MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter

zoeken in:

Zijn er weer live streams eigenlijk?

Ik denk dat Canvas na afloop waarschijnlijk wat beelden zal tonen, net zoals vorig jaar. En ik weet niet of Nederland de Belgische JIM kunnen bekijken, want daar worden alle Belgische festivals, met uitzondering Dour, live getoond. Nu zal ik er niet naar kijken, want dan breekt mijn hart.

Linius schreef:
Zijn er weer live streams eigenlijk?

Jazeker!

Live stream

Nog 18 uurtjes en dan kun je kijken!

VRT OP12 zal echter helaas niet voor de meeste Nederlanders beschikbaar zijn.
Kloteziggo ook altijd.

Vorig jaar werd er volgens mij op Canvas de nodige muziek uitgezonden. Flink balen dat ze die programma's naar een andere zender hebben verplaatst. Dan zal ik het maar met een paar livestreams moeten doen, al kijk ik eigenlijk veel liever op tv, met fatsoenlijk beeld en geluid.

Canvas zendt lekker vaak uit dit jaar. Van maandag tot donderdag allemaal uitzendingen van 1 tot 2,5 uur. Dus dat wordt veel opnemen

Inderdaad

Ik pak morgen om 9 uur de trein richting Leuven, heb er zin in

Over iets minder dan 7 uur gaat de wekker..
Om 7 uur stap ik in de auto en crossen mijn vrienden en ik richting Werchter.. hopen dat het weer mee zit!

Ik heb er zin an!

Don Cappuccino schreef:
(quote)

Jazeker!

Live stream

Nog 18 uurtjes en dan kun je kijken!
Top! Zal wel even kijken wat ik mee kan pakken. Verder Canvas natuurlijk. Wil sowieso Pearl Jam wel zien.

spit.tsvnami
Juist terug van mijn eerste dag Werchter (aangezien ik gisteren door omstandigheden niet ben kunnen gaan) en het was enorm de moeite.
Rond 15:30 kwam ik aan op Werchter, zo'n 10 minuten rijden, om Wiz Khalifa te bekijken. Vorig jaar tijdens de beruchte Pukkelpop storm was hij het laatste wat ik zag op het festivalseizoen, om nu met hem het festivalseizoen met hem te beginnen. Leuke entertainer en potentiële rapper. Wiz komt van wijsdom, en ik denk dat Wiz Khalifa zichzelf nogal slim meent. Maar met quotes zoals '' you can be whatever you wanna be '' maak je jezelf niet enorm wijs.. Letterlijk 90% verwijst naar wiet. Ik denk dat hij tijdens het concert zo'n 3/4 vragen over wiet stelde aan het publiek. Na een tijdje komt dat nogal irritant over. Hij heeft wel harde beats en weet de sfeer erin te houden. Erna zag ik Katzenjammer, die ik echt enorm goed vond! Met name het moment dat heel de tent gewoon op de grond ging zitten om vervolgens recht te springen was schitterend. Toffe folk-achtige nummers met veel ambiance, gelach en gedans. Was aan het twijfelen tussen Gossip en Kreayshawn, maar omdat Kreayshawn het dichtste bij was ben ik hun maar even gaan bekijken. Slechte keuze, want was eigenlijk nogal saai. Tegen het einde ging er iets mis met het geluid en zijn ze daarvoor ook vroeger gestopt. Uh ok you wanna hear Gucci Gucci hear ya go. Werd nogal onbeschoft gebracht naar het publiek toe. Rond de tijd dat The Temper Trap bezig waren was ik even uitgeteld in het gras gaan liggen naast The Barn zodat ik het concert toch zou horen en moet zeggen dat het enorm goed klonk. Sweet Disposition is dan ook een heerlijk nummer, live of niet. Dan was het ongeveer tijd voor een artieste waar ik wel veel van verwachtte, jaja: Lana Del Rey. Enorm goed zingen kan ze zeker, dat heeft ze ook bewezen met haar optreden. Maar als toch wel stiekem grote fan had ik gewoon verwacht dat ze wat meer ''live'' ging doen, want eigenlijk kon ik gewoon naar huis gaan en haar CD opzetten. Ze had ook best wat meer interactie met het publiek kunnen maken. Baalde wel nogal dat ik niet op de eerste rij stond. dEUS heb ik eigenlijk niet zolang bezien maar Keep You Close & Ghost waren wel enorm sterk live. DJ Fresh vind ik nogal irritant, stond even te kijken maar was het nogal rap beu. Dubstep en D&B toestanden zijn niet echt voor mij weggelegd. Bat For Lashes was waanzinnig goed. Klinkt echt super leuk live. Jammer dat er zo weinig volk was, maar dat maakte het ook wat intiem. Dansbaar en sprookjesachtige muziek, vooral Glass klonk mooi live. Naar Pearl Jam wou ik niet echt kijken, want dat (val me niet aan) is niet echt iets dat me interesseert. Dus ben ik in de plaats maar naar Katy B gaan kijken, en wat viel dat tegen. Saaie nummers, opnieuw die hele dubstep toestanden waar je dronken 12 jarige meisjes tegenkomen die bier op je morsen etc etc. Ben van miserie dan maar iets gaan eten. Beirut klonk wel mooi en gezellig, maar is eerlijk gezegd niet zo interessant om een vol uur naar te kijken, desondanks ik toch van zijn mooie muziek kan genieten. Dan nog een stukje van Birdy Nam Nam gezien en dat is wel één van de interessanteren DJ('s) van deze tijd. Geslaagde "eerste" dag dus! Slaapwel.

