MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter

zoeken in:
3 nieuwe gelekte namen: The National (YES!!), Glasvegas, Selah Sue

RockBlog | News: Gelekte namen voor Rock Werchter 2011: o.a. The National

Sqritz
Al bevestigd intussen:

GRINDERMAN, BEADY EYE, EELS, KASABIAN, ALOE BLACC, GOOSE en WARPAINT

KAISER CHIEFS, THE NATIONAL, WHITE LIES, SOCIAL DISTORTION en ALL TIME LOW

Voor mij is het nu al een topeditie!

Ik denk dat er nog een grote kans is dat Foo Fighters komen (donderdag voor Chemical Brothers), en dan is er normaal nog een headliner voor zondag voorzien.

Iemand een idee wie dat kan zijn? Ik heb al namen a la Linkin Park gehoord, wat zou willen zeggen dat ik zondag vroegtijdig de wei verlaat, maar ook Radiohead bijvoorbeeld.

Met The National, Elbow, Eels, Arctic Monkeys, Chemical Brothers, Goose, The gaslight Anthem ... kan deze werchter sowiso al niet meer stuk!

Op de zondag kan het een dance-act zijn: Moby, Underworld, Fatboy Slim.
Of een rock-act: Radiohead, RHCP, The Strokes.
Of iets wat niemand wil: Linkin Park.

Zondag wordt op de main stage sowiso al een vrij zware rockdag, met groepen als Grinderman, Social Distortion, en Iron Maiden.
Een alternatief in de tent met Moby, Underworld, en Fatboy Slim; waar moet ik tekenen?

Moby, Underworld, Fatboy Slim? Wordt het een 1998-revival editie?

Yann Samsa
Ik zit vol spanning af te wachten...

R.E.M. is mogelijk (nieuw album)
Radiohead is mogelijk (nieuw album)
Red Hot Chili Peppers is mogelijk (nieuw album)
dEUS is mogelijk (nieuw album).
Foo Fighters is mogelijk (nieuw album)

Gorillaz is mogelijk (cf. The Fall + zou mooi afscheid zijn voor Albern terug gaat naar Blur)
Kanye West is mogelijk (cf. My Beautiful Dark Twisted Fantasy)

Ozark Henry heeft zichzelf reeds bevestigd op Cobra-TV.

Ook Linkin Park als afsluiter zou kunnen, aangezien ze headlinen op Aras (zusterfestival van Werchter.)

Verder zijn Them Crooked Voltures en Vampire Weekend ook niet uit te sluiten.
Net als Soulwax/2Many DJ's of Moby.

--------------------------------------------------

Persoonlijk hoop ik uit de grond van m'n hart dat het Linkin Park niet is.
Ook de Foo Fighters mogen wegblijven.

RHCP zou wel tof zijn. Maar Radiohead, R.E.M. of Gorillaz zou episch zijn. Als het één van die bands is, zal ik al zeer blij zijn. Bij alledrie loop ik hysterisch een toertje rond de 'Grote' Markt van Poperinge.

dEUS blijft ook zeer sterk natuurlijk, maar heb ze al gezien - en de vorige drie bands krijgen dus duidelijk voorang.

Them Crooked Voltures en Vampire Weekend hoeft voor mij niet, Ozark Henry is wel zeer mooi meegenomen . Moby zou ook een feestje zijn

En toch blijft er bij mij dat ietsie pietsie tikkeltje hoop dat het System Of A Down wordt. Dan zou ik wenen van geluk.

Gorillaz is al uit elkaar dus dat gaat niet meer lukken

Gorillaz uit elkaar?! Heb ik iets gemist?

Laatst had ik gelezen dat de Gorillaz nu officieel uit elkaar zijn, ik zal even een bron zoeken.

Edit: digitallife.nl

Weet niet of het echt officieel is maar het stond ook op teletekst, het uit elkaar gaan hing natuurlijk al een tijdje in de lucht met alle projecten waar Albarn zich mee bezig houdt.

Arrie schreef:
Gorillaz uit elkaar?! Heb ik iets gemist?

Dit werd al gezegd bij de release van The Fall, hij zou verder gaan met Blur. Hoorde het nu van meerdere mensen, schijnbaar is het officieel, maar ik had het maanden geleden al voor waar aangenomen. Helaas, maar als er een goede Blur-plaat uitkomt ben ik ook blij. Of nog een nieuw project. Als Damon maar muziek blijft maken, en daar lijkt het gelukkig wel op.

EDIT: Inderdaad, dit is een artikel uit december (let daar even op). Toen werd dit dus al gezegd. Ik kan geen officiële bevestiging vinden, het blijft kennelijk bij geruchten, maar wel erg hardnekkige. Het zou heel goed waar kunnen zijn.

