Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter
zoeken in:
0
geplaatst: 3 maart 2012, 01:12 uur
Twee jaar geleden, in 2010, stonden ze ook op Werchter. Ik zou het maar belachelijk vinden dat ze alweer optreden.
0
geplaatst: 3 maart 2012, 08:47 uur
Ja dat maakt me niet zo veel uit, Pearl Jam was er in 2010 ook. Maar een headlinerplek is denk ik iets te veel van het goede voor Editors.
0
geplaatst: 3 maart 2012, 09:34 uur
Als er 1 groot festival is waar Editors zou kunnen headlinen is het wel Werchter. Ze zijn immens populair hier en hun vorige doortocht was een groot succes. Ik zou het zeker niet erg vinden.
Ik heb ook al geruchten gehoord van een combo Bloc Party-Editors, maar daar durf ik niet te veel op hopen.
Ik heb ook al geruchten gehoord van een combo Bloc Party-Editors, maar daar durf ik niet te veel op hopen.
0
geplaatst: 3 maart 2012, 11:52 uur
Als Bloc Party komt en ze spelen nummers van Silent Alarm, dan ben ik er bij. En de kans dat Bloc Party naar Werchter komt is groot, aangezien ze op Melt! Festival staan die zich situeert in Duitsland.
0
geplaatst: 5 maart 2012, 13:16 uur
Zolang de weekendkaarten maar nog een dagje wachten... Zo kaarten bestellen
. Editors zou leuk zijn, maar dat lijkt me eerder een semi-afsluiter net als Snow Patrol en Elbow... Afsluiter gaat wel erg ver.
. Editors zou leuk zijn, maar dat lijkt me eerder een semi-afsluiter net als Snow Patrol en Elbow... Afsluiter gaat wel erg ver.
0
geplaatst: 5 maart 2012, 13:19 uur
Vind ik dus ook, heb niks tegen Editors maar een headlinerplek is te veel. In 2010 stonden ze voor Green Day en daarna hebben ze niets uitgebracht.
Een nieuwe bevestiging van Regina Spektor vandaag: Regina Spektor naar Rock We...
Een nieuwe bevestiging van Regina Spektor vandaag: Regina Spektor naar Rock We...
0
geplaatst: 7 maart 2012, 08:35 uur
Co Jackso schreef:
De verwachting is dat de Editors de laatste headliner zullen zijn.
De verwachting is dat de Editors de laatste headliner zullen zijn.
En het klopt. The xx spelen er vreemd genoeg voor, terwijl Mumford & Sons daarvoor spelen.
0
geplaatst: 7 maart 2012, 08:49 uur
sowieso een rare dag, 2 groepen met 1 album die zo hoog staan op de afficha.
The XX op main stage is ook al niet echt leuk
maar voor de rest staan er alleen maar leuke namen op de zaterdag. Veruit de beste dag en dat met geen enkele grote naam.
The XX op main stage is ook al niet echt leuk

maar voor de rest staan er alleen maar leuke namen op de zaterdag. Veruit de beste dag en dat met geen enkele grote naam.

0
geplaatst: 7 maart 2012, 09:05 uur
Inderdaad, het wordt keuzes maken op zaterdag. Het is te hopen dat Ben Howard en vooral M83 niet tegenover Mumford & Sons en The xx staan.
0
geplaatst: 7 maart 2012, 11:16 uur
Dat meen je niet, beste naam van de dag juist.
Edit: laat maar, je hebt ze gewoon liever niet op de main stage. Dat is inderdaad wel jammer.
0
geplaatst: 7 maart 2012, 12:38 uur
Had ik ook liever ergens anders gezien. Hoe zit het trouwens met het tijschema? Speelt Main tegelijk met de Marquee of het derde?
Moet erg veel keuzes gaan maken namelijk...
Moet erg veel keuzes gaan maken namelijk...
0
geplaatst: 7 maart 2012, 17:50 uur
Klein beetje teleurgesteld met de headliner (aangezien dit gewoon geen headliner is). Wel een goede groep natuurlijk. The XX is ook wel leuk maar de marquee of 3rd stage is hier idd wel beter voor geschikt. Within Temptation speelt opvallend vroeg maar zal ik dus ook wel meepikken.
Heeft iemand trouwens ervaring met campings A2, A3 en A4? Aangezien dat de Camping XL campings zijn...
Heeft iemand trouwens ervaring met campings A2, A3 en A4? Aangezien dat de Camping XL campings zijn...
0
geplaatst: 7 maart 2012, 19:16 uur
De zaterdag is echt wel sterk dit jaar. Ik vind het wel vreemd dat The xx zo hoog staat.
0
geplaatst: 7 maart 2012, 22:19 uur
hallo! schreef:
De zaterdag is echt wel sterk dit jaar. Ik vind het wel vreemd dat The xx zo hoog staat.
Idem. Mumford & Sons subheadliner maken zou logischer zijn.
0
Yann Samsa
geplaatst: 8 maart 2012, 17:45 uur
Gloeilamp schreef:
Je hebt net m'n dag gemaakt, Gloeilamp! Regina Spektor, wat een vrouw!
0
nicoot
geplaatst: 8 maart 2012, 22:47 uur
Na 2005, 2006, 2007 en 2008 vindt in 2012 de legendarische comeback van mezelf plaats op de Werchterse weiden! Driemaal op scoutskamp, maar ik heb niet indruk dat ik iets significants gemist heb in die drie jaren. Of ik had ze al gezien... 2012 vind ik echt een degelijke RW-waardige line-up hebben! Goed van dat derde podium, kunnen de subgenres wat gesegregeerd worden. Ik kijk alvast uit naar RHCP (2e keer), Mastodon, Elbow, blink-182 (2e keer), Editors (3829e keer), Kasabian, Noel Gallagher, Jack White, Mumford & Sons (2e keer), Pearl Jam (2e keer maar eerste échte keer), The Cure, Rise Against en giet er maar een goeie scheut deadmau5 bij ook!
0
geplaatst: 11 maart 2012, 10:17 uur
Ferre Clabau schreef:
(quote)
Geen probleem hoor Ferre

