Muziek / MusicMeter Live! / Porcupine Tree concerten 2007
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juni 2007, 17:51 uur
Cygnus schreef:
Had je "je mannen" niet mee kunnen nemen naar PT? Krijgen ze ook een indruk van hoe meester Mark zijn vrije tijd doorbrengt...
(quote)
Had je "je mannen" niet mee kunnen nemen naar PT? Krijgen ze ook een indruk van hoe meester Mark zijn vrije tijd doorbrengt...

Had idd een fijn idee geweest, wat een idee ook om dat tegelijk met PT te hebben

Maar we zullen aan je denken hoor.

0
Sheplays
geplaatst: 27 juni 2007, 22:29 uur
slaemperayreon schreef:
Even een klein vraagje: net als bij Joanna Newsom ben ik bij het optreden van Porcupine Tree morgen in de Melkweg op mezelf aangewezen. Ik zit in een rolstoel dus een begeleider zou zeer van pas komen. ‘Probleem’ is dat ik wel vantevoren naar binnen wil (is tot nu toe altijd gelukt bij Melkweg en Paradiso, zal nu ook waarschijnlijk lukken) en vooraan wil staan, dus ik hoop dat dat voor de eventuele begeleider geen obstakel vormt. Ook voor mij niet hopelijk, want ik weet niet of er gepit wordt op een concert van Porcupine Tree. Iemand daar ervaring mee? In ieder geval ben ik van plan om 15-30 minuten voor openingstijd naar binnen te gaan. Als iemand bovenstaande punten geen bezwaar vindt en mij wil begeleiden, ben ik diegene in ieder geval erg dankbaar. Mijn dank zal dan ook bestaan uit mijn eeuwige vriendschap. Ik hoop in ieder geval sowieso enige MusicMeters morgen te ontmoeten!
Even een klein vraagje: net als bij Joanna Newsom ben ik bij het optreden van Porcupine Tree morgen in de Melkweg op mezelf aangewezen. Ik zit in een rolstoel dus een begeleider zou zeer van pas komen. ‘Probleem’ is dat ik wel vantevoren naar binnen wil (is tot nu toe altijd gelukt bij Melkweg en Paradiso, zal nu ook waarschijnlijk lukken) en vooraan wil staan, dus ik hoop dat dat voor de eventuele begeleider geen obstakel vormt. Ook voor mij niet hopelijk, want ik weet niet of er gepit wordt op een concert van Porcupine Tree. Iemand daar ervaring mee? In ieder geval ben ik van plan om 15-30 minuten voor openingstijd naar binnen te gaan. Als iemand bovenstaande punten geen bezwaar vindt en mij wil begeleiden, ben ik diegene in ieder geval erg dankbaar. Mijn dank zal dan ook bestaan uit mijn eeuwige vriendschap. Ik hoop in ieder geval sowieso enige MusicMeters morgen te ontmoeten!
Is dit al geregeld?
0
slaemperayreon
geplaatst: 28 juni 2007, 10:25 uur
Voorlopig niet. Bespeur ik hier een vrijwilliger? 

0
geplaatst: 28 juni 2007, 11:05 uur
Gisteren in het immer meer dan pittoreske Hof Ter Lo een omwisseling van de set.
Eerst het gehele nieuwe album, dan een pauze van 5 minuten en dan de rest. Lichte wisselingen in de set ondermeer Stop Swimming nu gespeeld (dacht ik).
Eerst het gehele nieuwe album, dan een pauze van 5 minuten en dan de rest. Lichte wisselingen in de set ondermeer Stop Swimming nu gespeeld (dacht ik).
0
geplaatst: 28 juni 2007, 11:11 uur
fout gedacht, het was a smart kid, van het porcupine tree forum
Fear of a Blank Planet
My Ashes
Anesthetize
Sentimental
Way Out of Here
Sleep Together
Lightbulb Sun
Open Car
Mellotron Scratch
Drown With Me
Blackest Eyes
A Smart Kid
Sever
Trains
Mother and Child Divided
Halo
verder weer een lekker spetterende tweede helft, nog even en we gaan stagediven!
Fear of a Blank Planet
My Ashes
Anesthetize
Sentimental
Way Out of Here
Sleep Together
Lightbulb Sun
Open Car
Mellotron Scratch
Drown With Me
Blackest Eyes
A Smart Kid
Sever
Trains
Mother and Child Divided
Halo
verder weer een lekker spetterende tweede helft, nog even en we gaan stagediven!
0
geplaatst: 28 juni 2007, 11:24 uur
Ah... dat nummer was dus Mother and Child Divided, heb me suf zitten denken wat dat alweer was & vergeet ik het natuurlijk aan de PT-kenners aldaar te vragen... 