gisteren geweest en deze groepen gezien

kiwanuka: geen beoordeling want maar 3 l liedjes meegepikt om dan toch maar weg te gaan maar was wel een goed concert denk ik
't hof van commerce 8,5
alabama shakes: gewoon op achtergrond klonk niet slecht maar echt goed vond ik het ook niet
black box revelation 7
Nneka: 9
Kasabian: 6
Mumford & sons: 6
The XX: 9,5
Regina spektor 9
Editors: 4

opmerkingen:
- 1 van de nieuwe liedjes van the xx is nu al mijn favoriet en dat terwijl hun eerste album al zo goed was.
- Begin van Editors en Regina Spektor gemist
- voor Nneka zat er een hogere beoordeling in als ze iets minder praatte en meer zong
- Kasabian en Mumford & sons waren wat ontgoochelingen wegens dat ik ze al veel beter gezien heb
- black box had ik dan weer geen verwachtingen van wegens hun slechte laatste album en omdat ze op main stage stonden maar heb we wel genoeg geamuseerd doordat ze grote deel van hun 1ste albums kwamen

Werchter zit er voor mij weer op, helaas!

RHCP moeten missen omdat ik morgen vroeg moet presenteren voor school..

Hoogtepunten:

1. Katzenjammer
2. My Morning Jacket
3. Editors

Wat mij vooral opviel is dat het geluid erg slecht was bij de mainstage, vooral als je verder achteraan stond.. nogal schel.
Ook de bass, die vrij hard stond bij de Pyramid overstemde de rustigere acts of nummers van de mainstage meerdere keren..

Absoluut diepte punt:
1. The XX

Waarom?
Dodelijk saai, eentonig en totaal misplaatst op de mainstage..
Ik kan me voorstellen dat het in een tent nog best leuk had kunnen zijn, maar ver buiten mijn smaak en echt oer saai..

Volgend jaar weer?
Als het aan mij ligt wel

Camping vond ik een plus punt, ik stond op B0 waar we in het bos gedeelte stonden.
Op Pukkelpop 2 jaar terug was het hutje mutje en erg vies in de volle zon...

Yann Samsa
Beste shows: Elbow, Nneka, Other Lives, Cypress Hill, Regina Spektor, Simple Minds, M83, School Is Cool, Perfume Genius en The Cure

Zeer goeie shows: Anna Calvi, Noah And The Whale, Pearl Jam, dEUS

Redelijk goeie shows: The Hicky Underworld, Azari & III, deadmau5, Justice, Amon Tobin, Mastodon, Bombay Bicycle Club

Van veraf gevolgd: Editors, 't Hof Van Commerce, The Maccabees, Beirut

Ik vond Noah and the Whale echt heel erg tegenvallen..
Zag ze in 2009 live, akoestisch zoals het (wat mij betreft) hoord..
Hier speelde ze half afgezaagde elektrische varianten van de oudere nummers, met een emotieloze Charlie Fink, waar de "First Days of Spring" bol stonden van de emotie is dit gewoon bijna fabrieks rock geworden... wat was dat een afknapper zeg..

