Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter
zoeken in:
0
spit.tsvnami
geplaatst: 4 juli 2012, 01:19 uur
Mindscapes schreef:
Iemand toevallig een spitburger gegeten, net buiten The Barn?
Iemand toevallig een spitburger gegeten, net buiten The Barn?
Haha, is anders niet zo'n smakelijke naam voor een burger

0
Magick1
geplaatst: 4 juli 2012, 08:10 uur
Beste: Skrillex; Miles Kane; Mumford & Sons;
Zeer Goed: The Maccabees; Katy B; School Is Cool; Editors; Noah And The Whale; The Vaccines;
Goed: Bombay Bicycle Club; 't Hof Van Commerce; Kasabian; Noel Gallagher's High Flying Birds
Matig: The Cure; Gossip; Birdy Nam nam; Lana Del Rey; The xx; Chase & Status; Red Hot Chili Peppers
Slecht: Blink-182; The Hickey Underworld
-------------------
Miles Kane was echt wel ontzettend goed!
Het valt me ook op, dat de meningen over The xx ontzettend verdeeld zijn. Ook in de pers worden ofwel extreem lovende of extreem negatieve commentaar over gegeven.
Verder heb ik meer dan ooit genoten van dansfeestjes die de dag afsluiten (Skrillex, Chase & Status , Birdy Nam Nam). Nog een laatste energiestoot zodat er terug kan gefeest worden op de camping. (Zoals altijd B0 natuurlijk!).
Ik versta ook niet echt de kritiek dat de tenten te vol zouden zitten. Dit lijkt me eerder een pluspunt, ik heb graag dat de mensen op elkaar staan, dit zorgt enkel voor meer sfeer.
Ook de kritiek op de prijzen lijkt mij onterecht, tegenover zijn Europese concurrenten vind ik de prijzen meevallen.
Zitten tussen optredens doe ik ook altijd. Een beetje energie sparen voor het optreden, lijkt me echt geen overbodige luxe.
Wel was het sanitair op de camping ondermaats, in mijn geval B0. Er waren te weinig kraantjes, waardoor er ontzettend lange wachtrijen waren. En bij de douches waren de wachtrijen al helemaal om achterover te vallen. Het zijn dan maar 4 dagen geweest zonder wassen (al is dat natuurlijk weer het echte festivalgevoel).
Dit was mijn 4de werchter, na 2007, 2008 en 2009, en ik moet zeggen dat ik er alweer immens van genoten heb!
Zeer Goed: The Maccabees; Katy B; School Is Cool; Editors; Noah And The Whale; The Vaccines;
Goed: Bombay Bicycle Club; 't Hof Van Commerce; Kasabian; Noel Gallagher's High Flying Birds
Matig: The Cure; Gossip; Birdy Nam nam; Lana Del Rey; The xx; Chase & Status; Red Hot Chili Peppers
Slecht: Blink-182; The Hickey Underworld
-------------------
Miles Kane was echt wel ontzettend goed!
Het valt me ook op, dat de meningen over The xx ontzettend verdeeld zijn. Ook in de pers worden ofwel extreem lovende of extreem negatieve commentaar over gegeven.
Verder heb ik meer dan ooit genoten van dansfeestjes die de dag afsluiten (Skrillex, Chase & Status , Birdy Nam Nam). Nog een laatste energiestoot zodat er terug kan gefeest worden op de camping. (Zoals altijd B0 natuurlijk!).
Ik versta ook niet echt de kritiek dat de tenten te vol zouden zitten. Dit lijkt me eerder een pluspunt, ik heb graag dat de mensen op elkaar staan, dit zorgt enkel voor meer sfeer.
Ook de kritiek op de prijzen lijkt mij onterecht, tegenover zijn Europese concurrenten vind ik de prijzen meevallen.
Zitten tussen optredens doe ik ook altijd. Een beetje energie sparen voor het optreden, lijkt me echt geen overbodige luxe.