0
Sheplays
geplaatst: 28 juni 2007, 11:24 uur
Dat valt tegen, er gaan toch best wel veel MuMers vanavond!Ik ga niet vooraan staan dus aan mij heb je ook niets, helaas.
0
slaemperayreon
geplaatst: 28 juni 2007, 11:46 uur
Ach, maakt niet uit hoor. Het is op zich geen ramp als ik daar alleen ben, het is meer dat ik dan gewoon moet hopen dat iemand af en toe 'in case of' even een helpende hand kan bieden. Plus dat alleen staan tuurlijk vrij ongezellig is.
0
geplaatst: 28 juni 2007, 12:22 uur
slaemperayreon: gisteren was er ook iemand in een rolstoel die vroeg naar binnen was en ook vooraan kon staan - wellicht kun je het ook zonder begeleider (weet niet hoe de melkweg dit regelt). waar een wil is, is een weg doorgaans.
0
geplaatst: 28 juni 2007, 12:25 uur
Waldo Jeffers schreef:
Ah... dat nummer was dus Mother and Child Divided, heb me suf zitten denken wat dat alweer was & vergeet ik het natuurlijk aan de PT-kenners aldaar te vragen...

ik dacht ook zeker Stop Swimming gehoord te hebben maar dat blijkt A Smart Kid te zijn volgens de setlist (ik en daar nog zelf niet geheel zeker van, eerlijk gezegd). hoe dan ook, afwisseling is altijd mooi.
Benieuwd hoe het vanavond gaat.
aan de mensen die vanavond gaan: wil je een shirt kopen, doe dat dan VOOR de show. ik heb gisteravond nog even mee staan uitdelen (
), en van veel shirts, zeker het mooie toershirt, zijn er nog maar enkele op voorraad en ze worden pas van het weekend weer aangevuld in Duitsland
0
geplaatst: 28 juni 2007, 12:32 uur
charlezzz schreef:
ik dacht ook zeker Stop Swimming gehoord te hebben maar dat blijkt A Smart Kid te zijn volgens de setlist (ik en daar nog zelf niet geheel zeker van, eerlijk gezegd). hoe dan ook, afwisseling is altijd mooi.
(quote)
Tja, van dat nummer was ik ook niet echt zeker, volgens mij kan je wel gelijk hebben, maar dat was bij mij 1 van de 2 nummers die ik niet meteen kon thuisbrengen of waar ik over twijfelde...
Hoop idd dat je vanavond weer een andere setlist te horen krijgt, veel plezier alvast

0
geplaatst: 28 juni 2007, 13:22 uur
Ik had je graag willen helpen natuurlijk, dat weet jij zelf ook
, maar helaas zijn de concerten vlak voor mijn neus uitverkocht. Ik had niet verwacht dat ze allebei uitverkocht zouden zijn, maar volgende keer ben ik zeker sneller bij.
Succes vanavond en sowieso veel plezier natuurlijk.
, maar helaas zijn de concerten vlak voor mijn neus uitverkocht. Ik had niet verwacht dat ze allebei uitverkocht zouden zijn, maar volgende keer ben ik zeker sneller bij.Succes vanavond en sowieso veel plezier natuurlijk.
0
geplaatst: 29 juni 2007, 00:46 uur
Wat een top optreden wederom! 
Porcupine Tree heeft me nog nooit teleurgesteld en hopelijk mag dat zo blijven! De videobeelden bij de nieuwe nummers waren ook erg goed gedaan!

