MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter

zoeken in:
VB1
Oldfart schreef:
De maatstaf voor goede muziek:
(quote)

Wie zegt dat? Volgens mij lees je zijn bericht verkeerd. Hij zegt niet dat de muziek zo goed was omdat hij 'zo' heeft gesprongen, maar zet gewoon neer dat hij nog nooit 'zo' heeft gesprongen. Ouderdom?

beaster1256
ik zelf ben niet naar glastonbury geweest , daar ik een kapotte rug heb en zelfs niet meer naar eeen eenvoudig zaaloptreden , maar dat neemt niet weg dat ik veel gezien heb op tv , ja op bbc 2 was er iedere dag 5 uur met het beste van de optredens , zo heb ik enorm veel genoten van neil young , blur , springsteen maar ook the specials waren leuk , goed was ook madness en tom jones , zelfs lady gaga vond ik zeer goed , lily allen was matig maar wat een mooie verschijning en nick cave was zoals altijd steengoed , een wervelwind ook een nieuwe groep ontdekt maar ben de naam vergeten , the s.....( korte naam ) met twee goeie zangers en nummers die bijblijven , verder moet je maar volgend jaar eens kijken op bbc zenden ze bijna het ganse festival uit met vakcommentaar !!!!veel beter dan pinkpop en werchter samen !

oei nu heb ik weer op zere tenen gestapt !

Stijn_Slayer
Madness ook, ah leuk. Die weten altijd een leuk sfeertje neer te zetten. Volgend jaar ga ik ook maar naar de BBC kijken.

beaster1256
ja, ze zenden van alles uit alle dagen in de namiddag meer dan een uur en iedere nacht van 23.00 tot en met 0.300 uur en meer soms , en je ziet alles beter op tv , de sfeer die ken ik en op mijn 52 hoef ik die niet meer , heb het vroeger in torhout en seaside pop in de panne zelf genoeg meegemaakt

maar neil was grandioos vooral met rockin' in the free world en het allerlaatste nummer , een cover van a day in the life , ongelooflijk , je kan die stukjes nog altijd belijken op you tube , proberen maar zou ik zeggen
cheer stijn

Stijn_Slayer
Ik heb van Glastonbury Crosby, Stills & Nash en Neil Young op DVD in erg goede kwaliteit (beiden alleen het uitgezonde deel).

Neil's Words en A Day in the Life vond ik erg goed. Rockin' in the Free World hoorde ik in Ahoy al in deze uitvoering, en het nadeel daarvan is dat hij dan erg voorspelbaar wordt (je weet dat er steeds weer een refrein komt). De eerste keer dat je 'm zo hoort is ie wel echt geweldig!

Ik heb Glastonbury ook gekeken en inderdaad prima festival, al lijkt het mij daar soms 'overcrowded'.

VB1 schreef:
(quote)

Wie zegt dat? Volgens mij lees je zijn bericht verkeerd. Hij zegt niet dat de muziek zo goed was omdat hij 'zo' heeft gesprongen, maar zet gewoon neer dat hij nog nooit 'zo' heeft gesprongen. Ouderdom?

ouderdom valt wel mee hoor, bouwjaar 1975,
wat ik daarmee wilde zeggen dat ik een geweldige dag had gehad stond met al mn vrienden toevallig bij elkaar toen Breed van Nirvana werd ingestart, tja toen gingen we gigantisch los, heerlijk, heb er nog spierpijn van ( toch ouderdom? )

VB1
twin schreef:
(quote)

ouderdom valt wel mee hoor, bouwjaar 1975,
wat ik daarmee wilde zeggen dat ik een geweldige dag had gehad stond met al mn vrienden toevallig bij elkaar toen Breed van Nirvana werd ingestart, tja toen gingen we gigantisch los, heerlijk, heb er nog spierpijn van ( toch ouderdom? )

Bericht was juist niet voor jou bedoelt hoor.

In Muziek > MusicMeter Live! > Rock Werchter 2010:

Rock Werchter is 's werelds grootste Pop-Festival. Het festival heeft al verschillende prijzen gewonnen en dit jaar is het toe aan zijn 36ste editie en het festival duurt 4 dagen. De eerste namen zijn al bekend gemaakt.

Donderdag:
Muse

Vrijdag:

Zaterdag:
Rammstein
P!nk

Zondag:
Pearl Jam

Ik zal deze lijst altijd up-to-date houden, zodat je een mooi overzicht hebt.

Iemand van plan om te gaan?

Ik was het niet van plan en als ik dit eerste lijstje zo zie weet ik ook waarom

Werchter staat hier altijd op de verlanglijst, maar voor de headliners hoef ik er niet heen. Maar ze hebben elke dag wel 2 of 3 vette acts geprogrammeerd en qua sfeer en alles eromheen is Werchter een van de beste festival waar ik ooit geweest ben.

Ik zou willen gaan maar het is zo ongeloofelijk duur geworden, dit jaar kosten de tickets weer meer: combiticket 188 euro en dagticket 76 euro. Laat maar dan...

Altijd dat gezeur over prijzen. Kijk eens wat je krijgt man. Muse, Rammstein en Pearl Jam alleen al vertegenwoordigen die 188 euro compleet. Als je los gaat naar die drie bands in een zaal, zul je meer betalen. En hier krijg je nog eens zoveel meer...