Wel was het sanitair op de camping ondermaats, in mijn geval B0. Er waren te weinig kraantjes, waardoor er ontzettend lange wachtrijen waren. En bij de douches waren de wachtrijen al helemaal om achterover te vallen. Het zijn dan maar 4 dagen geweest zonder wassen (al is dat natuurlijk weer het echte festivalgevoel).
Dit was mijn 4de werchter, na 2007, 2008 en 2009, en ik moet zeggen dat ik er alweer immens van genoten heb!
0
geplaatst: 4 juli 2012, 08:39 uur
Ik heb énorm genoten van Werchter. Ik vond het één van de beste edities die ik al heb meegemaakt en daar heeft de kwaliteit van de groepen veel mee te maken. Alleen The Editors vond ik echt slecht. Saai, saai, saai en dan dat vuurwerk om de middelmaat proberen te overstijgen. Een band als Kasabian, Pearl Jam, Dropkick Murphys of Vaccines (verassing voor mij) hebben dat niet nodig om een publiek tot dansen te krijgen. Andere toppers zijn misschien voordehand liggend maar heb er echt van genoten: Mumford, Noel Gallagher, The Cure, Wolfmother.
Mensen wat ben ik zat geweest en laat ik de tentsletjes niet vergeten die dit jaar weer veel te gewillig waren
Volgend jaar sowieso opnieuw!
Mensen wat ben ik zat geweest en laat ik de tentsletjes niet vergeten die dit jaar weer veel te gewillig waren
Volgend jaar sowieso opnieuw!
0
geplaatst: 4 juli 2012, 09:34 uur
Lennonlover schreef:
Ik heb geloof ik weer wat gemist

0
geplaatst: 4 juli 2012, 11:16 uur
Ik ben er niet geweest, maar bekeek Simple Minds via de link op DreamGiver en ze waren echt in form!
0
geplaatst: 4 juli 2012, 11:26 uur
Co Jackso schreef:
Overigens kwam dit vaker voor. Met name tijdens het concert van Noah & the Whale was dit een drama (hoewel ik niet helemaal recht voor het podium stond, maar normaal gesproken is dat geen punt). Hierbij stonden de drums te hard, de zang te zacht en de bas was vals. Hiermee was dit optreden mijn grootste teleurstelling en eigenlijk was ik blij dat ze één van mijn favoriete nummers The First Day of Spring niet hebben gespeeld. Op de zanger na, lijken de muzikanten die dat nummer hebben opgenomen totaal andere mensen dan de prutsers op het podium.
Overigens kwam dit vaker voor. Met name tijdens het concert van Noah & the Whale was dit een drama (hoewel ik niet helemaal recht voor het podium stond, maar normaal gesproken is dat geen punt). Hierbij stonden de drums te hard, de zang te zacht en de bas was vals. Hiermee was dit optreden mijn grootste teleurstelling en eigenlijk was ik blij dat ze één van mijn favoriete nummers The First Day of Spring niet hebben gespeeld. Op de zanger na, lijken de muzikanten die dat nummer hebben opgenomen totaal andere mensen dan de prutsers op het podium.
Vorig jaar op Pukkelpop was het net zo. Die bas staat zo luid dat alle nuance als sneeuw voor de zon verdwijnt.
0
Yann Samsa
geplaatst: 4 juli 2012, 13:08 uur
Lennonlover schreef:

En jij ook net iets te gewillig in het zomaar rond te vertellen...
0
geplaatst: 4 juli 2012, 19:05 uur
Nog even een aantal beoordelingen van mijn kant:
4,5*
- Editors
Fantastisch optreden. Vele criticaster zijn in ieder geval omver geblazen. Eén van mijn persoonlijke hoogtepunten van dit festival werd het spelen van het prachtige Smokers Outside the Hospital Doors. Ook de nieuwe nummers klonken goed. Heerlijk duister, mijn verwachtingen zijn hooggespannen voor het nieuwe album.
