MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter

zoeken in:
+ Ellie Goulding, Years & Years, Daughter, Two Door Cinema Club, Låpsley, Oh Wonder en Guy Garvey

Ondertussen ook Paul McCartney en Macklemore & Ryan Lewis bevestigt. Sterk lineupje.

buizen
Hopelijk worden nog bands als Hardcore Superstar of Michael Monroe aangekondigd/bevestigd.
Het ingedutte Lowlandspubliek kan wel een opkikker en wat pure kick ass rock 'n roll gebruiken.

buizen schreef:
Hopelijk worden nog bands als Hardcore Superstar of Michael Monroe aangekondigd/bevestigd.
Het ingedutte Lowlandspubliek kan wel een opkikker en wat pure kick ass rock 'n roll gebruiken.

Wat heeft het ingedutte Lowlands publiek met Rock Werchter te maken?

buizen
VladTheImpaler schreef:
(quote)

Wat heeft het ingedutte Lowlands publiek met Rock Werchter te maken?

Het is ongeveer hetzelfde publiek/festival: heel groot gegroeid. De grote festivals vergeten belangrijke scenes te programmeren.

buizen schreef:
Het is ongeveer hetzelfde publiek/festival: heel groot gegroeid. De grote festivals vergeten belangrijke scenes te programmeren.

Lowlands is veel beter te vergelijken met Pukkelpop, Werchter kan je veel beter vergelijken met Pinkpop.

+ Iggy Pop, Kaiser Chies, Skunk Anansie, Jake Bugg, Trixie Whitley, Glen Hansard, SX, Nathaniel Rateliff & the Night Sweats, BADBADNOTGOOD en Jagwar Ma

Lana Del Rey hadden ze wel beter een mooie spot kunnen geven in The Barn op het reguliere festival dan nu zo op TW Classic tussen Lionel Richie en Bruce Springsteen in. De gemiddelde bezoeker van TW Classic zal slechts een paar nummers kennen en is vermoedelijk absoluut niet haar doelgroep.

Gretz schreef:
Lana Del Rey hadden ze wel beter een mooie spot kunnen geven in The Barn op het reguliere festival dan nu zo op TW Classic tussen Lionel Richie en Bruce Springsteen in. De gemiddelde bezoeker van TW Classic zal slechts een paar nummers kennen en is vermoedelijk absoluut niet haar doelgroep.

Snap inderdaad ook niet goed waarom ze op TW Classic staat en niet gewoon op Werchter.

+ Beck, Foals, The 1975, James Blake, Lianne La Havas, Flume, Lost Frequencies, The Van Jets, Kensington, Walk Off The Earth

Weer een mooie update

Wat een line-up. Vrij geniale affiche, zeker naar Werchternormen.

+ Goose, Puggy, The Strypes, Vintage Trouble, The Struts, Aurora, Ryan Bingham, Samm Henshaw, Blossoms, Mura Masa.

Ik ken er daar nu eens welgeteld eentje van!

voeg daar ook James Bay aan toe. die werd per ongeluk op de artiestenpagina van Samm Henshaw bekend gemaakt. Werchter vermorzelt Pinkpop wel echt dit jaar.

JoaMuse schreef:
Mja, van Red Hot Chili Peppers en Rammstein kunnen we dat wel aannemen ja. Maar Florence is nog geen headliner geweest. Het zou kunnen nu, ze is zeker populair en goed genoeg. Maar zolang het niet expliciet vermeld is dat ze headliner is, sluit ik niet uit dat die dag een andere artiest headliner kan zijn.

Voor mij mag ze headliner zijn. Ik heb ze twee keer op Werchter gezien. Eerste keer als een kleine, onverwachte maar nooit aan zichzelf twijfelende nieuwkomer (2011of 2012?) en vorig jaar onverwacht op een topplaats gezet geweest na het debacle met Foo Fighters.
Ik ging altijd licht sceptisch kijken maar ze blies me elke keer omver. Een echt podiumbeest met makkelijke popmuziek dat nooit kluchtig wordt.

Gloeilamp schreef:
Wat een line-up. Vrij geniale affiche, zeker naar Werchternormen.

Welke moet ik zeker gaan zien volgens jou?

buizen
Maar zolang het niet expliciet vermeld is dat ze headliner is,

Vroeger had je nog gewoon posters en affiches en de band die bovenaan stond in de grootste letters dat was de headliner. Duidelijk en overzichtelijk.
Gelukkig is dit bij de (hard)rockfestivals veelal nog steeds zo.
Maar er zijn ook festivals waar je moet wachten op een 'speelschema' of 'blokkenschema' voor je weet waar je aan toe bent.

Lennonlover schreef:
(quote)

Welke moet ik zeker gaan zien volgens jou?

Bands waar ik het meest naar uitkijk zijn Paul McCartney (zul jij ook wel gaan kijken gezien je username ), New Order, Nathaniel Rateliff, At the Drive-In, Blackberry Smoke, Rammstein, Frightened Rabbit, Daughter, Courtney Barnett, Glen Hansard, Savages, PJ Harvey, Iggy Pop, Beck, TLSP en Foals. En dit zijn dan enkel de must-see's. Het gaat een druk weekendje worden.

