Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter
zoeken in:
0
geplaatst: 14 juni 2012, 11:21 uur
Daar ben ik blij om 
Ik moet wel voor SNow Patrol en de Peppers weg.. moet de dag erna om 11 uur smorgens presenteren.. eindpresentatie

Ik moet wel voor SNow Patrol en de Peppers weg.. moet de dag erna om 11 uur smorgens presenteren.. eindpresentatie

0
geplaatst: 14 juni 2012, 14:33 uur
Grid Gorilla schreef:
Het concert van the cure is verlengd: 22.50 - 00.35.
Ik dacht al dat ik gek werd... Het concert van the cure is verlengd: 22.50 - 00.35.
Volgens mij is het concert van Pearl Jam ook verlengd, maar ik weet het niet zeker. Er staat me iets van bij dat de tijden eerst rond waren, en nu is het van 22:25 tot 00:10...
0
geplaatst: 14 juni 2012, 14:49 uur
Pearl Jam stond van 22:05 - 23:50. Niet verlengd dus. Ik moet blijkbaar wel eens een nieuw schema gaan afdrukken? :/
0
geplaatst: 15 juni 2012, 16:09 uur
Tenzij je bij een paar van de grootste acts te laat wil komen natuurlijk.
0
geplaatst: 17 juni 2012, 02:43 uur
Hoeveel opvoorhand moet je zijn als je nog in één van de vakken (één van de 4 dus) voor het podium wil staan bij een headliner?
Zou een half uur volstaan bij Pearl Jam?
Zou een half uur volstaan bij Pearl Jam?
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:12 uur
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Werchter, wat is dat van die vakken ?
Voor wie zaterdag gaat, hoop ik dat Mumford & Sons op volle kracht kan spelen want de frontman heeft zijn hand gebroken.
Voor wie zaterdag gaat, hoop ik dat Mumford & Sons op volle kracht kan spelen want de frontman heeft zijn hand gebroken.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:27 uur
Is moeilijk te zeggen. De vakken worden normaal gezien steeds open gesteld (door middel van aantal kleine poortjes langs weerszijden) na elke groep. Nu vermoed ik wel dat er al veel PJ-fans gaan staan in dat vak tijdens dEUS en dat vak dus zeker niet gaan verlaten. Als je fan bent van dEUS zou ik dus al in dat eerste vak gaan staan, maar ik denk dat je wel zeker een kans maakt om erdoor te geraken, als je bij het einde van dEUS vooraan staan aan de toegangshekken, daar is het wel ALTIJD drummen geblazen voor hoofdacts.
@JoaMuse. Er is een apart vak voorzien aan de Main Stage vooraan, dat nog eens opgesplitst is in 2 deelvakjes (uiterst vooraan en beetje daarachter).
@JoaMuse. Er is een apart vak voorzien aan de Main Stage vooraan, dat nog eens opgesplitst is in 2 deelvakjes (uiterst vooraan en beetje daarachter).
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:57 uur
Opgesplitst in 2 deelvakken? Dat is mij nog niet opgevallen?
En tja, over dat op voorhand zijn, altijd moeilijk te zeggen. Ik denk dat de main stage op vrijdag vrij vol zal zitten, met Jack White en Deus voor Pearl Jam. Verstand op 0 en naar voor bomen is dan vaak de enige oplossing. Anders zou ik onmiddellijk als Deus gedaan heeft, naar voor beginnen lopen. Dan ga je wel tegen behoorlijk wat mensen in wandelen, maar dat is wel de moment dat er plaats gaat gemaakt worden.
Die voorste vakken vind ik nu vaak wel niet ideaal, vaak is de sfeer er net achter beter. Als je zeker in het voorste vak wil zitten, dan moet je er al met Deus inzitten denk ik. En dat is voor mij onmogelijk gezien de combinatie bier drinken / pissen.
En tja, over dat op voorhand zijn, altijd moeilijk te zeggen. Ik denk dat de main stage op vrijdag vrij vol zal zitten, met Jack White en Deus voor Pearl Jam. Verstand op 0 en naar voor bomen is dan vaak de enige oplossing. Anders zou ik onmiddellijk als Deus gedaan heeft, naar voor beginnen lopen. Dan ga je wel tegen behoorlijk wat mensen in wandelen, maar dat is wel de moment dat er plaats gaat gemaakt worden.
Die voorste vakken vind ik nu vaak wel niet ideaal, vaak is de sfeer er net achter beter. Als je zeker in het voorste vak wil zitten, dan moet je er al met Deus inzitten denk ik. En dat is voor mij onmogelijk gezien de combinatie bier drinken / pissen.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 13:11 uur
Ik vind het ook niet zo fijn om zolang te moeten wachten op een band. Zelfs een keer flauwgevallen door de hitte en te weinig drinken. Gelukkig is er dit jaar geen hoofdact waar ik echt vooraan moet staan.
Over 10 dagen is het zover, heb er zin in!
Over 10 dagen is het zover, heb er zin in!