- Perfume Genius
Met gemak kreeg deze man de Pyramid stil. Kwetsbare nummers op een zeldzaam mooie wijze uitgevoerd.
4*
- Pearl Jam
Heerlijke setlist op een bevlogen wijze gespeeld. Het mislukte optreden van een aantal jaar geleden ruimschoots goedgemaakt.
- James Vincent McMorrow
Goede opening van de dag. Een man met een grote toekomst.
- Jack White
Liet zijn gitaar tot ver voorbij de festivalgrenzen klinken. Wat een vakman.
- Snow Patrol
Zeer vermakelijk en niet te beroerd om alle hits te spelen.
3,5*
- Mumford & Sons
In het voorste vak gezien, wellicht heeft dat een positieve uitwerking op mijn beoordeling. Ik twijfel eerlijk gezegd wel aan de kwaliteit van de nieuwe nummers. Zowel de trage als de snelle nummers vallen tegen. De uitvoering van Dustbowl Dance vormde het hoogtepunt.
- The Cure
Helaas niet zoveel nummers van Disintegration. Niettemin een goed optreden van deze band die ik pas de laatste paar maanden kan waarderen.
3*-3,5*
- Elbow & Kasabian
Minder bevlogen dan vorig jaar. Tijd om zich een tijdje terug te trekken.
- Red Hot Chili Peppers, The Maccabees, dEUS, Other Lives
Gedaan wat ze moesten doen. Het zijn vooral losse nummers als Instant Street, First Love, Californication, For 12 die dit soort optredens gedenkwaardig maken. Overigens stond bij de Peppers de gitaar te zacht, maar daar heb ik al eerder over geschreven.
3*
- Dropkick Murphys, School is Cool, Paul Kalkbrenner (Sky and Sand blijft een legendarisch nummer)
2,5*
- Noal Gallagher’s High Flying Brids
Een teleurstelling en dat terwijl ik het album vele malen heb gedraaid en ook kan waarderen. Totaal inspiratieloos gespeeld en ook zijn band stelt weinig voor. Daarnaast een belachelijke setlist voor een festival. Zorg dan in ieder geval voor wat variatie en gebruik een aantal hits voor de sfeer. Dan heb ik het niet direct over Wonderwall, maar het zou wel de onkunde van zijn band wat verdoezelen. Zijn commentaar tussen de nummers is overigens wel best vermakelijk.
2*
- Noah and the Whale
De grootste teleurstelling, mede door de hoge verwachtingen. Naast een matige band is de geluidsman minstens zo slecht. Op hun albums hebben Noah and the Whale parels gemaakt als Blue Skies and Give a Little Love. Deze nummers werden zo slecht uitgevoerd, mede door de slecht afgestelde drums, basgitaar en volume van de zangstem. Gelukkig werd het door mij geadoreerde The First Day of Spring niet gespeeld, aangezien ik mijn twijfels heb of zij dit nummer op een waardige wijze live kunnen uitvoeren.
-Justice
4,5*
- Editors
Fantastisch optreden. Vele criticaster zijn in ieder geval omver geblazen. Eén van mijn persoonlijke hoogtepunten van dit festival werd het spelen van het prachtige Smokers Outside the Hospital Doors. Ook de nieuwe nummers klonken goed. Heerlijk duister, mijn verwachtingen zijn hooggespannen voor het nieuwe album.
- Perfume Genius
Met gemak kreeg deze man de Pyramid stil. Kwetsbare nummers op een zeldzaam mooie wijze uitgevoerd.
4*
- Pearl Jam
Heerlijke setlist op een bevlogen wijze gespeeld. Het mislukte optreden van een aantal jaar geleden ruimschoots goedgemaakt.
- James Vincent McMorrow
Goede opening van de dag. Een man met een grote toekomst.
- Jack White
Liet zijn gitaar tot ver voorbij de festivalgrenzen klinken. Wat een vakman.