Dit hoort overigens meer bij de artiestenpagina thuis, dunkt me.

Ferre Clabau schreef:

R.E.M. is mogelijk (nieuw album)
Radiohead is mogelijk (nieuw album)
Red Hot Chili Peppers is mogelijk (nieuw album)
dEUS is mogelijk (nieuw album).
Foo Fighters is mogelijk (nieuw album)
Gorillaz is mogelijk (cf. The Fall + zou mooi afscheid zijn voor Albern terug gaat naar Blur)
Kanye West is mogelijk (cf. My Beautiful Dark Twisted Fantasy)
Ozark Henry heeft zichzelf reeds bevestigd op Cobra-TV.
Ook Linkin Park als afsluiter zou kunnen, aangezien ze headlinen op Aras (zusterfestival van Werchter.)
Verder zijn Them Crooked Voltures en Vampire Weekend ook niet uit te sluiten.
Net als Soulwax/2Many DJ's of Moby.

--------------------------------------------------

.

REM zou blijkbaar niet gaan touren, ik vind niet onmiddellijk de bron, maar dat heb ik vorige week ergens gelezen.
RHCP zonder John Frusciante, ik kijk er niet naar uit eigenlijk....
Radiohead zou inderdaad episch zijn, maar ik zie in de programmatie niet meer echt een plaats voor hen. Voor de chemical brothers op donderdag? Na Iron Maiden op zondag? Zie het spijtig genoeg niet onmiddellijk gebeuren, maar het kan altijd natuurlijk.
Deus heeft al aangegeven dat hun album pas na de zomer klaar zal zijn. Ik weet niet of dit invloed heeft op hun plannen om te toeren natuurlijk.

Foo Fighters blijft voor mij een enorme kanshebber, donderdag voor de Chemical Brothers.
Grote kanshebber blijft Linkin Park, , zit ik echt niet op te wachten ...

Verder blijft het koffiedik kijken naar mogelijke dance/techno/house acts.

Hhhmmmm na de aankondiging van radiohead's nieuwe album vandaag, acht ik de kans weer een klein beetje groter dat ze naar Werchter komen. Komaan Herman !!

Yann Samsa
Ik hoop met je mee, cornholio. Komaan Herman: we want Radiohead.
En even i.v.m. de Time-shedule: Iron Maiden speelt blijkbaar niet als headliner, dus de kans bestaat dat Yorke en co wel kunnen/mogen afsluiten.

Jammer van R.E.M., dat had ook top zijn geweest.
RHCP hoeft voor mij ook niet.

Wat dEUS betreft: ik ben 90% zeker dat ze zullen staan op één van de volgende drie festivals
- Werchter
- Dranouter
- Pukkelpop
De vraag blijft welke...

Ah, wat hoop ik dat het Linkin Park of Foo Fighter niet wordt...
Op een dance/techno/house act zit ik ook allesbehalve te wachten, een interessante electro naam darentegen...
Of iets in de commerciëlere richting is ook welkom, Moby bijvoorbeeld.

Ferre Clabau schreef:
Komaan Herman: we want Radiohead.

Ik heb Thom een sms'je gestuurd, hij gooit het in de groep.

Yann Samsa

UNDERWORLD, MAGNETIC MAN, HURTS, TRIGGERFINGER, FLEET FOXES, BRIGHT EYES, NOISETTES, MONA en LISSIE.

Hopla, smijt ze er maar bij. Underworld & Triggerfinger zijn zowiso toppers, maar waar ik het meest naar uitkijk zijn Bright Eyes, man wat een prachtige nummers hebben die.

Uitstekend. Fleet Foxes en Bright Eyes zijn fantastische toevoegingen, en volgens mij staan ze tegenover artiesten die voor mij niet echt interessant zijn.

De vrijdag die uitverkocht is wordt lekker opgevuld met namen als Noisettes en Mona. Verder blijft Main Stage op donderdag vrijwel leeg, dus het is onzeker welke namen tegenover Eels en Beady Eye staan.