Gloeilamp schreef:
(quote)

Bands waar ik het meest naar uitkijk zijn Paul McCartney (zul jij ook wel gaan kijken gezien je username ), New Order, Nathaniel Rateliff, At the Drive-In, Blackberry Smoke, Rammstein, Frightened Rabbit, Daughter, Courtney Barnett, Glen Hansard, Savages, PJ Harvey, Iggy Pop, Beck, TLSP en Foals. En dit zijn dan enkel de must-see's. Het gaat een druk weekendje worden.

Vele bands hebben we gemeen (New Order, Paul, Pop, Harvey, Hansard, Drive-in, Foals en Beck). De anderen zijn welgekomen tips. Thanks!

Magick1
Het uurrooster is bekend.

De grootste teleurstelling voor mij is dat The Last Shadow Puppets en Foals overlappen. Volgens mij toch 2 groepen die op hetzelfde publiek mikken.

Magick1 schreef:
Het uurrooster is bekend.

De grootste teleurstelling voor mij is dat The Last Shadow Puppets en Foals overlappen. Volgens mij toch 2 groepen die op hetzelfde publiek mikken.

Foals en TLSP overlappen niet. TLSP overlapt met Unknown Mortal Orchestra, Foals heeft geen overlap.

Paul McCartney en New Order overlappen elkaar. Wel jammer. En het is niet dat je bij de Beatle vlot zal aansluiten na een stuk New Order...

Kensington krijgt er goed van langs in de Belgische media:

Humo
De Morgen

Niet dat Kensington nou zou fantastisch is maar die stukjes zijn wel erg treurig. Zegt meer over de auteurs ervan dan over Kensington.

Ben het eigenlijk wel met de auteur van Humo eens. Kensington komt heel erg over als rock volgens een formule die puur op de commercialiteit gericht is.

En zo negatief is de auteur niet eens. Wat bij het artikel in De Morgen wel het geval is. Dat is bashen om het bashen.

Ja, eens met Snoeperd. De recensent van De Morgen is echt aan het zoeken naar zoveel mogelijk punten waarop hij Kensington kan pakken. Belachelijke vergelijkingen ook. Humo daarentegen weet scherp te beschrijven wat de meeste mensen steekt bij Kensington en consorten (denk aan Kings of Leon, Coldplay, de huidige Mumford & Sons). De originaliteit is ver te bekennen bij deze rockgroepen.

Ik vind het stuk van Humo eigenlijk ook wel sterk.

Valt eigenlijk weinig om over te vallen.
Als ik 2 liedjes van deze band heb gehoord, weet ik het ook wel.
Veel bombast, weinig inhoud.

Gretz schreef:
Kensington krijgt er goed van langs in de Belgische media:

Humo
De Morgen

Vooropgesteld dat ik géén fan ben van Kensington en dat het stuk in Humo wel vermakelijk vervat is, wil ik gezien de reacties alsnog even reflecteren op dit 'nieuwtje'. Deze link posten kan worden opgevat als een vorm van opportunisme, zie ook hieronder. Geaarzeld of ik wel zou reageren, omdat ik vreesde weer een schep van de mestkar over me heen te krijgen.

Aan de ene kant: een recensent, Jan Vollaard, smispelen omdat ie zich kritisch uitlaat over een festival dat geheel aan jouw smaak voldoet; aan de andere kant: een recensent van Humo 'acclaim' geven omdat ie vakkundig een band die niet van je smaak is door de gehaktmolen haalt.

Maar - lees even verder - er is meer aan de hand: beide recensies kenmerken zich doordat ze beide nauwelijks inhoudelijk onderbouwd een concert/festival afkraken; ik zou zelfs durven beweren dat ik zo'n recensie zou kunnen schrijven als ik maar 5 minuten van het concert had bijgewoond. Hé, da's vreemd toch - zowel Humo als NRC hadden een reputatie op het gebied van grondige, onderbouwde journalistiek en bij beide heeft die reputatie te leiden onder de toegenomen popularisering. Het wordt nog leuker: beide maken onderdeel uit van de Persgroep en beide kampen al jaren met afhakende lezersgroepen en krimpende abonneebestanden. In 10 jaar tijd is dat van Humo bijv al meer dan gehalveerd. Vandaar wellicht de opdracht om pakkender en polariserender te schrijven - dat trekt volk. I seriously doubt that

Geen idee hoeveel fans van Kensington Humo lezen, maar of je nou op zo'n vrij botte, populariserende (hoe vermakelijk ook), weinig inhoudelijk manier potentiële lezers tegemoet moet treden is voor mij de vraag. Overigens versterkte die recensie van BKS (Jan Vollaard) mij in mijn beleving dat NRC aan inhoudelijkheid had verloren. Oppervlakkigheid lijkt de nieuwe norm en daartegen zullen we - hoe vermakelijk het ook lijkt - ons moeten verzetten.

Dank Mjuman, ik wilde net een stuk van soortgelijke strekking gaan schrijven .

Ik begrijp ook niet goed dat users die normaal redelijk zinnige dingen zeggen dit stuk uit de Humo verdedigen. En inderdaad, wanneer de heer Vollaard The National of een ander MuMe knuffelbandje neerhaalt dan vinden we het allemaal een grove schande maar onze nationale trots Kensington mag wel een veeg uit de pan krijgen in de Belgische media...

Gast
geplaatst: vandaag om 02:20 uur

geplaatst: vandaag om 02:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.