- Snow Patrol
Zeer vermakelijk en niet te beroerd om alle hits te spelen.
3,5*
- Mumford & Sons
In het voorste vak gezien, wellicht heeft dat een positieve uitwerking op mijn beoordeling. Ik twijfel eerlijk gezegd wel aan de kwaliteit van de nieuwe nummers. Zowel de trage als de snelle nummers vallen tegen. De uitvoering van Dustbowl Dance vormde het hoogtepunt.
- The Cure
Helaas niet zoveel nummers van Disintegration. Niettemin een goed optreden van deze band die ik pas de laatste paar maanden kan waarderen.
3*-3,5*
- Elbow & Kasabian
Minder bevlogen dan vorig jaar. Tijd om zich een tijdje terug te trekken.
- Red Hot Chili Peppers, The Maccabees, dEUS, Other Lives
Gedaan wat ze moesten doen. Het zijn vooral losse nummers als Instant Street, First Love, Californication, For 12 die dit soort optredens gedenkwaardig maken. Overigens stond bij de Peppers de gitaar te zacht, maar daar heb ik al eerder over geschreven.
3*
- Dropkick Murphys, School is Cool, Paul Kalkbrenner (Sky and Sand blijft een legendarisch nummer)
2,5*
- Noal Gallagher’s High Flying Brids
Een teleurstelling en dat terwijl ik het album vele malen heb gedraaid en ook kan waarderen. Totaal inspiratieloos gespeeld en ook zijn band stelt weinig voor. Daarnaast een belachelijke setlist voor een festival. Zorg dan in ieder geval voor wat variatie en gebruik een aantal hits voor de sfeer. Dan heb ik het niet direct over Wonderwall, maar het zou wel de onkunde van zijn band wat verdoezelen. Zijn commentaar tussen de nummers is overigens wel best vermakelijk.
2*
- Noah and the Whale
De grootste teleurstelling, mede door de hoge verwachtingen. Naast een matige band is de geluidsman minstens zo slecht. Op hun albums hebben Noah and the Whale parels gemaakt als Blue Skies and Give a Little Love. Deze nummers werden zo slecht uitgevoerd, mede door de slecht afgestelde drums, basgitaar en volume van de zangstem. Gelukkig werd het door mij geadoreerde The First Day of Spring niet gespeeld, aangezien ik mijn twijfels heb of zij dit nummer op een waardige wijze live kunnen uitvoeren.
-Justice
0
geplaatst: 4 juli 2012, 19:25 uur
Noel speelde toch Don't Look Back in Anger? Zijn altime klapper?
Trouwens Co,
Ik zag Noah and the Whale live in 2009, toen First Days... net uit was.
Toen speelde ze volledig akoestisch.
Van het concert in Rotown is geen setlist vast gelegd.. maar dit speelde ze ongeveer:
Noah and the Whale Concert Setlist at The Cockpit, Leeds on September 28, 2009 | setlist.fm
Dat was adembenemend mooi, zo puur en fragiel...
Wat er nu stond was een soort van The Kooks pt. 2, emotieloze troep..
Ik zeg niet dat de Kooks emotieloos zijn oid, maar deze Noah neigde soms zelfs meer naar flauwe hard rock...
Trouwens Co,
Ik zag Noah and the Whale live in 2009, toen First Days... net uit was.
Toen speelde ze volledig akoestisch.
Van het concert in Rotown is geen setlist vast gelegd.. maar dit speelde ze ongeveer:
Noah and the Whale Concert Setlist at The Cockpit, Leeds on September 28, 2009 | setlist.fm
Dat was adembenemend mooi, zo puur en fragiel...
Wat er nu stond was een soort van The Kooks pt. 2, emotieloze troep..
Ik zeg niet dat de Kooks emotieloos zijn oid, maar deze Noah neigde soms zelfs meer naar flauwe hard rock...
