MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter

zoeken in:
Vandaag zijn Rammstein, Green Day en Avicii bevestigd voor een nieuw Zweeds festival dat eind juni plaats zal vinden. Green Day lijkt me een zekerheidje..

Tony schreef:
Effe serieus dan, Radiohead en Neil Young zijn al genoemd. Voor Bruce Springsteen zou ik de omweg ook meteen maken. Nick Cave, altijd tof live, als 't maar donker is, dus niet in de middagzon programmeren zoals laatste keer, The Cure mag van mij zo weer komen, Underworld, als ze nog bestaan... En voor de Marquee Smog / Bill Callahan.

Stuk voor stuk prachtige namen die je daar noemt, en in theorie ook niet onmogelijk. Maar het lijkt me toch sterk mocht de affiche deze richting uitgaan.

Neil Young zal wel weer gaan touren in Europa, dat heeft hij impliciet toegegeven. Of Werchter op de weg ligt, is nog een andere vraag natuurlijk. Radiohead heeft nog geen indicaties gegeven een vervolg te breien aan de huidige tour die stopt eind november. Nick Cave heeft evenmin een tour aangekondigd. The Cure zit op 1 juni in Chili, dus dat lijkt me uitgesloten.

Ik denk dat een artiest als The Gaslamp Killer misschien volgend jaar wel op Rock Werchter staat. Dance met flink wat psychedelische rock-invloeden, dat moet het toch wel goed doen.

eerder pukkelpop of dour

JDS
Gaslamp Killer lijkt me helemaal niet groot genoeg voor op Werchter te staan.
Is ook stukken te alternatief.

Blur is de tweede headliner! Die zag ik niet aankomen.

Yann Samsa
Dit is zeer jammer.

Rammstein was perfect als beginner. Met speculaties rond Green Day, Muse en The Killers was ik ook zeer blij.

Want ik kan en wil namelijk niet gaan. Met zo'n namen als hierboven was dat dan ook géén enkel probleem.

Blur is toch wel een grote aantrekkingskracht om vrijdag toch naar RW toe te willen.

Niet aan zien komen, that's it.

Woo - hoo! Dat was een voor mij onverwachte naam, maar ben er zeker blij om. Oasis kan ik allicht vergeten, maar met Blur kan ik toch nog eens een echte Britpopclassic aan het werk zien.

Ben heel blij. Blur is een geweldige Britpopklassieker en bands als Green Day en The Killers kunnen me nogal gestolen worden. Rammstein is ab-so-luut geen reden om naar Werchter te komen. Ik weet nu al dat, als ik ga dit jaar, ik iets anders ga kijken.

Ferre Clabau schreef:
Dit is zeer jammer.

Rammstein was perfect als beginner. Met speculaties rond Green Day, Muse en The Killers was ik ook zeer blij.

Want ik kan en wil namelijk niet gaan. Met zo'n namen als hierboven was dat dan ook géén enkel probleem.

Blur is toch wel een grote aantrekkingskracht om vrijdag toch naar RW toe te willen.

Niet aan zien komen, that's it.

Daar had je me even liggen!

Blur vind ik wel een goede headliner. Dan moet ik me maar eens in hun muzik gaan verdiepen. Muse zou ik ook tof vinden. Hun laatste twee albums zijn niet zo goed, maar ik wil ze toch eens live gezien hebben. Al was het maar voor een New Born.

Green Day bevestigd..

Hopelijk mogen ze lang genoeg spelen.

Wat een armoede. Zo blijft er weinig ruimte over voor andere grote verrassingen. Radiohead, Arcade Fire en bijvoorbeeld Neil Young lijken uitgesloten. Daarnaast is het lastig om nog een dance-act te plaatsen na 3 uur Green Day.

Je zal maar drie uur naar Green Day moeten kijken. Ik hoop dat Stichting Korrelatie ook aanwezig is om de arme festivalgangers mentaal te ondersteunen.

Dan korten ze dat concert van Green Day toch wat in, zullen ze vast geen probleem van maken.

3 uur ga ik zeker niet volhouden, in 2010 heb ik ze ook al op Pinkpop gezien. Dat optreden werd compleet verpest door slechte covers en Billie Joe kon niet van zijn t-shirt kanon en die andere zinloze troep afblijven.

Ik ben op de tweede dag waarschijnlijk in de Marquee of The Barn te vinden. Zal wel lekker rustig zijn

veel geld uitgespaard als het zo'n namen blijven

JDS
Mijn voorspellingen:

Laatste headliner: Muse
Na Greenday komt The Prodigy
Op vrijdag en/of zaterdag zal de main afgesloten worden met Netsky en/of Avicci en/of Skrillex.
Subheadliners worden een van de volgenden: Queens of the Stone Age, Tool (in het licht), Gotye, Bon Iver, The Killers, The Offspring.
Nog grote namen Skunk Anansie, The Cranberries, Triggerfinger, Serj Tankian & Deftones.
School Is Cool mag op de main staan en wordt de nieuwe hype. (remember Triggerfinger en Black Box Revelation)
Voor de Marquee voorspel ik alvast Dada Life, Rita Ora en Rudimental.

Mijn ultieme droom: Muse sluit Werchter af en net daarvoor speelt Arcade Fire. Nog niet eens zo heel onrealistisch, toch ?

Arcade Fire komt alleen nog terug als headliner

Bwa, zo populair zijn ze toch niet denk ik.

De vorige keer dat ze kwamen stonden ze al als voorlaatste en dat was nog voor hun 3de album.

En zijn 2 jaar geleden niet geweest omdat ze geen headliner mochten zijn. Daarom zijn ze naar Arras gegaan.

Anderzijds, ARcade Fire voor Muse --> Goed voor mij

Denk eerlijk gezegd ook niet dat Arcade Fire headliner zou zijn. Maar ik zou het totaal niet erg vinden, toch een band die ik liever zou zien dan Green Day en Rammstein.

corn1holio1 schreef:

Anderzijds, ARcade Fire voor Muse --> Goed voor mij

Vind ik ook prima

corn1holio1 schreef:
En zijn 2 jaar geleden niet geweest omdat ze geen headliner mochten zijn. Daarom zijn ze naar Arras gegaan.

Twee jaar geleden (2010) stond Arcade Fire op Werchter, dus je bedoelt 2011 ?

Inderdaad. Dat was een prachtig dagje met oa Pearl Jam, Them Crooked Vultures, Arcade Fire, The Black Keys, Wolfmother en Alice in Chains

spit.tsvnami
Arcade Fire zou ik prachtig vinden. Ik verwacht Triggerfinger, Queens Of The Stone Age, Bruce Springsteen, Band Of Skulls al zeker. Allemaal bands die in aanmerking komen voor Werchter en in de buurt van West-Europa zijn rond die tijd.

JDS
Depeche Mode zou het ook wel eens kunnen worden.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:53 uur

geplaatst: vandaag om 07:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.