Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter
zoeken in:
0
geplaatst: 22 januari 2014, 16:38 uur
Geen echt goeie lading namen voor mij.
Dropkick en The Naked and Famous wil ik eventueel nog wel zien en de rest ken ik niet zo goed. Imagine Dragons net beginnen luisteren op Spotify, maar verder dan 2 nummers kwam ik niet. Dat stond me allerminst aan. Passenger ben ik sowieso niet zot van.
Interpol mag wel eens aangekondigd gaan worden, kwestie van mijn enthousiasme terug wat aan te wakkeren.
Dropkick en The Naked and Famous wil ik eventueel nog wel zien en de rest ken ik niet zo goed. Imagine Dragons net beginnen luisteren op Spotify, maar verder dan 2 nummers kwam ik niet. Dat stond me allerminst aan. Passenger ben ik sowieso niet zot van.
Interpol mag wel eens aangekondigd gaan worden, kwestie van mijn enthousiasme terug wat aan te wakkeren.
0
geplaatst: 22 januari 2014, 22:33 uur
Ja, Dropkick Murphys is wel tof. Verdiende wel een beter publiek 2? jaar terug op Werchter.
Verder niets interessant.
Verder niets interessant.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 14:00 uur
Interpol, Jagwar Ma & The National wil ik er nog wel zien. Laatste toevoegingen vind ik ook niet heel erg boeiend en KOL zelfs lachwekkend te noemen.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 16:25 uur
De verkoop gaat dus echt niet zo slecht. Dat valt me wel wat tegen, want ik twijfel zelf nog om een combi aan te schaffen. Hoop dat er snel wat overtuigende namen bijkomen die me definitief over de streep trekken.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 16:40 uur
Mijn verwachtingen:
DONDERDAG 3 JULI
Main Stage: The 1975 – The Boxer Rebellion – Dropkick Murphys – The Offspring – Placebo – Metallica – Skrillex
The Barn: Portugal. The Man – The Weeknd – Warpaint – The Lumineers – Selah Sue – Interpol
KluB C: Polica – Sky Ferreira – Daughter– Moderat – TNGHT – Gesaffelstein – Calvin Harris
VRIJDAG 4 JULI
Main Stage: De Jeugd van Tegenwoordig – Mando Diao – Bastille – White Lies – Linkin Park - Arctic Monkeys – Major Lazer
The Barn: Cage the Elephant – Crystal Fighters – Miles Kane – Jack Johnson – Lily Allen – Ed Sheeran
KluB C: Jagwar Ma – Sam Smith – Darkside – The Naked + Famous – Chance the Rapper – Rudimental – Ellie Goulding
ZATERDAG 5 JULI
Main Stage: De Staat – Gogol Bordello – Wiz Khalifa – Triggerfinger – Kasabian – The Black Keys – Pearl Jam
The Barn: School is Cool – The Fratellis – Foster the People – Imagine Dragons – Pixies – Foals
KluB C: Agnes Obel – Bakermat – London Grammar – Lorde – Flume – Kavinsky – Röyksopp & Robyn
ZONDAG 6 JULI
Main Stage: The Wombats – Babyshambles – Flogging Molly – Macklemore & Ryan Lewis – Franz Ferdinand – Kings of Leon – The Prodigy
The Barn: Klangkarussell – The Cat Empire – CHVRCHES – Passenger – MGMT – Stromae
KluB C: MØ – James Arthur – Birdy – John Newman – Metronomy – Disclosure – Goose
Inderdaad opvallend dat de kaarten zo snel gaan. De bekendmakingen van de laatste weken vind ik niet altijd even sterk namelijk.