Porcupine Tree heeft me nog nooit teleurgesteld en hopelijk mag dat zo blijven! De videobeelden bij de nieuwe nummers waren ook erg goed gedaan!
0
geplaatst: 29 juni 2007, 07:46 uur
Bijzonder prettig optreden gisteren
Ik was zeer onder de indruk. Gek genoeg wisten juist de 'minste' nummers van Fear of a Blank Planet (My Ashes, Sentimental) de meeste indruk op me te maken.
Setlist was bijna hetzelfde in 013, met als verschil dat .3 extra gespeeld werd en in plaats van Trains en Wedding Nails Even Less en Mother and Child Divided gespeeld werd.
Setlist:
FEAR OF A BLANK PLANET
LIGHTBULB SUN
MY ASHES
ANESTHETIZE
OPEN CAR
GRAVITY EYELIDS
DROWN WITH ME
SENTIMENTAL
BLACKEST EYES
.3
SEVER
WAY OUT OF HERE
SLEEP TOGETHER
---------------------------
EVEN LESS
MOTHER AND CHILD DIVIDED
HALO
Ik was zeer onder de indruk. Gek genoeg wisten juist de 'minste' nummers van Fear of a Blank Planet (My Ashes, Sentimental) de meeste indruk op me te maken.Setlist was bijna hetzelfde in 013, met als verschil dat .3 extra gespeeld werd en in plaats van Trains en Wedding Nails Even Less en Mother and Child Divided gespeeld werd.
Setlist:
FEAR OF A BLANK PLANET
LIGHTBULB SUN
MY ASHES
ANESTHETIZE
OPEN CAR
GRAVITY EYELIDS
DROWN WITH ME
SENTIMENTAL
BLACKEST EYES
.3
SEVER
WAY OUT OF HERE
SLEEP TOGETHER
---------------------------
EVEN LESS
MOTHER AND CHILD DIVIDED
HALO
0
geplaatst: 29 juni 2007, 08:30 uur
Twilight schreef:

Inderdaad een wervelend optreden van PT, enige minpuntje was de keuze van de setlist. Naar mijn inziens konden ze sterkere nummers spelen. Maar mocht de pret zeker niet drukken. Een dikke 8,5 (op een schaal 10).
0
geplaatst: 29 juni 2007, 09:28 uur
hmm, ik vond dit optreden mede gezien de erbarmelijke hitte en propvolle toestanden veruit minder dan Eindhoven en Antwerpen. smaken verschillen. wel leuk om Even Less weer eens te horen.
bij deze nog een nieuwtje (er rustte nog embargo op tot op heden (
) : 5 of 9 december staan ze in de HMH.
0
geplaatst: 29 juni 2007, 10:13 uur
charlezzz schreef:
hmm, ik vond dit optreden mede gezien de erbarmelijke hitte en propvolle toestanden veruit minder dan Eindhoven en Antwerpen. smaken verschillen. wel leuk om Even Less weer eens te horen.
) : 5 of 9 december staan ze in de HMH.Geen flauw idee hoe het was in Eindhoven of Antwerpen maar het was gisteren iderdaad warm en heel erg vol. Volgens mij hadden ze bij de Melweg zoiets van "Uitverkocht?.., er kunnen makkelijk nog 100 man extra bij!". De HMH is vast een betere zaal, want PPT wordt een beetje te groot voor zalen als de Melkweg.
Even Less was wel ok, maar jammer dat het ten koste ging van Trains. Het geluid vond ik enigzins vreemd, erg veel bas, met toetsen en zang naar de achtergrond gemixt. Hierdoor klonken vooral de nieuwe nummers wel het best. Steven Wilson klonk ook niet helemaal in topvorm (zijn stem dan), misschien verkouden of vermoeid, want hij staat volgens mij al maanden non-stop op het podium.
Een onderhoudend optreden vond ik, maar niet sprankelend of bevlogen, en wat dat betreft vond ik de optredens van Blackfield eerder dit jaar toch wel wat beter, gezelliger en verrassender.
Sheplays heeft nog even Lebowski aangewezen en die lijkt in het echt inderdaaad niet op Betty Boop

