Black Keys, Franz Ferdinant allemaal dingen waar ik een paar jaar terug veel zou naar luisteren, maar dat is mij nu toch stilaan een beetje beu.

Eigenlijk spreekt de line-up van Pukkelpop (maar tijdens herexamens) of Dour mij toch een stuk meer aan. Werchter is voor mij vooral een soort van traditie die op een heel goed gelegen datum valt en waar er altijd een heel leuke vriendengroep naartoe gaat. Je keert altijd naar huis met leuke anekdotes die maanden/jaren nadien nog opnieuw verteld worden.

Het aantal acts die ik graag wil zien beperkt zich toch tot zo'n 2 a 3 per dag, maar dan sta ik wel telkens goed vooraan en spaar ik mijn energie niet. Voorlopig ziet het er voor mij niet echt goed uit, Metallica wil ik wel zien (nog nooit gedaan) en Pearl Jam zal ik ook wel niet missen (roept wel emotie op). Placebo behoort eigenlijk ergens ook wel tot 'handjesklap muziek' maar vind ik goed en leg ik thuis vaak op (hou van de stem), hoewel het laatste album op niet veel trekt, dus dat zal ik ook wel eens checken maar is nu wel niet iets waar ik écht naar uitkijk. Major Lazer en Skrillex zijn misschien wel 'gaan-acts' maar dan zal ik mijn verstand toch serieus op nul moeten zetten. Ik hoop nog op iets als Mastodon, Ghost, Flogging Molly, Dropkick Murphys, Kavinsky, The Subs...

Imagine Dragons heeft zichzelf bevestigd via Bandsintown. Daar heb ik dan weer niks mee.

Naast Imagine Dragons ook nog deze namen bevestigd: Dropkick Murphys, Agnes Obel, Passenger, Metronomy en The Naked and Famous.
Weeral niets waar ik naar uitkijk...

Gast
geplaatst: vandaag om 03:14 uur

geplaatst: vandaag om 03:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.