DONDERDAG 3 JULI
Main Stage: The 1975 – The Boxer Rebellion – Dropkick Murphys – The Offspring – Placebo – Metallica – Skrillex
The Barn: Portugal. The Man – The Weeknd – Warpaint – The Lumineers – Selah Sue – Interpol
KluB C: Polica – Sky Ferreira – Daughter– Moderat – TNGHT – Gesaffelstein – Calvin Harris
VRIJDAG 4 JULI
Main Stage: De Jeugd van Tegenwoordig – Mando Diao – Bastille – White Lies – Linkin Park - Arctic Monkeys – Major Lazer
The Barn: Cage the Elephant – Crystal Fighters – Miles Kane – Jack Johnson – Lily Allen – Ed Sheeran
KluB C: Jagwar Ma – Sam Smith – Darkside – The Naked + Famous – Chance the Rapper – Rudimental – Ellie Goulding
ZATERDAG 5 JULI
Main Stage: De Staat – Gogol Bordello – Wiz Khalifa – Triggerfinger – Kasabian – The Black Keys – Pearl Jam
The Barn: School is Cool – The Fratellis – Foster the People – Imagine Dragons – Pixies – Foals
KluB C: Agnes Obel – Bakermat – London Grammar – Lorde – Flume – Kavinsky – Röyksopp & Robyn
ZONDAG 6 JULI
Main Stage: The Wombats – Babyshambles – Flogging Molly – Macklemore & Ryan Lewis – Franz Ferdinand – Kings of Leon – The Prodigy
The Barn: Klangkarussell – The Cat Empire – CHVRCHES – Passenger – MGMT – Stromae
KluB C: MØ – James Arthur – Birdy – John Newman – Metronomy – Disclosure – Goose
Inderdaad opvallend dat de kaarten zo snel gaan. De bekendmakingen van de laatste weken vind ik niet altijd even sterk namelijk.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 16:51 uur
TNGHT heeft er (voorlopig) de brui aan gegeven dus die zul je in ieder geval niet zien. Moderat, Darkside & Chance the Rapper vind ik overigens niet echt Werchternamen.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 16:56 uur
Darkside heb je zeker een punt, en is ook meer wishful thinking. Moderat en Chance the Rapper vind ik zelf best kanshebbertjes.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 17:17 uur
Gloeilamp schreef:
Mijn verwachtingen:
Portugal. The Man – The Weeknd – Warpaint – Moderat - Darkside - Röyksopp & Robyn - MØ
Mijn verwachtingen:
Portugal. The Man – The Weeknd – Warpaint – Moderat - Darkside - Röyksopp & Robyn - MØ
al deze namen liefst niet op werchter maar ergens anders. al de rest mag er gerust staan.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 17:57 uur
Gloeilamp schreef:
The Offspring – Interpol – White Lies – Linkin Park – De Staat – Kasabian – Flogging Molly – The Prodigy
Is dit wishful thinking of zijn dit echte kanshebbers? Heeeeele mooie namen namelijk....The Offspring – Interpol – White Lies – Linkin Park – De Staat – Kasabian – Flogging Molly – The Prodigy
0
geplaatst: 24 januari 2014, 18:02 uur
Die hebben allemaal tourplannen, dus zijn gewoon kanshebbers! Ik zie Linkin Park, The Offspring en The Prodigy eigenlijk liever niet komen. Festileaks heeft zelfs een bron die White Lies bevestigd heeft, dus die zullen er sowieso staan.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 18:44 uur
The Offspring, Mando Diao, Flogging Molly en The Prodigy zouden uitstekende toevoegingen zijn die mij toch wel over de streep zouden trekken. Als het zo flauw blijft wordt het Dour in de plaats voor mij.
The Offspring staat wel al op Groezrock.
Goose geloof ik niet echt in, denk eerder aan The Subs dan (nieuw album), en Klangkarussell heeft nu live-sets en zal ook wel niet openen (alle dance-acts zijn gewoonlijk 's avonds).
Verder vrij realistische verwachtingen wel.
Is Mastodon of Ghost ook niet mogelijk eigenlijk? Ik hoop het alleszins.
The Offspring staat wel al op Groezrock.
Goose geloof ik niet echt in, denk eerder aan The Subs dan (nieuw album), en Klangkarussell heeft nu live-sets en zal ook wel niet openen (alle dance-acts zijn gewoonlijk 's avonds).
Verder vrij realistische verwachtingen wel.
Is Mastodon of Ghost ook niet mogelijk eigenlijk? Ik hoop het alleszins.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 19:55 uur
Die staan allebei in Arras op de dag van Metallica, dus een beetje onmogelijk is het helaas wel. Hetzelfde voor Alice in Chains. Goose zou inderdaad prima vervangen kunnen worden door The Subs. Boys Noize touren ook, en zou me ook niks verbazen mochten die op Werchter staan.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 23:17 uur
Boys Noize stond er vorig jaar al en staat op Dour dit jaar. Wordt dus waarschijnlijk een neen.
En juist omdat ze donderdag op Arras staan hoopte ik dat ze misschien vrijdag, zaterdag of zondag zouden komen.
En juist omdat ze donderdag op Arras staan hoopte ik dat ze misschien vrijdag, zaterdag of zondag zouden komen.
0
geplaatst: 24 januari 2014, 23:31 uur
JDS schreef:
Boys Noize stond er vorig jaar al en staat op Dour dit jaar. Wordt dus waarschijnlijk een neen.
Meer omdat het support-acts van Metallica zijn. Daardoor lijkt het alsof Werchter die acts door heeft geschoven naar Main Square. Het zou ook al eeerder bevestigd zijn als die zouden komen lijkt me, ivm die package deal van Metallica.
Maar we zullen het zien. Ik hoop ook nog steeds op die namen.