0
geplaatst: 29 juni 2007, 11:24 uur
Hij zal de komende periode nog wel meer verkouder gaan klinken gezien zijn bezoek van vanavond in een kletsnat en redelijk koud en winderig Amsterdam's park alwaar hij Gabriel gaat bekijken.
0
Sheplays
geplaatst: 29 juni 2007, 11:27 uur
De Melkweg was inderdaad gevuld tot de "Max", warm en vol maar toch ook sfeervol. Snappy noemt het woord wervelend maar in mijn woordenboekje betekent dat iets anders dan het vrij statische optreden wat de heren gaven. Leuk moment vond ik dat de drummer verkeerd inzette bij de toegiften en de heer Wilson hem even moest toespreken, wow, interactie
!
Verder was het keigoed, mijn favorieten, My Ashes, Sentimental en Blackest Eyes werden wél gespeeld, helaas niet Arriving Somewhere. Icing on the cake en memorabel was wel de kennismaking met Mumers Divart en Lebowski
!
Verder vraag ik me af of dit soort concept optredens tot gevolg heeft dat nieuwe fans, zoals ikzelf, nooit het genoegen mogen smaken ouder werk live te horen. Dat zou wel jammer zijn met het oog op een eventueel bezoek aan HMH in december.
!Verder was het keigoed, mijn favorieten, My Ashes, Sentimental en Blackest Eyes werden wél gespeeld, helaas niet Arriving Somewhere. Icing on the cake en memorabel was wel de kennismaking met Mumers Divart en Lebowski
!Verder vraag ik me af of dit soort concept optredens tot gevolg heeft dat nieuwe fans, zoals ikzelf, nooit het genoegen mogen smaken ouder werk live te horen. Dat zou wel jammer zijn met het oog op een eventueel bezoek aan HMH in december.
0
geplaatst: 29 juni 2007, 11:46 uur
Sheplays schreef:
Verder vraag ik me af of dit soort concept optredens tot gevolg heeft dat nieuwe fans, zoals ikzelf, nooit het genoegen mogen smaken ouder werk live te horen. Dat zou wel jammer zijn met het oog op een eventueel bezoek aan HMH in december.
ik denk ook dat het meer en meer een In-Absentia-en-nieuwer PT is wat we te zien krijgen met af en toe een wat ouder nummer. RadioActive Toy pastte er laatst ook al helemaal niet meer bij zoals ze het nu speelde. Even Less, Tinto Brass, dat soort dingen kunnen nog wel. band is ook niet meer te vergelijken met vroeger - en daar is weinig aan te doen. Wat wel jammer is dat Colin E een veel kleinere rol is terwijl de oude shows (94-98) vol zaten met lekker basloopjes
0
geplaatst: 29 juni 2007, 11:46 uur
vigil schreef:
Hij zal de komende periode nog wel meer verkouder gaan klinken gezien zijn bezoek van vanavond in een kletsnat en redelijk koud en winderig Amsterdam's park alwaar hij Gabriel gaat bekijken.
als ik het AD vanochtend lees (Meatloaf), kan het altijd nog slechter qua stem!
0
geplaatst: 29 juni 2007, 12:08 uur
Misschien raken we een beetje verwend door PT, want ik heb gisteren toch weer naar een verbluffende liveset staan luisteren en kijken hoor. Wat een sound zetten ze toch neer
. Ik vind dat met name de tracks van het laatste album live vreselijk goed uit de verf komen.
En interactie met het publiek, laat andere bands dat aub doen.
SW: It's always good to be back in Amsterdam.
publiek: Yeah!!!

. Ik vind dat met name de tracks van het laatste album live vreselijk goed uit de verf komen. En interactie met het publiek, laat andere bands dat aub doen.
SW: It's always good to be back in Amsterdam.
publiek: Yeah!!!