0
geplaatst: 18 juni 2012, 17:19 uur
Je doet mij twijfelen, maar ik denk toch dat er nog een kleine opsplitsing is, m.n. als je langs de rechterkant (met gezicht naar podium) binnenkomt door de poortjes. Kan goed zijn van niet hoor, dan is dat gewoon een fantasietje van mij
Maar ben bij QOTSA vorig jaar in het vak binnengedrongen en meen mij echt te herinneren dat ik dan in dat (eventueel fictieve) 2de stuk stond.
Maar ben bij QOTSA vorig jaar in het vak binnengedrongen en meen mij echt te herinneren dat ik dan in dat (eventueel fictieve) 2de stuk stond.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 17:34 uur
Haha wie zal het zeggen. Tegen dat ik in dat vak kom, ben ik meestal ook al niet meer heel fris.
We zullen er binnen 10 dagen op letten, en dan weten te zeggen

0
geplaatst: 19 juni 2012, 00:18 uur
Voor mij mogen die vakken gewoon afgeschaft worden, of moeten ze er meer volk toelaten. Heb graag wat kortere rijen. Maar goed, dat incident van pearl jam op rokslide zal er ook wel wat mee te maken hebben zeker?
Merci voor uw uitleg trouwens corn1holio1 (wat een gebruikersnaam trouwens)
Merci voor uw uitleg trouwens corn1holio1 (wat een gebruikersnaam trouwens)
0
geplaatst: 20 juni 2012, 22:08 uur
Er is nu een plattegrond van het festivalterrein op de site te vinden. Ik vind het er erg mooi uitzien 

0
geplaatst: 20 juni 2012, 22:25 uur
Ik kijk er echt heel hard naar uit maar dat derde podium heeft voor mij bijna geen enkele meerwaarde (enkel Incubus is nog degelijk). Ze hadden The XX er ook wel mogen inzetten.
Ik hoop dat als er een vierde podium komt we toch eindelijk eens wat harder werk gaan zien.
Voor de editie van 2013 lijkt The Prodigy en Green Day te komen.
Ook sterke aanwezingen naar 30 Seconds to Mars.
Ik hoop dat als er een vierde podium komt we toch eindelijk eens wat harder werk gaan zien.
Voor de editie van 2013 lijkt The Prodigy en Green Day te komen.
Ook sterke aanwezingen naar 30 Seconds to Mars.
0
geplaatst: 20 juni 2012, 22:36 uur
corn1holio1 schreef:
Haha wie zal het zeggen. Tegen dat ik in dat vak kom, ben ik meestal ook al niet meer heel fris.
Praktische Info | Rock Werchter 2012 - rockwerchter.be Dan tóch nog 2 subvakken!

0
geplaatst: 20 juni 2012, 23:04 uur
Hehe inderdaad, kan van pas komen zo'n kaartje.
The Barn ziet er trouwens zéér groot uit, groter dan de al vrij gigantische marquee! Misschien dat het gezichtsbedrog is...
The Barn ziet er trouwens zéér groot uit, groter dan de al vrij gigantische marquee! Misschien dat het gezichtsbedrog is...
0
geplaatst: 20 juni 2012, 23:07 uur
Men zegt dat er in de marquee 6000 man kan en in de barn zou er 10000 man inpassen.
0
geplaatst: 21 juni 2012, 07:44 uur
Wat betreft The XX ben ik het helemaal met JDS eens. Die band komt beter tot zijn recht in een tent dan op een gigantisch podium, ben benieuwd wat ze daarvan gaan maken.
Op Facebook is er ook een foto geplaatst van het terrein. Daarop zijn The Barn en de Pyramid Marquee te zien. De Pyramid lijkt me toch een stuk groter..
Op Facebook is er ook een foto geplaatst van het terrein. Daarop zijn The Barn en de Pyramid Marquee te zien. De Pyramid lijkt me toch een stuk groter..
0
geplaatst: 24 juni 2012, 15:35 uur
Ik ga dit jaar ook voor het eerst. Wat zijn een beetje de goede tips qua camping. En als je vanuit Amsterdam komt is het slim neem ik aan om naar Brussel te reizen en dan naar leuven met de trein, toch?
0
geplaatst: 24 juni 2012, 15:41 uur
Ik ben ook wel benieuwd naar campingtips, ook voor mij de eerste keer Werchter. Ik weet ook niet hoe het met de bier- en etensprijzen zit. Hier zou ik graag wat over weten 