0
geplaatst: 25 januari 2014, 00:02 uur
Wist niet dat het altijd support acts waren van Metallica. De kans lijkt me inderdaad dan ook een pak kleiner dat ze zullen komen. Wordt qua harder werk wel redelijk flauw dan op Werchter dit jaar. Dropkick Murphys én Flogging Molly zijn twee bands in een heel beperkt genre dus vrees dat dat voor Herman ook een beetje te veel van het goede is eigenlijk.
0
geplaatst: 29 januari 2014, 15:03 uur
Ben niet echt vertrouwd met zijn werk als soloartiest, zou ik eens moeten opzoeken.
0
geplaatst: 29 januari 2014, 15:08 uur
Kan ook niet echt. Zijn eerste 'echte' soloalbum komt in april uit.
Wel een hele mooie naam, ik ben benieuwd wat ie gaat spelen behalve zijn solomateriaal. Ik ben zeker niet vies van wat Blur en Gorillaz-materiaal.
Wel een hele mooie naam, ik ben benieuwd wat ie gaat spelen behalve zijn solomateriaal. Ik ben zeker niet vies van wat Blur en Gorillaz-materiaal.
0
geplaatst: 29 januari 2014, 20:05 uur
Dit jaar wordt het voor mij Werchter voor de eerste keer. De line-up is tot nu toe al erg mooi. Ben benieuwd naar wat er nog bekend gemaakt gaat worden.
0
geplaatst: 31 januari 2014, 16:10 uur
+ Robert Plant & the Sensational Space Shifters, Valerie June, Kodaline, The 1975 , Haim, Foals.
0
geplaatst: 31 januari 2014, 16:16 uur
Zeer blij met Foals!
Verder vind ik alleen Haim nog een leuke toevoeging. Kodaline en The 1975 vind ik dan weer niks.
Verder vind ik alleen Haim nog een leuke toevoeging. Kodaline en The 1975 vind ik dan weer niks.
0
Magick1
geplaatst: 31 januari 2014, 18:08 uur
Mijn vijfde Werchter dit jaar (eerder 2007,2008,2009 en 2012), dan heb je natuurlijk al één en het ander van de affiche gezien. Waar ik momenteel meest naar uitkijk:
Arctic Monkeys (is al hele tijd geleden dat ik ze nog eens live heb gezien)
Pixies
Ellie Goulding
Foals
Babyshambles
The Naked and Famous
Haim
...
Arctic Monkeys (is al hele tijd geleden dat ik ze nog eens live heb gezien)
Pixies
Ellie Goulding
Foals
Babyshambles
The Naked and Famous
Haim
...
0
geplaatst: 3 februari 2014, 16:48 uur
Ik heb even een vraag aan mensen die al vaker naar Werchter zijn geweest. Ik ga dit jaar met een groep voor het eerst naar Werchter en vrijwel de hele groep gaat al woensdag er naar toe en dus ook al op een van de campings staan (logisch). Maar iemand van de groep komt pas donderdag aan, maar slaapt wel bij iemand anders in de tent. Nu is mijn vraag of dit wel mogelijk is, aangezien ik las dat als een camping eenmaal vol staat je er niet meer op kunt en je maar voor 1 camping kan 'inchecken'?
0
geplaatst: 3 februari 2014, 17:56 uur
Dat is geen enkel probleem. Als de tent waarin je slaapt al op de camping staat kan je op elk gewenst moment een campingbandje krijgen.
0
geplaatst: 3 februari 2014, 21:41 uur
Oke, bedankt voor de info. Maar het maakt ook niet uit wat voor soort camping ticket je hebt?
0
geplaatst: 4 februari 2014, 17:41 uur
Alleen met een 'Camping XL ticket' heb je op woensdag toegang tot de camping. Degene die donderdag pas komt kan een 'Regular ticket' kopen.
Het voordeel van woensdag al gaan is (naast alle extra gezelligheid) dat je op camping A2, A3 of A4 gaat staan, dit zijn de campings die het dichtst bij het festivalterrein liggen. Alle B en C campings liggen een stuk verder van het festivalterrein af. Het is ook wel handig om van te voren met je groep af te spreken op welke camping je gaat staan, om misverstanden te voorkomen. (Uit ervaring weet ik dat camping A3 de gezelligste is
)
Het voordeel van woensdag al gaan is (naast alle extra gezelligheid) dat je op camping A2, A3 of A4 gaat staan, dit zijn de campings die het dichtst bij het festivalterrein liggen. Alle B en C campings liggen een stuk verder van het festivalterrein af. Het is ook wel handig om van te voren met je groep af te spreken op welke camping je gaat staan, om misverstanden te voorkomen. (Uit ervaring weet ik dat camping A3 de gezelligste is
)* denotes required fields.