Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter
zoeken in:
0
geplaatst: 28 februari 2011, 09:07 uur
Ik heb de Black Eyed Peas al een keer gezien op een Pinkpop en dat was echt een verschrikkelijk slecht optreden. Niet om aan te horen. Die Fergie stond alleen maar te krijsen.
Dat zij de hoofdact zijn op een festival als Werchter vind ik echt onbegrijpelijk.
Verder wel veel leuke namen; Eels, Warpaint, Arctic Monkeys, the National, Portishead, Elbow en nog een paar
Dat zij de hoofdact zijn op een festival als Werchter vind ik echt onbegrijpelijk.
Verder wel veel leuke namen; Eels, Warpaint, Arctic Monkeys, the National, Portishead, Elbow en nog een paar
0
Yann Samsa
geplaatst: 28 februari 2011, 18:47 uur
corn1holio1 schreef:
Dit gaat vooral de alcoholconsumptie ten goede komen denk ik.
Dit gaat vooral de alcoholconsumptie ten goede komen denk ik.
Dat was ook m'n eerste idee, tot ik inzag: 2.5 euro per pint.

0
geplaatst: 28 februari 2011, 20:50 uur
Mja, dat wordt extra veel smokkelen dit jaar. Ze hebben er zelf om gevraagd!!
0
geplaatst: 1 maart 2011, 17:09 uur
bruhaha, BEP als afsluiting, wat een giller..
Ben benieuwd wat er nog bijkomt, meestal zit ik elk jaar vol treurigheid de line-up te lezen, maar dan vooral omdat ik er niet bij kan zijn en Werchter altijd de grote mooie namen heeft (en nee niet alleen grote namen spreken me aan, maar toch vind ik het ook wel eens tof om van die grote bands live te zien)
Ben benieuwd wat er nog bijkomt, meestal zit ik elk jaar vol treurigheid de line-up te lezen, maar dan vooral omdat ik er niet bij kan zijn en Werchter altijd de grote mooie namen heeft (en nee niet alleen grote namen spreken me aan, maar toch vind ik het ook wel eens tof om van die grote bands live te zien)
0
geplaatst: 1 maart 2011, 17:17 uur
corn1holio1 schreef:
Heb vorig jaar vier dagen lang op het water uit de kranen geleefd. Alleen 's avonds namen we een paar biertjes om vervolgens in de camper verder te gaan. Noem me een 'knieperd', maar het scheelde me een hoop geld

0
geplaatst: 2 maart 2011, 08:22 uur
Normaal trek ik me daar allemaal niet te veel van aan, en drink ik gewoon waar ik zin in heb. Maar nu zullen er dagelijks een aantal tetrabrikken rumcola mee naar binnen gaan.
0
geplaatst: 4 maart 2011, 18:30 uur
"Nieuw op de affiche zijn: DIGITALISM, die op zondag de Pyramid Marquee afsluiten, de veelzijdige en vooral multi-getalenteerde BRUNO MARS, het ambiteuze Australische kwartet TAME IMPALA, dé Britse band van het moment THE VACCINES, het geweldige TV ON THE RADIO, de sprankelende electropop van I BLAME COCO, bezorgers van kippenvel en wellicht toekomstige supersterren RIVAL SONS en het heerlijk excentrieke EVERYTHING EVERYTHING. Meer namen volgen zeer binnenkort."
Bron: site Werchter
Bruno Mars