0
geplaatst: 24 juni 2012, 15:56 uur
Bier en eten is toch wel duur vind ik... 2,5€ per consumptie. Ik geloof zelfs dat het voor koffie/warme choco 2,5€ is, maar als je slagroom wilt een bonnetje meer -> 5€.
Frietjes met saus is 1,5 bon denk ik (3,75€) en frikandel 1 bon denk ik. Stuk pizza ook 2 bonnen (5€).
Ik weet het allemaal wel niet echt zeker meer, maar 't is alleszins niet goedkoop, 'k zal het zo zeggen. En buiten de wei zijn de prijzen hetzelfde dacht ik. Zo slim zijn ze dan weer wel.
Campingtips kan ik niet echt specifiek geven. Heb 1x op A2 gelegen en 1x op B0. Beide keren zijn me best goed bevallen en liggen beiden op een, voor mij persoonlijk, goede afstand van de heilige wei.
Frietjes met saus is 1,5 bon denk ik (3,75€) en frikandel 1 bon denk ik. Stuk pizza ook 2 bonnen (5€).
Ik weet het allemaal wel niet echt zeker meer, maar 't is alleszins niet goedkoop, 'k zal het zo zeggen. En buiten de wei zijn de prijzen hetzelfde dacht ik. Zo slim zijn ze dan weer wel.
Campingtips kan ik niet echt specifiek geven. Heb 1x op A2 gelegen en 1x op B0. Beide keren zijn me best goed bevallen en liggen beiden op een, voor mij persoonlijk, goede afstand van de heilige wei.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 19:39 uur
Campings A2, A3 en A4 lopen volgens mij al aardig vol op woensdagmiddag/avond. Zelf ga ik voor de 3e maal op A1, vlakbij de ingang. Hierdoor is de afstand tot de wei minimaal, zodat ik tussendoor even naar de tent kan en het teruglopen aan het eind van de avond minimaal is.
De camping zelf is best gezellig, zonder al teveel grote groepen. Camping A1 is een verzameling van nationaliteiten en de afterparty is ieder jaar ook geslaagd. De douches zijn prima en de wachtrij is aanzienlijk kleiner dan bij de andere A-campings. Het is wel wat druk in de avond, maar ik heb wel het idee dat er een vorm van sociale controle is, mits je snel contact maakt met de buren.
Overigens twijfel ik nog of ik met de auto of met het OV ga. De eerste trein vanuit Amsterdam die ik kan halen vertrekt om 06:46, waardoor ik om 10:15 in Werchter zou kunnen zijn. Lijkt mij best laat, dus mocht iemand mee willen rijden met de auto, dan hoor ik het wel
De camping zelf is best gezellig, zonder al teveel grote groepen. Camping A1 is een verzameling van nationaliteiten en de afterparty is ieder jaar ook geslaagd. De douches zijn prima en de wachtrij is aanzienlijk kleiner dan bij de andere A-campings. Het is wel wat druk in de avond, maar ik heb wel het idee dat er een vorm van sociale controle is, mits je snel contact maakt met de buren.
Overigens twijfel ik nog of ik met de auto of met het OV ga. De eerste trein vanuit Amsterdam die ik kan halen vertrekt om 06:46, waardoor ik om 10:15 in Werchter zou kunnen zijn. Lijkt mij best laat, dus mocht iemand mee willen rijden met de auto, dan hoor ik het wel

0
geplaatst: 24 juni 2012, 19:44 uur
Het is erg dat je Werchterticket maar vanaf 11u geldig is op de trein... dan zal ik dus nog een treinticket moeten kopen ook 
Hoe zit het trouwens met het sanitair op de campings?

