MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Dour Festival

zoeken in:
Improvision
Guilty Simpson & Apollo Brown trouwens 28 februari in de Vooruit in Gent.

Nieuwe namen:
The Vaccines / Klaxons / BRNS / Darwin Deez / Gold Panda / Petite Noir / Com Truise / Sinkane / Fauve.

Gold Panda was 2 jaar geleden heel tof. Com Truise, Petite Noir en Klaxons zijn ook niet mis. Al heb ik Klaxons 2 jaar geleden al gezien op Dour.

Com Truise De rest zegt me niet veel, al zou het wel kunnen dat ik even naar Gold Panda ga kijken.

Niiiiiiiiiice, Com Truise! Op Pukkelpop was-ie ook heerlijk. Nu maar hopen op beter weer dan vorig jaar.

Gold Panda

Petite Noir

panjoe (moderator)
Ha, ik ben blij dat ik kaartjes heb. Booka Shade, Black Sun Empire, Trentemoller, Flying Lotus, Alborosie, Calyx & Teebee, Nathan Fake en Dub FX zijn een paar van de namen die erbij zijn gekomen .

Alle namen:

Flying Lotus / Trentemøller / Booka Shade / Gesaffelstein live / Joris Delacroix live / Nina Kraviz / UZ / Cashmere Cat / Jets live / Nathan Fake / Fantastic Mr Fox / Calyx & Teebee feat. SP:MC / Black Sun Empire / Culprate / Zomboy.

Zomboy is de enige (van de namen die ik ken) die ik écht niet wil zien. Mooi zo!

+ Wu-Tang Clan, Keny Arkana, La Coka Nostra, Riff Raff, Badbadnotgood, Hiatus Kaiyote, Flume en Lefto

Wat een prachtige namen in die laatste toevoeging

Hiatus Kaiyote

panjoe (moderator)
YEAH YEAH YEAHS / BONOBO / DEVENDRA BANHART / THE AGGROLITES / THE MAGICIAN / EROL ALKAN PRESENTS... DISCO 3000 / BOSTON BUN / RITON / PSY4 DE LA RIME / MYKKI BLANCO / IGGY AZALEA / ODEZENNE

Deze waren er vorige keer nog bij gekomen Wu Tang en Bonobo...

50 Weapons PRESENTS Modeselektor live + Phon.o live + Shed live + Otto Von Schirach live + Bambounou dj set / Dave Clarke / Len Faki / Carl Craig dj set / Compuphonic / High Contrast & Dynamite / Roni Size & Dynamite / Loadstar / Rustie / Rockwell feat. MC Mantmast / Cyril Hahn / Surfing Leons / Loefah (retrospective dubstep set) / Sherwood & Pinch / Kahn / Bishop Dust / Downlink / SkisM / Ben UFO / Huxley / Dusky

Kahn, Dusky, Pinch, Loefah, Bambounou

't Blijft wachten op wat sludge / post-metal. Waarschijnlijk zullen ze weer net als vorig jaar zo 1 geniale aankondiging doen waardoor ik een week op een wolk ga lopen. Ik hoop elke dag op Cult of Luna...

Rusko / Venetian Snares / Four Tet / Joy Orbison / Ben Pearce / Darkstar /
Charles Bradley and his Extraordinaires / Dj Shadow / DJ Yoda / Criolo /
Kate Nash / Suuns / And So I Watch You From Afar / Half Moon Run / J.C.Satàn /
Toots and the Maytals / ERM & Lee Scratch Perry / Buster Shuffle /
Skarbone 14 / The Skints /
Biohazard / Adept / Dagoba / ETHS

panjoe (moderator)
Four Tet en Didier Chaideau

Hopelijk kan ik volgend jaar wat vrienden warm maken voor Dour, want dit zijn toch wel dé namen.

Kleine kans dat ik nog ga, hangt een beetje van financiën en vakantiedagen af.

zowiezo aanwezig met die nieuwe lichting namen! Jurassic 5

Ultramagnetic Mc's, wauw! ik had al gehoopt op Kool Keith solo maar dit is ook goed.

The Horrors / Two Gallants / Dan Deacon / The 1975 / The Van Jets / Superlux / Piano Club / We Are Enfant Terrible / Exsonvaldes / AmenRa / Kadavar / Holograms / Le Prince Harry / Pale Grey / Paon / Recorders / Raketkanon / Robbing Millions / Hudson / Billions Of Comrades / Salut c'est cool /
Hugo Freegow / Cupp Cave

Amenra!

Ticket binnen 4dagen feest!

Ook ik zak volgende week af naar Dour Iemand ervaring met de campings daar? Welke is de meest rustige? Ik ga voor muzieksite, dus moet elke dag weer paraat staan om 13 uur voor de eerste optredens, een beetje deftige nachtrust kan met andere woorden geen kwaad .

Deftige nachtrust? Oei. Dan moet je zo ver mogelijk van toiletten, eetkramen en de officiële uitgang van de camping liggen.

Op woensdag best al vertrekken met andere woorden. Tussen de verschillende campings zelf niet zo veel verschil?

gewoon uw oordoppen insteken als je slaapt, maar dan zou ik toch ook nog de verste camping aanraden van het terrein, wel nog een tijdje stappen dan.

camping A is niet aan te raden denk ik want dat is wel heel erg dicht bij het terrein. Ik heb trouwens geen idee want alleen nog maar geslapen op camping D. Uw tent best ook niet te dicht bij een geluidsinstallatie zetten op de camping.

Voor deftige nachtrust moet je inderdaad niet op Dour zijn. Een aanrader is je oorstoppen inpluggen, maar dan nog; vorig jaar vielen er worstelende mensen op m'n tent Best bizar.

Bovendien, als je elke dag lekker vroeg paraat wil staan, zou ik aanraden om op de dichtst mogelijke camping te gaan liggen (wat betekent dat je woensdagochtend moet vertrekken); anders is het elke keer weer een heel eind stappen. 2 jaar geleden lagen we op Camping C (nu D?); het verst mogelijke, en dat was elke dag een kwelling voor de voeten + naar de camping om even te eten is haast onmogelijk omdat je dan minimum 1u30 mist op het festivalterrein.

Ik kan sowieso niet terug naar de camping omdat ik aan de lopende band bands moet checken.
Als het iets rustiger is op de verste camping dan wil ik gerust wel twee keer per dag een langere afstand afleggen bovendien

Mijn oordoppen dempen het geluid een heel klein beetje, maar echt helpen doet het nu ook niet. Misschien eens kijken voor oordoppen die niet bedoeld zijn om muziek te dempen, maar wel om zoveel mogelijk geluid te neutraliseren.

Ploppesteksel schreef:
maar dan nog; vorig jaar vielen er worstelende mensen op m'n tent Best bizar.

Vallende mensen op mijn tent heb ik op Pukkelpop ook al een paar keer meegemaakt, nog nooit zo hard geschrokken

Heb 1x Dour gedaan in 2008 en ik was een wrak toen ik thuiskwam Weinig slaap en drank zijn een dooddoener. Heb gelukkig alles gezien dat ik wou (inclusief prachtig optreden van Tortoise) maar zat echt dicht tegen mijn grens aan...Niettemin dit jaar aanwezig (die line-up ) en even zwaar gaan jawel

Dour bezoeken en daar goede nachtrust pakken. Jij staat voor een uitdaging!

Gast
geplaatst: vandaag om 12:41 uur

geplaatst: vandaag om 12:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.