Bron: site Werchter
Bruno Mars

0
Yann Samsa
geplaatst: 4 maart 2011, 18:34 uur
Bruno Mars is inderdaad behoorlijk
Maar TAME IMPALA en THE VACCINES lijken me sterk. Ook TV ON THE RADIO, RIVAL SONS en EVERYTHING EVERTHING zijn interessant. DIGITALISM en I BLAME COCO zijn niet mijn ding. Nog steeds afwachten op een knaller, maar dit valt nog wel mee hoor...
Maar TAME IMPALA en THE VACCINES lijken me sterk. Ook TV ON THE RADIO, RIVAL SONS en EVERYTHING EVERTHING zijn interessant. DIGITALISM en I BLAME COCO zijn niet mijn ding. Nog steeds afwachten op een knaller, maar dit valt nog wel mee hoor...
0
geplaatst: 16 maart 2011, 12:06 uur
QUEENS OF THE STONE AGE OP DAG 1!
Queens of the Stone Age staan ( dan ) voor pure rock ’n roll. Dat maakt de groep bijzonder geliefd. En gelukkig dat iemand het allemaal een beetje bijhoudt op Wikipedia. Met de huidige leden erbij geteld, heeft QOTSA ondertussen ongeveer 40 tijdelijke en losvaste leden versleten. Slechts 1 Queen is al aan boord sinds 1997: Josh Homme, zanger, gitarist, motor. Hij gebruikt dat gevoel van tijdelijkheid als brandstof. En kijk: na 15 jaar a) is Queens Of The Stone Age er nog altijd en b) is de groep een van de eerste antwoorden op de vraag ‘Een echte rockgroep, waar denk je aan?’. Alles staat momenteel in het teken van een nieuwe start. De groep heeft al een paar jaar niet gespeeld. De leden weken onder meer uit naar Eagles Of Death Metal en The Dead Weather terwijl Homme zich, samen met Dave Grohl (Foo Fighters) en John Paul Jones (Led Zeppelin) vermeide met Them Crooked Vultures. Ondertussen werden de twee eerste albums - in omgekeerde chronologische volgorde - heruitgebracht. Nummer # 2 ‘Rated R’ (2000) zonder al te veel poeha in 2010, het titelloze debuut uit 1998 begin dit jaar met een begeleidende tournee die alleen maar kleinere zalen aandoet. Zoals het destijds was. Waarna ze in een hogere versnelling en met wellicht nieuw materiaal in de rugzak door de zomer razen. God save the Queens!
Goed nieuws!
Queens of the Stone Age staan ( dan ) voor pure rock ’n roll. Dat maakt de groep bijzonder geliefd. En gelukkig dat iemand het allemaal een beetje bijhoudt op Wikipedia. Met de huidige leden erbij geteld, heeft QOTSA ondertussen ongeveer 40 tijdelijke en losvaste leden versleten. Slechts 1 Queen is al aan boord sinds 1997: Josh Homme, zanger, gitarist, motor. Hij gebruikt dat gevoel van tijdelijkheid als brandstof. En kijk: na 15 jaar a) is Queens Of The Stone Age er nog altijd en b) is de groep een van de eerste antwoorden op de vraag ‘Een echte rockgroep, waar denk je aan?’. Alles staat momenteel in het teken van een nieuwe start. De groep heeft al een paar jaar niet gespeeld. De leden weken onder meer uit naar Eagles Of Death Metal en The Dead Weather terwijl Homme zich, samen met Dave Grohl (Foo Fighters) en John Paul Jones (Led Zeppelin) vermeide met Them Crooked Vultures. Ondertussen werden de twee eerste albums - in omgekeerde chronologische volgorde - heruitgebracht. Nummer # 2 ‘Rated R’ (2000) zonder al te veel poeha in 2010, het titelloze debuut uit 1998 begin dit jaar met een begeleidende tournee die alleen maar kleinere zalen aandoet. Zoals het destijds was. Waarna ze in een hogere versnelling en met wellicht nieuw materiaal in de rugzak door de zomer razen. God save the Queens!
Goed nieuws!