0
geplaatst: 12 maart 2012, 09:31 uur
hallo! schreef:
Ik vind het raar dat jullie de zaterdag als zulk een sterke dag beschouwen eigenlijk.
Voor mij is vrijdag echt dé ongelooflijke topdag, met alleen al op de main stage:
Gossip
Jack White
dEUS
Pearl Jam
Deadmau5
en nog vele namen die moeten volgen voor de andere podia.
Met Jack White, Deus, en Pearl Jam, komen 3 van mijn pakweg 20 favoriete bands/artiesten aller tijden, en dit na elkaar.
0
geplaatst: 12 maart 2012, 17:59 uur
De zondag is uitverkocht, gelukkig heb ik mijn ticket al voor die dag. 

0
geplaatst: 13 maart 2012, 00:31 uur
Kaartjes zijn toch al binnen
. De verkoop kan me niet hard genoeg gaan. Ik vind het ook niet zo gek, als je naar de line-up kijkt.
Overigens wel jammer dat er dagkaarten verkocht worden... Op bijv. Lowlands heb je op de laatste dag altijd het "we-zijn-lekker-met-zijn-allen-brak"-gevoel. Op Werchter zijn er dan waarschijnlijk een aantal overenthousiaste RHCP-fans die het hele terrein over vliegen... Maar goed, laat ik niet gaan klagen voordat blijkt dat mijn vermoedens ook daadwerkelijk kloppen. Oh wacht
.
. De verkoop kan me niet hard genoeg gaan. Ik vind het ook niet zo gek, als je naar de line-up kijkt.Overigens wel jammer dat er dagkaarten verkocht worden... Op bijv. Lowlands heb je op de laatste dag altijd het "we-zijn-lekker-met-zijn-allen-brak"-gevoel. Op Werchter zijn er dan waarschijnlijk een aantal overenthousiaste RHCP-fans die het hele terrein over vliegen... Maar goed, laat ik niet gaan klagen voordat blijkt dat mijn vermoedens ook daadwerkelijk kloppen. Oh wacht
.
0
geplaatst: 15 maart 2012, 08:55 uur
Werchter Classic heeft ook weer wat nieuwe namen: Kaiser Chiefs, Amy MacDonald en meer naar TW Classic | Rockblog
0
geplaatst: 15 maart 2012, 20:55 uur
Inderdaad, ik begrijp dat nooit zo. Kaiser Chiefs geldt hetzelfde voor. Alhoewel: die zijn wel classic in de zin van dat ze al uitgerangeerd zijn
.
.
0
geplaatst: 15 maart 2012, 20:58 uur
Haha dat is waar 
Al begreep ik dat TW Classic dus vooral bedoeld is voor artiesten die al eens op Rock Werchter gestaan hebben. De naam doet wel iets anders vermoeden..

Al begreep ik dat TW Classic dus vooral bedoeld is voor artiesten die al eens op Rock Werchter gestaan hebben. De naam doet wel iets anders vermoeden..
0
geplaatst: 15 maart 2012, 21:04 uur
De Kaiser Chiefs uitgerangeerd? Dat laatste album mag dan niet veel soeps zijn, live maken die jongens er altijd wel een feestje van 

0
geplaatst: 15 maart 2012, 21:14 uur
De laatste twee albums misten wat veel mensen in ze zochten: energie en meezingers. Daarnaast kan je al jaren niet om ze heen op de festivals, en wat zien we nu? Kaiser Chiefs staan deze zomer niet meer geprogrammeerd op de grote festivals, maar op de wat kleinere zoals Zwarte Cross en Bospop (geloof ik). Lijkt me duidelijk.
Dat ze live er altijd een feestje van maken ben ik met je eens. Het is waarschijnlijk de slechtste liveband die ik ken, maar een feestje is het inderdaad altijd en dat is ook wel eens fijn.
Dat ze live er altijd een feestje van maken ben ik met je eens. Het is waarschijnlijk de slechtste liveband die ik ken, maar een feestje is het inderdaad altijd en dat is ook wel eens fijn.
0
geplaatst: 15 maart 2012, 21:19 uur
Live inderdaad nog steeds een feest, vorig jaar op Werchter ook. Ze moeten het helaas wel hebben van de oudere nummers.
* denotes required fields.