Yann Samsa
ROCK WERCHTER / NEWSUPDATE:
Eindelijk: LINKIN PARK KOMT! Googel ‘Linkin Park’ en ‘België’ en je krijgt een lange lijst met smeekbedes om de groep naar hier te halen. Het is dan ook geleden van de tijd dat de dieren nog spraken. Het laatste concert van de Californische groep dateert van 20 maart 2001 in de Brielpoort in Deinze. Linkin Park stond op de rand van de grote doorbraak en was op tournee met Deftones. Het moet er toevallig niet van gekomen zijn want de Belgische aanhang zit in het internationale koppeloton. Tot dusver hebben alle studioalbums hier goud behaald. Debuut ‘Hybrid Theory’ (2001) kreeg dubbel platina. Het album gaf nu-metal - of hoe de combinatie van gitaren, raps en grunts ook heten mag - een plaats in de geschiedenisboeken. Het heeft ondertussen evenveel fans als ‘Nevermind’ van Nirvana en ‘The Joshua Tree’ van U2. De groep trekt verder en blijft het experiment opzoeken. Nieuweling ‘A Thousand Suns’ (2010) wordt qua ommekeer vergeleken met ‘Kid A’ van Radiohead. De herkenbare hiphopbeats en de pianolijnen blijven, elektronica komt erbij. Het is Linkin Park, maar heel anders en nog altijd uiterst relevant.

Godverdomme, Godverdomme, Godverdomme
Het ergste vind ik nog dat Radiohead in de beschrijving wordt vermeld.
Zij moeten er staan...

JDS
Rock Werchter Newsupdate schreef:
De groep blijft het experiment opzoeken.

Maar ach, velen zullen hier gewoon tevreden door zijn. Ik zie alleen liever andere groepen aangekondigt worden.

Zelf heb ik een dagticket voor vrijdag. Sowieso al goede groepen (The National, Artic Monkeys, White Lies, Triggerfinger..), nu nog wat variatie. Een Hardrock of Metalgroep zou leuk zijn. Ofwel iets in de trent van Placebo of Moby. Zolang het geen Lady Gaga of Milk Inc. is.

Pfff Linkin Park... daar had ik al voor gevreesd. Dat worden geen Foo Fighters dit jaar, spijtig genoeg.

JDS
Ik geef het niet veel kans, maar het zou erg mooi zijn moest Tool en/of SOAD ook een plekje krijgen op Werchter.

haveman
Ferre Clabau schreef:
ROCK WERCHTER / NEWSUPDATE:
[i]Eindelijk: LINKIN PARK KOMT! Het album gaf nu-metal - of hoe de combinatie van gitaren, raps en grunts ook heten mag - een plaats in de geschiedenisboeken. Het heeft ondertussen evenveel fans als ‘Nevermind’ van Nirvana en ‘The Joshua Tree’ van U2. De groep trekt verder en blijft het experiment opzoeken. Nieuweling ‘A Thousand Suns’ (2010) wordt qua ommekeer vergeleken met ‘Kid A’ van Radiohead. (

Ik ben te weinig bekend met Linkin Park en de Belgische media, maar dit lijkt toch een serieus bericht.

Ferre Clabau schreef:
Godverdomme, Godverdomme, Godverdomme
Het ergste vind ik nog dat Radiohead in de beschrijving wordt vermeld.
Zij moeten er staan...

Wat dacht je dan van de laatste headliner: Black Eyed Peas

Zoveel hoge verwachtingen, en je krijgt Linkin Park en Black Eyed Peas.

Yann Samsa
Even geduld, a.u.b.
- smijt even wat dingen in het rond, schopt even wat dingen omver -

Dit gaat me een stap te ver...

JDS
Die naam is toch nog niet officieel, of wel?
Er gaan zelfs geruchten dat Limp Bizkit komt, laat dat alstublieft niet waar zijn...

Dan ga je toch naar een ander festival? Genoeg leuke alternatieven in België: Dour, Pukkelpop...

Overigens heb ik BEP in 2004 op Pinkpop gezien en dat was best leuk, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik toen ladderzat was en erg leuk gezelschap had.

JDS
Nah ja, ga enkel op vrijdag en dan komen tot nu toe enkel goeie namen...
Alleen Kings of Leon vind ik persoonlijk wat minder.

Tot nu toe heeft Rock am Ring de beste affiche.
Pukkelpop is zoals elk jaar afwachten.

Rock Werchter :: Nieuws - rockwerchter.be

Dit is echt HUILEN.... 2 jaar geleden waren ze ook op Werchter, en dat was niet meer of minder als zielig. Laat ze doen waar ze goed in zijn, namelijk een dure show geven tijdens superbowl pauzes, maar toch niet op werchter, als afluiter...

Tot voor 2 weken zag de agenda er super uit... Als ik dan 2 namen had mogen noemen die veel zouden verpesten, hadden het waarschijnlijk Linkin Park en Black Eyed Pea's zijn... Dit gaat vooral de alcoholconsumptie ten goede komen denk ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:00 uur

geplaatst: vandaag om 18:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.