0
geplaatst: 16 maart 2011, 12:17 uur
Inderdaad zeer goed nieuws. Kunnen we terug wat meer van Pop werchter naar rock werchter neigen.
1 groot nadeel in de planning: ik zie dat ze +/- samen met Eels gaan spelen... Dat zou weer typisch zijn! Terwijl er met Linkin Park en andere bagger genoeg alternatieven zijn...
1 groot nadeel in de planning: ik zie dat ze +/- samen met Eels gaan spelen... Dat zou weer typisch zijn! Terwijl er met Linkin Park en andere bagger genoeg alternatieven zijn...
0
geplaatst: 16 maart 2011, 12:56 uur
Het feit dat die twee groepen naast elkaar staan in de line up wil toch niets zeggen? Of wel?
0
geplaatst: 16 maart 2011, 14:54 uur
Jawel hoor. De volgorde ligt al vast, dwz de onderste groep speelt eerst, en zo naar boven.
Vermits ik niet denk dat er nog een grotere groep gaat komen als QOTSA of Eels, spelen ze dus elk als op 2 na laatste.
Meestal is de tent iets vroeger gedaan, dus ik vermoed dat als Eels een 20 minuutjes bezig is, QOTSA zal beginnen.
Vermits ik niet denk dat er nog een grotere groep gaat komen als QOTSA of Eels, spelen ze dus elk als op 2 na laatste.
Meestal is de tent iets vroeger gedaan, dus ik vermoed dat als Eels een 20 minuutjes bezig is, QOTSA zal beginnen.
0
geplaatst: 16 maart 2011, 17:25 uur
Je moet het mij niet vertellen... Om ziek van te worden.
Maar ja, als Black Eyed Pe
as (ik krijg het er niet uit zonder over te geven) mogen afsluiten, dan kan je alles verwachten.
Maar ja, als Black Eyed Pe
as (ik krijg het er niet uit zonder over te geven) mogen afsluiten, dan kan je alles verwachten.
0
geplaatst: 16 maart 2011, 17:48 uur
Eigenlijk hoop ik dat Eels nog een plaatsje naar beneden gaat. Vorig jaar speelde Stereophonics en La Roux (in de Marquee) beide tussen 20:40 en 21:40. In dat geval moet er een keuze worden gemaakt.
0
Guardian of Isis
geplaatst: 17 maart 2011, 00:52 uur
De mensen die deze teksten schrijven hebben er toch echt geen benul van:
nu-metal - of hoe de combinatie van gitaren, raps en grunts ook heten mag -
Chester Bennington's geroep wordt nu blijkbaar al gekwalificeerd als grunten. Maak dat echte muzikanten als Mikael Åkerfeldt maar eens wijs.
Nieuweling ‘A Thousand Suns’ (2010) wordt qua ommekeer vergeleken met ‘Kid A’ van Radiohead.
Kijk, ik ben zelf geen fan van Radiohead, maar dergelijke dingen zeg je m.i. gewoon niet uit respect. Qua muzikantschap mag LP de schoenen van Radiohead nog niet kussen, hoe amusant het af en toe wel nog moge zijn (al is dat vooral jeugdsentiment). Maar ja, blijkbaar is het aantrekken van een groot publiek van pubers al genoeg om vergelijkingen met The Joshua Tree te rechtvaardigen.
Je moet er ook eens op letten hoe vaak in de tekst van BEP commercieel succes wordt gebruikt om te verdedigen dat ze een walgelijk slechte groep als afsluiter hebben geplaatst:
(#1)
The Black Eyed Peas treden toe tot de selecte club van artiesten die op hetzelfde moment op #1 en #2 hebben gestaan in de Amerikaanse hitlijsten. De singles ‘I Gotta Feeling’ en ‘Boom Boom Pow’ staan opgeteld samen meer dan een half jaar op de bovenste stek.
(#2)
Na het einde volgt een nieuw begin. ‘The Beginning’ (2010) verwijst naar de nieuwe tijden die de technologie ons gaan brengen. “We denken dat we al ver staan.”, zegt brein will.i.am, “Maar het is slechts een begin.” Een begin dat de Black Eyed Peas tot het schare kransje van stadionacts doet behoren. Zo zal Stade de France in Parijs in juni tot 3 keer toe helemaal vol lopen voor de groep. Een begin dat The Black Eyed Peas ook tot de toppers der toppers doet behoren.
Dat stukje over technologie trouwens; is dat will.i.am's diepgaande kennis van de evolutie van de wetenschap van de afgelopen eeuwen die spreekt? Hij zou nog niet weten wie Isaac Newton was als je een appel keihard tegen zijn gezicht knalde.
(#3)
Zo mochten Black Eyed Peas begin deze maand de halftime van de Superbowl, het grootste sportevent in de VS, opluisteren. Een eer die –jawel- enkel voor de grootsten der aarde is weggelegd.
De grootsten der aarde, de toppers der toppers, de selecte club van artiesten, het schare kransje van stadionacts, ... kom op zeg, dit is gewoon platte commercie. Ik weet waarover ik spreek, want ik heb ze 2 jaar geleden op diezelfde plek gezien. Er was niets aan dat optreden dat een terugkeren rechtvaardigde, zelfs geen 'ambiance', m.i. het enige argument waarmee je een flutgroep als deze zou kunnen verdedigen. Het feit dat ze nog een plek krijgen boven een klasse-act als Iron Maiden maakt het des te ergerlijker. Hetzelfde met Linkin Park boven QOTSA en Kings of Leon boven Arctic Monkeys.
Kings of Leon was in 2009 trouwens eveneens oersaai, nul interactie, nul show en totaal geen vuur. Ik keek er nog half naar uit, omdat de groep wel een aantal redelijke nummers heeft, maar het optreden liet me volledig koud. Wat ik gehoord heb van de nieuwste plaat, doet me reeds vermoeden dat het dit jaar zeker niet beter zal zijn, integendeel. Maar ja, het is kassa kassa natuurlijk - met eendagsvliegen als Bruno Mars om de affiche te vullen krek hetzelfde. Aloe Blacc zou er zonder het hitje 'I Need a Dollar' ook niet gestaan hebben, hoewel diens muziek best nog meevalt. Ik durf er wel geld op verwedden dat we hem hierna ook nooit meer terugzien op de weide.
Werchter (althans dit jaar) links laten liggen is de boodschap.
*End rant*
nu-metal - of hoe de combinatie van gitaren, raps en grunts ook heten mag -
Chester Bennington's geroep wordt nu blijkbaar al gekwalificeerd als grunten. Maak dat echte muzikanten als Mikael Åkerfeldt maar eens wijs.
Nieuweling ‘A Thousand Suns’ (2010) wordt qua ommekeer vergeleken met ‘Kid A’ van Radiohead.
Kijk, ik ben zelf geen fan van Radiohead, maar dergelijke dingen zeg je m.i. gewoon niet uit respect. Qua muzikantschap mag LP de schoenen van Radiohead nog niet kussen, hoe amusant het af en toe wel nog moge zijn (al is dat vooral jeugdsentiment). Maar ja, blijkbaar is het aantrekken van een groot publiek van pubers al genoeg om vergelijkingen met The Joshua Tree te rechtvaardigen.
Je moet er ook eens op letten hoe vaak in de tekst van BEP commercieel succes wordt gebruikt om te verdedigen dat ze een walgelijk slechte groep als afsluiter hebben geplaatst:(#1)
The Black Eyed Peas treden toe tot de selecte club van artiesten die op hetzelfde moment op #1 en #2 hebben gestaan in de Amerikaanse hitlijsten. De singles ‘I Gotta Feeling’ en ‘Boom Boom Pow’ staan opgeteld samen meer dan een half jaar op de bovenste stek.
(#2)
Na het einde volgt een nieuw begin. ‘The Beginning’ (2010) verwijst naar de nieuwe tijden die de technologie ons gaan brengen. “We denken dat we al ver staan.”, zegt brein will.i.am, “Maar het is slechts een begin.” Een begin dat de Black Eyed Peas tot het schare kransje van stadionacts doet behoren. Zo zal Stade de France in Parijs in juni tot 3 keer toe helemaal vol lopen voor de groep. Een begin dat The Black Eyed Peas ook tot de toppers der toppers doet behoren.
Dat stukje over technologie trouwens; is dat will.i.am's diepgaande kennis van de evolutie van de wetenschap van de afgelopen eeuwen die spreekt? Hij zou nog niet weten wie Isaac Newton was als je een appel keihard tegen zijn gezicht knalde.

