Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter
zoeken in:
0
geplaatst: 1 februari 2010, 22:08 uur
Thomzic schreef:
Hier word ik niet warm of koud van.
Hier word ik niet warm of koud van.
herman schreef:
verder word ik er ook niet warm van.
Wel koud? verder word ik er ook niet warm van.

0
geplaatst: 2 februari 2010, 09:41 uur
En nu The Temper Trap er bij, dat vind ik dan wel weer een aangenaam bandje.
Heb het een en ander opgezocht van Vitalic, maar vind het nog steeds verschrikkelijk Herman. Florence & The Machine zit meer potentie in.
Heb het een en ander opgezocht van Vitalic, maar vind het nog steeds verschrikkelijk Herman. Florence & The Machine zit meer potentie in.
0
geplaatst: 2 februari 2010, 11:37 uur
Ah, ik zie dat je sowieso niet echt van electronica/dance houdt, dan snap ik het wel.
Om nou te zeggen dat Florence meer potentie heeft dan Vitalic vind ik wel een beetje raar. Die twee maken totaal andere muziek, is toch niet met elkaar te vergelijken.
Om nou te zeggen dat Florence meer potentie heeft dan Vitalic vind ik wel een beetje raar. Die twee maken totaal andere muziek, is toch niet met elkaar te vergelijken.
0
geplaatst: 2 februari 2010, 11:58 uur
Ik vergelijk deze bands niet. Ik heb van beide artiesten het een en ander even opgezocht en in vogelvlucht beluisterd. Zoals gezegd vond ik Vitalic niets, maar kan het misschien nog voor een verrassing zorgen zoals ook 2ManyDJs deed afgelopen editie.
En potentie in de zin dat het me wel kan bekoren van wat ik gehoord van heb. Eens verder in verdiepen.
En potentie in de zin dat het me wel kan bekoren van wat ik gehoord van heb. Eens verder in verdiepen.
0
geplaatst: 23 februari 2010, 13:57 uur
Hieronder een mogelijk programma. Het is niet officieel, maar wanneer 'De Morgen' het publiceert zal waarschijnlijk wel het een en ander kloppen. Het rollebollen over de artiesten die wel of niet komen kan nu echt beginnen 

0
geplaatst: 23 februari 2010, 16:26 uur
Dat programma is niets meer dan een wishlist van een of andere forumbezoeker en verder zonder te checken door andere media is overgenomen als misschien wel de line-up van Werchter.
0
geplaatst: 23 februari 2010, 16:51 uur
Klopt als een bus. Maar het zijn wel veelal namen die al geruime tijd rondcirculeren in het geruchtencircuit én spelen op festivals zoals Roskillde en Rock am Ring.
Maar het blijft gissen natuurlijk. Ik vind het wel vermakelijk.
Maar het blijft gissen natuurlijk. Ik vind het wel vermakelijk.
0
geplaatst: 23 februari 2010, 18:37 uur
Als dat de line-up zou zijn was ik zeer tevreden. En hij is ook nog best realistisch dus dat geeft zeker hoop!
0
geplaatst: 23 februari 2010, 20:37 uur
Ik vind de line-up ook beter dan verwacht, maar ik denk dat die van Pukkelpop toch nog pakken beter wordt.
Wel
als Pavement zou komen ! Maar dat is dan weer net de zwakste dag voor de rest ..
Wel
als Pavement zou komen ! Maar dat is dan weer net de zwakste dag voor de rest ..
0
geplaatst: 23 februari 2010, 23:38 uur
Ploppesteksel schreef:
Ik vind de line-up ook beter dan verwacht, maar ik denk dat die van Pukkelpop toch nog pakken beter wordt.
Wel
Wel
als Pavement zou komen ! Maar dat is dan weer net de zwakste dag voor de rest .. Dat is die normaal gesproken elk jaar, maar voor dit jaar maak ik me een beetje zorgen. Ze bestaan 25 jaar en willen daarom flink knallen met de line-up. Ik vrees dat dit ten koste van de mooie kleinere namen gaat.
0
geplaatst: 2 maart 2010, 09:27 uur
Nu wel meer namen, en niet de minste.
EDITORS
THEM CROOKED VULTURES
30 SECONDS TO MARS
THE TING TINGS
PHOENIX
SKUNK ANANSIE
ALICE IN CHAINS
THE BLACK BOX REVELATION
WOLFMOTHER
THE XX,
LCD SOUNDSYSTEM,
CROOKERS,
BLOODY BEETROOTS DEATHCREW 77
BOOKA SHADE
EMPIRE OF THE SUN
RISE AGAINST
THE TEMPER TRAP
KYTEMAN’S HIPHOP ORCHESTRA
THE GASLIGHT ANTHEM en DELPHIC
Bron Rock Werchter
EDITORS
THEM CROOKED VULTURES
30 SECONDS TO MARS
THE TING TINGS
PHOENIX
SKUNK ANANSIE
ALICE IN CHAINS
THE BLACK BOX REVELATION
WOLFMOTHER
THE XX,
LCD SOUNDSYSTEM,
CROOKERS,
BLOODY BEETROOTS DEATHCREW 77
BOOKA SHADE
EMPIRE OF THE SUN
RISE AGAINST
THE TEMPER TRAP
KYTEMAN’S HIPHOP ORCHESTRA
THE GASLIGHT ANTHEM en DELPHIC
Bron Rock Werchter
0
geplaatst: 9 maart 2010, 16:05 uur
Arcade Fire toegevoegd op de zondag en dat was het beslissende duwtje in de rug voor mij. Combiticket in de pocket. 