0
geplaatst: 24 juni 2012, 20:04 uur
Beeswax schreef:
Het is erg dat je Werchterticket maar vanaf 11u geldig is op de trein... dan zal ik dus nog een treinticket moeten kopen ook

Op woensdag vanaf 11u. Lijkt mij vroeg genoeg.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 20:55 uur
Ja want daar zit ik ook een beetje mee. Ik ben donderdag rond 12 uur in Werchter, is dat nog op tijd om een goed plekje te vinden?
0
geplaatst: 24 juni 2012, 21:24 uur
Gloeilamp schreef:
Ja want daar zit ik ook een beetje mee. Ik ben donderdag rond 12 uur in Werchter, is dat nog op tijd om een goed plekje te vinden?
Niet als je met een grote groep bent.
0
spit.tsvnami
geplaatst: 24 juni 2012, 21:25 uur
Mijn tijdschema zit dus als volgt:
17:45 The Maccabees
19:25 Blink 182
21:45 Selah Sue
23:00 The Cure
01:15 Justice
-
17:05 Gossip
18:45 Jack White (heb zijn solo-album nog niet beluisterd, maar ben nogal nieuwsgierig)
20:15 Lana Del Rey
22:00 Bat For Lashes
0:00 Beirut
-
14:35 Alabama Shakes
15:20 Black Box Revelation
19:55 Mumford and Sons
20:30 M83
21:35 The XX
-
14:50 The Vaccines
17:35 Die Antwoord
18:35 Ed Sheeran (
)
19:45 Florence & The Machine
(Snow Patrol vind ik niks)
23:30 Red Hot Chili Peppers
Voor de rest loop ik wel wat rond en bekijk ik random optredens.
Ga trouwens helemaal alleen, nog iemand die alleen gaat (niet om samen te gaan, maar om "advies" als je alleen gaat?) Ik neem gewoon een doek mee en ga tegen een boom liggen...
17:45 The Maccabees
19:25 Blink 182
21:45 Selah Sue
23:00 The Cure
01:15 Justice
-
17:05 Gossip
18:45 Jack White (heb zijn solo-album nog niet beluisterd, maar ben nogal nieuwsgierig)
20:15 Lana Del Rey
22:00 Bat For Lashes
0:00 Beirut
-
14:35 Alabama Shakes
15:20 Black Box Revelation
19:55 Mumford and Sons
20:30 M83
21:35 The XX
-
14:50 The Vaccines
17:35 Die Antwoord
18:35 Ed Sheeran (
)19:45 Florence & The Machine
(Snow Patrol vind ik niks)
23:30 Red Hot Chili Peppers
Voor de rest loop ik wel wat rond en bekijk ik random optredens.
Ga trouwens helemaal alleen, nog iemand die alleen gaat (niet om samen te gaan, maar om "advies" als je alleen gaat?) Ik neem gewoon een doek mee en ga tegen een boom liggen...
0
geplaatst: 27 juni 2012, 11:29 uur
Beeswax schreef:

Bar en boos. Dixi-land is de standaard. Adem inhouden, ogen dicht, beetje mikken en snel weer wegwezen. Zet je dure zonnebril niet op je hoofd, want als ie erin valt sta je voor een duivels dilemma, kan ik je uit ervaring vertellen.
Hoewel het dit jaar wel zal meevallen met de stank, het wordt niet zo warm. En ach, het heeft ook zo zijn charme, op Lowlands hebben ze toiletten met schone brillen en die je kunt doorspoelen. En gezonde broodjes en vers sinasappelsap bij de La Place. Gekkigheid. Dan toch veel liever de Dixi, Brusselse wafels en fritkot op Werchter!!
Vanavond vertrekken de eersten om een mooie plek te reserveren op de camping. Morgenvroeg volgt de 2e ploeg (waaronder ikzelf) en vrijdag komen er nog enkelen met een verse aanvoer koud / bevroren bier. Waarmee we tot zondagochtend gegarandeerd voorzien zijn van bier zoals het bedoeld is.
Muzikaal wordt het ieder jaar minder wat mij betreft, kijk niet echt ergens reikhalzend / halsreikend naar uit, heel benieuwd naar The Cure en Simple Minds, maar ik ben dan ook gruwelijk blijven steken en de jaren '70 en '80 van de vorige eeuw. Het voorspelde weer wordt goed en we hebben er zin an!!
0
geplaatst: 27 juni 2012, 12:04 uur
Ik vind trouwens dat de Dixi's elk jaar beter en beter worden. Ze lijken ze wel 2-3 keer per dag te kuisen. Vorig geen enkele keer meegemaakt dat ik dacht --> Shit hier moet ik zo snel mogelijk weg.
Als je dit vergelijkt met 10 jaar geleden, dan kon je op dag 3 al niet meer gaan k*kken omdat de stront tot over de rand kwam.
Oldschool 
Als je dit vergelijkt met 10 jaar geleden, dan kon je op dag 3 al niet meer gaan k*kken omdat de stront tot over de rand kwam.
Oldschool 
* denotes required fields.