(#3)
Zo mochten Black Eyed Peas begin deze maand de halftime van de Superbowl, het grootste sportevent in de VS, opluisteren. Een eer die –jawel- enkel voor de grootsten der aarde is weggelegd.
De grootsten der aarde, de toppers der toppers, de selecte club van artiesten, het schare kransje van stadionacts, ... kom op zeg, dit is gewoon platte commercie. Ik weet waarover ik spreek, want ik heb ze 2 jaar geleden op diezelfde plek gezien. Er was niets aan dat optreden dat een terugkeren rechtvaardigde, zelfs geen 'ambiance', m.i. het enige argument waarmee je een flutgroep als deze zou kunnen verdedigen. Het feit dat ze nog een plek krijgen boven een klasse-act als Iron Maiden maakt het des te ergerlijker. Hetzelfde met Linkin Park boven QOTSA en Kings of Leon boven Arctic Monkeys.
Kings of Leon was in 2009 trouwens eveneens oersaai, nul interactie, nul show en totaal geen vuur. Ik keek er nog half naar uit, omdat de groep wel een aantal redelijke nummers heeft, maar het optreden liet me volledig koud. Wat ik gehoord heb van de nieuwste plaat, doet me reeds vermoeden dat het dit jaar zeker niet beter zal zijn, integendeel. Maar ja, het is kassa kassa natuurlijk - met eendagsvliegen als Bruno Mars om de affiche te vullen krek hetzelfde. Aloe Blacc zou er zonder het hitje 'I Need a Dollar' ook niet gestaan hebben, hoewel diens muziek best nog meevalt. Ik durf er wel geld op verwedden dat we hem hierna ook nooit meer terugzien op de weide.
Werchter (althans dit jaar) links laten liggen is de boodschap.
*End rant*