spit.tsvnami
The XX vond ik ook dodelijk saai op de main stage.. En dan vertragen ze Crystalised nog is? Kan echt genieten van hun album, maar ze horen gewoon niet thuis op de main stage. Het had gewoon mooier in het donker, in een tent geweest. Veel intiemer.
Heb zaterdag eigenlijk maar zo'n 4 dingen gezien en heb wel enorm genoten van M83! Ookal was het weer wat grijzig en donker (veel wind ook) was het een geweldig optreden. Jammer dat niemand deze als hoogtepunt noemt. Mumford & Sons waren wel leuk, maar zou ik nooit echt ''fan'' van kunnen zijn. Ben ook vroeger weg geweest voor M83. Gisteren heb ik toch echt erg genoten. The Vaccines gaven een leuk concert maar de twee hoogtepunten waren ongetwijfeld Florence + The Machine en Die Antwoord. Ben na Florence weggegaan omdat ik wat ziek begon te worden, maar wat een ongelooflijk concert. Ongelooflijke sfeer en tijdens Never Let Me Go werd iedereen spontaan stil. Ook Die Antwoord was een enorm leuk feestje!

JDS
Beste acts: The Cure, Skream & Sgt Pokes, Mastadon, Pearl Jam, Deadmau5, Editors
Zeer goed of zeer leuk: Rise Against, DJ Fresh, Skrillex, Chase & Status, Dropkick Murphys Knife Party, Steve Aoki
Gemiddeld/Goed: Jack White, Black Box Revelation, 't Hof van Commerice, Wolfmother, Whithin Temptation, Mumford & Sons
Slecht/Saai: The All-American Rejects, Elbow, Wiz Khalifa, Kreayshawn

Netsky jammer genoeg moeten missen. Mijn vriend kreeg een scheurtje in zijn teen na de eerste drop.

Coca-Cola Stage is echt een hatelijke plaats, zeker wanneer er een dj-set was. Mijn vrienden vonden het heel leuk, ik lag ietsje verder op de wei wat uit te rusten.

Vooral veel gezien op de eerste 2/3 dagen. Bijna altijd stonden we vooraan en wanneer er een moshpit was gingen we er ook in (of we maakten er één) 's Avonds ook vrij vroeg in ons bed (tegen 4u). 's Morgen zo lang mogelijk geslapen maar als de zon om 9u in je tentje schijnt lukt dat niet goed. Enorm vermoeiend dus. Af en toe beetje té veel gefocust op muziek en te weinig op de sfeer op de camping of op de wei. Volgend jaar toch een beetje anders aanpakken dus: alleen vooraan staan bij de bands die we echt willen zien en bij 'gewoon' goede bands van op afstand kijken en wat uitrusten. Vier dagen was ook meer dan genoeg, misschien wel een dagje te veel.
Verder wat grapjes uitgehaald met mensen of gewoon wat sociaal gedaan.
De Joke Schauvliege moppen overal op het terrein waren ook geniaal.

Bij ons naast de tent(camping B0) stond een 'leuk' groepje mensen die een ghettoblaster mee hadden en steeds 1 nummer draaide, soms half en dan weer opnieuw.. gewoon om mensen te irriteren, en dat dan de hele nacht door en op vol volume...

Misschien heeft 1 van jullie wel in de buurt gestaan.. het was het nummer 'Swimming in the Pool' van The Radio's... fucking anoying..

SPONGGEEE BOBBBB

Enkel vrijdag geweest, maar dat bleek een goede keuze want met Jack White en Pearl Jam twee absolute topconcerten gezien.

White is gewoon een rasmuzikant en pakte de wei moeiteloos in met zijn strakspelende band, muzikaliteit en panache gecombineerd tot een behoorlijk indrukwekkend resultaat.
Bij Pearl Jam viel vooral op dat ze er enorm veel zin in hadden. Vedder zingt niet meer zoals vroeger, maar als het met zo'n overgave is maalt niemand daar om. Puike setlist ook.

Dat waren vier mooie dagen in Werchter. Jammer dat de donderdag een beetje verpest werd door een klootzak die het leuk vond om mijn portemonnee te stelen. Gelukkig genoeg moois gezien en veel plezier gehad met de andere bezoekers.

Beste acts:
Editors, Jack White, dEUS, Pearl Jam.

Goede/erg goede acts:
Within Temptation, Rise Against, Red Hot Chili Peppers, The Cure, Mumford & Sons, Mastodon, Netsky, Deadmau5, Paul Kalkbrenner, Wolfmother, Ben Howard, Snow Patrol, Mac Miller.