0
geplaatst: 9 maart 2010, 17:21 uur
Hoera! Ik was al bang dat de line-up dit jaar toch zou tegenvallen, maar nu kan het zeker niet meer kapot!
Is Arcade Fire trouwens subheadliner onder Pearl Jam of komt er nog iets tussen?
Is Arcade Fire trouwens subheadliner onder Pearl Jam of komt er nog iets tussen?
0
geplaatst: 9 maart 2010, 17:31 uur
Arcade Fire gaat langs de Europese Festivals. Of ze ook in andere podia spelen weet ik niet.
Op Festivalinfo staat dat ze voor Pearl Jam staan geprogrammeerd.
Wat een monsterlijke zondag!
Op Festivalinfo staat dat ze voor Pearl Jam staan geprogrammeerd.
Wat een monsterlijke zondag!
0
geplaatst: 9 maart 2010, 18:03 uur
Net vorige week mijn ticket besteld, en nu deze topper erbij! Beter kan niet.
0
geplaatst: 10 maart 2010, 11:22 uur
Gruwelijke line-up weer.. ik moet hier zo hard een keertje naar toe..
Maar op één of andere manier eindig ik dan toch steeds bij Lowlands (omdat het wat makkelijker is mensen mee te krijgen/reizen) of zoals dit jaar bij Sziget..
De line-ups van Werchter zijn echt zo fantastisch elk jaar, maar op één of andere manier trekt het festival me minder qua sfeer? terwijl ik helemaal niet weet hoe de sfeer überhaupt daar is..
Maar op één of andere manier eindig ik dan toch steeds bij Lowlands (omdat het wat makkelijker is mensen mee te krijgen/reizen) of zoals dit jaar bij Sziget..
De line-ups van Werchter zijn echt zo fantastisch elk jaar, maar op één of andere manier trekt het festival me minder qua sfeer? terwijl ik helemaal niet weet hoe de sfeer überhaupt daar is..
0
geplaatst: 10 maart 2010, 11:52 uur
Wel ik ga toch al enkele jaren, en ik vind de sfeer altijd super. Maar ja, Belgen en Nederlanders durven daar wel al eens anders over denken. Het is natuurlijk allemaal iets onpersoonlijker dan op het gemiddelde concert/festival, daar heb je geen 120000 mensen op een wei zitten natuurlijk.
Sowiso is sfeer ook iets dat je zelf maakt natuurlijk; wij zijn altijd present met een 10-15 personen, en dan kan het je niet veel schelen of de rest zich nu amuseert of niet...
Sowiso is sfeer ook iets dat je zelf maakt natuurlijk; wij zijn altijd present met een 10-15 personen, en dan kan het je niet veel schelen of de rest zich nu amuseert of niet...
0
geplaatst: 10 maart 2010, 16:37 uur
Ik ben alleen vorig jaar eerder geweest maar mij is de sfeer pefect bevallen. Ik was alleen met een vriend en ben niet echt met anderen opgetrokken, maar iedereen was gewoon vriendelijk, heb ook geen irritante personen opgemerkt die de sfeer aan het verzieken waren. En qua faciliteiten en zo heeft Werchter ook een hoog niveau.
0
geplaatst: 13 maart 2010, 20:31 uur
Zou Arcade Fire en Pearl Jam ook zo graag zien... ga sowieso de eerste dag; Muse, Faithless en the XX is ook wel fijn.
PS: ik weet niet of dit eigelijk wel mag, maar als je Facebook hebt zou je me er erg mee vooruit helpen als je lid wordt van deze groep en eventueel je vrienden uitnodigt... misschien kan ik dan alsnog 4 dagen gaan.
PS: ik weet niet of dit eigelijk wel mag, maar als je Facebook hebt zou je me er erg mee vooruit helpen als je lid wordt van deze groep en eventueel je vrienden uitnodigt... misschien kan ik dan alsnog 4 dagen gaan.