0
geplaatst: 25 maart 2011, 19:58 uur
BRANDON FLOWERS doet het even zonder The Killers. En hij doet dat even goed. De goede verstaander weet hiermee voldoende. SELAH SUE verovert de wereld. Een blanke bolster met zwarte pit. Internationale topklasse uit eigen land. Nog meer Belgisch. OZARK HENRY is een blijver. Een wereldreis bracht hem nieuwe inzichten bij en vooral meer mooie songs. Zeventig jaar oud en terecht opnieuw op Werchter: SEASICK STEVE. Zijn rauwe stem en apart instrumentarium leveren top blues op. CHASE AND STATUS presenteert zeer opwindende en vooral heel toegankelijke d&b. Een dancefloorfiller! JIMMY EAT WORLD is een historierijke groep. Het viertal uit Arizona viert binnenkort zijn 20ste verjaardag. Mede-grondleggers van wat vandaag ‘emo’ wordt genoemd. JENNY AND JOHNNY is een nieuwe naam. Een oude bekende gaat er achter schuil want Jenny is Jenny Lewis van Rilo Kiley. Troubadour Jonathan Rice is haar levensgezel. Samen goed voor zonnige momenten. A-TRAK ten slotte is de bruggenbouwer. Op de slotavond van Rock Werchter 2011 moet er een gepaste overgang gemaakt worden van het bulderend geweld van Iron Maiden naar het afsluitende dansfeest met The Black Eyed Peas. En dat kan alleen met grof geschut, met één van de beste DJ’s van de wereld, een uitblinker: A-Trak.
Klik hier voor een updated overzicht per dag van de tot nog toe bevestigde acts. De affiche van Rock Werchter is bijna volledig nu. De laatste aanvullingen volgen binnenkort.
nice
Klik hier voor een updated overzicht per dag van de tot nog toe bevestigde acts. De affiche van Rock Werchter is bijna volledig nu. De laatste aanvullingen volgen binnenkort.
nice
0
geplaatst: 26 maart 2011, 22:37 uur
Wat vind je er juist slecht aan?
Ik vind dit persoonlijk toch 1 van de betere line up van de laatste jaren van Werchter. OK de headliners zijn niet goed maar de rest is toch gewoon heel goed tot uitstekend.
Ik vind dit persoonlijk toch 1 van de betere line up van de laatste jaren van Werchter. OK de headliners zijn niet goed maar de rest is toch gewoon heel goed tot uitstekend.
0
geplaatst: 27 maart 2011, 10:39 uur
Er zijn een aantal goede groepen imo, die dan nog eens verdeeld zijn over de vier dagen. Er springt geen enkele dag echt uit voor mij.
0
Sqritz
geplaatst: 5 april 2011, 15:48 uur
James Blake, The Hives, Anouk, OFWGKTA en Evaline komen ook.
En Ke$ha ook.
En Ke$ha ook.

