MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Porcupine Tree concerten 2007

zoeken in:
Effenaar:
- Pruut
- Japser
- Lin
- Lukas
- charlezzz
- Cygnus
- Nightrider
- Omayyad
- Glenn53
- GnrJuul (+1)
- ??

Melkweg:
- Tsjo-Wi
- charlezzz
- Havaniceday (is de planning iig..)
- Bonothecat
- Kasperbert
- Vince Vega
- lebowski
- Sheplays
- divart
- Snappy
- ?

E-Werk (Keulen)
- Cygnus
- ?

Hof Ter Lo
- Omayyad
- Charlezzz
- c-moon
- Waldo Jeffers *
- ?

Setlist New York 19 mei:

Main Set:
Fear of a Blank Planet
My Ashes
Anesthetize
Sentimental
Way Out of Here
Sleep Together
-Break-
Lightbulb Sun
Open Car
Gravity Eyelids
Drown With Me
Blackest Eyes
Half-Light
Sever
Trains
-Break-

Encore:
Mother and Child Divided
Halo

In de US doet "3" het voorprogramma. Klinkt toch wel even ietsje beter dan die PRR

Sheplays
Gewoon voorprogramma op de hoek houden met een Guinness!

Sheplays schreef:
Gewoon voorprogramma op de hoek houden met een Guinness!

Lijkt me nou een goed plan

Sheplays
divart schreef:
(quote)

Lijkt me nou een goed plan

Mij ook! Weg met de voorpogramma's!

(afbeelding)

(afbeelding)

De betere voorprogramma's.
Maar zo af en toe kan er natuurlijk best wat leuks bij zitten.

Sheplays

(afbeelding)

Af en toe wel eens

Effenaar:
- Pruut
- Japser
- Lin
- Lukas
- charlezzz
- Cygnus
- Nightrider
- Omayyad
- Glenn53
- GnrJuul (+1)
- ??

Melkweg:
- Tsjo-Wi
- charlezzz
- Bonothecat
- Kasperbert
- Vince Vega
- lebowski
- Sheplays
- divart
- Snappy
- Vigil *
- ??

E-Werk (Keulen)
- Cygnus
- ?

Hof Ter Lo
- Omayyad
- Charlezzz
- c-moon
- Waldo Jeffers
- Vigil *
- ??

Moest deze nog invullen, dus 2 maal present!

slaemperayreon
Effenaar:
- Pruut
- Japser
- Lin
- Lukas
- charlezzz
- Cygnus
- Nightrider
- Omayyad
- Glenn53
- GnrJuul (+1)
- ??

Melkweg:
- Tsjo-Wi
- charlezzz
- Bonothecat
- Kasperbert
- Vince Vega
- lebowski
- Sheplays
- divart
- Snappy
- Vigil
- slaemperayreon *
- ??

E-Werk (Keulen)
- Cygnus
- ?

Hof Ter Lo
- Omayyad
- Charlezzz
- c-moon
- Waldo Jeffers
- Vigil
- ??

Schandelijk, heb ik al zo lang een kaartje, vergeet ik zomaar hier te vermelden dat ik ook kom. Bij deze dus

Effenaar en Melkweg-shows zijn allebei uitverkocht!
Wordt lekker druk dan!

Zojuist terug uit Keulen. Wat een geweldige show, ik denk de beste van de 5 shows die ik tot nu toe van ze heb gezien. In de setlist, waarin alle nummers van FOABP zitten, is meer plaats voor ouder werk. Het werk van FOABP komt live beter uit de verf dan op plaat. Way Out Of Here, m.i. het minste nummer van het laatste album, vond ik live juist het sterkst.

Setlist:

FEAR OF A BLANK PLANET
LIGHTBULB SUN
MY ASHES
ANESTHETIZE
OPEN CAR
GRAVITY EYELIDS
DROWN WITH ME
SENTIMENTAL
BLACKEST EYES
SEVER
WAY OUT OF HERE
SLEEP TOGETHER
---------------------------
TRAINS
WEDDING NAILS
HALO

Zo hee, was gaaf gister in de Effenaar!
Cool ook dat ze Sever speelden.
Jammer alleen dat ze nog nauwelijks materiaal van die periode of daarvóór spelen tegenwoordig...
Hoe dan ook, prima concertje!

ik vind het wel prima dat ze nieuw materiaal spelen. ik recente uitvoeringen van ouder materiaal (zeker RadioActive Toy) matig. Ook Lightbulb Sun was niet zo goed gisteren.

oude nummers ook al genoeg gehoord vroeger

Ooh, dit topic! Waarom had ik dit dan niet eerder gezien....
Was een top concert gister! Leuk sfeertje, leuke nummers, echt genieten.

Wat vonden jullie van de filmpjes van FOABP?
Zagen er goed uit imo!

Wel een fantastisch concert inderdaad. Maar ik heb nog geen verschil met de setlist van Keulen kunnen ontdekken, wat dan toch wel weer minder is.

Lightbulb Sun was inderdaad het minste nummer van de avond. Halo was de perfecte afsluiter.