Tegenvallende acts:
Lana Del Rey, Die Antwoord, Noah & The Whale, Blink-182.

Slechte acts:
Skrillex, The All-American Rejects

Ik vond de Editors toch een zeer geslaagde headliner, het beste concert van deze editie naar mijn mening. Tijdens No Sound But the Wind vroeg een man zijn vrouw ten huwelijk, een erg bijzonder moment.

Ik keek ook erg uit naar Lana Del Rey maar doordat alle drums eruit waren gehaald werd dat erg saai om naar te luisteren.

Ook user Nicoot (Mindscapes) nog even gesproken op camping B1

Vanaf vanavond is het genieten geblazen voor mij. Vanavond zenden ze een uurtje lang uit. Dinsdag en woensdag 3 uur lang en donderdag 2 uur. Hopelijk zenden ze ook de nieuwe nummers van The xx uit.

Snoeperd schreef:
Vanaf vanavond is het genieten geblazen voor mij. Vanavond zenden ze een uurtje lang uit. Dinsdag en woensdag 3 uur lang en donderdag 2 uur. Hopelijk zenden ze ook de nieuwe nummers van The xx uit.

Als ze je dan maar niet op een brancard hoeven komen op te halen.... ik stond alvast in het voorvak voor de Editors en de een na de ander werd uit het publiek op een brancard gehesen...

spit.tsvnami
Heeft dan écht niemand M83 gezien..? Dat vond ik toch echt één van de hoogtepunten, ookal stond ik buiten de Pyramid, de sfeer kon niet kapot. Prachtig hoe buiten iedereen tijdens het laatste nummer op de grond sprong. Het absolute hoogtepunt voor mij was Florence + The Machine.

Beste: Pearl Jam, Ben Howard, M83

Zeer goed: The Cure, Amon Tobin, Jack White, My Morniing Jacket, The xx, Editors

Goed: Bombay Bicycle Club, Elbow, School is Cool, Perfume Genius, dEUS, Beirut, Black Box Revelation, Birdy Nam Nam, Other Lives, Noel Gallagher's High Flying Birds, Red Hot Chili Peppers

Matig: Metric, The Maccabees, Mastodon, Wolfmother, Florence + The Machine, Snow Patrol

Slecht: Chase and Status

Heerlijk Werchterweekendje beleefd ! Nooit gedacht dat ik een online forumgenoot ooit live zou ontmoeten, maar Gloeilamp/Sam, het was me een genoegen! Je tentje was zondagavond na RHCP al weg, zag ik? Wij zijn vanmorgen rond 8u vertrokken na een reserve van 2 uurtjes slaap En meteen mijn Engelse buurmeisjes op de camping meegenomen naar Gent en stadsgids gespeeld in de namiddag. Man, ik ga 24 uur slapen.

Soit, nu wat meer relevante info, wat vond ik er van...

Beste:
- My Morning Jacket (tijdens Mumford & Sons in een minder dan halfvolle Barn - ze verdienden zoveel meer, wat een episch volle sound!)
- Mastodon (veel beter dan op Werchter Boutique vorige maand: mind = blown)
- Amon Tobin (mijn revelatie van dit jaar, creepy en bezwerende breakbeat/IDM: mind = fucked & blown)
- Chase & Status (heerlijk feest achteraan de wei, mijn nek doet er nog zeer van)
- deadmau5 (quasi idem als C&S)

Nooit gedacht dat ik die 3 laatste bovenaan ging tegenkomen...

Zeer goed:
- Rise Against (dit is meer dan 'punkrock')
- blink-182 (ik wéét het, nostalgische guilty pleasure en elke letter meegezongen, haters gonna hate!)
- dEUS (eerste keer live en meteen een goede indruk, ik ken voornamelijk de laatste cd's en daar kwamen redelijk wat songs uit)
- Jack White (wat een presence, wat een charisma, wat een krachtige, maar bovenal ongelofelijk stijlvolle act (dat lichtblauw!) - hoe oude countryfolk weer hip maken? Ask Jack White!)
- Pearl Jam (ik ken er jammer genoeg niet veel van, maar had de indruk dat Eddie goed bij stem was en de sfeer vooraan zat best goed - vader en zoon die op het einde op het podium mochten, stonden trouwens het hele concert naast mij, beide genoten er het hele concert echt van, mooi om te zien)
- deadmau5 (hmmmm ja hoor, los gehen!)