0
geplaatst: 6 april 2011, 21:19 uur
OFWGKTA is wel vet, maar de rest van de namen zijn niet heel erg sterk..
Werchter wordt toch met de jaren minder
Werchter wordt toch met de jaren minder

0
geplaatst: 11 april 2011, 16:54 uur
Ik ga enkel de donderdag, die voor mij de enige echte topdag is
Ik kijk vooral uit naar Seasick Steve, Queens of the Stone Age en Eels.
Chemical Brothers en Aloe Blacc wil ik ook wel eens zien
Er zijn wel nog andere goede artiesten zoals Triggerfinger en Elbow op andere dagen, maar voor 2 goeie per dag ga ik geen 80 euro dokken
Er zijn wel nog andere goede artiesten zoals Triggerfinger en Elbow op andere dagen, maar voor 2 goeie per dag ga ik geen 80 euro dokken

0
geplaatst: 11 april 2011, 17:59 uur
tim-r(-_-) schreef:
Wel jammer voor je dat QOTSA en Eels hoogstwaarschijnlijk zowat tegelijkertijd zullen spelen (of in ieder geval een stuk zullen overlappen).
Verder zou ik zeker OFWGKTA en James Blake gaan bezichtigen, maar misschien vanwege jouw (overwegend rockgerichte) voorkeur toch niet echt toppers.

0
geplaatst: 12 april 2011, 16:22 uur
Guardian of Isis schreef:
Het feit dat ze nog een plek krijgen boven een klasse-act als Iron Maiden maakt het des te ergerlijker.
Het feit dat ze nog een plek krijgen boven een klasse-act als Iron Maiden maakt het des te ergerlijker.
Ik vind het beter zo, dat The Black Eyed Peas de laatste dag om 12 uur 's nachts spelen, dan is toch geen hond meer nuchter.
Nee, dan heb ik bijna liever dat Iron Maiden speelt als het licht is, in de vroege middag, heerlijk zo wakker worden

0
Guardian of Isis
geplaatst: 12 april 2011, 22:58 uur
Nja, ik begrijp je punt, maar sowieso vind ik dat groepen die buiten spelen op festivals beter tot hun recht komen 's avonds: de gehele show komt (zeker bij Maiden) beter uit de verf tegen een zwarte achtergrond. Ik had BEP liever ergens vroeg op de dag gezien, omdat hun miserabele act dan maar drie kwartier à een uur zou moeten duren. Bovendien kan je dan blijven relaxen op de camping tot in de namiddag. 

* denotes required fields.