0
geplaatst: 16 maart 2010, 14:29 uur
STEREOPHONICS, CHANNEL ZERO, THE SPECIALS, PARAMORE, CORINNE BAILEY RAE, PORCUPINE TREE, MIDLAKE en THE BLACK KEYS...
Voor het eerst sinds 2006 er weer bij en ga meer voor de gezelligheid dan voor de bands maar met Porcupine Tree en Midlake erbij valt ook de line-up me uiteindelijk niet tegen.
Voor het eerst sinds 2006 er weer bij en ga meer voor de gezelligheid dan voor de bands maar met Porcupine Tree en Midlake erbij valt ook de line-up me uiteindelijk niet tegen.

0
geplaatst: 16 maart 2010, 15:16 uur
MVW schreef:
Met die instelling ga ik ook naar Werchter, met dien verstande dat 2006 in mijn geval 2008 moet zijn...
0
geplaatst: 16 maart 2010, 15:24 uur
Sow! Porcupine Tree en Midlake zijn toch wel erg fijne namen voor in de tent! The Black Keys ook interessant, alleen spelen die in de tent op de monsterlijke zondag. Wanneer ik naar andere festivals kijk heeft RW toch veruit de sterkste line-up.
De kriebels beginnen te komen

0
geplaatst: 16 maart 2010, 15:59 uur
Thomzic schreef:
Wanneer ik naar andere festivals kijk heeft RW toch veruit de sterkste line-up.
Wanneer ik naar andere festivals kijk heeft RW toch veruit de sterkste line-up.
Als de sterkste line-up enkel wordt bepaald door het meeste gespendeerde geld en grote namen, dan klopt dat. Maar als je ook een verrassende en avontuurlijke line-up zoekt, kom je toch echt bij festivals als Primavera en Dour uit.
0
geplaatst: 16 maart 2010, 19:08 uur
Ben verre van kapot van de nieuwe toevoegingen. Waar Arcade Fire me overweldigde, laten de meeste nieuwe namen me ijskoud. Jammer.
Nu liefst Kasabian, Strokes, Pixies of een gigantische verrassing.
Nu liefst Kasabian, Strokes, Pixies of een gigantische verrassing.
0
geplaatst: 17 maart 2010, 08:19 uur
Ik vraag mij af war de Belgische bands blijven die onlangs nieuw materiaal hebben uitgebracht: Admiral Freebee, Mintzkov, The Van Jets, Isbells, ...
Normaal krijgen deze altijd een mooi plaatsje op werchter, maar dit jaar is het heel wat minder (op The Black box na dan).
Normaal krijgen deze altijd een mooi plaatsje op werchter, maar dit jaar is het heel wat minder (op The Black box na dan).
0
geplaatst: 17 maart 2010, 09:28 uur
Cygnus schreef:
Als de sterkste line-up enkel wordt bepaald door het meeste gespendeerde geld en grote namen, dan klopt dat. Maar als je ook een verrassende en avontuurlijke line-up zoekt, kom je toch echt bij festivals als Primavera en Dour uit.
(quote)
Mee eens. Ik keek in dit geval dan ook naar meer vergelijkbare festivals als Pinkpop, Rock am Ring/Park, Rosskillde etc. Deze festivals hebben nog altijd mijn voorkeur ten opzichte van de meer verrassende/avontuurlijke festivals zoals jij zegt.
Al lijkt het me wel de moeite waard om zo'n festival eens te bezoeken deze zomer

0
geplaatst: 28 maart 2010, 15:36 uur
Ik ga deze zomer op 4 Juli (symbolisch!
), en ik vind de line up geweldig, buiten Vitalic staat er niets slechts geprogrammeerd die dag. Had Channel Zero wel liever op zondag gehad
, maar ik ben al blij dat Alice in Chains en Pearl Jam komen, want beide behoren tot mijn favo bands 
), en ik vind de line up geweldig, buiten Vitalic staat er niets slechts geprogrammeerd die dag. Had Channel Zero wel liever op zondag gehad
, maar ik ben al blij dat Alice in Chains en Pearl Jam komen, want beide behoren tot mijn favo bands 
* denotes required fields.