Goed:
- Within Temptation, Red Hot Chili Peppers, Editors, Kasabian, Selah Sue, James Vincent McMorrow, 't Hof van Commerce, Wolfmother, The Hickey Underworld, Snow Patrol

Matig: The Cure, elbow, Perfume Genius, Alabama Shakes, Dropkick Murphys, Noel Gallagher's High Flying Birds, Florence + The Machine

Slecht:
- Justice (daar zat echt geen pit in, jammer)
- Kreayshawn (gruwelijk, ik dacht dat het om hiphop met soul en jazz-invloeden ging à la The Roots, maar kreeg een irritant "wèwèwèwèwèwè" stemgeluid over me heen, inhoudsloze plastic beats en rhymes, bah)
- The xx (zie commentaar Ducoz)

Volgend jaar van 4 tot 7 juli, net bevestigd!

spit.tsvnami
Dit heb ik nog niet gedaan dus zal maar even doen:

Beste: Bat For Lashes, M83, Florence + The Machine.

Goed: Katzenjammer, dEUS, Birdy Nam Nam, The Temper Trap, Die Antwoord, Mumford & Sons, Beirut.

(Ergens tussenin goed en matig zit The Vaccines)

Matig: Wiz Khalifa (wiet, wiet, wiet wiet), Katy B, Lana Del Rey, The XX, Dropkick Murphys, Ed Sheeran.

Slecht: Kreayshawn, DJ Fresh ...

(deadmau5 moet bij 'Zeer goed', vergeten weghalen bij 'Beste')

Leuke artiesten matig festival.

Qua artiesten wist ik wel al dat het goed ging komen. Jack White, Beirut, Bat for Lashes, Birdy Nam Nam (Ondergewardeerde helden blijven het), Justice (geen pit pfff stond je zeker bij je tent al.) was een en al awesomenes vooraan. Florence and the Machine was prima show. Ze had er zin in. Amon Tobin mocht echt niet in het licht! Zo zonde, zag er echt gaaf uit! M83 stukje gezien, ook fout keus bij daglicht, waren in Paradiso laatst al geniaal. Anna Calvi was ook super. Artiest die later in het jaar nog wel door de menigte zal worden omarmd. Ze is live ijzersterk. Editors waren ook cool. Simple Minds, Don't You was toch even leuk hoor! Met Red Hot Chili Peppers en The Cure heb ik niets. Veel gezien dus en veel leuks en goeds.

Negatieve zijn de prijzen, de camping en maar 3 stages waardoor het overal echt vreselijk druk was. Doordat de Barn en de Marquee nooit tegelijk waren heb je dus 80.000 mensen in 1 tent en bij de mainstage staan. Ik vond het te klein. Lowlands is groter en meer keus waardoor je nog wel eens kan ademhalen. Camping was gewoon matig en oplichterig. Ze moeten wc's en watervoorzieningen gratis aanbieden. Maar die zijn zo schaars en slecht bijgehouden dat je wel naar de betaalde opties moet gaan. Pfff. Ook vreemd was (had ik geen last van.) Maar meneer voor me had nog 7.50. 1 ticket is 2,50. Hij wou er drie. Maar kon er alleen maar 2 of 4 krijgen. Dat is het stomste wat ik ooit heb gehoord.

Klaag, klaag. Neemt niet weg dat de line up uitmuntend was. dus ik heb me zeker vermaakt. Maar voor de sfeer moet je hier niet heen gaan. Dan is Lowlands of Sziget echt veel leuker.

bijna niemand die the xx goed vond of wat?

Voor de sfeer of faciliteiten? Volgens mij ben je nu dingen door elkaar aan het halen..?

Ik vond de XX wel gaaf btw. Maar mainstage was indd wel jammer. Tent is leuker intiemer.

Nee haal ik niet door de war. Camping is onderdeel van de sfeer. Lame camping, lame organisatie en te druk en dagjes mensen die hele dagen campen bij mainstage nekte wel wat sfeer voor mij. Wil je festival plezier verder niet aantasten hoor. Mijn beleving. Wat kritische kanttekeningen mogen wel vind ik. Ik miste wat klein tentjes. Bij Lowlands en Sziget. Heb je nog allerlei kleine tentjes. Komedie zelfs. Totaal slecht altijd maar het geeft je soms even die ontsnapping die je nodig hebt. Miste op dit festival wat fantasie. Ze drijven puur op de line-up.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:24 uur

geplaatst: vandaag om 10:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.