0
geplaatst: 4 juli 2012, 22:47 uur
Uiteraard speelde hij Don't Look Back in Anger en Little by Little. Het was gewoon een zielloos optreden op de automatische piloot. Het publiek kakte volledig in en dat terwijl het aardig werd opgewarmd door Dropkick Murphys.
Ik wil Noah and the Whale best nog een kans geven, maar in ieder geval niet meer tijdens een festival. Ook de violist leek er trouwens weinig van te kunnen
Ik wil Noah and the Whale best nog een kans geven, maar in ieder geval niet meer tijdens een festival. Ook de violist leek er trouwens weinig van te kunnen

0
geplaatst: 15 juli 2012, 12:58 uur
Co Jackso schreef:
Uiteraard speelde hij Don't Look Back in Anger en Little by Little. Het was gewoon een zielloos optreden op de automatische piloot. Het publiek kakte volledig in en dat terwijl het aardig werd opgewarmd door Dropkick Murphys.
Helemaal mee eens.
0
geplaatst: 1 augustus 2012, 11:02 uur
Er zijn een paar volledige concerten op YouTube te bekijken. O.a. Editors, Kraantje Pappie, Die Antwoord, Rise Against en Jack White
0
geplaatst: 20 september 2012, 15:58 uur
0
geplaatst: 20 september 2012, 23:26 uur
Dat van Rammstein zal wel kloppen, vrees ik. Roskilde dan maar?
0
geplaatst: 21 september 2012, 07:29 uur
Rammstein lijkt inderdaad een zekerheidje. Er zijn nu ook foto's opgedoken van het tourschema van de band op Facebook. Daar is op te zien dat ze op 6 juli op Rock Werchter staan.
0
geplaatst: 21 september 2012, 12:26 uur
Dat zijn allemaal headliner namen die niet binnen mijn interesse gebied vallen.
0
geplaatst: 21 september 2012, 14:33 uur
Rammstein en Green Day hoeven van mij ook niet zo. De laatste heb ik al een keer gezien en dat viel tegen. Als Muse komt ben ik wel erg blij, dat schijnt live toch wel erg goed te zijn!
0
geplaatst: 21 september 2012, 14:57 uur
Rammstein is ondertussen bevestigd hoor. De zoveelste overroepen headliner is een feit!
0
geplaatst: 21 september 2012, 17:02 uur
Muse zie ik in december al. Ik heb niets meer met het huidige Muse, maar ik wil ze graag nog steeds een keer live zien. Maar goed, dan zie ik op Werchter liever wat anders komen. Ik hou het allemaal wel in de gaten met de line-up.
0
geplaatst: 25 september 2012, 18:56 uur
Veel negatieve en tamme reacties op het nieuws dat Muse en Rammstein misschien op Werchter, zeer jammer.
Lijkt net of de mensen hier het 2 overhypte, populaire bands vinden, maar vooral Rammstein is toch een band waar de grote massa toch zijn neus voor ophaalt. Maar dan heb ik het misschien ook over mensen die niet van festivals houden.Of luisteraars van klotezenders als Q-Music
.
2 Geweldige bands is mijn mening, maar als diehard Rammstein-fan ben ik bevooroordeeld.
Het triggert wel mijn nieuwsgierigheid. Wat vinden jullie(Gloeilamp, Linius, corn1holio1, Victor Jan, Ferre Clabau)dan mooie headliners voor een festival als Werchter???
Lijkt net of de mensen hier het 2 overhypte, populaire bands vinden, maar vooral Rammstein is toch een band waar de grote massa toch zijn neus voor ophaalt. Maar dan heb ik het misschien ook over mensen die niet van festivals houden.Of luisteraars van klotezenders als Q-Music
. 2 Geweldige bands is mijn mening, maar als diehard Rammstein-fan ben ik bevooroordeeld.
Het triggert wel mijn nieuwsgierigheid. Wat vinden jullie(Gloeilamp, Linius, corn1holio1, Victor Jan, Ferre Clabau)dan mooie headliners voor een festival als Werchter???