Dan spelen ze wel wat langer... Op een festival spelen ze wellicht ook meer een Greatest Hits-set.

Maar goed, festivals zijn inderdaad wel erg leuk. Al zou ik eerder naar Dour gaan in Belgie. Veel betere programmering en ook een stuk goedkoper.

Bij Pearl Jam - Backspacer (2009):

Oja ze komen naar werchter!

Devoo schreef:
Altijd dat gezeur over prijzen. Kijk eens wat je krijgt man. Muse, Rammstein en Pearl Jam alleen al vertegenwoordigen die 188 euro compleet.

Als ik 188 euro toe krijg wil ik er over nadenken.

Ik ben er bij Devoooooo!
Zaterdag worden de tickets besteld. RW is vele malen beter bevallen als Pinkpop en aangezien Pearl Jam hoog op het lijstje stond was de keuze snel gemaakt! Laten we dit topic lekker levend houden met nieuwe namen en andere dingen over Werchter.

Benieuwd wie naast deze drie headliner de vierde headliner zal worden. Voor de rest laat ik me verrassen welke namen er allemaal komen. Stiekem hoop ik op Alice in Chains...

Devoo schreef:
Als je los gaat naar die drie bands in een zaal, zul je meer betalen. En hier krijg je nog eens zoveel meer...

Nee ik zie van mijn favoriete bandjes 10 keer zo lief een eigen volledige zaalshow dan een aan alle kanten aan tijdslimieten gebonden festivalshow.

Running On Empty schreef:
(quote)

Nee ik zie van mijn favoriete bandjes 10 keer zo lief een eigen volledige zaalshow dan een aan alle kanten aan tijdslimieten gebonden festivalshow.

Allebei heeft zo zijn charme. Ik mag dan ook naar beide graag gaan. Grote voordeel van zo'n festival is dat je binnen enkele dagen allerlei artiesten aan het werk kunt zien. Van de hele grote namen met een wervelende show tot aan de intieme artiesten die in de kleine tent optreden. Daarnaast vind ik zo'n festivalsfeer geweldig, of het nou een groot of klein festival is.

En anders bekijk het als een enorm relaxed weekendje weg met als bonus de bands je gepresenteerd krijgt

Green day er ook nog bij.

Damn dit wordt echt weer een knaller qua Line-up.
Hmm ik zou echt eens naar Werchter moeten gaan..

Twijfel een beetje, zou eigenlijk naar Sziget.. ook leuk toch?

Sziget is qua sfeer véél leuker dan Werchter. Wel heel wat vermoeiender ook, want het duurt een hele week. Daar steeds tegenover dat het bier maar 1 euro per halve liter is.

Wordt het daar niet alleen maar vermoeiender door?

We zaten niet elke dag volle bak aan het bier, maar hadden steeds een 'rustdag' tussenin.

Zijn er überhaupt nog mensen die zitten te wachten op Rammstein en P!nk?

VB1
herman schreef:
Sziget is qua sfeer véél leuker dan Werchter. Wel heel wat vermoeiender ook, want het duurt een hele week. Daar steeds tegenover dat het bier maar 1 euro per halve liter is.

Ik vond het eigenlijk nog best mee vallen, het begon zelfs een soort van te wennen. Maar ik moet zeggen dat ik altijd wel elke dag tot in de middag uit lag te brakken, was een voordeel dat de concerten pas 2 a 3 uur begonnen. Op Werchter en Lowlands begint het altijd eerder, dus heb je ook minder tijd om bij te komen.
Ik vind de namen van Werchter tot nu toe vrij voorspelbaar, maar dat is de line up eigenlijk meestal wel, al zitten er in het verleden wel een paar hele goede edities bij.

Pff wat een verschrikkelijk lame line-up. Deden ze vorig jaar beter. Nou goed, Roskilde stond toch dit jaar al op de planning, zo leuk is Werchter qua festival verder ook niet.

jonas-dewaele
Ik vind de line up vooralsnog meer dan geslaagd! Muse is beste live-band van het moment, Pearl Jam is toch wel een ZEER grote naam, Rammstein heeft een spetterende live-act met vuur enzo en Greenday staat altijd garant voor een feestje.

jonas-dewaele
Ik wil trouwens absoluut naar werchter gaan om het afgestudeerd zijn aan het secundair (hopelijk toch ) te vieren. Maar vooralsnog is niemand in mijn vriendenkring overtuigd en geven ze de voorkeur aan festivals als Tomorrowland , FIHP(waar ik ook naar toe ga, 40 euro voor 3dagen!!) en Pukkelpop (staat ook op mijn verlanglijst wegens vaak beste line-up qua festivals in ons belgenlandje)

Nieuwe namen:

Florence and The Machine
Jack Johnson
La Rou
Gossip,
Vitalic
Faithless

Hier word ik niet warm of koud van. Faithless zou een prima afsluiter na Muse kunnen zijn.

Als je dan toch dance als afsluiter wilt, zou ik eerder voor Vitalic gaan dan die opgewarme 90s kliek van Faithless... Veel en veel beter live.

Van die namen vind ik Florence wel leuk om naar te kijken, verder word ik er ook niet warm van.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:14 uur

geplaatst: vandaag om 03:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.