0
geplaatst: 29 juni 2007, 12:09 uur
Als ik die prachtige setlists zie, heb ik nog méér spijt dat ik er niet bij was ;-(
De hele "Fear of a blank planet"!!!!!!!!!! "Even Less" !!!!!!!!
Tja.....
De hele "Fear of a blank planet"!!!!!!!!!! "Even Less" !!!!!!!!
Tja.....
0
geplaatst: 29 juni 2007, 12:12 uur
Ik kan me alleen maar aansluiten bij Lewowski. Het was inderdaad een verbluffende liveset. Ontzettend genoten en dat alweer voor de derde keer binnen een jaar!
De videobeelden hebben echt een meerwaarde en ik moet zeggen dat de nummers live horen mij nu echt overtuigen dat dit ook gewoon weer een topalbum is.
Ook even een hele kleine mini-meeting gehad met Bonothecat, wat natuurlijk altijd weer even leuk is. Volgende keer doen we weer wat langer!
En tot slot mogen we hoop houden dat Steven en zijn mannen dit jaar nog terugkeren als we zijn laatste woorden moeten geloven.
De videobeelden hebben echt een meerwaarde en ik moet zeggen dat de nummers live horen mij nu echt overtuigen dat dit ook gewoon weer een topalbum is.
Ook even een hele kleine mini-meeting gehad met Bonothecat, wat natuurlijk altijd weer even leuk is. Volgende keer doen we weer wat langer!
En tot slot mogen we hoop houden dat Steven en zijn mannen dit jaar nog terugkeren als we zijn laatste woorden moeten geloven.
0
slaemperayreon
geplaatst: 29 juni 2007, 16:07 uur
Ik ben uiteindelijk goed opgevangen daar. Eerst was er een attent meisje van de Melkweg wat me heeft geholpen en tijdens de show heb ik gezelschap gekregen van een echtpaar. Ik stond overigens rechts van het podium. En ja, ook ik heb genoten. Die beelden waren inderdaad indrukwekkend en zorgden ervoor dat elk nummer een extra dimensie kreeg en dat ze voor mij absoluut een meerwaarde kregen. Vooral tijdens "Fear of a Blank Planet" waren die beelden best heftig, werd ik bijna ontroerd door "My Ashes" en vond ik het visuele aspect bij "Sleep Together", mits misschien iets meer uitgewerkt, iets waar Tool zich niet voor zou hoeven schamen. Mooi was het trouwens ook om te zien hoe de bandleden soms helemaal in de muziek opgingen. Ik stond dus voor Colin Edwin en zag hem dan soms tijdens de nummers de ogen dichtdoen om de muziek over hem heen te laten komen. Steven Wilson was ook een erg grappige verschijning die ondanks zijn zo energiek mogelijke performance ergens toch wat introverts leek te hebben. Ik kan me wel redelijk in het commentaar van divart vinden dat de mix van het geluid een beetje raar was, maar het was absoluut luisterbaar. Ik heb nog een aantal foto's gemaakt, waarvan ik binnenkort een aantal zal proberen online te zetten. Ik zal in ieder geval zeker weer aanwezig zijn in de HMH. Al met al valt de avond te beschrijven zoals iemand uit het publiek riep: "Lekker muziekkie zeg!".
0
geplaatst: 29 juni 2007, 16:38 uur
Ik had inderdaad ook liever Trains gehad, aangezien dat een van m'n favoriete nummers is van PT.
Overigens vond de filmpjes die bij Fear of a Blank Planet en bij Way Out Of Here hoorde echt heel erg mooi. Jammer dat die tweede nergens te vinden is want ik zou em erg graag nog een keer willen zien!
Overigens vond de filmpjes die bij Fear of a Blank Planet en bij Way Out Of Here hoorde echt heel erg mooi. Jammer dat die tweede nergens te vinden is want ik zou em erg graag nog een keer willen zien!
0
geplaatst: 4 juli 2007, 22:13 uur
Klopt het dat ze misschien in december terugkomen in NL en dan in de HMH?
(ontdek dit forum nu pas)
0
Sheplays
geplaatst: 4 juli 2007, 22:25 uur
Erikpol schreef:
zie post Charlezzz van 29 juni, 9.28 uur!
0
geplaatst: 5 juli 2007, 21:42 uur
Sheplays schreef:
Sorry (quote)

* denotes required fields.