0
geplaatst: 25 september 2012, 19:59 uur
Muse wil ik wel erg graag zien als headliner. Verder ben ik niet zo op de hoogte van de bands die gaan touren rond Werchter. Ik denk dat Green Day, Muse en Rammstein zullen gaan gaan headlinen.
Ik denk dat ik pas over een tijdje meer kan zeggen over wat een logische headliner kan zijn. Daar is het nu nog wat te vroeg voor. Zelf lijkt het me mooi om Radiohead te gaan zien op Werchter.
Headliners zijn bovendien niet alles, hopelijk komen er ook veel mooie kleinere bandjes en artiesten
Ik denk dat ik pas over een tijdje meer kan zeggen over wat een logische headliner kan zijn. Daar is het nu nog wat te vroeg voor. Zelf lijkt het me mooi om Radiohead te gaan zien op Werchter.
Headliners zijn bovendien niet alles, hopelijk komen er ook veel mooie kleinere bandjes en artiesten

0
geplaatst: 3 oktober 2012, 21:54 uur
Metallica, Pearl Jam en DJ Shadow zou leuk zijn. Dan blijf ik helemaal zeker thuis, want net als Muse, Rammstein en Green Day net niet helemaal mijn muziek of (erger nog) veel te vaak gezien al op dit of andere festivals. Ik ga dan ook alweer een aantal festivaljaartjes mee, dan krijg je dat natuurlijk, maar heb wel het idee dat het vijvertje headliners waar ze in Werchter uit vissen zeer klein is. Zo vaak dezelfde namen, dat het bijna niet meer leuk is.
0
geplaatst: 3 oktober 2012, 22:01 uur
Nog een keer Pearl Jam? Lijkt me niet logisch, dat zou dan de 3e keer in 4 jaar tijd worden.
0
geplaatst: 3 oktober 2012, 22:43 uur
Gloeilamp schreef:
Nog een keer Pearl Jam? Lijkt me niet logisch, dat zou dan de 3e keer in 4 jaar tijd worden.
Dat zeg ik...

0
geplaatst: 4 oktober 2012, 00:02 uur
Ik denk: The Killers & The Prodigy, GreenDay, Muse, Rammstein
Maar ik hoop toch vooral op Tool en Iron Maiden mag ook. Of eventueel Depeche Mode.
System of a Down hoopte ik ook, maar denk dat het weer Serj Tankian/Scars on Broadway wordt.
Wat doet Rage Against the Machine eigenlijk op dit moment?
Maar ik hoop toch vooral op Tool en Iron Maiden mag ook. Of eventueel Depeche Mode.
System of a Down hoopte ik ook, maar denk dat het weer Serj Tankian/Scars on Broadway wordt.
Wat doet Rage Against the Machine eigenlijk op dit moment?
0
geplaatst: 4 oktober 2012, 07:17 uur
Tony schreef:
Dat zeg ik...
(quote)
Dat zeg ik...
Sorry, dat heb ik verkeerd gelezen

0
geplaatst: 4 oktober 2012, 14:45 uur
JDS schreef:
Kan kloppen, al is het even wachten op de conditie van de zanger van Greenday. Voor mij zal het in ieder geval een editie zijn die wordt overgeslagen. Niet vanwege de artiesten, maar omdat ik na 4 keer Werchter een ander festival wil bezoeken. Of Radiohead, Neil Young moeten komen natuurlijk

0
geplaatst: 4 oktober 2012, 15:55 uur
Effe serieus dan, Radiohead en Neil Young zijn al genoemd. Voor Bruce Springsteen zou ik de omweg ook meteen maken. Nick Cave, altijd tof live, als 't maar donker is, dus niet in de middagzon programmeren zoals laatste keer, The Cure mag van mij zo weer komen, Underworld, als ze nog bestaan... En voor de Marquee Smog / Bill Callahan.
* denotes required fields.