Florisja schreef:

Wat vonden jullie van de filmpjes van FOABP?
Zagen er goed uit imo!

Filmpjes waren inderdaad spetterend. Als het er in het hoofd van Lasse Hoile net zo toegaat als de filmpje die hij maakt heb ik meelij met z'n partner.

charlezzz schreef:
(quote)

Filmpjes waren inderdaad spetterend. Als het er in het hoofd van Lasse Hoile net zo toegaat als de filmpje die hij maakt heb ik meelij met z'n partner.

De filmpjes voegen inderdaad wat toe aan de muziek en de themathiek van FOABP... De show maakt het af!

Cygnus schreef:
De show maakt het af!

de wilson anno nu is inderdaad niet meer te vergelijken met dat bedeesde mannetje dat ie vroeger was

charlezzz schreef:
(quote)

Die eerste 2 waren flink trippend ja

charlezzz schreef:
(quote)

de wilson anno nu is inderdaad niet meer te vergelijken met dat bedeesde mannetje dat ie vroeger was

Inderdaad, dhr Wilson begint zelfs interactie met het publiek te vertonen...

Cygnus schreef:
(quote)

Inderdaad, dhr Wilson begint zelfs interactie met het publiek te vertonen...

ik weet niet uit welke sociale achtergond jij komt maar 'thank you' schreeuwen is nog wel wat anders dan communiceren

hij weet wel goed met twee vingertjes te wijzen.

hopen dat de geur de komende dagen meevalt vanaf het podium want van colin edwin hoorde ik dat de airco in de bus niet werkte

charlezzz schreef:
(quote)

ik weet niet uit welke sociale achtergond jij komt maar 'thank you' schreeuwen is nog wel wat anders dan communiceren

hij weet wel goed met twee vingertjes te wijzen.

Gisteren viel het wel mee, maar in Keulen waren er tussen de nummers zowaar gesprekjes tussen het publiek en Wilson. Zo wilde hij weten wie er in de zaal nog naar Hurricane of Southside ging en ouwehoerde daar nog even over door. In Keulen was er ook een totaal ander publiek, waar in Eindhoven iedereen stil stond te luisteren was e-Werk gevuld met een springende, klappende en meezingende massa...

slaemperayreon
Even een klein vraagje: net als bij Joanna Newsom ben ik bij het optreden van Porcupine Tree morgen in de Melkweg op mezelf aangewezen. Ik zit in een rolstoel dus een begeleider zou zeer van pas komen. ‘Probleem’ is dat ik wel vantevoren naar binnen wil (is tot nu toe altijd gelukt bij Melkweg en Paradiso, zal nu ook waarschijnlijk lukken) en vooraan wil staan, dus ik hoop dat dat voor de eventuele begeleider geen obstakel vormt. Ook voor mij niet hopelijk, want ik weet niet of er gepit wordt op een concert van Porcupine Tree. Iemand daar ervaring mee? In ieder geval ben ik van plan om 15-30 minuten voor openingstijd naar binnen te gaan. Als iemand bovenstaande punten geen bezwaar vindt en mij wil begeleiden, ben ik diegene in ieder geval erg dankbaar. Mijn dank zal dan ook bestaan uit mijn eeuwige vriendschap. Ik hoop in ieder geval sowieso enige MusicMeters morgen te ontmoeten!

Ik heb bij PT geen pitjes gezien, zeker gisteren was het publiek rustig.

Willen jullie aan me denken vanavond?
In plaats van naar Porcupine Tree te gaan in Hof Ter Lo sta ik dan de diploma's uit te reiken aan mijn leerlingen: an sich best leuk, en tof om als klassenleraar "jouw mannen" te kunnen uitzwaaien... Maar ik mis nou dus mooi wel Porcupine Tree ;-(

PT in een uitverkocht maar gedisciplineerd Effenaar gezien, helaas is de geluidskwaliteit niet denderend. heeft iemand daar nog een mening over?

shinybeast schreef:
PT in een uitverkocht maar gedisciplineerd Effenaar gezien, helaas is de geluidskwaliteit niet denderend. heeft iemand daar nog een mening over?

Waar stond je? Ik stond midden voor het podium, op 10/15 meter afstand, en vond het geluid prima...

c-moon schreef:
Willen jullie aan me denken vanavond?
In plaats van naar Porcupine Tree te gaan in Hof Ter Lo sta ik dan de diploma's uit te reiken aan mijn leerlingen: an sich best leuk, en tof om als klassenleraar "jouw mannen" te kunnen uitzwaaien... Maar ik mis nou dus mooi wel Porcupine Tree ;-(

Had je "je mannen" niet mee kunnen nemen naar PT? Krijgen ze ook een indruk van hoe meester Mark zijn vrije tijd doorbrengt...

@ Cygnus

in het begin achteraan op verhoging en later linksvoor bij de trap.

rechts vooraan, aan het uiteinde van de bar (waar ik stond) was het ook prima.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:40 uur

geplaatst: vandaag om 20:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.